Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 08 Jan 2018 11:46

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd allemaal! Ik heb over een uurtje een gesprek maar zie er eerlijk gezegd een beetje tegenop. Ik wist dat het pittig zou worden om weer terug te keren na 4 jaar maar ik heb het echt even moeilijk dat ik nergens invloed op heb qua beslissingen of keuzes.. Qua werk, qua woning, ze moeten mij maar net willen en inmiddels heb ik 4 afwijzingen qua woning binnen en moet ik vanavond weer op 2 bezichtingen waarbij ik me nooit een houding weet te geven tussen alle andere geinteresseerden.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Jan 2018 12:26

Re: Sollicitatietopic #2

Succes Feline, lijkt me echt heel erg wennen inderdaad. Soort omgekeerde cultuurschok ook of zo. Succes met je sollicitatie!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 08 Jan 2018 16:30

Re: Sollicitatietopic #2

Dankjewel Pompoen! Ik zat een beetje in paniek in de bus, was heel erg misselijk en dat gebeurt altijd als ik verkeerd adem maar uiteindelijk ging het gesprek naar mijn idee goed. Morgen hoor ik meer!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Jan 2018 17:04

Re: Sollicitatietopic #2

Vervelend dat je in paniek raakte maar fijn dat je gesprek ondanks dat toch goed ging. Hopelijk morgen positief nieuws. Op wat voor iets solliciteer je?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 08 Jan 2018 17:06

Re: Sollicitatietopic #2

Management assistente bij een heel groot bedrijf. Ja, hoor morgen of ik op 2e gesprek mag en donderdag als het goed is nog van een ander bedrijf.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 08 Jan 2018 17:19

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Feline!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Jan 2018 17:38

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend feline. Is natuurlijk ook best wel een omschakeling
2015 💙
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 09 Jan 2018 12:25

Re: Sollicitatietopic #2

Ja, ik ben nu elke dag bezig met mezelf verkopen en het is best lastig om daarin positief te blijven merk ik. Gisteravond had ik weer bezichtiging van 2 woningen maar er waren ongeveer 20 andere mensen dus het was een beetje zinloos. Vanavond en morgenavond ook weer één. Verder ga ik vandaag maar even m'n cv afgeven bij uitzendbureaus hier in de stad.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Jan 2018 13:30

Re: Sollicitatietopic #2

Goed bezig feline, dat soort massale kijk dingen zouden mij ook niet liggen hoor.
2015 💙
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 09 Jan 2018 13:50

Re: Sollicitatietopic #2

Waar en wat zoek je Feline? Qua huis? Een kamer? Lijkt me inderdaad lastig om tussen te komen bij van die massale kijkavonden. Veel meer dan je leuke zelf zijn kun je niet doen denk ik.
Heb je al iets gehoord van je sollicitatie?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 09 Jan 2018 18:54

Re: Sollicitatietopic #2

Ik zoek een kamer in een gedeeld appartement maar wel met 'grote' gezamenlijke ruimte en keuken. Was gister ergens en die keuken stond echt propvol en de woonkamer was 6m2 gok ik dus heb bedankt. Zoek trouwens in onze hoofdstad!

Vandaag even binnen gelopen bij een uitzendbureau maar de sfeer was er zo slecht dat ik een soort van gevlucht ben weer. Collega's waren echt onvriendelijk tegen elkaar en had totaal geen zin in een gesprek. Enige waar ze mee aan kwam was klantenservice werk en dat is echt mijn laatste optie.

Verder niets meer gehoord van beide sollicitaties. Dat afwachten is zo ongelooflijk irritant. Ik mag verder niet klagen, heb het hartstikke goed met tijdelijk appartement en genoeg geld maar ik wil zo graag dat iets lukt. Of op z'n minst een woning, of een baan.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Jan 2018 20:05

Re: Sollicitatietopic #2

Feline, ik weet niet wat je eerder als opleiding hebt gedaan en hoe breed je zoekt?

Ik zag dat ze bij de Hogeschool voor kunsten in Den Haag momenteel een International Relations Coordinator zoeken; misschien is zoiets wel wat in combinatie met je internationale ervaring?
08/2018
05/2021
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 10 Jan 2018 14:25

Re: Sollicitatietopic #2

Lief dat je meedenkt ME. Lijkt me een leuke functie, heb alleen niet de vereiste ervaring met kunst en cultuur. Heb Media gestudeerd maar sta voor veel dingen open.

Zojuist gebeld door het uitzendbureau waar ik de 2 sollicitaties had lopen. Beiden hebben me afgewezen, eigenlijk vanwege hetzelfde, ze denken dat ik er niet klaar voor ben en het te zwaar voor me gaat zijn. En nu zit ik even heel hard te huilen want dit blijft maar terug komen, mensen schatten me meestal begin 20 en gaan er daardoor vanuit dat ik dus ook bijbehorende kwaliteiten heb. Krijg altijd te horen of ik stage loop etc.. En ik weet even niet zo goed hoe ik dit kan veranderen. Heb m'n haar al afgeknipt, nette kleding gekocht maar ik ga mezelf ook niet compleet anders voordoen tijdens zo'n gesprek.
<<

Anoniem250

Bericht 10 Jan 2018 14:30

Re: Sollicitatietopic #2

Feline schreef:Lief dat je meedenkt ME. Lijkt me een leuke functie, heb alleen niet de vereiste ervaring met kunst en cultuur. Heb Media gestudeerd maar sta voor veel dingen open.

Zojuist gebeld door het uitzendbureau waar ik de 2 sollicitaties had lopen. Beiden hebben me afgewezen, eigenlijk vanwege hetzelfde, ze denken dat ik er niet klaar voor ben en het te zwaar voor me gaat zijn. En nu zit ik even heel hard te huilen want dit blijft maar terug komen, mensen schatten me meestal begin 20 en gaan er daardoor vanuit dat ik dus ook bijbehorende kwaliteiten heb. Krijg altijd te horen of ik stage loop etc.. En ik weet even niet zo goed hoe ik dit kan veranderen. Heb m'n haar al afgeknipt, nette kleding gekocht maar ik ga mezelf ook niet compleet anders voordoen tijdens zo'n gesprek.



Wat rot voor je, maar laat je niet uit het veld slaan. Ik denk niet dat mensen je leeftijd schatten. Het staat toch op je cv? Je krijgt juist in een gesprek de ruimte om je kwaliteiten en (levens)ervaring te laten zien.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Jan 2018 14:32

Re: Sollicitatietopic #2

Feline, wil je nu meteen echt een baan voor langere tijd of is gewoon any job goed zodat je van daaruit evt. weer verder kunt kijken?
Ik laat hier een vacature achter en die is nog niet opgevuld. Ik kan je een PM sturen als je interesse hebt.

♥♥
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 10 Jan 2018 14:50

Re: Sollicitatietopic #2

Ja, maar blijkbaar ben ik daar dus niet zo goed in HG en kom ik nog steeds te jong over (ondanks dat ze m'n leeftijd weten). Ik had hetzelfde probleem in Australie totdat er een conflict was en ik de leiding nam het het oploste en toen besefte iedereen ineens dat ik niet dom ben en kwamen ze daarna steeds met vragen naar me toe. Ze gaven nu aan dat ze denken dat ik geen leiding kan geven aan 2 man terwijl ik een team van 26 heb aangestuurd in het verleden, een team wat mijn naam riep toen het seizoen erop zat en ik de bus uitstapte en dus blijkbaar heel blij met me waren. En van m'n vorige team wat ik leidde kreeg ik persoonlijke cadeaus toen ik weg ging dus volgens mij kan ik het echt wel. Het probleem ligt dus blijkbaar in het feit dat ik mezelf niet goed verkoop.

Elliot, bij voorkeur voor langer maar sta momenteel voor alles open want ik kan echt heel slecht thuis zitten dus lees graag meer. Al weet ik niet of je je baas nou echt goed hebt aangeprezen gister ;) Voel je je al iets beter inmiddels?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Jan 2018 14:53

Re: Sollicitatietopic #2

Haha nee maar daar is ook meer informatie over, ik stuur je een PM! Het is wel gewoon een vaste baan overigens hoor, maar ik kan me zo voorstellen dat je het zelf wat sneller zat bent. Ik ga je nu een berichtje sturen! :)

♥♥
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 10 Jan 2018 15:10

Re: Sollicitatietopic #2

Ontvangen, dankjewel! Ga er even naar kijken. Al ben ik dus afgewezen op een soortgelijke functie omdat ze me niet corporate genoeg vinden, waar ze denk ik ook wel gelijk in hebben. Ik heb altijd in de media en bij hippe jonge bedrijven gewerkt dus ben een beetje verwend daarin. Het valt me gewoon op dat ik van geen enkel hotel waar ik gesolliciteerd heb reactie heb ontvangen.

Heb gister wel een brief gestuurd naar een bedrijf met hele toffe functie, het coordineren van studenten die in Nederland komen studeren. Past echt exact bij mijn profiel qua ervaring dus ik hoop dat zij dat ook zien.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 11 Jan 2018 11:04

Re: Sollicitatietopic #2

Nvt
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 11 Jan 2018 14:56

Re: Sollicitatietopic #2

En zo heb ik morgen nog een gesprek. Fijn hoor.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 11 Jan 2018 15:10

Re: Sollicitatietopic #2

Wat fijn Thunder! Ik werd net door een recruiter gebeld maar hij was echt super agressief vragen aan het stellen en voelde me echt heel ongemakkelijk dus heb maar gezegd dat het hem niet werd :)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 11 Jan 2018 15:11

Re: Sollicitatietopic #2

Oh joh. Daar zou ik ook voor bedanken. Ajoo.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 12 Jan 2018 17:30

Re: Sollicitatietopic #2

Heeft iemand hier ervaring met een traineeship?
Is dit een verkapte vorm van stage? Bij gemeente Nijmegen zoeken ze 10 trainees
Een salaris volgens de gemeentelijke cao schaal 8

Graag zou ik meer horen van jullie
Dank jullie wel alvast

Ook nog wel sollicitaties gestuurd naar Labyrinth Zorg, een zorginstelling voor functie van assistent financieel managaer

Daarnaast ook nog een functie gezien bij een gemeente voor uitkeringsadministratie/debiteurenbeheer. Daar ga ik dit weekend nog op sollliciteren

En ik heb nog de functie gezien voor de functie van WMO consulent.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Jan 2018 21:54

Re: Sollicitatietopic #2

Dat zou ik ook afkappen Feline. Ik hou niet van een agressieve methode. Ga je solliciteren op de functie van Elliot?

Wat fijn Thunder! Voor een soortgelijke functie?

Geen ervaring mee Engeltje. Ik heb het idee dat het wel echt bedoeld is om mensen op te leiden, maar dat de kans klein is dat je bij het bedrijf zelf mag blijven.

Ik heb helaas nog niets gehoord van mijn 3 sollicitaties. Ik ben erg ongeduldig. Daarnaast heb ik nog een nieuwe vacature gevonden die me wel ok lijkt, maar het is eigenlijk niet iets waar ik langere tijd wil blijven.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 12 Jan 2018 22:00

Re: Sollicitatietopic #2

Heel verschillend per bedrijf of een traineeship goed is. Bij een goed traineeship wordt er veel in je geïnvesteerd, omdat ze je zien als jong talent en verwachten dat je kunt doorstromen naar belangrijke posities binnen het bedrijf. Op sommige plekken krijg je alleen een e-learning en een slecht salaris. Je moet dus wel goed onderzoek doen naar wat ze jou bieden. Bij goede traineeships krijg je ook gewoon een prima salaris.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers