Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe reageer jij?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Jan 2018 12:44

Hoe reageer jij?

Lees je eerst het hele topic door, alleen de OP of misschien zelfs alleen de topictitel? Geef je alleen antwoord op de vragen die worden gesteld of vertel je er ook iets bij, denk je met de TO mee, vertel je jouw eigen ervaring met het onderwerp?

(Lekker veel vragen want dat is dan meteen een goeie test natuurlijk.)

♥♥
<<

Anoniem222

Bericht 10 Jan 2018 12:45

Re: Hoe reageer jij?

Haha, leuke vragen wel.

Ik lees de titel, de hele OP en scan de reacties meestal en lees die helemaal als er iets interessants in staat.
Ik denk dat het aan de OP en reacties daarna ligt wat voor reactie ik zelf geef. Ik denk meestal een combinatie van meedenken en mijn eigen ervaring vertellen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jan 2018 12:46

Re: Hoe reageer jij?

Verschillend en topic afhankelijk. Vaak lees ik de openingspost en de meeste reacties die er onderstaan.
In sommige topics scroll is snel, als ik zie dat er vaak een herhaalde reactie wordt gegeven ( zoals sterkte wensen of feliciteren).
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jan 2018 12:47

Re: Hoe reageer jij?

Elliot schreef:Lees je eerst het hele topic door, alleen de OP of misschien zelfs alleen de topictitel? Geef je alleen antwoord op de vragen die worden gesteld of vertel je er ook iets bij, denk je met de TO mee, vertel je jouw eigen ervaring met het onderwerp?

(Lekker veel vragen want dat is dan meteen een goeie test natuurlijk.)

Het is een beetje afhankelijk van de vraag of ik het hele topic lees of meteen antwoord geef op de vraag de openingspost.
En je andere vragen zijn eigenlijk ook afhankelijk van de vraag haha. Ik vertel er meestal wel iets bij denk ik.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 10 Jan 2018 12:48

Re: Hoe reageer jij?

Ik reageer niet zo heel vaak. Ik lees wel altijd de titel (en wanneer deze me aanspreekt ook) de tekst en de reacties. Ik kijk zowel bij actieve topics als in pijlers waar ik zelf interesse in heb. Ik reageer meestal op de vraag, de laatste tijd typ ik er soms ook nog wat bij. Maakt het toch iets persoonlijker denk ik.
<<

Anoniem281

Bericht 10 Jan 2018 12:52

Re: Hoe reageer jij?

Ik heb je topic gelezen, weggeklikt, weer aangeklikt, weggeklikt en nu reageer ik. Om te laten weten dat ik 't half gelezen heb en dacht. Neh, boeiend.

Maar, waarschijnlijk heb ik vanavond een verveel-moment, als Tobias slaapt en T. de xbox aanzet of zo en dan reageer ik opeens wel. Ook opeens uitgebreid enz.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jan 2018 12:59

Re: Hoe reageer jij?

Ik lees meestal het hele topic eerst door, tenzij ik heel graag snel wil reageren. Ik probeer wel een alomvattend antwoord te geven en lees in elk geval de OP vaak nog even terug. Mijn eigen reactie lees ik ook altijd even terug want vaak maak ik toch wel schrijffouten en dan verbeter ik ze daarna. Of ik voeg nog wat toe. Ik edit mijn berichten dus wel vaak.

Ik vind het heeeeeel irritant wanneer de TO een vraag stelt over zichzelf en anderen reageren direct met hun eigen ervaring, iets wat niet gevraagd is door de TO. Een voorbeeld: laatst vroeg ik in het stomme vragen topic of de drinkbeker die ik had gekocht bij iedereen lekt. Kreeg ik allerlei tips voor andere bekers. Hartstikke lief maar op zich niet hetgeen dat ik vroeg. Klinkt nu lullig misschien maar ik kon ook even geen ander voorbeeld bedenken nu, maar dit is typisch is waar ik me soms aan erger op 't forum. Ik probeer er zelf in elk geval op te letten.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jan 2018 13:01

Re: Hoe reageer jij?

Marin schreef:
Ik vind het heeeeeel irritant wanneer de TO een vraag stelt over zichzelf en anderen reageren direct met hun eigen ervaring, iets wat niet gevraagd is door de TO. Een voorbeeld: laatst vroeg ik in het stomme vragen topic of de drinkbeker die ik had gekocht bij iedereen lekt. Kreeg ik allerlei tips voor andere bekers. Hartstikke lief maar op zich niet hetgeen dat ik vroeg. Klinkt nu lullig misschien maar ik kon ook even geen ander voorbeeld bedenken nu, maar dit is typisch is waar ik me soms aan erger op 't forum. Ik probeer er zelf in elk geval op te letten.

Haha dat is echt mega irritant inderdaad. Ik had dat laatst op een FB pagina, stelde ik de vraag of ik soya wax kon toevoegen aan een waxmelt om de geur wat minder sterk te maken. Niet 1 iemand reageerde op m'n vraag, maar ik had wel 1000 reacties welke merken ik geprobeerd had en dat ik merk XX moest proberen.
Great.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Jan 2018 13:07

Re: Hoe reageer jij?

Haha Marin ja zo gaat dat hier vaak. Wat ik irritant vind (en waarom ik ook dit topic opende) is als er iets gevraagd wordt met een bepaalde reden, en er dan alleen maar antwoord komt op de vraag. He ik kan 't niet zo goed uitleggen. Voorbeeldje dan maar:
TO vraagt waar je je schoenen koopt, want zij heeft nu al 8 nare ervaringen bij Schoenenzaak X en daar wil ze eigenlijk niet meer heen, maar bij X hebben ze wel hele mooie schoenen die ze nergens anders kan vinden, dus ze zoekt nu een winkel met soortgelijke schoenen.
En dan komen er antwoorden als: Ik koop mijn schoenen bij Schoenenzaak Y. Zonder enige toelichting of inleving in het probleem van TO.

Oh dit viel mij bijvoorbeeld laatst een keer op bij een topic over kinderfeestjes, toen had de TO een heel verhaal getypt over een feestje van haar zoon en dat 't niet buiten kon ofzo vanwege weersomstandigheden. ik weet 't niet meer precies. In ieder geval kwam er toen een reactie als:
Mijn dochter vierde een prinsessenfeestje met allemaal spelletjes buiten met water.
Ik weet niet meer hoe 't precies ging maar het antwoord was in ieder geval totaal irrelevant voor TO. Ik vraag me dan oprecht af hoe mensen ertoe komen om zoiets te typen, vandaar mijn vragen in dit topic :)

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jan 2018 13:08

Re: Hoe reageer jij?

Ja dat soort dingen ja!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 10 Jan 2018 13:49

Re: Hoe reageer jij?

Ik lees de OP door, niet alleen de titel want dat slaat nergens op (als ik reageer).

Ik probeer er wel echt op te letten dat ik ook antwoord op de vraag, want veel mensen hier vertellen graag hun eigen verhaal en kicken daar echt op lijkt het wel, zeker als het over hun kinderen gaat.

Ik probeer daar op te letten want zelf vind ik dat irritant en stom als mensen alleen hun eigen verhaaltje afsteken maar helemaal niet goed kijken naar de vraag van de TO of als de TO intussen ook al weer heeft geantwoord met nieuwe inzichten en dat dat dan niet gelezen wordt en mensen hun verhaal maar blijven plempen of vertellen dat hun kind zo leuk speelt en zo lekker in zijn spel zit bla bla bla.

Ik maak mezelf daar vast ook weleens schuldig aan maar probeer het niet te doen. Ik vertel er ook mijn eigen ervaringen bij hoor, dat onderbouwt dan weer waarom ik iets vind of zus of zo zou doen.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Jan 2018 13:53

Re: Hoe reageer jij?

Ik lees de OP altijd wel door en probeer antwoord te geven op de vraag. Als er geen vraag in staat, reageer ik meestal ook niet. De reacties scan ik, om te kijken of ik nog iets heb toe te voegen. Ik voel er weinig voor om te herhalen wat anderen al hebben gezegd. Het hangt allemaal wel van mijn bui af hoor, soms kan ik dingen niet echt serieus nemen.
<<

Anoniem278

Bericht 10 Jan 2018 13:58

Re: Hoe reageer jij?

Elliot schreef:Lees je eerst het hele topic door, alleen de OP of misschien zelfs alleen de topictitel? Geef je alleen antwoord op de vragen die worden gesteld of vertel je er ook iets bij, denk je met de TO mee, vertel je jouw eigen ervaring met het onderwerp?

(Lekker veel vragen want dat is dan meteen een goeie test natuurlijk.)


Ik lees het hele topic inclusief reacties. Als er al tig keer hetzelfde staat, dan reageer ik alleen als ik nog iets bij kan dragen en dat is dan vaak niet zo.
Soms geef ik een eigen voorbeeld, als ik denk dat dat ergens aan bijdraagt.
Ik lees mijn reacties ook altijd extra door en pas regelmatig iets aan, ik ben niet snel tevreden.

Het kan ook zijn dat ik júist reageer op een reactie en niet eens op de TO omdat ik daarover iets wil schrijven of omdat ik het er niet mee eens ben.

Ik kan heel weinig met mensen die overduidelijk niet lezen en gewoon iets plempen, maar ik kan ook weinig met mensen die een topic openen met een heel verhaal en álle reacties en adviezen en alles wat geschreven wordt uitgebreid weerleggen. Ik wil dan alleen maar schrijven: 'koop een dagboek'.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jan 2018 14:00

Re: Hoe reageer jij?

Nog iets wat ik wel irritant vind is als mensen reageren op een topic van bijv. 6 dagen terug en dan niet verder gelezen hebben in het topic en dan updates gemist hebben.
Dan nemen ze veel moeite om te reageren op de openingspost, maar dan is de situatie alweer helemaal veranderd haha.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 10 Jan 2018 14:13

Re: Hoe reageer jij?

Ik lees heeel veel op het forum. Weet ook veel over mensen hier.
Reageer niet veel. Ik ben zo iemand die vaak een eigen verhaal begint op een reactie. Ik vind bepaalde reacties vaak heel gemaakt overkomen. Zo van; ik heb nu even gereageerd op het probleem en mag nu mijn eigen verhaal beginnen. Dat heb ik ook met foto's die hier geplaatst worden. Voelt als een verplichting een soort van rijtje af te gaan en op iedere foto te commenten, voor je je eigen foto "mag" plaatsen.

In het echte leven ben ik iemand die oprecht geinteresseerd is in mensen en alles onthoud en veel vragen stel. Doordat ik hier al zoveel lees vind ik het vaak onnodig vragen te stellen aan mensen omdat ik het gewoon al weet. Das het zelfde als iemand vragen irl wat hij de dag ervoor heeft gedaan, terwijl je dit al uitgebreid op facebook heb kunnen lezen.
Adviezen geven doe ik bijna niet.
Oh. En ik lees de meeste reacties volledig.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Jan 2018 14:19

Re: Hoe reageer jij?

Ik lees vaak (ook nu) alleen de OP door. Omdat ik in mijn reactie dan niet beïnvloedt word door andere reacties. Meestal lees ik pas daarna de rest terug en pas ik zonodig mijn post iets aan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem250

Bericht 10 Jan 2018 14:19

Re: Hoe reageer jij?

Elliot schreef:Lees je eerst het hele topic door, alleen de OP of misschien zelfs alleen de topictitel? Geef je alleen antwoord op de vragen die worden gesteld of vertel je er ook iets bij, denk je met de TO mee, vertel je jouw eigen ervaring met het onderwerp?

(Lekker veel vragen want dat is dan meteen een goeie test natuurlijk.)


Ik lees de OP en scan de reacties. Ik geef antwoord op de vragen en vertel er ook weleens wat bij. Ligt aan mijn bui. De tuitbeker van Marin heb ik gelezen. Die beker had ik zelf ook. En ook hier lekte die beker. Ik wilde toen ook een heel relaas typen hoeveel tuitbekers ik had geprobeerd en dat je uiteindelijk je kind gewoon het beste uit een beker kan leren drinken. En toen zag ik alle tips al en heb ik mijn uitgebreide uiteenzetting over bekers maar achterwege gelaten. Maar hier heb je hem alsnog. Dus ja, ik ben wel geneigd er extra informatie aan toe te voegen.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 10 Jan 2018 14:37

Re: Hoe reageer jij?

Ik reageer veel te weinig. En dan met name in topics die 'nergens over gaan'.

Ik kijk meetsal eerst naar de topictitel, als die me aanspreekt lees ik de OP en vaak ook alle reacties. Dan bedenk ik vaak wat ik wil zeggen (typ het vaak genoeg ook) en klik dan weer weg. Om wel weer steeds bij te lezen, maar vervolgens niet meer zo goed te weten wat ik nog moet toevoegen, of niet weet hoe ik moet schrijven wat ik bedoel.

Als ik reageer probeer ik wel passend te reageren op de OP, met dus in het achterhoofd wat er verder al geschreven is door anderen.

En 100x neem ik me voor me vaker te mengen in de meer serieuze topics, maar toch vind ik dat lastig.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Jan 2018 14:53

Re: Hoe reageer jij?

Ik lees de OP, maar soms niet eens goed. Scan het topic en lees meestal pas goed als ik al gereageerd heb. Waardoor ik soms van m'n reacties baal omdat ik niet goed gelezen heb. Neem me ook altijd voor beter te lezen voor ik reageer, maar dat blijft moeilijk.
Ik geef niet alleen antwoorden op de vragen maar zeg ik er iets bij. En ik vertel ook vaak mijn eigen verhaal wel, omdat ik vanuit mijn eigen verhaal redenerend aan mijn reactie kom. Dus dan wil ik graag laten zien waarom ik zo reageer oid.
<<

Anoniem306

Bericht 10 Jan 2018 20:28

Re: Hoe reageer jij?

Zodra de titel interessant is lees ik het topic helemaal door (om te voorkomen dat ik vragen stel of antwoord geef terwijl ik dan ontzettend mosterd na de maaltijd ben). Het ligt een beetje aan openingspost, maar ik geef een antwoord op de vragen en als het een bijdrage voor het topic is, dan ook mijn ervaringen. En soms reageer ik ook wel eens op een vraag die tussendoor door iemands gesteld wordt.
<<

Zero

Bericht 10 Jan 2018 21:37

Re: Hoe reageer jij?

Ik lees het bericht van de TO, kijk of er al een relevant antwoord is als er een vraag word gesteld. Als het topic open is voor van alles dan kijk ik naar de reacties van de forummers die ik ken, scroll ik een beetje over de antwoorden om te kijken of ik het compleet met iemand eens/oneens ben en geef dan mijn reactie.


Maar soms lees ik ook alleen de eerste post en de laatste en geef dan een reactie.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 10 Jan 2018 22:25

Re: Hoe reageer jij?

Dat hangt heel erg af van het onderwerp van het topic.
Ik lees altijd de openingspost. Soms geef ik daar meteen antwoord op (zoals nu) als er maar advies of een mening wordt gevraagd geef ik die soms ook aan de hand van een voorbeeld hoe ik dat zelf heb gedaan/zou doen.
Als ik niet meteen weet hoe te reageren, lees ik eerst de antwoorden van de andere forumsters voordat ik een reactie geef.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Jan 2018 02:31

Re: Hoe reageer jij?

Ik lees de titel, de OP, de eerste reacties als ik op telefoon zit) en alle reacties als ik op kantoor of laptop zit.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik doe wat Marin zo irritant vindt: ik reageer vaak vanuit mezelf.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jan 2018 07:16

Re: Hoe reageer jij?

Ik denk dat iedereen deels uit zichzelf reageert hoor Marsy, daar is op zich niks mis mee. Doe ik ook. Wat ik irritant vind is wanneer dat antwoord dan geen binding meer heeft met de OP. Ik geloof niet dat ik jou dat echt zie doen, kan me geen voorbeeld heugen hiervan in elk geval.
Let's discover the world together.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 12 Jan 2018 09:40

Re: Hoe reageer jij?

Ik lees sowieso de openingspost haha.

Verder ligt het aan het topic. Lange verhalen als reactie die lees ik niet altijd. Lange verhalen als openingspost wel. Ik scan ook wel eens avatars om te kijken wat bepaalde forumsters ergens van vinden. Ik denk dat ik dat het meeste doe.

Bij verhalende topics zoals bevallingstopics, zwanger worden o.i.d. volg ik wel alles. Dat vind ik dan leuk en interessant.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers