Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuizen, tips en adviezen gevraagd! (Kinderen 4 en 6jr)

<<

Linvi

Bericht 10 Jan 2018 10:00

Verhuizen, tips en adviezen gevraagd! (Kinderen 4 en 6jr)

Zoals het er nu naar uit ziet krijgen wij
volgende week donderdag de sleutel van onze nieuwe woning. De kinderen weten het nog niet, althans, hebben ze niks concreets verteld. Echter hebben ze wel het 1 en ander gehoord.

* Hoe vertellen we het de kinderen?

* Wat kunnen we doen om het voor hun zo makkelijk/ rustig/ leuk mogelijk te houden?
Vooral onze jongste is erg gevoelig en kan slecht tegen veranderingen, moeten we hem betrekken bij het kiezen van kleuren voor zijn kamer? Of moeten we bijvoorbeeld dezelfde kleuren aanhouden als hij nu heeft op zn kamer?

* wat zijn andere dingen waar we rekening mee kunnen/ moeten houden? Niet zozeer mbt de kinderen maar algemeen?
<<

Anoniem236

Bericht 10 Jan 2018 10:31

Re: Verhuizen, tips en adviezen gevraagd! (Kinderen 4 en 6jr

Ik zou ze zelf een kleur laten kiezen, zodat zij daar inspraak in hebben en het gevoel hebben dat het hun nieuwe kamer is.
Of als je het toch zelf in de hand wil houden zelf een kleurtint kiezen in de kleur die zij willen. Of laten kiezen uit een aantal kleuren.
En na het vertellen even langs fietsen of wandelen.

Verder heb ik niet echt tips. Wij zijn chaotische en last minute verhuizers, maar het is altijd goed gekomen.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 10 Jan 2018 10:34

Re: Verhuizen, tips en adviezen gevraagd! (Kinderen 4 en 6jr

Ik zou misschien samen met de kinderen hun eigen kamer (gedeeltelijk) inpakken, zodat het wat concreter en tastbaarder wordt.
<<

Linvi

Bericht 10 Jan 2018 10:58

Re: Verhuizen, tips en adviezen gevraagd! (Kinderen 4 en 6jr

Lotus schreef:Verder heb ik niet echt tips. Wij zijn chaotische en last minute verhuizers, maar het is altijd goed gekomen.


We weten inmiddels bijna een jaar dat we gaan Verhuizen, we wisten alleen nog niet waar naar toe en wanneer. Wat ik kon voorbereiden is gedaan, dus chaotisch zal het niet meer worden.

Dochter heeft zonder dat ze het wist haar behang al gekozen, ik deed net of het van iemand anders was en toen zei ze, wauw, dat wil ik ook heel graag mama! Dus gelijk besteld.

De jongste zullen we dan een optie geven uit wat kleurstalen. Hem helemaal de vrije hand geven durf ik niet :palm:
<<

Linvi

Bericht 10 Jan 2018 11:00

Re: Verhuizen, tips en adviezen gevraagd! (Kinderen 4 en 6jr

Girli schreef:Ik zou misschien samen met de kinderen hun eigen kamer (gedeeltelijk) inpakken, zodat het wat concreter en tastbaarder wordt.


Goede tip! Ze hebben beide een bed met lades eronder waar speelgoed in zit. Dan doe ik hun kleding, mogen hun hun speelgoed doen.

Ik kreeg ook al de tip om ze een doos te laten beknutselen waar ze hun knuffels en kussen zelf in mogen verhuizen, dat gaan we dus ook doen!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 10 Jan 2018 11:30

Re: Verhuizen, tips en adviezen gevraagd! (Kinderen 4 en 6jr

Weten de kinderen al wel een tijd dat het de bedoeling is dat jullie gaan verhuizen?
Anders zou ik het ze zo snel mogelijk vertellen. Blijven ze op dezelfde school? Waarschijnlijk wel denk ik?
Ik zou ze vandaag ook nog meenemen naar het nieuwe huis, de buitenkant laten zien, de straat laten zien, waar een speeltuintje zit enz. En dat de komende week dan nog een paar keer.
Mijn kinderen hebben allebei twee verhuisdozen geverfd en daar zelf spullen uit hun kamer in gedaan voor de verhuizing.
Wij hebben de kinderen bij alles betrokken, maar bij ons was het een lang traject omdat het om een nieuwbouwhuis ging.
Ik heb met mijn dochter behang uitgekozen dat we allebei mooi vinden en verder heeft zij haar kamer ingericht en veel samen met mij uitgepakt.
Mijn zoon vond het behang dat ik had uitgekozen meteen mooi en hij heeft zelf zijn bed uitgekozen. Met behangen en vloeren leggen hebben ze ook geholpen.
Met de verhuizing zijn ze er in het begin even bij geweest en daarna met oma meegegaan.
Met de verhuizing hebben wij op alle dozen geschreven waar ze naartoe moesten, dat was handig want alles stond meteen op de goede plek.
En we hadden 2 mensen die alle kasten in het oude huis uit elkaar haalden en in het nieuwe huis weer in elkaar zetten, dat werkte ook fijn.
<<

Anoniem315

Bericht 10 Jan 2018 11:31

Re: Verhuizen, tips en adviezen gevraagd! (Kinderen 4 en 6jr

Mee laten inpakken inderdaad.

Tijdens de verhuizing ook laten zien dat het oude huis leeggehaald wordt en dat de spullen naar het nieuwe gebracht wordt. De lege kamers laten zien.

In het nieuwe huis autonomie geven: mee laten denken, laten kiezen, zelf laten uitpakken.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 10 Jan 2018 18:15

Re: Verhuizen, tips en adviezen gevraagd! (Kinderen 4 en 6jr

Onze oudste is 1,5mnd 3 als wij de sleutel krijgen van ons huis. Er veranderd veel voor hem want hij moet ook naar een nieuwe opvang ed.
Voor Sinterklaas heeft hij het boekje, Bobbi gaat verhuizen, gekregen. Dat is voor hem een heel duidelijk boekje over wat er gaat gebeuren. We zijn met hem gaan kijken bij het huis en toen zijn we ook bewust gaan kijken waar de speeltuin zat bijvoorbeeld. Hij heeft inderdaad zelf de kleur van zijn kamer uitgezocht en hij mag ook helpen met zijn speelgoed ed inpakken.
We vertellen elke keer iets op zijn niveau, zodat hij wel weer waar we mee bezig zijn, waarom we bepaalde spullen kopen en waar we over praten. Want kleine potjes hebben grote oren en dan wil ik liever gewoon duidelijk tegen hem zijn dan dat hij zelf dingen gaat invullen die dan misschien niet kloppen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 10 Jan 2018 18:23

Re: Verhuizen, tips en adviezen gevraagd! (Kinderen 4 en 6jr

Ik heb verder geen ervaring hiermee, maar ik zou als het even kan ook echt het huis samen met ze af gaan sluiten.
Dus nog even door het kale huis lopen zodat ze zien dat alles echt weg en leeg is en dan samen afscheid nemen van jullie huis. Denk dat dat ook wel fijn is.
<<

Anoniem294

Bericht 10 Jan 2018 19:25

Re: Verhuizen, tips en adviezen gevraagd! (Kinderen 4 en 6jr

Ze hebben hun eigen spullen die niet breekbaar waren zelf ingepakt en ook in de vrachtwagen geladen. Ook hebben ze het zelf weer uitgepakt. Ik had de verkoopster gevraagd of ik tussendoor een keer met ze binnen mocht kijken en dat vonden hun heel erg fijn. Maar als je over een week al de sleutel krijgt heeft dat niet zoveel toegevoegde waarde nu, denk ik.

Ze mochten zelf een beetje bepalen wat er op hun kamer moest (zijn we nu nog mee bezig) wat er in resulteerde dat oudste dochter tijgerprint op 1 muur heeft (gelukkig vond ik nog een witte met zilveren tijgerprint en glitters ipv de traditonele tijgerprint die ze in eerste inststie wilde) en de rest vd muren wit glitterbehang.

Zoon wilde heel graag rode muren maar daar begin ik niet aan ivm slechte ervaringen met rode muurverf. Dus als compromis verf ik zijn bed rood, krijgt hij een rode lockerkast, rode kuipstoel en heeft hij een graffiti dekbed waar veel rood in voor komt en worden zijn muren Denim Drift blauw of Betongrijs, daar is hij nog niet helemaal uit.

Jongste wil een roze kamer en daarvan heb ik de kleurtint uitgekozen.
Laatst gewijzigd door Anoniem294 op 04 Dec 2020 09:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem294

Bericht 10 Jan 2018 19:30

Re: Verhuizen, tips en adviezen gevraagd! (Kinderen 4 en 6jr

Wij zijn trouwens ook verhuisd toen de oudste twee 1,5 waren. Maar dat was van particuliere huur naar particuliere huur dus een kwestie van vandaag bezichtigen en morgen de sleutel.
We waren dus een week na het bezichtigen al over. Ik heb ze die week twee keer meegenomen naar het nieuwe huis terwijl ik de muren verfde en ze waren ook bij het in en uitladen van de bus. Zij hadden toen nog geen inspraak. We hebben ze de laatste dag van het oude huis nog weer meegenomen toen we gingen stofzuigen en het dus leeg stond en daarna uitbundig het huis uitgezwaaid.
<<

Linvi

Bericht 14 Jan 2018 07:42

Re: Verhuizen, tips en adviezen gevraagd! (Kinderen 4 en 6jr

Bedankt voor de vele tips! Woensdagmiddag hebben we het ze verteld en hebben we foto's en filmpjes laten zien van het huis en de omgeving. Ze kennen de omgeving gelukkig al omdat mijn ouders er vlakbij wonen.

Vrijdagmiddag zijn we aan het rond fietsen en kijken geweest, vanmiddag doen we dat nog een keertje! Ze zijn, vooral mijn dochter, erg enthousiast. Ze is heel blij en uitgelaten, praat honderduit over het nieuwe huis en de verhuizing maar is vooral erg blij dat ze haar eigen school houdt!

Zoon is wat timide. Hij zegt af en toe niet te willen verhuizen en ook zegt hij af en toe dat hij het stom vind. Dan begint hij spontaan te huilen en vraagt of de trap echt niet mee kan, of de muren van zijn kamer bijv?

Vrijdagochtend ben ik zelf in het huis geweest en heb ik 45 foto's gemaakt die we steeds met de kindjes bekijken en uitleggen wat wat is en wat waar komt.

Dochter heeft mooi bloesem Behang met lichtroze muren, zoon wilde graag blauw dus daar hebben we een mooie blauwe kleur mee uitgezocht, dat combineren we met de kleur betongrijs. Hij mag een nieuwe bureaulamp en hanglamp uitzoeken voor zn kamer en een mooie bureaustoel. Mooie speelgoedkast van beneden mag op zijn kamer en dat vind hij erg leuk!

De afspraak met de mensen die op de kindjes oppassen is dat ze geregeld langs komen op belangrijke momenten, we weten nog niet de precieze planning maar zodra we hun kamer verfen, de vloer op zoon zijn kamer schuren/ white washen, vloer op dochter haar kamer leggen, behangen etc, komen ze een tijdje "helpen" op hun manier.

Het is zo fijn dat we zoveel hulp krijgen, zowel voor de kids als voor het klussen! Echt waanzinnig!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Jan 2018 10:59

Re: Verhuizen, tips en adviezen gevraagd! (Kinderen 4 en 6jr

Klinkt goed allemaal Linvi. Zijn jullie intussen verhuisd? Hoe ging het? In de ouders van nu stond er toevallig een artikel over. Als je het nog wilt lezen, kan ik het wel opsturen.
Let's discover the world together.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers