Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pasta!

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 08 Jan 2018 15:07

Pasta!

Aangezien iedereen hier in huis dol is op pasta, ben ik op zoek naar wat nieuwe lekkere pasta(saus) recepten.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem313

Bericht 08 Jan 2018 15:55

Re: Pasta!

Ik vind Jamie's spaghetti met garnalen, zongedroogde tomaat en rucola heel erg lekker:
http://www.smulweb.nl/recepten/1408831/ ... t-garnalen
<<

Anoniem313

Bericht 08 Jan 2018 15:55

Re: Pasta!

Ik vind Jamie's spaghetti met garnalen, zongedroogde tomaat en rucola heel erg lekker:
http://www.smulweb.nl/recepten/1408831/ ... t-garnalen
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 08 Jan 2018 16:47

Re: Pasta!

Klinkt lekker inderdaad!
Mijn man houdt niet van garnalen, maar daar kunnen we vast wat hoop verzinnen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem247

Bericht 08 Jan 2018 17:06

Re: Pasta!

Ik maak ‘m vrij standaard altijd.

Ik gebruik een pakje passata, blikje tomatenpuree, gehakt en groenten (ui, knoflook, courgette, champignons, prei), een hoge theelepel pesto, scheut ketjap, peper/zout en Italiaanse kruiden. Ik vind het lekker als er veel grove groenten in een pastasaus zitten.

Op Pinterest heb je ook veel ideeën voor pastasauzen.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 08 Jan 2018 20:29

Re: Pasta!

Mijn snelle spinazie pasta:
Ui en knoflook fruiten en dan gehakt bakken (lekker gekruid natuurlijk). Kip stukjes kan trouwens ook.
Dan gooi je verse spinazie in de pan en als het geslonken is gooi je nog een pak spinazie a la crème uit de diepvries erbij.
Als laatste gooi ik er Boursin bij.

Pasta pesto met champignons, courgette en lente ui doet het hier ook altijd goed. Vega of met kip.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Jan 2018 21:06

Re: Pasta!

Ik maak vaak een sausje van rode pesto en crème fraiche en dan kun je verder erin doen wat je lekker vindt. Bij het 'originele' recept zit in de saus kip en cherrytomaatjes, en dan serveer je het met rucola, geroosterde gemalen cashewnoten en feta. Dat is sowieso een lekkere combi. Ik maak het meestal zonder vlees, de groente varieer ik mee, meestal iets van ui, paprika, courgette, aubergine, net waar ik zin in heb. En altijd met blokjes feta, heerlijk!

Je kunt ook een zelfde soort sausje maken met groene pesto en crème fraiche. Dat vinden wij lekker met tonijn en dan wat groente erin.

Ook lekker: ui, champignons en eventueel spekjes met spinazie en roomkaas.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 09 Jan 2018 04:35

Re: Pasta!

Lekker carbonara saus met zalm, champignons en hamblokjes! Zalm als moot bakken zodat hij nog lekker rosé is en dan door de saus versnipperen. MJAM!

Zoiets als Ava doe ik ook vaak maar dan nog een scheutje chilisaus erdoor.
30-04-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 09 Jan 2018 07:26

Re: Pasta!

Ik vind alles uit 1 pan altijd ook wel erg handig. Dan bak ik kipblokjes, ui en knoflook aan, gooi daar vervolgens diepvriesspinazie, fusilli, blikje tomatenblokjes, een bouillonblokje en water bij en laat dat pruttelen tot de pasta bijna gaar is en dan voeg ik nog rode paprika, Italiaanse kruiden en mozzarella toe en dan op het bord nog lekker Parmezaan er over.

Soms maak ik ook gewoon spaghetti met olie, knoflook en een pepertje en eet daar een biefstukje en een salade bij bijvoorbeeld.

Maar meestal maak ik toch gewoon een soeppan vol met wortel, bleekselderij, ui, knoflook, wat spekjes, gehakt, scheutje rode wijn, tomatenpuree, tomatenblokjes, bouillon, laurier/tijm/rozemarijn/salie/oregano en laat dat minimaal 2 uur pruttelen. Die saus is hier echt favoriet en zonder dat je het nog terug ziet zitten er stiekem heel veel groenten in.
Ik vind die pasta sauzen met van die grove stukken groenten er in niet lekker en ketjap hoort wat mij betreft ook niet in een pasta, dat deden mijn ouders vroeger ook en vind ik echt niet lekker.
Van die bolgnese saus maak ik vaak ook weer lasagne, dan doe ik laagjes met die saus en ook laagjes spinazie met roomkaas er tussen.

Carbonara vind ik ook erg lekker, pasta (met zelfgemaakte) pesto/kip/pijnboompitjes/kerstomaatjes ed of heel simpel met spekjes en roomkaas.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Jan 2018 07:40

Re: Pasta!

Bij de kinderen zijn hier pasta pesto en spaghetti cacio E Pepe favoriet. Het liefst eten ze dat elke dag.

Pasta pesto maak ik het liefst met verse pesto, maar meestal eten we dit op werkdagen en wordt het een kant en klare pesto en parmezaanse kaas. Voor ons doe ik er dan nog pijnboompitten overheen. Meestal maak ik er nog een mozzarella, tomaat, komkommer salade bij.

Cacio e pepe is super makkelijk: een blokje peccorino raspen en mengen met versgemalen peper, spaghetti koken, de kaas mengen met wat kookvocht tot het een papje is en als de pasta klaar is dut in een (koeke)pan mengen met de kaas. That’s it. Hier maak ik vaak ook een salade bij.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Jan 2018 08:23

Re: Pasta!

Ik ben fan van alle supersimpele pestopasta’s die niet van basilicum zijn haha ik vind ze allemaal zo lekker! Deze van peterselie is favoriet:

https://chickslovefood.com/recept/5-or- ... eliepesto/

Bij T ook, die verslindt dat echt!

Of deze met broccolipesto:
https://chickslovefood.com/recept/spagh ... colipesto/

Of deze met doperwtenpesto van Jamie, ook al zo goddelijk:
https://www.culy.nl/recepten/carbonara- ... ie-oliver/
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jan 2018 08:55

Re: Pasta!

Ik vind boter en salie het allerlekkerst. Geen poespas, niet te veel pasta, gewoon simpel.

Idem dito voor cacio e pepe, wat ooh la la al omschreef, en aglio olio peperoncino, knoflook, olie en pepertjes.

Een echt goede ragu vind ik ook erg lekker.

We eten niet zoveel pasta maar we hebben net een nieuw pasta opzetstuk voor de Kenwood. Ik merk steeds meer dat ik liever eens in de zoveel tijd echt goede pasta eet, niet zo'n bord vol maar een klein beetje met beetje saus.

Hoewel ik ook nog wel eens echt ranzig lekkere macaroni ham en kaas wil maken als m'n man op zakenreis is, vooral met ketchup.
Let's discover the world together.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 09 Jan 2018 21:10

Re: Pasta!

Hmmm ik ben ook gek op pasta. De klassiekers die ik heel lekker vind staan hierboven al genoemd.

Ook superlekker is dit:
https://www.bonapetit.nu/foodblog/waanz ... t-de-oven/
(Tip: hoeveelheid saus X2 doen zodat dat echt de pastasaus wordt)

En ik heb ook nog 2 1pansvarianten die ik allebei ook erg lekker vind:
http://acupoflife.nl/een-pans-pasta/
https://damndelicious.net/2014/10/11/on ... san-pasta/

Oh en als je mega ongezond wilt (zo 1 keer per jaar maak ik dit haha): pasta met een saus van spekjes, champignons, crème fraiche en geraspte (oude kaas). Heerlijk! Heb je je calorieën voor de hele week weer binnen :p

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers