Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mei/juni 2018 mama's

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Jan 2018 09:34

Re: Mei/juni 2018 mama's

Vk maakte zich geen zorgen, maar ik kan toch om 16.45 even naar het hartje komen luisteren. Fijn!
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Jan 2018 16:48

Re: Mei/juni 2018 mama's

Hartje weer even gehoord, ben opgelucht!
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Jan 2018 17:02

Re: Mei/juni 2018 mama's

Fijn Bliss!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 09 Jan 2018 17:14

Re: Mei/juni 2018 mama's

Awh fijn Bliss! Mijn verloskundige zei dat ik vanaf 28 weken de baby echt dagelijks moet voelen.
12-03-2018
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 09 Jan 2018 18:56

Re: Mei/juni 2018 mama's

‘Ondanks’ dat het de vierde is en ik weet dat de placenta aan de achterkant ligt voel ik de baby ook niet dagelijks hoor.
Fijn dat je even mocht komen en je gerustgesteld bent!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 09 Jan 2018 21:41

Re: Mei/juni 2018 mama's

FIjn dat je het hartje even kon luisteren Bliss.
Over die schopjes idd geen zorgen maken hoor. Wat hier staat, pas over een aantal weken zou je haar echt dagelijks moeten voelen. Ik denk dat er bijna niemand is die vanaf het eerste schopje gelijk bijna dagelijks wat voelt. Bij mij zat er aan het begin iig ook steeds zo een week tussen.
Laat je ook nog zien wat voor kleertjes je gekocht hebt? :wink: De wagen vind ik iig een leuk kleurtje hebben!

Taeda: Die lockerkasten vind ik zo tof!! Helaas hier een kerel die dat net niks vindt, haha.
Deze week eindelijk verhuizen! Zo leuk en fijn :) Succes ermee, de dingen die ik gezien hebt, vind ik iig erg mooi!

Jerry: Die 1e periode lijkt mij ook wel weer heftig, ben heel benieuwd hoe dat zal gaan!
Heb wel al aan de gastouder en m'n ouders doorgegeven dat de opvang van E. in principe gewoon door blijft lopen. Als baby er is, blijft ze denk ik wel even een weekje thuis of zo, maar daarvoor en daarna gewoon maar het normale ritme. Voor haar denk ik wel zo rustig en duidelijk en voor mij voor de bevalling nog even een beetje rust, haha.

Cactus: Zindelijkheid wil hier ook nog niet echt vlotten hoor. Vorige week wilde ze nog wel een paar keer op het potje, maar nu is het alleen maar 'Nee!' schreeuwen als we het er over hebben.. Ach, het heeft ook geen haast, dus we zien wel hoe het verder loopt.
Succes met de 20weken echo, spannend!

Sneeuwwitje: Voor jou ook bijna de echo, ook spannend! Hopelijk is alles goed :)

Wij krijgen trouwens een lekker drukke zomer! Zwager vertelde laatst al dat hij zijn vriendin ten huwelijk heeft gevraagd en ze dit jaar gaan trouwen, nu belde met mijn broer met hetzelfde nieuws! Super leuk natuurlijk, 2 bruiloften! Wel slechte timing voor ons, want ze zijn beide in juli/augustus. Dat wordt dus met een newborn naar 2 bruiloften :laughcry: Spannend! En dan moet ik dus mezelf en 2 kinderen in een leuk outfitje steken. Voor mezelf wordt zo vlak na de bevalling wel een uitdaging denk ik.. Kan ik tegen die tijd jullie hulp wel voor gebruiken! :D
Maar hè, dit is al stukken beter dan het jaar waarin E. geboren werd. Toen hadden we juist 2 begrafenissen..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Jan 2018 13:55

Re: Mei/juni 2018 mama's

Arwyn, wanneer heb jij nou de twintigwekenecho? Ook volgende week? Leuk, twee bruiloften! Wel outfitstress inderdaad!

Fijn dat jullie ook zeggen dat er soms wel een week tussen kan zitten voor je weer iets voelde. Ben benieuwd wanneer ze zich weer aandient.

Hier nog een paar foto's van kleertjes die ik laatst heb besteld:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb vrij random allerlei maten besteld, maar bijna niks in maat 50 nog. Ben bang dat dat te klein is, maar moet toch iets hebben natuurlijk. Ook over combi's heb ik nog niet nagedacht. :wink:
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Jan 2018 14:04

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ik ben trouwens echt totaal niet productief op het werk. Steeds moe, veel hoofdpijn (slechte houding denk ik) en ik kan me gewoon niet goed concentreren. Hebben jullie dat ook? Ik zit ook de hele dag en krijg halverwege al echt zo'n doof gevoel in m'n kont en weet niet meer hoe ik moet zitten. Irritant.
❤ 7 juni 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 10 Jan 2018 22:06

Re: Mei/juni 2018 mama's

Leuke aankopen Bliss! Vooral de items op je eerste foto vind ik erg tof.

Drukke zomer voor de boeg Arwyn! Voor jezelf lastig qua outfit, maar hoe leuk is het om twee kids aan te mogen kleden? En je kunt de feestoutfit voor hen nog een keer gebruiken of in ieder geval items ervan.

Komende week veel meiden de 20 weken echo, spannend. Hopelijk allemaal met een goed resultaat!
Ik moet ook de suikertest doen, over 3/4 weken, voor een afspraak moet ik nog even bellen.

Vanaf morgenavond slapen we in het nieuwe huis. Alles loopt best goed op schema, natuurlijk zijn er altijd wat dingetjes die we verder af hadden willen hebben, zoals bijvoorbeeld de zolder. Maar de woonkamer en slaapkamers zijn zo goed als af. De keuken wordt morgen en overmorgen geplaatst. Ik merk wel dat het zware weken zijn en ik ben blij als we over zijn. Afgelopen twee weken slaap ik slecht door de spanning, sowieso slaap ik al minder goed door de zwangerschap. Met dan ook nog een dreumes die soms wakker is en rond 7u weer klaar is voor de dag, heb ik wel wat slaap te kort. Daarbij zijn het pittige dagen met regelen, schoonmaken, inpakken, nabellen, ritjes bouwmarkt en alles wat bij een verhuizing komt kijken.

Leuk is weer dat ik bij de bouwmarkt een heel tof behang heb gezien dat goed matcht met de bestelde locker. De plannen voor de babykamer krijgen daardoor steeds meer vorm. Het is dit behang:
Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 10 Jan 2018 22:09

Re: Mei/juni 2018 mama's

Jeetje Taeda, morgen al slapen in jullie nieuwe huis, dat lijkt toch ineens snel gegaan te zijn! Al valt dat vast tegen als je er midden in zit haha. Hopelijk wordt het dan ook weer wat rustiger voor je. Super leuk behang trouwens!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem260

Bericht 11 Jan 2018 15:35

Re: Mei/juni 2018 mama's

Arwyn, drukke zomer! Wel leuke vooruitzichten!

Bliss leuke kleertjes! Rokjes/jurkjes koop ik nu pas, omdat S nu kan lopen. Één x een rokje gekregen in 62. Dat zat telkens onder haar oksels :razz:
Wat rot dat je je niet fit voelt. Ik heb totaal geen zittende baan en krijg nu juist meer klachten door het fysieke werk. Heb het idee dat m’n rugklachten nu erger worden nu ik weer een diastase krijg

Taeda leuk behang! En vanavond al in t nieuwe huis slapen, wauw!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Jan 2018 15:47

Re: Mei/juni 2018 mama's

Haha ja dat spijkerrokje vond ik gewoon schattig, maar zal idd wel niet goed blijven zitten. De andere rokjes zitten vast aan een broek, dat scheelt. Die tutu vond ik gewoon hilarisch. Niks voor mij eigenlijk, maar ik moest 'm wel bestellen :P

Ik heb een werkplekonderzoek aangevraagd en als het goed is krijg ik een andere stoel, ik weet alleen nog niet of die beter zit, maar anders geef ik dat gewoon weer aan. Ook krijg ik een voetensteun. Hopelijk scheelt dat iets voor m'n houding, want ik zit hier gewoon niet goed nu.

Taeda, slaap lekker in jullie nieuwe huis! Heel leuk behang heb je gekocht!

Wij gaan vanavond verf kopen en kijken voor een gordijntje, heb een leuk stofje gezien bij Kwantum op de site, maar ze verkopen 'm alleen in de winkel.
❤ 7 juni 2018
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 11 Jan 2018 17:11

Re: Mei/juni 2018 mama's

Even snel en ego:

Geen aangeboren afwijkingen! Wel aan de kleine kant, nog wel binnen de marge. Als er nog geen indicatie was voor extra echo's, dan issie er nu. Alles is wel in verhouding, dus dat is goed. Ik zie de bui dus alweer hangen. :( We zullen zien met 28 weken. Voor nu positief blijven en hopen dat hij z'n lijn blijft volgen. Het is dus een jongen. ;) wel even wennen, had een meisje ook wel heel leuk gevonden!
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 11 Jan 2018 21:26

Re: Mei/juni 2018 mama's

Grotendeels goed nieuws Cactus! Vervelend dat hij aan de kleine kant is, ik snap dat je daar zorgen om hebt. Fijn dat ze je in de gaten houden.

Nog een jongen! Dat is inmiddels 5 tegen 1 in dit topic! Arwyn, Jerry, Nova, ben benieuwd naar jullie!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Jan 2018 21:39

Re: Mei/juni 2018 mama's

Inderdaad veel jongens! Cactus, fijn dat er geen aangeboren afwijkingen zijn. Hopelijk valt het verder mee en blijft hij goed groeien.

Wij hebben net weer wat spullen gekocht voor de babykamer, we hebben van deze stof een gordijntje besteld: https://www.kwantum.nl/stof-fammy-roze-0412350
Verder verf voor op twee muren, ongeveer in de kleur van de flamingo's op deze stof. De andere muren blijven wit. Verder wordt het vooral zwart/wit met hier en daar een roze of groen accent. Ben nu al benieuwd naar het eindresultaat, vind het wel echt leuk om ermee bezig te zijn!
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Jan 2018 21:59

Re: Mei/juni 2018 mama's

Hmm ik wilde morgen banen gaan zwemmen, maar ik deed net even m'n bikini aan en die past niet meer echt lekker :laughcry: Heb nu vijf positiebadpakken besteld bij de Wehkamp, hopelijk zit er één bij die past en kan ik maandag of volgende week vrijdag gaan zwemmen!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem260

Bericht 12 Jan 2018 07:22

Re: Mei/juni 2018 mama's

Fijn dat alles er goed uit zag Cactus! Kan me wel voorstellen dat t spanning brengt dat ie onderin de curve zit. Het is een momentopname maar jij hebt natuurlijk je vorige ervaring... En nog een zoon erbij! Even wennen aan het idee mag :)

Hihihi Taeda of wij tegenwicht bieden tegen de jongensgolf zul je in mei te weten komen :wink:

Bliss leuk om met het kamertje bezig te zijn! En balen van je bikini... Ik heb destijds een fijn badpak gekocht (voor m’n werk) van Mamalicious. Ga je voor jezelf zwemmen of ga je met een groep meedoen?
Ik zwem 1x p.w. met S en maandag vroegen 2 andere mama’s verbaasd of ik zwanger was, omdat ik erover sprak. Hadden ze nog niet gezien :laughcry:

Ik voel het kindje nog steeds minder dan S destijds, maar nu wel dagelijks. Ik zie m’n buik soms zelfs al bewegen!
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 12 Jan 2018 07:51

Re: Mei/juni 2018 mama's

Wat leuk Bliss. Wij hebben ook die kleur op de muur ongeveer. Balen van je bikini. Had ik laatst ook, m'n borsten vlogen er nog net niet uit haha. Ik ging woensdag weer voor het eerst zwangerschapszwemmen en toen heb ik maar een oudere bikini aangedaan, die past gelukkig nog wel.

Leuk Jerry, dat je je buik soms al ziet bewegen. Ik heb een drukke baby in de buik, voel hem ook dagelijks. Wel fijn, hij vermaakt zich iig nog goed.

Ik ben alweer aan het idee gewend haha. Wel veel jongens in dit topic idd. We zitten nu toch te twijfelen tussen 2 namen, dus ga weer 2 kaartjes maken en dan komen we er vast wel uit.

Ik probeer me zo min mogelijk druk te maken over de grootte van de baby, want ik weet dat het mm werk is en dat 1 mm al zoveel verschil kan geven. Maar het zit me nog niet lekker, dus ga denk ik nog wel even mailen of bellen met de vk. Misschien dat zij nog kan overleggen met de gynaecoloog. Of dat ik misschien met 24 weken nog een echo kan krijgen.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Anoniem260

Bericht 12 Jan 2018 08:11

Re: Mei/juni 2018 mama's

Inderdaad gewoon doen dan Cactus! Spanning en ongerustheid is ook niet goed!

Wij hebben trouwens de naam waarschijnlijk wel! Nog twee andere leuke namen, maar tot nu toe iets minder leuk...

Hoeveel namen geven jullie? Eentje of meer?

S heeft er 3. Lijkt me voor de verhouding wel leuk dat nu ook te doen :P
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 12 Jan 2018 08:43

Re: Mei/juni 2018 mama's

Leuk om mee bezig te zijn Bliss! Ik heb nu ook veel andere dingen om uit te zoeken (wcrolhouder, fruitschaal, lampen, schilderijen, planten ect), waardoor de babykamer iets op de achtergrond staat. Ik weet dat ik bij A ook zo enthousiast was, het is zo leuk! En ik werd wel heel blij van mijn behangvondst :wink:

Cactus, ik zou het gewoon vragen! Als je eerder gerustgesteld kan worden, alleen maar fijn.

Jerry, wij kiezen voor twee namen. Bij A hebben we drie gekozen, voornaam, vernoeming en nog eentje met een speciale betekenis. Deze keer doen we alleen voornaam en vernoeming. Er is nu niet een speciale naam die ik mee zou willen geven, dus dan zouden we hard moeten zoeken en dat hoeft van mij niet.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Jan 2018 09:08

Re: Mei/juni 2018 mama's

Wat een mooie kleertjes, Bliss!

Taeda, jullie zijn gewoon verhuisd! Gefeliciteerd! Hebben jullie wat geslapen de eerste nacht. En A? Wat een leuk behang hebben jullie uitgezocht. Past goed bij de locker die jullie gekocht hebben. Je hebt sowieso een hele goed smaak vind ik. Hoe reageert beeb op alle drukte, voel je hem ook minder of juist meer?

Cactus, wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad al snap ik je ongerustheid over de groei, gezien je eerdere ervaring. En een zoon, gefelicteerd! Ik snap je uiteraard goed over dat wennen. Ik ben er zelf vrij open over en merk daardoor in mijn eigen omgeving dat eigenlijk alle jongensmama’s dan ook aangegeven echt wel even te hebben moeten schakelen toen de tweed of derde weer een jongen bleek. Het is dus helemaal niet zo gek.

Hier gaat alles goed. Vandaag 24 weken, een belangrijke mijlpaal. Het voelt ook kwetsbaar want mocht er nu iets gebeuren met de baby of hij wordt al geboren, dan kom je voor bijna onmogelijke keuzes te staan als het gaat om wel of niet behandelen. Gelukkig wijst niks erop dat er nu al iets zou gaan gebeuren.

Ik schreef in het lentetopic gisteren nog dat ik de conclusie heb getrokken dat ik weer prima door de zwangerschap heen rol, met name lichamelijk heb ik geen klachten en ik doe alles nog. Ook van harde buiken heb ik nog geen last gehad en sporten en werken lukt nog prima. Dat geschreven te hebben, kreeg ik gisteren ineens pijn in mijn linker SI gewricht, haha. Ik heb hier echter vaker last van, wel het idee dat het onder invloed van hormonen gebeurd, dus ik heb niet het idee dat het echt zwangerschapsgerelateerd is. Deze keer straalt het gelukkig ook niet door naar mijn been en weet ik nog redelijk hoe ik moet staan, zitten of lopen.

Wij zijn ook met het kamertje begonnen. Mijn man heeft alle muren nu in het glasvezelbehang gezet en dit gesausd. Één muur krijgt een mintgroen behang met witte wolken. Volgens mij wordt het echt heel mooi!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Jan 2018 09:08

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ooh ja en qua naam zijn we er waarschijnlijk ook uit!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 12 Jan 2018 09:34

Re: Mei/juni 2018 mama's

Heerlijk geslapen en A ook niet wakker geweest. Heel fijn!
Ik voel de baby nu wat minder, maar wel dagelijks. Het is goed dat het zwaarste deel van de verhuizing erop zit. Ik ben afgelopen twee weken best wat afgevallen voor tijdens een zwangerschap. Nu nog een weekend flink uitpakken en dan zijn de fysieke dingen die ik moet doen klaar. Mijn man heeft nog wel wat klussen, dus qua zorg voor A zal ik in het weekend het meeste moeten doen.

Leuk dat jullie uit de naam zijn! Wij zijn ook vrij zeker, vandaag natuurlijk gelijk de namenlijst van SVB gecheckt op welke plek hij staat :wink:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Jan 2018 09:39

Re: Mei/juni 2018 mama's

En, welke plek is het Taeda? :angel:

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jan 2018 09:56

Re: Mei/juni 2018 mama's

Wij zijn er ook uit qua naam! Heb de lijst ook al even gecheckt hahaha.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Silly-One