Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mei/juni 2018 mama's

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 04 Jan 2018 19:16

Re: Mei/juni 2018 mama's

Leuk Bliss! Ik heb met 19 weken gevlogen de vorige keer en toen voelde ik het ook duidelijk. Ik had het daarvoor al wel twijfelachtig gevoeld, dus grote kans dat ze je aan het schoppen is! En shoppen voor die kleintjes is leuk, ik stuur ook maar weinig terug. Ik probeer deze keer niet te veel te kopen, best kans dat het warm is en ze al snel alleen in een romper liggen.

Lady, vervelend dat je je niet zo fijn voelt! Ik ben ook wel eerder moe, maar wijt het vooral aan het sombere weer en al het regelen rondom de verhuizing.

Ik heb nu een week vrij, zodat we over een week kunnen verhuizen. Tot nu toe ligt alles goed op schema, dus dat is fijn. Ik heb ook het eerste meubelstuk voor de babykamer gekocht, een olijfgroene locker. De rest van het huis is met name grijs en blauwtinten, dus het leek me wel leuk om deze kamer iets anders te doen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem260

Bericht 05 Jan 2018 13:47

Re: Mei/juni 2018 mama's

Klinkt gaaf Taeda, die locker! Ik moet er niet aan denken om nu te moeten verhuizen. Je stelt je erop in, maar toch... Vind je maar een bikkel!

Bliss, zou goed je kindje kunnen zijn hoor!

Lady, wat fijn dat je in overleg met je PT nog kunt blijven sporten. Heeft hij/zij ook ervaring met trainen met zwangere vrouwen?
Ik sport nu 2x p.w. bij een soort Mom in Balance, vind 't een heerlijk moment voor mezelf en lekker buiten!
Wil binnenkort starten ook met yoga voor de ontspannende tegenhanger :)
Rot dat je niet lekker in je vel zit. Bij onze VK-praktijk zit een counselor aangesloten. Heeft jouw praktijk ook zoiets? MIsschien zou je daar eens contact mee op kunnen nemen..?

Cactus, neem jij ook momentjes voor jezelf daar waar je kan? :hug:

Vanochtend weer controle bij de VK gehad. Fijn om het hartje weer even te horen. S was mee en was helemaal stil toen ze de hartslag hoorde. "Baby, mama" zei ze :heart:
Ik voel dit kindje veel minder dan S destijds, maar de placenta ligt voor (dus toch, ondanks de vroege plopjes aan de buitenkant, dat bleek langs de zijkant van de placenta te zijn..!) dus dat kan een goede verklaring zijn. Wat ik beschreef, noemde de VK al wel heel veel. Maar voor mij dus minder dan wat ik ken

Ik merk dat het langzaamaan wat zwaarder wordt. Woensdag (kdv-dag van S en ik was vrij) heb ik haar kamertje oververhuisd. Aan het einde van de dag moest ik toch concluderen dat ik veel te veel gedaan had, erg veel last van m'n onderrug...
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 05 Jan 2018 16:12

Re: Mei/juni 2018 mama's

Bliss: Leuk dat jullie al zover zijn met het kamertje!
Zou me geen zorgen maken over hoe ze ligt hoor. Het went snel genoeg om de baby andersom vast te houden en inderdaad, misschien moet je baby wel steeds andersom leggen om een voorkeurshouding te voorkomen.
Baby plopje, yay! De 1e keer is altijd even afvragen of het nou de baby is. Als het vaker terugkomt, ga je het zeker herkennen!

Jerry: Kregen jullie veel aandacht bij de VK dan? Ik was altijd maar 5, max. 10 minuten binnen, haha. M'n man vond het altijd wel leuk om het hartje te luisteren, maar voelde zich er verder een beetje voor spek en bonen bij zitten, haha. Hij mag nu ook elke keer mee met hartje luisteren, dus dat is wel fijn :)
Die reactie van S. is wel heel lief! E. had laatst in bed hele verhalen tegen haar knuffel over de baby, ook zo schattig :heart:
Knap dat je überhaupt een kamertje kunt verhuizen nu! Ik vind E. tillen al een hele opgave soms :laughcry;

Taeda: Bijna verhuizen, yay! Eindelijk weer samen in hetzelfde huis zijn 's avonds, haha.
Die locker klinkt stoer! Foto? Ben heel benieuwd naar hoe jullie huis uiteindelijk wordt!
Wij hebben ook eigenlijk nog niks voor de baby. Heb met Sinterklaas een pakje, een zelfgemaakte rammelaar en een knisperboekje gekregen, dat was het. Zelf nog niks gekocht. Komt vast nog wel, maar ik wil idd ook niet teveel kopen.

Lady: Wat rot dat je je zo vervelend voelt.. Wel herkenbaar van bij D. dus?
Wat goed dat je nog steeds sport! Die momenten voor jezelf zijn denk ik wel fijn als je niet lekker in je vel zit.

Cactus: Met een peuter erbij is zo'n 2e zwangerschap toch wel een stukje zwaarder hè?
Hopelijk is het slechte slapen maar tijdelijk en kun je binnenkort weer een beetje bijkomen!

Hier gaat alles z'n gangetje. Nog steeds wel misselijk helaas, maar lang niet meer zo erg als een paar weken geleden. Moet er goed op letten dat ik regelmatig wat eet, moet op tijd eten 's avonds en genoeg rust pakken, dan red ik me best prima. Heb E. vandaag nog wel even uitbesteed. Man moet morgen ook werken en 2 dagen alleen met haar is helaas echt nog wat te veel van het goede..
We zijn wel begonnen met E. zindelijk krijgen. Ze heeft al een aantal keer op het potje geplast, maar heeft er de helft van de tijd geen zin in, haha. Ach, komt vanzelf denk ik. We zetten er iig geen druk achter, dat werkt (bij haar iig) sowieso niet.
De baby voel ik inmiddels al bijna 2 week zo'n beetje elke dag schoppen. Soms kan ik het ook al aan de buitenkant voelen, zo fijn!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Jan 2018 16:40

Re: Mei/juni 2018 mama's

Wat leuk dat je de baby al zo veel voelt, Arwyn! Ik heb verder niks meer gevoeld en twijfel of het wel de baby was. Hopelijk duurt het niet lang meer!

Ik heb net weer een paar kleertjes gekocht bij Prénatal, in de sale is alles zo lekker goedkoop :angel: Morgen ga ik met m'n vriend naar Babypark, wagens uitproberen en wat andere spullen kopen. Heb er wel zin in, leuk om mee bezig te zijn, vooral spullen voor de kamer vind ik leuk om te kopen.
❤ 7 juni 2018
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 06 Jan 2018 08:17

Re: Mei/juni 2018 mama's

Taeda, fijn dat alles op schema ligt. Respect hoor, moet er nu ook niet aan denken. Heel gaaf een locker. Wou ik ook graag op D z'n kamer, maar ook niet een goede kleur die ook nog betaalbaar was vinden.

Arwyn, het is idd een stuk zwaarder, helemaal omdat D ook niet meer slaapt overdag. Bij de eerste kun je nog lekker de hele dag in bed gaan liggen als je wilt, maar dat is nu geen optie meer helaas.

Fijn dat de misselijkheid minder is geworden. Hopelijk snel helemaal weg. Oh en dat zindelijk krijgen. Wij waren we laatst ook mee begonnen, maar D heeft er ook nog maar weinig zin in. De interesse is er wel, maar iets doen op de wc hoeft nog niet. Fijn hè die schepjes!!

Jerry, komt goed hoor. Lig regelmatig even op de bank of in bed. Eventueel met D, die dan een filmpje kijkt oid.

Super dat de controle weer goed was. En wat lief van S! Moet D ook maar eens meenemen.

Haha Bliss, dat is waar. Ik vind je enthousiasme erg leuk om te lezen en ook erg herkenbaar van de vorige keer!
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 06 Jan 2018 21:03

Re: Mei/juni 2018 mama's

Lief meiden, het is afgelopen weken ook wel even doorbijten. Op zich doe ik fysiek niet heel veel (thuis inpakken, spullen halen, maar in het nieuwe huis heb ik nog niks gedaan), alleen het vraagt vrij veel energie om alles te plannen en beslissen.

Haha Bliss, ga je ook nog wat aankopen showen? Ik ben benieuwd wat je allemaal hebt gescoord!

Jerry, controle is altijd fijn, even luisteren. Voel je het ook al?
Leuk dat het kamertje verhuisd is, heeft S dat al door?

Arwyn, fijn dat het beter gaat! Hopelijk blijft deze stijgende lijn. Ook lief dat je hulp kunt krijgen!

Dit is de locker, goed betaalbaar en de kleur is te kiezen. Wij hebben gekozen voor olijfgroen. Onze slaapkamer en A's kamer zullen vooral blauwe accenten hebben, dus ik vond iets anders (en buiten mijn comfortzone) wel tof. Voor A hebben we bij dezelfde werkplaats een locker besteld, die heeft drie deuren en pootjes.

Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Jan 2018 09:28

Re: Mei/juni 2018 mama's

Wat een stoere kast Taeda!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 07 Jan 2018 13:08

Re: Mei/juni 2018 mama's

Dank je! Siep had hem gevonden voor mij, heel blij mee! De kleur en indeling kon ik zelf bepalen.
Het is bij een onderneming met werkplekken voor mensen met een uitkering. Dus ook nog een mooi bedrijf!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 07 Jan 2018 14:02

Re: Mei/juni 2018 mama's

Wat een toffe kast! Ik zou graag willen weten waar je die besteld heb. We zoeken voor onze tweede nog een stoere kast namelijk.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 07 Jan 2018 14:05

Re: Mei/juni 2018 mama's

Van http://halfwegbrocante.nl Sneeuwwitje!

Deze hebben we voor A besteld:
Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 07 Jan 2018 14:25

Re: Mei/juni 2018 mama's

Heel gaaf Taeda en zeker goed betaalbaar! Ik ga deze website onthouden!
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Jan 2018 17:45

Re: Mei/juni 2018 mama's

Toffe kast is dat, Taeda!

Respect voor de meiden die al een kindje hebben, lijkt me erg zwaar! Ik geniet erg van mijn middagdutjes doorgaans en zou niet weten hoe ik het anders zou moeten volhouden. Eén van de redenen dat ik maar één kind wil.

Wij zijn dit weekend weer op pad geweest voor babyspullen. Gisteren de hele middag in bouwmarkten en Babypark rondgelopen, ik kon niet meer op het eind joh! Vooral kinderwagens geprobeerd en verder een aankleedkussen, luieremmer, lamp voor de babykamer en nog wat kleine dingen gekocht.

Gisteravond zag ik dat er een grote faillissementsverkoop van kinderwagens hier in de buurt zou zijn, dus daar gingen we vanmiddag heen. Viel enorm tegen, ze hadden bijna niks! Toen nog even doorgereden naar Babyland en Prénatal. Bij Babyland zag ik wel een coole wagen, was de laatste, een showmodel. Toch nog wat twijfel en we gingen nog verder kijken, maar eenmaal thuis wilde ik eigenlijk toch die wagen. :palm: Gebeld of hij er nog was en toen weer naar Babyland en nu hebben we 'm gekocht! Het is een Mutsy Igo in het zwart met aquablauw, zie je niet vaak, maar ik vond 'm wel tof eigenlijk! Was flink afgeprijsd ook, nu voor € 529 (frame, reiswieg, zitting en voetenzak). Eerst wilde ik er één via MP proberen te scoren en het liefst een zwarte (Mutsy Evo had ik eigenlijk in gedachten), maar het is dus toch wat anders geworden. Ben er blij mee in elk geval!

Oh deze is het trouwens:

Afbeelding

Nu moeten we nog héél veel kleine spullen, maar gelukkig heb ik nog bijna vijf maanden. :P
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem260

Bericht 08 Jan 2018 13:21

Re: Mei/juni 2018 mama's

Leuke wagen Bliss!

En S doet nog middagdutjes dus als ik wil, kan ik meedoen. Ik kijk vooral op tegen de eerste tijd met twee kindjes. Vond de eerste periode met S heel zwaar (bv die niet lukte, fulltime kolven én fysiek nog herstellen van de bevalling) en zou nu nog niet weten hoe ik het met twee red. Maargoed, veel meer mensen kunnen het, dus ik ook. Voordeel van al een kindje hebben vind ik wel dat ik weet dat ik door kan gaan, hoe kapot en hoe moe ik ook ben. Het reuzengrote verantwoordelijkheidsgevoel wat ik kreeg toen S geboren werd heeft me heel veel geleerd. Het lijkt me heerlijk om eens een paar dagen niks te doen en te lamballen, maar dat kan gewoon niet. Was tijdens m’n verlof de vorige x ook heel bewust van het feit “dít komt nooooit meer terug” en heb er ook ultiem van genoten :smile:
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 08 Jan 2018 19:35

Re: Mei/juni 2018 mama's

Mooie wagen Bliss.

Ik zie ook erg op tegen de eerste periode Jerry. Maar denk ook dat een 2e al weer heel anders is. Ik schiet wat minder snel in de stress denk ik. Het komt allemaal wel goed. ;)

Zojuist weer controle gehad. So far so good! Moet helaas wel de suikertest doen, om er zeker van te zijn dat ik geen zwangerschapssuiker heb. Want dan is een groeiachterstand nog gevaarlijker. Verder krijg ik met 28/30/33/36 weken een groeiecho. En als ik in de tussentijd onzeker ben mag ik altijd langskomen om even te spieken of het hartje te luisteren. Donderdag de 20 wekenecho, spannend!
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 08 Jan 2018 20:15

Re: Mei/juni 2018 mama's

Spannend Cactus, wij hebben hem vrijdag.
Suikertest een vervelende test? Ik ken hem niet.

Voordeel van de tweede vond ik is dat de oudste nog niet op school zit. Bij de derde zat de oudste hier al op school en zwemles. Hoop gesleep en je wordt geleefd door de klok.

Mooie wagen Bliss! Kun je straks heerlijk wandelen.

Taeda, bedankt voor de link! Ik was al helemaal enthousiast en kleur al uitgekozen totdat mijn vroeg hoe ik dat dat we die boven (zolder) gaan krijgen.... helaas!!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Jan 2018 20:20

Re: Mei/juni 2018 mama's

Oeh die kleur vind ik mooi Bliss!
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Jan 2018 20:59

Re: Mei/juni 2018 mama's

Marin schreef:Oeh die kleur vind ik mooi Bliss!


Ja ik ben er ook erg blij mee! Hij staat nog in de woonkamer, dus ik kan er steeds naar kijken haha.

Spannend, Cactus en Sneeuwwitje, de twintigwekenecho! Wij hebben 'm maandag en ik vind het alweer behoorlijk spannend. Hoop zo dat alles goed is.

Sneeuwwitje, hoe jij het voor elkaar krijgt met al die kinderen, dat snap ik al helemaal niet! Heel knap vind ik het! Hebben alle kinderen straks een eigen kamer trouwens?
❤ 7 juni 2018
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 08 Jan 2018 21:14

Re: Mei/juni 2018 mama's

Sneeuwwitje, de suikertest schijnt nogal vies te zijn. Maar de vk zei dat er nu een iets duurder drankje is die minder vies is. Ach ja, we zullen zien. Overleef het vast wel! Voor jou dus ook een spannend weekje!
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jan 2018 21:35

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ik vond de suikertest niet heel vies, maar drink 'm ook niet al te snel, want het kan wel heftig vallen zeg maar.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 08 Jan 2018 22:11

Re: Mei/juni 2018 mama's

Bliss, ja allemaal eigen kamer. Grote jongens hebben op zolder een mooie ruime kamer en de andere 2 op de eerste verdieping.
Tja qua volhouden... tropenjaren zijn het ja. Gewoon maar doen en goed plannen.
Moet wel eerlijk bekennen dat het op dit moment heel veel ballen zijn hoor om in de lucht te houden.
Maar komt goed!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Jan 2018 07:14

Re: Mei/juni 2018 mama's

Fijn dat jullie zo veel ruimte hebben!

Ik dacht dus dat ik vorige week de baby misschien voelde, maar daarna heb ik het niet meer gevoeld. Nu maak ik me ineens weer zorgen omdat ik niks voel. Als het wel de baby was, is het toch vreemd dat ik daarna niks meer gevoeld heb? Ik hoop dus maar dat het niet de baby was vorige week, maar het zit me toch niet echt lekker.
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Jan 2018 07:48

Re: Mei/juni 2018 mama's

Herkenbaar Bliss, dat had ik ook in die periode. Uitiendelijk in tranen de verloskundige gebeld en toen heb ik ‘s middags het hartje even kunnen luisteren. Heb daar twee weken mee rondgelopen en dat kan ik je echt niet aanraden.

Veel waarschijnlijker is echter dat de schopjes meestal nog niet krachtig genoeg zijn, je placenta in de weg zit of jij het gewoon nog niet herkent.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Jan 2018 07:53

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ik zit ook te denken om straks de verloskundige te bellen en te vragen of ik vanavond even naar het hartje mag luisteren, lijkt me beter voor mijn gemoedsrust.
❤ 7 juni 2018
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 09 Jan 2018 08:05

Re: Mei/juni 2018 mama's

Gewoon even bellen, daar zijn ze voor!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem260

Bericht 09 Jan 2018 08:32

Re: Mei/juni 2018 mama's

Als je je zorgen maakt gewoon bellen. Je hoeft pas met 24 weken je kindje te voelen. Alles daarvoor is mooi meegenomen. Hoop dat dat je ook wat gerust stelt
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan