Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat kost een baby?

<<

Anoniem222

Bericht 08 Jan 2018 19:12

Re: Wat kost een baby?

Oh oké! Wat voor korting is dat dan? Doen ze dat miet automatisch bij de kinderopvangtoeslagrekentool?

Ja die kinderwagens, Holy Moly! Maar denk dat we die krijgen.

Haha, Sam, dat is lief. Of heel groot en harig.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jan 2018 19:16

Re: Wat kost een baby?

Ik heb even snel gerekend met site van belastingdienst en eentje van een willekeurige kinderopvang.
Momenteel werk ik 4 dagen per week. Dit zou ons circa 1250 euro per maand kosten aan opvang, maar we zouden dan ook iets van 900 euro terug krijgen. Dan kost het effectief iets van 300 euro per maand. Viel mij eigenlijk best mee!

Hoewel als ik nu verder kijk, verwacht ik dat het iets meer zal zijn bij ons ivm hoge inkomens. Zal meer richting de 500 euro liggen.

Hier ook wat standaard berekeningen: https://skbnm.nl/tarieven/rekenvoorbeelden/
Laatst gewijzigd door MissEnergy op 08 Jan 2018 19:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
08/2018
05/2021
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 08 Jan 2018 19:20

Re: Wat kost een baby?

Hahahahaha heel harig!!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 08 Jan 2018 19:22

Re: Wat kost een baby?

OMG ja, wat een prachtbabies gaan dit worden! Dacht dat mijn baby op zijn minst ook een unibrow zou krijgen (beiden donker haar, man zware baard) maar viel reuze mee.
<<

Anoniem222

Bericht 08 Jan 2018 19:45

Re: Wat kost een baby?

Haha, oh dat geeft de burger moed! Veel belangrijker dan wat het kost.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 08 Jan 2018 19:51

Re: Wat kost een baby?

Harri: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... rting-2018

De inkomensafhankelijke combinatiekorting wordt niet automatisch meegerekend in de kinderopvangtoeslagtool. Als jullie beiden werken en de minst verdienende verdient meer dan € 33.331, dan krijg je het maximale bedrag van € 2.801. Dat kan in één keer bij de jaarlijkse teruggaaf, maar ook per maand. Verdien je minder, dan wordt het bedrag ook lager.
<<

Anoniem222

Bericht 08 Jan 2018 20:10

Re: Wat kost een baby?

Oh wat relax!
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 08 Jan 2018 20:10

Re: Wat kost een baby?

Huh, ik heb echt nog nooit gehoord van die combinatiekorting. Gaat dit automatisch bij de aangifte?

Denk dat wij een beetje in het midden zitten qua uitgaven, maar we hebben ook veel pas na de geboorte gekocht.
Kamertje (incl matras, aankleding): €500
Kinderwagen:€75
Maxicosi en Isofix: €75
Box+kleed: €250
Wiegje (incl. matras) €60 (na geboorte pas gekocht, ligt ze nog in)
Babyfoon: €175
Draagdoeken: €450 :laughcry:
Luiertas: €20
Flessen: €35
Wipstoel: €30
Kleertjes: €100 ofzo. Na geboorte bijgekocht.

Nu kost ze ongeveer €100 per maand. Kunstvoeding, luiers, billendoekjes en her en der wat kleding. Opvang is €350, voor de ene week 2 dagen, de andere week anderhalve dag. Ik maak nu veel kleertjes zelf, en dat is stiekem ook een kostenpost, want al die leuke stofjes. Maar het is ook een beetje hobby, dus dat moet ik niet allemaal haar toeschrijven.

We merken trouwens dat we minder kwijt zijn aan benzine en meer aan boodschappen. Vrienden zonder kinderen komen nu sneller bij ons langs en wij willen ze dan wel een beetje in de watten leggen. Onze uitjes zijn ook wat suffer, J. doen we geen plezier met vanalles en nog wat, die wandelt het liefst gewoon een beetje.
<<

Anoniem316

Bericht 08 Jan 2018 20:12

Re: Wat kost een baby?

Je kunt hem door middel van de voorlopige aanslag ontvangen maar ook ineens met de aangifte over het afgelopen jaar! Je kindje moet minimaal een half jaar op je adres ingeschreven staan eer je het ontvangt.
<<

Anoniem222

Bericht 08 Jan 2018 20:18

Re: Wat kost een baby?

Thanks nan! Waar sliep je kindje dan eerst in?
<<

Anoniem236

Bericht 08 Jan 2018 20:23

Re: Wat kost een baby?

Gezien de leeftijd van je kindje Nan wordt het komende aangifte de eerste keer. Het gaat zo goed als automatisch door de vragen die ze stellen tijdens de aangifte
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 08 Jan 2018 20:38

Re: Wat kost een baby?

Harrison schreef:Thanks nan! Waar sliep je kindje dan eerst in?


De kinderwagenbak. We hadden zelf een cosleeper gemaakt, maar met de kennis die we toen hadden van baby's was dat plan een beetje gefaald. De kraamhulp heeft toen trouw elke dag de wagenbak naar boven gesjouwd, maar toen zij wegging zag ik dat niet elke keer zitten. Toen hebben we snel het allergoedkoopste wiegje besteld, niet wetende dat ze er 7 maanden later nog in zou liggen.

En relaxed, die korting! Dat wordt dan hopelijk een leukere aangifte dan vorig jaar!
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 08 Jan 2018 22:21

Re: Wat kost een baby?

Wow wat een bedragen voor de kinderopvang. Mijn lieverd gaat 4 volle dagen heen op papier. En we betalen na aftrek nog zo'n 300 euro. Maar jullie betalen allemaal veel meer heb ik het idee.

Wow weer wat geleerd nog nooit van die inkomensafhankelijke combinatie korting gehoord. Kan ik dus gewoon aanvragen als ik mijn inkomsten belasting doe.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 08 Jan 2018 22:52

Re: Wat kost een baby?

Taeda, betalen jullie €90 bureaukosten?

Die combinatie korting is pas vanaf dat je kindje 1 jaar is. Onze boekhouder was het vergeten, gelukkig heb ik het nog gecheckt en kon hij wijzigen!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem316

Bericht 08 Jan 2018 23:29

Re: Wat kost een baby?

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 09 Jan 2018 07:29

Re: Wat kost een baby?

Ah! Dan was dat bij ons omdat F. van september is denk ik, red je die 6 maanden niet.
⁠♡♡♡
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 09 Jan 2018 08:09

Re: Wat kost een baby?

En je hoeft het niet heel specifiek aan te vragen/ er aan te denken, als je gewoon invult dat je kinderen hebt gaat het verder automatisch. Wij konden van dat bedrag met 1 kind zo weer een maand of 4 a 5 daar de kinderopvang van betalen (hebben we berekend toen), dus als je zo rekent valt het echt allemaal mee.

Wij gebruiken "B" merk verzorgingsproducten, luiers van de Kruidvat (en bij de 3 dagen kinderopvang zitten de luiers er bij in, dus zoveel luiers koop ik niet) en die koop ik eigenlijk alleen in de aanbieding en M krijgt tegenwoordig 1 fles per dag ( rest nog borstvoeding) en dan geef ik de Biologische voeding van AH eigen merk, dat kost 8 euro geloof ik tegenover de Nutrilon van 13 euro.

Sowieso hebben wij voor de tweede echt bijna niks uitgegeven, de oudste ging naar een meegroeibed en de jongste ligt nu nog in de familiewieg en gaat straks in het ledikant. In het nieuwe huis krijgt hij wel een eigen kamer maar hij krijgt dan gewoon de commode van zijn broer, de kledingkast van mijn kinderkamer en klaar. Zijn broer houdt zijn eigen kast, heeft dat meegroeibed gekregen en heeft nu in de woonkamer een tafeltje en stoeltjes staan die denk ik naar zijn kamer gaan, ook klaar.
Onze jongens schelen 2.5jaar dus de kinderwagenen en maxicosi konden gewoon doorgeschroven worden, ik had de kolf nog van de eerste keer en hij heeft een half jaar exclusief borstvoeding gehad, we hebben alleen in de aanbieding voor 10 euro nieuwe flesjes gekocht.
Dus hij heeft echt alleen maar nieuwe kleertjes gekregen, al gebruik ik de pyjama's, slaapzakken en zwembroekjes gewoon weer opnieuw zelfs.

Wat dat betreft lijken die eerste aanschafkosten misschien best fors, maar als je meerdere kindjes wil kan je dat eigenlijk weer door het aantal delen en valt het echt allemaal reuze mee.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem276

Bericht 09 Jan 2018 15:28

Re: Wat kost een baby?

Onze oudste gaat 2 middagen naar de na schoolse opvang, kosten zijn €254

De jongste gaat 2 dagen naar een kinder dagverblijf, kosten €620

Totaal €874, waarvan we €770 terug krijgen.
<<

Anoniem222

Bericht 09 Jan 2018 16:33

Re: Wat kost een baby?

Thanks Minoes! Ik moet mijn vriend dit topic ook even laten lezen haha.

Haha ZwartWit, ik schrok even! Maar je krijgt nog best wel veel terug. Als je dingen terugkrijgt he, is dat dan maandelijks? Dit kan ik vast zelf opzoeken op de site van de belastingdienst :smile: .
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Jan 2018 17:00

Re: Wat kost een baby?

Ja je krijgt zelfs maandelijks een voorschot. Dus je krijgt het noet terug je krijgt het vooraf
2015 💙
<<

Anoniem222

Bericht 09 Jan 2018 19:02

Re: Wat kost een baby?

Oké top!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 09 Jan 2018 21:25

Re: Wat kost een baby?

Uffe schreef:Taeda, betalen jullie €90 bureaukosten?

Ja klopt. Ik vind het best veel, maar hier is onze gastouder aangesloten en ze vond het zelf een fijn bureau. Ze maakt ook veel gebruik van de mogelijkheden die het bureau biedt, zoals cursusdagen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 11 Jan 2018 21:42

Re: Wat kost een baby?

Taeda schreef:
Uffe schreef:Taeda, betalen jullie €90 bureaukosten?

Ja klopt. Ik vind het best veel, maar hier is onze gastouder aangesloten en ze vond het zelf een fijn bureau. Ze maakt ook veel gebruik van de mogelijkheden die het bureau biedt, zoals cursusdagen.


Jeetje ik.vind dat wel heel veel. Wij betalen €34.
⁠♡♡♡
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 12 Jan 2018 08:46

Re: Wat kost een baby?

Ik ook hoor! Maar wij willen heel graag deze gastouder en zij vindt het een fijn bureau, dus we betalen het er graag voor.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 12 Jan 2018 20:19

Re: Wat kost een baby?

Snap ik, een goed gevoel is erg belangrijk bij een gastouder!
⁠♡♡♡
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers