Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wel/geen foto op cv

Heb jij een foto op je cv?

Ja
20
80%
Nee
5
20%
 
Aantal stemmen : 25
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 04 Jan 2018 20:43

wel/geen foto op cv

Ik moet weer opnieuw solliciteren, want mijn contract wordt niet verlengd jammer genoeg. Nu ben ik opnieuw bezig met brieven schrijven en ik twijfel of ik een foto op mijn cv zal zetten.

Hebben jullie een foto op je cv en waarom wel/niet?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 04 Jan 2018 20:47

Re: wel/geen foto op cv

Ik had het niet maar op aanraden van verschillende mensen wel gedaan en kreeg van de recruiter te horen dat m'n cv erg sterk is. Ik zou het dus wel doen mits het een geschikte foto is.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 04 Jan 2018 20:48

Re: wel/geen foto op cv

Sinds kort solliciteer ik met foto en ik ben alle keren uitgenodigd voor een gesprek.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 04 Jan 2018 20:48

Re: wel/geen foto op cv

Overigens solliciteer ik op front office posities dus dan is het vaak wel van belang dat je er verzorgd uitziet.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 04 Jan 2018 20:49

Re: wel/geen foto op cv

Ik heb wel een foto op mijn cv. Als die er niet op staat gaan ze toch wel op internet zoeken naar eventuele socialmedia-accounts. (Dat doen zeg toch wel)
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 04 Jan 2018 21:29

Re: wel/geen foto op cv

Ik had het eerder niet maar ze doen toch een online check of via LinkedIn dus dan zien ze mijn foto ook.
2015 💙
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 05 Jan 2018 12:38

Re: wel/geen foto op cv

Ja, ik denk inderdaad ook dat je als sollicitant toch wel wordt opgezocht op social media. Ik heb daarom toch maar een foto op mijn cv gezet! Ik zie dat de meerderheid volgens de poll ook een foto op zijn/haar cv heeft.
<<

Anoniem313

Bericht 05 Jan 2018 13:02

Re: wel/geen foto op cv

Ik deed het eerder niet maar ga het dit jaar wel doen.

Trouwens, wel zorgen voor een professionele foto. Anders beter van niet.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 05 Jan 2018 13:09

Re: wel/geen foto op cv

Ik heb een foto die door een professionele fotograaf is gemaakt bij zo'n evenement, speciaal voor je LinkedIN profiel. Dus dat komt helemaal goed!

Ik ben het met je eens dat je beter een goede, professionele foto kunt gebruiken dan een vakantiekiekje o.i.d.
<<

Anoniem282

Bericht 05 Jan 2018 13:47

Re: wel/geen foto op cv

Nooit gehad, maar ik dacht ook dat dit in sommige vakgebieden niet zo gepast is. Misschien is dat wel niet zo. Mijn cv is iig heel standaard (niet opgemaakt met kleuren o.i.d.). Weet niet of ik vaker was uitgenodigd met foto, want heb het dus nooit geprobeerd.
<<

Anoniem250

Bericht 05 Jan 2018 15:01

Re: wel/geen foto op cv

Ik heb het nooit gedaan, omdat het me niet relevant leek. Misschien dat ik het in de toekomst wel doe, mits professionele foto.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 08 Jan 2018 16:32

Re: wel/geen foto op cv

Ik had vandaag een sollicitatie en die hadden me eigenlijk alleen maar uitgenodigd vanwege de opmaak en foto van m'n cv zeiden ze. Ik had namelijk niet de relevante werkervaring. Overigens heb ik geen professionele foto maar een 'selfie', uiteraard wel een fatsoenlijke waarbij je niet ziet dat het een zelfgemaakte foto is.
<<

Anoniem222

Bericht 08 Jan 2018 16:46

Re: wel/geen foto op cv

In principe vind ik een foto altijd van toegevoegde waarde, maar er zijn vakgebieden waarin men nogal conservatief is en het raar gevonden wordt. Bijv. de advocatuur. Dus ik zou het af laten hangen van het soort functie en of je een goede professionele foto hebt.

Ik had laatst een kandidaat met een foto van dat ze in bed lag, dat zou ik je niet aanraden.
<<

Anoniem250

Bericht 08 Jan 2018 16:48

Re: wel/geen foto op cv

Harrison, hoe kan iemand nu denken dat, dat een geslaagde zet is.

Ik hoef nu niet te solliciteren (gelukkig), maar als ik solliciteer dan doe ik dat meestal binnen mijn netwerk. Ik denk dat een foto er dan ook niet toe doet. Mensen uit mijn netwerk weten immers al hoe ik eruit zie.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 08 Jan 2018 16:52

Re: wel/geen foto op cv

Haha Harrison! Wat een gekkerd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem222

Bericht 08 Jan 2018 17:23

Re: wel/geen foto op cv

Haha, ja echt.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 08 Jan 2018 19:32

Re: wel/geen foto op cv

Ik heb een mooie professionele foto van mezelf laten maken door een vriend die fotografeert. Heb hem in zwart wit op mijn cv en LinkedIn. Ik zou het wel aanraden.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Jan 2018 22:05

Re: wel/geen foto op cv

Harrison schreef:In principe vind ik een foto altijd van toegevoegde waarde, maar er zijn vakgebieden waarin men nogal conservatief is en het raar gevonden wordt. Bijv. de advocatuur. Dus ik zou het af laten hangen van het soort functie en of je een goede professionele foto hebt.

Ik had laatst een kandidaat met een foto van dat ze in bed lag, dat zou ik je niet aanraden.
In bed? Apart!

Nooit geweten dat een vakgebied als de advocatuur foto's zou afkeuren. Sollicitaties zijn in ieder ingediend. We gaan het zien!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers