Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat kost een baby?

<<

Anoniem222

Bericht 08 Jan 2018 13:04

Wat kost een baby?

Hoii,

Ik weet dat er al een wat kost een kind topic is en dat helpt ook zeker. Alleen ik heb toch nog vragen.
Ik weet ook dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt, natuurlijk. Is er toevallig iemand die heel georganiseerd een lijstje heeft van alle uitgaven die je gedaan hebt ter voorbereiding op de komst van jullie baby?
Enn kunnen jullie ook een indicatie geven van wat jullie ongeveer netto betalen voor kinderopvang? (Ik weet dat dat afhankelijk is van inkomen maar toch wel fijn om ter illustratie te zien).
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Jan 2018 13:15

Re: Wat kost een baby?

Ha! Harri!

1e kan ik je niet mee helpen, scuzi.

2e punt: Wij betalen voor 2 dagen ene week, en 3 dagen andere week bruto 899,- en krijgen daar 276,- van terug. Dus netto: 623,-
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 08 Jan 2018 13:18

Re: Wat kost een baby?

Wij gaan €300 betalen voor 3 dagen opvang op dit moment, als vriend werk heeft wel een stuk meer. Is bruto €1100

Je maakt het idd zo duur als je zelf wil, je kan veel 2ehands doen, al kocht ik het liever nieuw

Kinderwagen (Mutsy EVO) - €499
Autostoel (Cybex Q) - €189
Box + 2 kleden (baby & tiener) - €250
Commode + bedje (babydump) - €499
Wiegje (van collega) - €30, was nieuw €149
Kinderstoel (trip trap, 2e hands) - €30

Dat zijn de grote dingen, en dan matrassen (€100, wiet&ledikant), wipstoel (€40) en een heleboel kleine dingen, kleding, Aankleedkussen, hoezen daarvoor, lakentjes, dekentjes etc, ik denk ook nog wel minimaal €500 alles bij elkaar, denk zelfs veel meer nog, maar heb dat niet precies bijgehouden en steeds iets gekocht of gekregen. Bv babyfoon (€65) en draagzak (€160)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem286

Bericht 08 Jan 2018 13:26

Re: Wat kost een baby?

Wij betaalden netto voor 2 dagen zo’n 300 euro, bruto 600. Ze is even een tijdje 4 dagen gegaan en toen was het rond de 600 netto, 925 bruto.

Zo’n lijstje heb ik helaas niet voor je
<<

Anoniem222

Bericht 08 Jan 2018 13:30

Re: Wat kost een baby?

Dank jongens!

Ik merk dat ik het toch wat abstract blijf vinden allemaal, haha. Het liefst zou ik hebben dat iemand tegen me zegt oke, je gaat zoveel geld uitgeven aan uitzet en dit kost het je maandelijks aan opvang. Maar hangt natuurlijk van allerlei zaken af. Hadden jullie de opvang van te voren berekend wat het je zou kosten?
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 08 Jan 2018 13:31

Re: Wat kost een baby?

Ik weet het niet precies meer, daarvoor zou ik in de computer moeten kijken, maar wij hebben op enig moment € 2.800 afgerekend bij Babypark. Dat was voor:
- ledikant
- matras + aerosleep
- 2 dekens
- lakentjes
- 2 hoeslakens aerosleep
- hemeltje + standaard
- commode
- aankleedkussen + hoezen
- badje + standaard
- kruiken + kruikzakken (laatste niet nodig)
- luieremmer
- kinderwagen (Joolz)
- maxi-cosi.

Later is daar nog bijgekomen:
- co-sleeper + toebehoren (€ 250)
- draagdoek (€ 100).

En verder nog kleertjes, kraampakket, hydrofielen, spuugdoekjes, omslagdoek etc.

Aan kinderopvang betalen we nu netto € 770, maar dat is wel voor 2 kinderen (3 dagen kdv voor de jongste en 3 dagen BSO voor de oudste).
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 08 Jan 2018 13:36

Re: Wat kost een baby?

Hier is de opvang voor 2 dagen per week rond de 500 netto per maand. Je kan via de site van de belastingdienst een proefberekening doen voor de toeslag zodat je een beetje een idee hebt. Als je dan uitgaat van het maximale uurtarief dat ze vergoeden (€7,50 volgens mij) en inschat hoeveel uren opvang je nodig hebt, krijg je vanzelf een beetje een idee.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem222

Bericht 08 Jan 2018 13:41

Re: Wat kost een baby?

Haha, ik schrok eerst mega van dat bedrag Maan, maar toen zag ik dat de kinderwagen er ook bij zat.
Ik vind de kinderopvangkosten best wel een dingetje.. Is duur man! Ik werk nu 5 dagen maar zou dan 4 dagen gaan werken, moet ik dan gewoon 4/5 van mijn inkomen gebruiken voor die berekening?
<<

Anoniem313

Bericht 08 Jan 2018 13:42

Re: Wat kost een baby?

Harrison schreef:Dank jongens!

Ik merk dat ik het toch wat abstract blijf vinden allemaal, haha. Het liefst zou ik hebben dat iemand tegen me zegt oke, je gaat zoveel geld uitgeven aan uitzet en dit kost het je maandelijks aan opvang. Maar hangt natuurlijk van allerlei zaken af. Hadden jullie de opvang van te voren berekend wat het je zou kosten?


Je kun via de site van de Belastingdienst een proefberekening maken, dan wordt het wat concreter voor jullie situatie.

Qua uitzet hebben wij nooit zoveel uitgegeven. We hebben geen babykamer gekocht; alleen een ledikantje van Ikea en 2 matrasjes, en een paar slaapzakjes van de Hema. Een commode hebben we tweedehands gekregen, en verder heel veel kleertjes en rompertjes en hydrofielen enzo ook. Wij zijn tweeverdieners met prima salarissen, maar ik vind persoonlijk al die uitgaven niet zo nodig. Onze kinderwagen was wel duur, maar die kregen we van onze ouders. Een draagdoek heb ik gekocht, daar heb je er ook maar 1 van nodig, en die was 80 euro ofzo? Luiertassen enzo deden wij ook niet aan. Waarschijnlijk zijn wij super cheap ass vergeleken met wat ik hier weleens lees, maar dat is om even de andere zijde van het spectrum te laten zien.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Jan 2018 13:43

Re: Wat kost een baby?

Harrison schreef:Haha, ik schrok eerst mega van dat bedrag Maan, maar toen zag ik dat de kinderwagen er ook bij zat.
Ik vind de kinderopvangkosten best wel een dingetje.. Is duur man! Ik werk nu 5 dagen maar zou dan 4 dagen gaan werken, moet ik dan gewoon 4/5 van mijn inkomen gebruiken voor die berekening?


Mijn vorige reactie kwam wat te laat. Anyway, ja gewoon uitgaan van 4/5. Helemaal op de euro nauwkeurig krijg je het nooit.
<<

Anoniem222

Bericht 08 Jan 2018 13:46

Re: Wat kost een baby?

Ja, ik denk dat ik ook niet zoveel kinderuitzetdingen zou kopen. Van die hele babykamers vind ik niet zo leuk en bovendien heb ik een vriendin van wie ik cosleeper, box en ledikantje kan lenen, dus dat lijkt me prima. En al zouden we het wel willen dan kunnen we dat ook wel prima betalen. Het gaat me meer om de vaste lasten als kinderopvang. Maar heb net een proefberekening gemaakt en geeft wel wat houvast.
<<

Anoniem222

Bericht 08 Jan 2018 13:47

Re: Wat kost een baby?

Caulfield schreef:
Harrison schreef:Haha, ik schrok eerst mega van dat bedrag Maan, maar toen zag ik dat de kinderwagen er ook bij zat.
Ik vind de kinderopvangkosten best wel een dingetje.. Is duur man! Ik werk nu 5 dagen maar zou dan 4 dagen gaan werken, moet ik dan gewoon 4/5 van mijn inkomen gebruiken voor die berekening?


Mijn vorige reactie kwam wat te laat. Anyway, ja gewoon uitgaan van 4/5. Helemaal op de euro nauwkeurig krijg je het nooit.

Ja maar had hem wel gezien hoor! Dank je.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jan 2018 13:48

Re: Wat kost een baby?

Harrison schreef:Dank jongens!

Ik merk dat ik het toch wat abstract blijf vinden allemaal, haha. Het liefst zou ik hebben dat iemand tegen me zegt oke, je gaat zoveel geld uitgeven aan uitzet en dit kost het je maandelijks aan opvang. Maar hangt natuurlijk van allerlei zaken af. Hadden jullie de opvang van te voren berekend wat het je zou kosten?

Ja wij hadden het van te voren berekend voor 3 dagen opvang. Nu blijkt m'n schoonmoeder ook heel graag 1 dag te willen oppassen, dus het valt voor ons alleen maar mee. Wij gaan ongeveer €230 betalen netto geloof ik.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jan 2018 13:49

Re: Wat kost een baby?

Pippa schreef:
Dat zijn de grote dingen, en dan matrassen (€100, wiet&ledikant), wipstoel (€40) en een heleboel kleine dingen, kleding, Aankleedkussen, hoezen daarvoor, lakentjes, dekentjes etc, ik denk ook nog wel minimaal €500 alles bij elkaar, denk zelfs veel meer nog, maar heb dat niet precies bijgehouden en steeds iets gekocht of gekregen. Bv babyfoon (€65) en draagzak (€160)

Ja en dit haha. Wij waren afgelopen week naar de HEMA en Babydump voor wat 'kleine dingetjes'. Zo even ruim €200 lichter.
<<

Anoniem222

Bericht 08 Jan 2018 13:52

Re: Wat kost een baby?

Oh dat valt heel erg mee 230 netto Cotton! Is de opvang in die regio goedkoper?
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jan 2018 13:54

Re: Wat kost een baby?

Harrison schreef:Oh dat valt heel erg mee 230 netto Cotton! Is de opvang in die regio goedkoper?

Nee, tenminste deze opvang is behoorlijk aan de prijs per uur zelfs, duurder dan gemiddeld hier. Maar het is maar voor 2 dagen en we krijgen behoorlijk wat terug (verdienen dus niet zoveel).

We verdienen genoeg trouwens, vinden wij. Maar die tabel vindt dat dus nog wel meevallen. :smile:
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 08 Jan 2018 13:57

Re: Wat kost een baby?

Wij betaalden voor 3 hele dagen, 2 kinderen iets meer dan €300 netto.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 08 Jan 2018 13:59

Re: Wat kost een baby?

Al die losse dingen om aan te schaffen vind ik niet zo'n issue maar holy crap die opvangkosten! Wij zouden denk ik 4 dagen nodig hebben maar man, meer dan 600 per maand!

Ik denk eigenlijk dat je er vooral niet teveel over na moet denken Harri ;) Ik bedoel, in jullie positie dan he, beide hoogopgeleid en goede baan. Er is geen reden dat jullie het niet kunnen betalen dus dat moet vast allemaal goedkomen.
Smile, it's free!
<<

Anoniem222

Bericht 08 Jan 2018 13:59

Re: Wat kost een baby?

Cotton schreef:
Harrison schreef:Oh dat valt heel erg mee 230 netto Cotton! Is de opvang in die regio goedkoper?

Nee, tenminste deze opvang is behoorlijk aan de prijs per uur zelfs, duurder dan gemiddeld hier. Maar het is maar voor 2 dagen en we krijgen behoorlijk wat terug (verdienen dus niet zoveel).

We verdienen genoeg trouwens, vinden wij. Maar die tabel vindt dat dus nog wel meevallen. :smile:

Haha nou prima dan toch!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Jan 2018 13:59

Re: Wat kost een baby?

Wat ik qua kosten voor j heb gemaakt is niet echt representatief, wij hebben echt veel gekregen toen.

Kinderopvang betaal ik nu 54 cent per uur zelf. Ik heb een dure opvang maar geen inkomen dus die toeslag is maximaal.
2015 💙
<<

Anoniem222

Bericht 08 Jan 2018 14:00

Re: Wat kost een baby?

Lavendel schreef:Al die losse dingen om aan te schaffen vind ik niet zo'n issue maar holy crap die opvangkosten! Wij zouden denk ik 4 dagen nodig hebben maar man, meer dan 600 per maand!

Ik denk eigenlijk dat je er vooral niet teveel over na moet denken Harri ;) Ik bedoel, in jullie positie dan he, beide hoogopgeleid en goede baan. Er is geen reden dat jullie het niet kunnen betalen dus dat moet vast allemaal goedkomen.

Ja is ook zo! Maar ik wil toch wel een beetje weten waar ik aan moet denken haha. Ik denk dat mijn ouders en mijn schoonouders wel een dag op willen passen (nouja weet ik vrijwel zeker, al is het ook een beetje raar om dat vast vast te leggen terwijl er nog in de verste verte geen baby is), dus dat scheelt al.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 08 Jan 2018 14:03

Re: Wat kost een baby?

Wij hadden een uitzetlijst die we netjes bij hebben gehouden, maar dat is echt een enorme gedetailleerde lijst. Vriend is van de lijstjes en wij vonden dat overzicht wel fijn bij die eerste want met alleen een kamertje en een kinderwagen waren we er nog láng niet. In totaal waren wij zo'n €2500 kwijt aan echt alles bij elkaar. Vind het een behoorlijk bedrag, terwijl wij dus heel veel dingen ook tweedehands hebben gekocht!

In grote lijnen:
- Kast, commode, ledikant €400, compleet kamertje van goede kwaliteit op MP
- Box €90 via MP
- Maxi cosi €175
- Isofix base €190
- Nieuw matras ledikant €140
- Bugaboo kinderwagen €500, in nieuwstaat via MP
- Wieg + matras €145
- Babyfoon €100
- Kleertjes €250
- Draagdoek €100
- Decoratie kinderkamer €175 (kamertje ook geverfd)
- Luiertas €50

Denk ook aan:
- geboortekaartjes
- Eigen bijdrage kraamzorg
- Positiemode tijdens zwangerschap

En dan kwam er nog zo'n €500 bij aan al die kleine spullen (aankleedkussen, verzorgingsproducten, lakentjes, dekentjes, hydrofiel doeken, draagdoek, babyspeelgoed, luiers, boxkleden, speelkleed, enzovoort) terwijl we daarin niet heel gek gedaan hebben.

Wat we kregen/ leenden: kruiken, wipstoel, tripp trapp kinderstoel, badje met toebehoren, luieremmer, hydrofieldoeken.

Ik ben blij dat de kinderen vrij dicht op elkaar kwamen en alle spulletjes daardoor wel echt goed benut zijn. Ik wil niet weten wat andere mensen kwijt zijn aan al die babyspullen wanneer ze alles volledig nieuw kopen en daarbij niet op de prijzen letten...

Qua opvang hebben wij geen kosten. Ik schrik ook van die bedragen...
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 08 Jan 2018 14:52

Re: Wat kost een baby?

Qua eenmalige starterskosten deed ik het net als Caulfield. Spullen lenen, of tweedehands aanschaffen. Eigenlijk maar heel weinig spullen, ik vond het overgrote deel van die lijstjes heel erg onnodig.

Opvang is duur.
Mijn jongste van 1 gaat tweeenhalve dag per week naar de opvang en dat kost maandelijks €797,87.
M’n oudste van 5 gaat twee middagen naar de BSO en dat kost maandelijks €358,40.
Bij elkaar €1156,27. We krijgen gelukkig een flink bedrag aan tegemoetkoming maar ik weet even niet hoeveel.
#teammaple🍁
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 08 Jan 2018 15:12

Re: Wat kost een baby?

Als ik het (voor de lol ;) ) bereken (ohja, als ik klaar ben met mijn studie en in het onderwijs zou werken) dan zouden wij ongeveer hetzelfde terugkrijgen als Cotton en ik vind dat we dan best wel een lekker jaarinkomen hebben samen haha.

Ik zat tarieven te bekijken en zag dat het bij de eerste de beste die ik aanklikte 5,75 per uur per kind kost.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Jan 2018 15:15

Re: Wat kost een baby?

Frankie schreef:Als ik het (voor de lol ;) ) bereken (ohja, als ik klaar ben met mijn studie en in het onderwijs zou werken) dan zouden wij ongeveer hetzelfde terugkrijgen als Cotton en ik vind dat we dan best wel een lekker jaarinkomen hebben samen haha.

Ik zat tarieven te bekijken en zag dat het bij de eerste de beste die ik aanklikte 5,75 per uur per kind kost.


Heb je dan niet toevallig een gastouder aangeklikt of bij een bso gekeken? Hier kost de kinderopvang als je per dagdeel betaald en vaste dagdelen afneemt 7,56 en als je flexibel per uur betaald kost het 7,99
2015 💙
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers