Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Goede voornemens/doelen 2018

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Dec 2017 16:24

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde Gelukkig blijven met m'n vriend en een geregistreerd partnerschap aangaan.
Huis In 2018 blijven we in ons huidige huis wonen.
Kinderen Ik hoop dat alles goed mag blijven gaan en we in juni (of mei) ouders worden van onze zoon of dochter.
Werk/studie Ik heb een jaarcontract tot oktober, hopelijk wordt het verlengd.
Vakantie Ik begin het jaar in Valencia en verder wil ik nog een lang weekend op babymoon, maar weet nog niet precies hoe of wat. Waarschijnlijk een luxe huisje niet te ver weg.
Dagelijks leven Proberen minder te stressen om van alles en nog wat, want vaak is het achteraf nergens voor nodig geweest en valt alles reuze mee.
Je 'totale' doel van 2018 De balans proberen te vinden in het moederschap en mezelf daarbij niet uit het oog verliezen. Daarnaast hoop ik ook regelmatig datenights met m'n vriend te houden.
❤ 7 juni 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 05 Dec 2017 18:53

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Ik vul 'm ook even in! Vooral omdat 't zo leuk is om hem over een jaar terug te lezen!

Liefde
Ik hoop dat de relatie stabiel blijft komend jaar, we zijn afgelopen jaar nog dichter naar elkaar gegroeid. Door de veranderingen wat er te gebeuren staat denk ik ook dat onze relatie hier wel wat onder te lijden krijgt, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat dat goed gaat komen.

Huis We gaan 2 nieuwe dakramen laten plaatsen, hopelijk begin januari. Verder willen we de tuin aanpakken, maar dat is afhankelijk van de spaarrekening.

Kinderen We verwachten in februari ons kleine meisje! :love:

Werk/studie Ik wil minder gaan werken, 24 of 20 uur. Op het werk staan er nogal wat veranderingen te gebeuren qua structuur. En ik hoop dat ik een soort duo-functie kan komen te werken tussen administratief en zorg. Of ik ga solliciteren, op zoek naar een baan met vaste dagen en uren. Ik weet het nog niet precies.

Vakantie We willen aan het eind van mijn verlof een midweekje naar Ameland met z'n 3tjes. De zomervakantie gaan we waarschijnlijk met de caravan op stap, of een huisje oid. Nog geen specifieke plannen.

Dagelijks leven Mijn leven gaat in 2018 even flink op z'n kop gezet worden, door de geboorte van onze dochter. Ik vind het heel spannend en ben heel nieuwsgierig hoe alles gaat zijn.

Je 'totale' doel van 2018 Genieten! Genieten van het leven met een klein meisje in ons leven, genieten dat m'n wens eindelijk uit gaat komt, genieten van m'n man, m'n vriendinnen, familie en alle andere dierbaren.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 05 Dec 2017 20:00

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde
De liefde mag blijven! We zijn eind vorig jaar gaan samenwonen en dat heeft onze relatie alleen maar goed gedaan. We zijn nog meer naar elkaar toegegroeid, hebben nooit ruzie en hebben een goede balans tussen samen zijn en dingen alleen doen.
Huis
We hebben dit huis net een jaar dus hier blijven we nog wel even. Ik zou graag nieuwe meubels kopen maar dat zal niet dit jaar zijn.
Kinderen
Zwanger zal ik helaas niet worden volgend jaar, maar we gaan er wel over nadenken en misschien stappen zetten. (Wordt misschien de medische molen)
Werk/studie
Ik wil wel een nieuwe baan maar ik heb het veel te comfortabel op mijn huidige werk. Leuke collega’s, lekker dichtbij en een prima salaris. Alleen de uitdaging is wel weg. Ik denk niet dat ik volgend jaar iets anders ga zoeken.
Vakantie
Ik ga in ieder geval een lang weekend naar Liverpool en verder nog geen plannen. Dat komt tegen die tijd nog wel.
Dagelijks leven
Niet veel anders dan ik dit jaar heb gedaan. Ik heb fijne vrienden, lieve familie en dat koester ik enorm.
Je 'totale' doel van 2018
Ik heb niet echt een doel. Ik hoop dat het ons lukt om stappen te zetten in het kinderen krijgen proces en verder hoop ik dat mijn naasten en ik allemaal gezind blijven.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 05 Dec 2017 21:08

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde
Dat mag blijven zoals het is! De relatie tussen mij en m'n man zit goed. Heus wel eens (opvoedkundige) strubbelingen, maar over het algemeen komen we er gewoon goed uit samen.
Qua familie en vriendschappen mogen we ook niet klagen. Vrienden zien we misschien minder dan voor E., maar er is wel echt goed contact, ook als we elkaar niet zien.
Huis
Eigenlijk wil ik heel graag verbouwen in 2018, maar we moeten nog maar eens zien of dat haalbaar is met een 2e op komst. Kunnen we in die periode hier dan wel wonen of moeten we wat anders regelen en vooral de vraag of het financieel al wel haalbaar is.
Kinderen
Baby nummer 2 is on it's way! Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn om 2 kindjes te hebben. Met die ene hebben we gewoon best een goed ritme en nu ze groter is kun je nog eens een beetje een gesprek voeren, haha. Dat maakt het allemaal een stuk makkelijker! E. is heel erg gewend om alle aandacht te krijgen, spannend ook hoe zij het gaat vinden. Bij de gastouder vindt ze de baby's wel heel leuk en interessant, dus we gaan het merken :)
Werk/studie
Op m'n werk heb ik nu tijdelijk een andere functie. Hopelijk kan ik hier blijven tot mijn verlof. Voor daarna heb ik nog geen flauw idee, maar dat zien we daarna wel weer.
Vakantie
Ik wil in maart of zo nog een weekje weg met z'n drietjes, de laatste keer met 1 kindje! In september wil ik ook graag nog een weekje weg. Baby is dan een maand of 3, dus dan moet het wel kunnen denk ik.
Dagelijks leven
Poef, m'n eerste doel wordt toch echt om minder misselijk te worden waardoor ik weer wat meer kan. Veel verder dn halve dagen werken kom ik op het moment niet helaas..
Ik denk dat het wel een mooi doel is om het huishouden beter op orde te houden. Ik ben echt geen schoonmaak-fan, maar ja. Bijhouden is beter dan eens in de zoveel tijd heel veel te moeten doen.
Je 'totale' doel van 2018
Ehm, de goede dingen zo vol houden en als ik ergens tegenaan loop, hier aan werken.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 06 Dec 2017 14:16

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Ik heb mijn doelen eigenlijk niet op deze manier gekaderd, maar ik ben bezig met een heel concreet lijstje.

Ik wil:
- met de verjaardag van de jongste weer in m’n oude kleding kunnen.
- tenminste 2 uit de 4 werkdagen in mijn pauze wandelen in het park achter kantoor.
- een 'sportparcours' verzinnen, zodat ik spelenderwijs met m’n kinderen meer kan bewegen.
- meer fietsen als de jongste in het stoeltje kan.
- een vast bedrag per maand sparen (tenminste 10 uit de 12 maanden).
- een nieuwe bril!
- manieren verzinnen om het huishouden te vergemakkelijken.
- FOTOALBUMS MAKEN!! (Persoonlijke frustratie haha)

Uiteindelijk moet het allemaal leiden tot meer energie en tijd voor elkaar en vrienden/familie.
L2014 & H2017
<<

Anoniem242

Bericht 31 Dec 2017 09:10

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Welke goede voornemens heb jij nog?
<<

Anoniem244

Bericht 31 Dec 2017 10:11

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde
Gelukkig blijven samen met vriend en genieten van mooie dingen en quality time samen.

Huis
Hebben dit jaar de garage verbouwd en gaan in 2018 verder met de tuin en de zolder zal ook aangepakt moeten worden

Kinderen
Genieten van de kinderen van vriend, leuke dingen doen met elkaar
Hopelijk komend jaar zwanger raken van een kindje van ons samen

Werk/studie
Hopelijk wordt in maart m’n contract verlengd want heb het super naar m’n zin op werk

Vakantie
Eind februari verrast vriend mij met een verrassingsreisje, dus ben erg benieuwd.
Verder wil ik graag een mooie reis maken samen met vriend

Dagelijks leven
Gelukkig zijn met mijn dierbaren en genieten van de dingen die ik heb

Je 'totale' doel van 2018
Eigenlijk zo doorgaan als nu
Betere balans tussen werk en prive vinden
En de laatste 10/15 kilo afvallen :-)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 31 Dec 2017 10:26

Re: Goede voornemens/doelen 2018

op het nippertje!

Liefde
We gaan goed, hopelijk blijft dat zo. Ik moet er aan denken dat er wel aan gewerkt moet worden, of bewust van blijven en niet als vanzelfsprekend gaan beschouwen.
Huis
Misschien gaan we weer verder met verbouwen, misschien kunnen we een keer kijken naar echt iets voor onszelf.
Kinderen
Zoon gaat naar de basisschool, en dus naar bso straks, de jongste kan naar de psz, maar daar twijfel ik over. We zien wel, ik hoop veel met ze te gaan ondernemen dit jaar. Bewust genieten en de tijd nuttig te besteden.
Werk/studie
Mijn contract loopt voor de zomer af, dan hebben we ook een balans opgemaakt voor de periode daarna, maar zoals ik het nu zie, ga ik gewoon weer solliciteren op eenzelfde functie.
Vakantie
Hopelijk weer lekker weg met de tent!
Dagelijks leven
Niet lui zijn, mijn valkuil, helaas.
Je 'totale' doel van 2018
Meer bewust in het leven staan, en daar eigenaarschap in nemen.
Niet lui zijn, maar alle dagen benutten, zodat ook echte vrije tijd ontstaat.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 31 Dec 2017 11:11

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde: De leuke momenten samen blijven waarderen. Ik doe dat volgens mij al vrij goed (even lunchen zie ik echt als een date haha) maar wil dat ook blijven doen nu we minder dingen buiten de deur ondernemen. Ik wil veel lachen samen in 2018 en echt een leuke vrouw zijn voor m'n man.

Huis: Naar de benedenverdieping verhuizen! De keuken afmaken, een badkamer maken.. heel veel comfort terugkrijgen! Ik hoop dat we in 2018 het hele huis klaar krijgen van binnen.

Kinderen: Zoals elk jaar, ik wacht op het moment dat mijn man zegt dat hij het ook wil. Dat moment gaat mij zoveel waard zijn.

Werk/studie: Ik ga mijn studie afronden. Ik ga ergens werken en ik ga voor mezelf beginnen.

Vakantie: Ik ga naar Londen met Harrison! Verder heb ik (nog) niets op de planning staan. Ligt ook een beetje aan het huis en de kosten die we daar voor hebben.

Je 'totale' doel van 2018: Gelukkig zijn met wie ik ben en wat ik heb!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 31 Dec 2017 12:03

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde
Voor het grootste deel hoop ik dat het blijft zoals het is. We zijn een goed team, waarderen elkaar en hebben weinig ruzie. Zelf hoop ik meer te kunnen genieten van de intimiteit tussen ons. Dit gaat voor mij nog gepaard met veel herinneringen rondom onze kinderwens, daar wil ik het graag weer los van gaan zien.

Huis
Over twee weken gaan we verhuizen! Dit jaar wil ik van ons droomhuis op papier een warm thuis maken, waar we trots op zijn en tot rust kunnen komen. Ik wil ons huis niet meer verstoppen door bij anderen af te spreken en juist vaker mensen bij ons uitnodigen of het leuk vinden als ze spontaan binnenlopen.

Kinderen
Bewust genieten van de laatste maanden met alleen A, voorbereiden op de komst van de baby en dan opnieuw ons ritme vinden met twee kinderen. Na de geboorte hoop ik een jaar rust in mijn hoofd, waarin zwanger worden even geen rol speelt.

Werk/studie
Dit jaar werk ik tot mijn verlof sowieso in mijn huidige functie. In september ga ik weer aan de slag. Mijn functie vind ik leuk, maar ik mis een bijdrage op lange termijn. Ik zou graag meer willen doen dan mensen blij maken met een pakketje wat op tijd binnen is. Graag zou ik iets met trainen van collega's, aansturen van mensen met een bepeeking binnen het bedrijfsleven of toch terug in het onderwijs willen. Alleen wat en hoe precies, daar ben ik nog over aan het denken.

Vakantie
Hiervoor hebben we nog geen concrete plannen. Als alles goed gaat willen we in oktober een weekje weg, beide kinderen zijn dan nog onder de twee :smile:

Dagelijks leven
Rust, reinheid, regelmaat. Nu A ouder wordt, merk ik dat op tijd eten, slapen, douchen etc zorgen voor een blijere dreumes. Met een tweede kindje erbij lijkt het me voor beide jongens en mezelf fijn om meer structuur te hebben in de dagelijkse dingen. Zo weten we allemaal waar we aan toe zijn. Het huis wil ik beter bijhouden. Naast dat alles nieuw is en ik er zuinig op wil zijn, komt A tegenwoordig overal in huis, dus ook daarom vind ik het belangrijk dat het huis opgeruimd en schoon is, zodat ik hem zonder omkijken kan laten ontdekken.
Een dagelijks ritme en opgeruimd huis zorgt voor rust bij mij. Iets wat ik straks naast de drukte van twee kinderen goed kan gebruiken.

Je 'totale' doel van 2018
Rust vinden door te genieten van wat ik heb, in plaats van uit te kijken naar wat komt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 02 Jan 2018 16:23

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde genoeg aandacht aan elkaar blijven besteden, weekendje weg samen zal er voorlopig niet in zitten, maar hopelijk wel af en toe een avondje uit
Huis veel weggooien/verkopen/weggeven en de rest netjes opruimen
Kinderen hopelijk betere manieren vinden om met mijn oudste om te gaan die het momenteel zwaar heeft en ondertussen de jongste ook genoeg aandacht blijven geven
Werk/studie voorlopig even niets, maar wel weer actief bezig om mijn gezondheid zo goed mogelijk te houden
Vakantie het standaard familiebezoek en ik hoop nog een paar dagen alleen met mijn oudste weg te gaan
Dagelijks leven proberen zoveel mogelijk rust, orde, regelmaat te creëren
Je 'totale' doel van 2018 overleven en dan het liefst wel op zo'n leuk mogelijke manier :D
<<

Anoniem317

Bericht 02 Jan 2018 17:07

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde
Gelukkig zijn en blijven met m’n vriend. We hebben het al een beetje gehad over een geregistreerd partnerschap, dus misschien dat dat er dit jaar wel van gaat komen. Dat voelt voor mij een beetje als een puntje op de i. Ik hoop dat we het leuk blijven hebben.

Huis
We gaan volgende maand verhuizen. We kijken er al enorm naar uit. We gaan veel doen aan het huis en hebben er ongeveer een jaar voor uitgetrokken. Ik hoop dat het ons paleisje gaat worden. Ik vind het heel leuk om er al mee bezig te zijn.

Kinderen
We hebben nog geen duidelijke kinderwens. Misschien dat we er later wel aan willen beginnen, mocht dat ons gegeven zijn. Eerst zijn we nog druk met andere dingen.

Werk/studie
Dat is een lastige. Ik twijfel momenteel heel erg wat ik wil. Wil ik hier blijven? Wil ik een opleiding gaan volgen? Wil ik van locatie veranderen? Wil ik een andere functie? Ik heb geen idee. Ik hoop hier dit jaar een antwoord op te vinden, want raak een beetje het plezier kwijt in mijn werk.

Vakantie
We hopen dit jaar wel op vakantie te gaan en regelmatig er even tussenuit te gaan. Dit ligt ook een beetje aan ons nieuwe huis (de verbouwing).

Dagelijks leven
Eigenlijk ben ik momenteel best wel tevreden.

Je 'totale' doel van 2018
Lekker in m’n vel blijven zitten. Ik heb een tijd het gevoel gehad van “is dit het nou.” Dit gevoel wil ik niet meenemen naar 2018. Ik wil voldoende tijd hebben voor mezelf, mijn vriend, familie en vrienden/vriendinnen. Eigenlijk vind ik het fijn om overal een balans n te vinden en in te hebben.
<<

Spunks

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 14 Sep 2017 18:24

Bericht 02 Jan 2018 17:28

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde: Blijven waar ik nu ben!
Huis: Niet blijven waar ik nu ben! In februari/maart ga ik waarschijnlijk samenwonen en dan rustig kijken of ik mijn huis kan verhuren.
Kinderen: Als het aan vriend ligt, maken we met Kerst de zwangerschap bekend. Ik wil zelf eerst het samenwonen even afwachten en daarna nadenken over een eventuele zwangerschap.
Werk/studie: Masterstudie zou ik in juni af moeten ronden!
Vakantie: Naar Ibiza twee weken, een week vrijwilligerswerk en een paar dagen naar Dublin staat al gepland.
Dagelijks leven: De rust die ik nu heb behouden.
Je 'totale' doel van 2018: Terug wat structuur in mijn leven en gelukkig en gezond zijn.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 02 Jan 2018 17:43

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde
Ik hoop dat ik wat minder verwijtend word naar mijn vriend. Verder gaat het goed en is het nog steeds elke keer leuker, dus ik hoop dat dat zo blijft.

Huis
Hopelijk ergens komend half jaar verhuizen naar de geboorteplaats van mn vriend. Ik zit dan ook meer dan de helft dichter bij fam en vrienden.

Kinderen
Het voelt onwerkelijk, maar wellicht gaan we hier de tweede helft van het jaar voor.

Werk/studie
Ook het feit dat ik over een half jaar afgestudeerd kan zijn voelt heel onwerkelijk. Ik ga ervoor! En daarna een leuke baan zoeken.

Vakantie
Genoeg plannen...maar of en wanneer we op vakantie gaan hangt weer af van mijn studie en een eventuele verhuizing.

Dagelijks leven
In het moment leven, niet (te) druk maken over zaken in de toekomst.

Je 'totale' doel van 2018
Ondanks dat dit ook weer een roerig jaar lijkt te worden, goed om mezelf denken en mn grenzen goed bewaken.
<<

Anoniem282

Bericht 02 Jan 2018 19:47

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde: blijven omringen met lieve familie en vrienden.

Huis: in de loop van het jaar verhuizen naar een andere stad binnen de Randstad.

Kinderen: als ik ervoor ga, dan eind 2018.

Werk/studie: ik begin met een nieuwe baan begin jan. en heb er heel veel zin in.

Vakantie: ik hoop terug te gaan naar mijn geboorteland. Financieel is dat mogelijk, maar ik ben er met een missie, dus als dit in 2018 niet lukt, ga ik eerst naar een ander Aziatisch land en dan een jaar later naar m'n geboorteland.

Dagelijks leven: leren accepteren ongeneeslijk ziek te zijn en proberen nog zo lang mogelijk het leven te leiden ipv te lijden.

Je 'totale' doel van 2018: boek afronden en gelukkig zijn.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Jan 2018 23:46

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Hé Guattari, overweeg jij om alleen (dus zonder man) moeder te worden, of begrijp ik je verkeerd?
❤ 7 juni 2018
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 03 Jan 2018 11:04

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde
Ik zie wel of er in 2018 een leuke man/vrouw in mijn leven komt. Ik merk wel dat er steeds wat meer ruimte voor komt dus wie weet. Verder genieten van mijn familie en de vrienden die ik heb. Wie weet dat ik mijn sociale netwerk nog wat verder uitbreidt doordat ik wat meer wil gaan ondernemen.

Huis
Ik denk dat ik 2018 blijf wonen waar ik nu woon. Wellicht dat ik wat qua inrichting ga veranderen, maar moet even kijken of dat financieel haalbaar is en of ik kan vinden wat ik zoek.

Kinderen
In 2018 zal er nog geen kindje komen. Ik wil wel de eerste stappen gaan zetten om er in 2019 wel voor te kunnen gaan. Maar goed misschien als wel de liefde van mijn leven op mijn pad komt dat dat ook nog wel weer veranderd.

Werk/studie
Ik ga mijn studie afronden en dan ga ik op zoek naar een nieuwe baan. Ik weet nog niet helemaal welke kant ik op wil dus dat ga ik uitzoeken en dan op naar een nieuwe baan.

Vakantie
Ik ga over twee weken een weekendje naar Vlieland met mijn moeder. Verder hoop ik in september op vakantie te gaan naar de zon. Heel lang geleden en merk dat ik daar wel weer eens aan toe ben.

Dagelijks leven
Ik hoop dat ik stappen blijf maken in therapie en dat ik het nazorg traject in elk geval kan gaan starten of wie weet al wel afronden in 2018. Dat ik wat geleerd heb ik de praktijk ga brengen waardoor ik meer voor mezelf en mijn eigen geluk ga staan en dat ik mezelf meer op de eerste plek zet. Dat ik niet zo ontzettend veel dingen moet van mezelf, maar gewoon geniet van de dingen die ik doe en dat het dan maar allemaal niet perfect gaat. Ik wil meer dingen gaan ondernemen zodat ik meer onder de mensen ben en daardoor wat meer uit mijn comfortzone stap.

Je 'totale' doel van 2018
Voor mijn eigen geluk gaan.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 08 Jan 2018 13:22

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde
Blijven praten en plezier maken!
Huis
Binnen schilderen
Kinderen
Op deze voet verder, ik hoop
Dat de oudste haar zwemdiplomas houdt.
Werk/studie
Ik ben op zoek naar een andere baan. Eerste "netwerk"acties zijn geweest en hoop dat er wat uitkomt
Vakantie
We gaan van de zomer weer naar de kust en hopelijk ook nog een paar keer tussen door een paar dagen met de vouwwagen op stap
Dagelijks leven
Relaxed en veel grapjes tussendoor
Je 'totale' doel van
Ik wil echt ander werk, m'n sport en eet routines vasthouden
2018
[/quote]
<<

Anoniem298

Bericht 08 Jan 2018 14:14

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Deze vind ik ook altijd wel leuk om in te vullen.

Liefde Gelukkig blijven met mijn man. We gaan over bergen en door dalen en nog steeds komen we overal samen doorheen, met of zonder hulp van elkaar. Ondanks dat we weinig gemeen hebben met elkaar wat hobby's en interesses betreft hebben we het zo leuk met elkaar, zijn we een ijzersterk team en vullen we elkaar aan waar nodig.
Huis Het huis blijft een ding. We hopen het momenteel goed te kunnen verkopen mits NHG meewerkt. Een andere optie is hier blijven wonen wanneer onze hypotheekverstrekker onze hypotheek (tijdelijk) kan verlagen of een kosteloze rentebemiddeling doet. Het blijft nog even afwachten.
Kinderen We hebben twee geweldige meiden en ik krijg steeds meer het gevoel dat het goed is zo. We hadden al besloten sowieso niet meer via de natuurlijke weg een kind te krijgen en ik denk niet dat ik zo'n zwaar medisch traject zie zitten, zeker niet nu ik al twee van die heerlijke kinderen heb rondlopen. Ze doen het allebei geweldig, ze zijn ondanks hun verschillen in alles ontzettend gek op elkaar. Ik hoop dat ze zich zo verder doorontwikkelen en dat ook hun gezondheid blijft zoals het is.
Werk/studie Ik ben momenteel ruim een jaar ziek. Er is, zoals het er nu naar uitziet, geen mogelijkheid te re-integreren bij mijn huidige werkgever, dus dat betekent dat ik moet gaan solliciteren. Iets waar ik best wel tegenop zie, omdat dat stress veroorzaakt en ik daar niet zo goed mee om kan gaan.
Vakantie Als het financieel haalbaar is misschien een weekend of een weekje ergens in Nederland.
Dagelijks leven Meer genieten van de kleinere momenten en dingen doen die ik leuk vind. Ik heb momenteel een oude hobby weer opgepakt waar ik energie en voldoening uit haal. Ik wil meer leuke dingen met de kinderen gaan doen en beter voor mezelf zorgen.
Je 'totale' doel van 2018 Accepteren dat dingen gaan zoals ze gaan, ook al wil ik dat het anders is. Wat positiever in het leven staan. Me neerleggen bij het feit dat sommige dingen niet kunnen of lukken en me focussen op de dingen die wel kunnen en lukken.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 08 Jan 2018 20:44

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Stuiterbal schreef:Uiteraard is het weer tijd om aan het nieuwe jaar te gaan denken. Vertel wat zijn je goede voornemens en doelen voor 2018?

Liefde
Ik ben super dankbaar dat mijn vriend in ons leven is en dat wil ik zo houden. Ik wil erop letten dat we goed blijven communiceren en voor elkaar zorgen :).

Huis
Ik ben mijn huis grondig aan het uitmesten en wil allerlei kleine klusjes afronden komend jaar zoals plinten. Tegels in de gang boven. De oprit vervangen. De voortuin en tuin. De voordeur en garagepoort vervangen en de kamer van mijn dochter verbouwen.

Kinderen
Ik wil dat Mn kids komend jaar leren zwemmen. Dat we veel bewegen, goed eten en dat ze goed in hun velletje zitten na de scheiding.

Werk/studie
Ik wil komend jaar iets minder werken. In heb me een jaar kapot gewerkt om alle schulden van ex en de scheiding te betalen en ben daar zwaar oververmoeid van. Meer zakelijke klanten zoeken/houden en zakelijker zijn.

Vakantie
Lekker vitamine D tanken in de zon met de kjndjes en vriend en nog een leuk tripje met vriend alleen maken.

Dagelijks leven
Ik wil proberen wat rustiger aan te doen. Bijkomen van de rot tijd. De spanning zit in Mn lijf en ik zie er afgepeigerd en stukken ouder uit. Ik wil meer aandacht steken in Mn sociale leven heb veel mensen verwaarloosd doordat ik veel werkte en Mn kids op 1 stonden.

Je 'totale' doel van 2018
Balans en rust

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 08 Jan 2018 21:14

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Ik vul deze nooit in en vind het ieder jaar achteraf weer jammer omdat het altijd wel leuk is om aan het eind van het jaar terug te blikken hoe het jaar uiteindelijk echt verlopen is, dus dit keer toch maar eens invullen.

Liefde Nog nader tot elkaar komen. Meer praten en elkaar steeds beter leren begrijpen. Ook proberen genoeg leuke dingen met zijn tweeen te gaan doen in plaats van altijd alleen voor de kinderen zorgen.
Huis Hopelijk gaan we dit jaar eindelijk weer wat stappen zetten om de verbouwing van de zolder verder af te maken. Is nog een flinke klus en zal zeker niet af komen dit jaar, maar ben al heel blij als er weer wat vorderingen zijn.
Kinderen Genieten van onze twee kinderen. Er komt geen derde. Ik wil graag proberen wat geduldiger te zijn. Vooral s avonds kan ik soms erg kriegelig zijn en snauw ik ze vaak af terwijl ze dat helemaal niet verdienen.
Werk/studie Gewoon zo doorgaan. Bevalt me prima.
Vakantie We willen graag twee weken naar Zell am See. Hopelijk kunnen we nog een geschikt huisje vinden zodra mijn verlofaanvraag is goedgekeurd.
Dagelijks leven Meer aandacht hebben voor man en kinderen en minder voor mijn telefoon. Genieten van alles wat er op ons pad komt.
Je 'totale' doel van 2018 Vorig jaar ben ik begonnen met hardlopen en gezond eten en zo 23 kilo afgevallen. In totaal wil ik nog 15 kilo kwijt, maar her zou mooi zijn als ik er in 2018 in ieder geval nog 10 kwijtraak. Qua hardlopen hoop ik mijn snelheid verder uit te bouwen van 9 naar 10 km/uur op de 5 km, en ik wil in september meedoen aan de Dam tot Damloop (16 km, mijn langste afstand tot nu toe is 12 km).
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 10 Jan 2018 14:23

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Liefde Het leuk blijven hebben samen, veel ondernemen (ook op werkdagen in de avond) en minder zeuren op kleine dingen. En meer seks. :)

Huis Dit is het eerste jaar dan ons huis af is, na twee jaar daarvoor verbouwen. Heel fijn! We blijven bezig met kleinere dingen (schilderen, kastje maken etc) Maar mijn vriend begint zich bijna te vervelen, dus het zou me niks verbazen als hij richting het einde van het jaar weer op zoek gaat naar een nieuw klushuis. En ach, het was zwaar maar ook wel heel erg leuk om samen te doen.

Kinderen Zou leuk zijn als dat lukt dit jaar.

Werk/studie Mijn baan is leuk en uitdagend maar ik zit er al weer meer dan 5 jaar en het is mijn eerste echte baan dus ik wil op termijn wel wat anders. Maar wat? Ik hoop dat ik in 2018 een beeld krijg bij wat een goede volgende stap zou zijn.

Vakantie We gaan in februari een week op wintersport en in mei 2 weken naar Zuid-Korea. Ergens na de zomer misschien nog naar Amerika een paar weken. En eigenlijk wil ik stiekem ook nog een week op een tropisch eiland liggen niksen. Ons geld gaat al jaren op aan vakanties en daar wil ik in 2018 mee verder, helemaal omdat dit misschien het laatste jaar is zonder kinderen. Oja en we gaan nooit weekendjes weg eigenlijk, dus dat wil ik iig ook 1 keer doen in 2018.

Dagelijks leven Minder futloos op de bank hangen na het werken. Minder tv en smartphone, meer naar buiten.

Je 'totale' doel van 2018 Aan het eind van 2018 terug kunnen kijken en denken: 'Yes 2018 was echt awesome!' [/quote]
Smile, it's free!
<<

Anoniem245

Bericht 03 Dec 2018 07:18

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Kira schreef:
Pannenkoek schreef:
Liefde - Zo doorgaan als het nu gaat, misschien groeit het uit tot meer, misschien ook niet. En dat vind ik allebei prima.
Huis - Volgend jaar wordt de tuin aangepakt, tegels heb ik al.
Kinderen - C wordt 12 en gaat naar groep 8. Hij doet het super met alles dus ik blijf gewoon zo lekker doorgaan met hem.
Werk/studie - Ik krijg steeds meer werk erbij, hopelijk blijft dat in 2018 ook zo. Verder wil ik gewoon blijven werken waar ik werk in loondienst, heb het daar ook erg naar mijn zin en de zekerheid qua inkomen is ook erg fijn.
Vakantie - Ik wil met zoon naar Rome, hopelijk gaat dat financieel, anders gaan we een paar dagen weg binnen Nederland.
Dagelijks leven - Zoals meer mensen aangeven wil ik wat meer rust creëren, dit jaar was redelijk roerig, in de relatie met mijn ex maar ook de keuze om die relatie te verbreken. Dus volgend jaar beginnen we met een schone lei, minder spanningen, meer structuur qua werk, minder stressen van mijn kant en meer genieten.
Je 'totale' doel van 2018 - Zie dagelijks leven :))


Ik heb mezelf maar even gequote, toch leuk om terug te lezen.
Qua Liefde is er niks veranderd, we hebben wat minder contact de laastte tijd door drukte.
Huis: ipv de tuin is mijn huis van binnen drastisch veranderd, nieuwe vloer, bankstel. De tuin wordt nu volgend jaar aangepakt.
Kinderen, met mijn zoon gaat het super, hij doet het goed in groep 8 en is muzikaal erg gegroeid dit jaar,
Werk/studie, het gaat zo goed dat ik mijn eigen bedrijf heb kunnen oprichten! Dus ik heb niks te klagen.
Vakantie, we zijn naar Winterberg geweest wat echt super leuk was. Tripje naar Rome komt een andere keer.
Dagelijks leven, ik denk dat het zo blijft lopen als nu. Ik krijg het weer wat drukker maar probeer goed te plannen en thuis mijn rust te vinden.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Dec 2018 18:47

Re: Goede voornemens/doelen 2018

sarah1985 schreef:Uiteraard is het weer tijd om aan het nieuwe jaar te gaan denken. Vertel wat zijn je goede voornemens en doelen voor 2018?

Liefde nog steeds gelukkig zijn met mijn man
Huis we wonen nog steeds in dit huis en zullen eindelijk dubbel glas nemen
Kinderen in aug mogen we er als het goed is voor gaan
Werk/studie nog steeds zelfde werk als nu
Vakantie eind juni Griekenland en in augustus Rome
Dagelijks leven werk en sport
Je 'totale' doel van 2018 een gezond gewicht halen. En weer mijn eigen ik worden.


Liefde nog steeds met mijn man in aug waren we 10 jaar getrouwd
huis wonen we nog hier en geen dubbel glas
Kinderen in aug kreeg ik te horen dat ik weer geopereerd moest worden dus uitgesteld
Werk klopt nog hetzelfde
Vakantie griekenland zijn we geweest rome hebben we door omstandigheden moeten annuleren
dagelijks leven klopt
totale doel klopt ook. Weeg nu 18 kilo minder dan ik had gehoopt. En val nog af en toe wat af
Afbeelding
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 03 Dec 2018 20:39

Re: Goede voornemens/doelen 2018

Burn schreef:Ik vul 'm ook even in! Vooral omdat 't zo leuk is om hem over een jaar terug te lezen!

Liefde
Ik hoop dat de relatie stabiel blijft komend jaar, we zijn afgelopen jaar nog dichter naar elkaar gegroeid. Door de veranderingen wat er te gebeuren staat denk ik ook dat onze relatie hier wel wat onder te lijden krijgt, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat dat goed gaat komen.

Huis We gaan 2 nieuwe dakramen laten plaatsen, hopelijk begin januari. Verder willen we de tuin aanpakken, maar dat is afhankelijk van de spaarrekening.

Kinderen We verwachten in februari ons kleine meisje! :love:

Werk/studie Ik wil minder gaan werken, 24 of 20 uur. Op het werk staan er nogal wat veranderingen te gebeuren qua structuur. En ik hoop dat ik een soort duo-functie kan komen te werken tussen administratief en zorg. Of ik ga solliciteren, op zoek naar een baan met vaste dagen en uren. Ik weet het nog niet precies.

Vakantie We willen aan het eind van mijn verlof een midweekje naar Ameland met z'n 3tjes. De zomervakantie gaan we waarschijnlijk met de caravan op stap, of een huisje oid. Nog geen specifieke plannen.

Dagelijks leven Mijn leven gaat in 2018 even flink op z'n kop gezet worden, door de geboorte van onze dochter. Ik vind het heel spannend en ben heel nieuwsgierig hoe alles gaat zijn.

Je 'totale' doel van 2018 Genieten! Genieten van het leven met een klein meisje in ons leven, genieten dat m'n wens eindelijk uit gaat komt, genieten van m'n man, m'n vriendinnen, familie en alle andere dierbaren.


Liefde:
We zijn nog heel gelukkig samen. Wel moeten we samen groeien in de rol van ouders en moeten we in het vizier houden dat we ook dingen samen blijven doen.

Huis:
Dakramen en tuin zijn aangepakt.

Kinderen:
Hele grote check!

Werk:
Ik werk momenteel 24u en dat is zonder overuren wel vol te houden. Wel wil ik nog steeds wat anders qua werk, maar ik weet nog niet precies wat.

Vakantie:
We zijn eind van mijn verlof een weekend weg geweest en in de zomer een week naar Centerparcs.

Dagelijks leven:
Onze dochter heeft me zoveel plezier in het leven gegeven en redenen om voor naar huis te komen bijv. Ik geniet van elke dag.

Totale doel:
Grote check! Al vind ik het hooghouden van alle ballen soms wel lastig.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers