Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sterilisatie

<<

Anoniem231

Bericht 07 Jan 2018 18:52

Re: Sterilisatie

Kees succes morgen! Hopelijk valt het mee!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 09 Jan 2018 12:23

Re: Sterilisatie

Nou, hier zijn we dan, onvruchtbaar en wel :pirat:

Ik moest me gisteren om 11:30u melden in het ziekenhuis en werd toen naar de dagopname verwezen en kreeg een kamer. Ik zou rond 14u aan de beurt zijn dus mocht me alvast omkleden en kreeg paracetamol.
De operatie in de ochtend was flink uitgelopen dus uiteindelijk werd ik om 15:45u opgehaald voor de operatie. Op de voorbereidingskamer kreeg ik een infuus en werd m'n bloeddruk en temperatuur gemeten en om 16:15u ging ik dan eindelijk echt naar de ok.
Een babbeltje met de anesthesist en toen kwam de arts. Die vroeg of ik wist hoe hij het zou doen en na een bevredigend antwoord ging ik onder narcose.
Om 17:45u werd ik voor het eerst bewust wakker op de uitslaapkamer maar was blijkbaar al eerder wakker geworden en had aangegeven dat ik misselijk was want er stond een bakje voor m'n neus.
Ik kwam langzaam weer op aarde en kreeg een ijsje voor m'n keel en voor de suiker want ik was natuurlijk zondag ziek en had haast niet gegeten en gisteren moest ik natuurlijk nuchter zijn en had ik dus ook haast niks op.
Ik kreeg via het infuus ook nog een soort morfine tegen de pijn.
Toen mn ijsje op was werd ik terug naar m'n kamer gereden en kreeg ik eten en drinken. Als ik had geplast mocht ik naar huis.
Ik was af en toe nog draaierig dus kreeg daar nog iets voor via het infuus en toen ben ik naar huis gegaan.

Thuis nog een boterham op en lekker op tijd naar bed. Redelijk geslapen en ik moet zeggen dat ik er eigenlijk weinig last van heb. Alleen het onderste wondje is wat zeurderig maar die zit op het schaambeen en dat is best een rot plek.
En ik heb door het gas wat ze in m'n buik hebben gedaan wat last van m'n schouder maar dat trekt vanzelf weer weg.
Al met al is het me heel erg meegevallen.
30-04-2017
<<

Anoniem231

Bericht 09 Jan 2018 17:15

Re: Sterilisatie

Fijn! Een goed herstel!
<<

Anoniem298

Bericht 09 Jan 2018 19:05

Re: Sterilisatie

Fijn om te horen dat het je is meegevallen! Succes met je verdere herstel!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25010

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Jan 2018 19:26

Re: Sterilisatie

Fijn dat het meeviel, Kees! Waarom hebben jullie ervoor gekozen dat jij je laat steriliseren en niet je man?

Ik wil graag dat m'n vriend zich laat steriliseren straks, die ingreep stelt niet veel voor volgens mij en ik vind dit toch best pittig klinken!
❤ 7 juni 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6357

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 09 Jan 2018 19:33

Re: Sterilisatie

Fijn dat het er op zit, Kees! Beterschap.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 09 Jan 2018 19:49

Re: Sterilisatie

Ik ga morgen weer werken! Wel een beetje rustig aan maar ik denk dat ik wel een eind kan komen.

@Bliss; ik ben graag zelf verantwoordelijk voor wat er met mijn lijf gebeurt en in mijn lijf komt iig geen baby meer. Én het zat in m'n zorgverzekeringpakket van 2017 en daar valt deze ingreep nu nog onder en als ik op J moet wachten zal het nog wel een tijdje duren.
30-04-2017
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Jan 2018 22:27

Re: Sterilisatie

Wat knap dat je die beslissing hebt gemaakt Kees! Een spoedig herstel gewenst.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 10 Jan 2018 12:32

Re: Sterilisatie

Dank je Girli, ik vind het niet zozeer knap, het is gewoon de beste van alle opties.
Van hormonen word ik heel agressief, condooms vind ik vervelend, ik wil niks lichaamsvreemds in m'n lichaam en J laat alles makkelijk op z'n beloop dus dan blijft dit over.

Ik ben vandaag dus weer aan het werk en het gaat best goed eigenlijk. Het begint nu een klein beetje te vervelen dus even zien of ik de hele dag afwerk maar komt vast goed.
30-04-2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 10 Jan 2018 12:34

Re: Sterilisatie

Ik geen seconde spijt maar sinds maandagnacht is er het echte besef ofzo pas dat het echt definitief is.
Begrijp me goed, dit is echt wat ik wil en ik sta er nog steeds helemaal achter, het is alleen even een beetje gek ofzo, kan het niet goed omschrijven.
30-04-2017
<<

Anoniem298

Bericht 18 Jan 2018 20:28

Re: Sterilisatie

Lijkt me ook een heel gek idee, Kees. Hoe gaat het nu met je?
Ik heb 1-2 een intake bij de gynaecoloog, toch best spannend.
<<

Anoniem231

Bericht 19 Jan 2018 08:57

Re: Sterilisatie

Kees schreef:Ik geen seconde spijt maar sinds maandagnacht is er het echte besef ofzo pas dat het echt definitief is.
Begrijp me goed, dit is echt wat ik wil en ik sta er nog steeds helemaal achter, het is alleen even een beetje gek ofzo, kan het niet goed omschrijven.


Hier heeft mijn man een sterilisatie ondergaan maar nu er iemand zwanger dierbaar zwanger is, komt het besef dat ik nooit meer zo'n pasgeboren babytje op mijn buik krijg. Heb er ook even een traan omgelaten. Ik wil nooit meer zwanger zijn maar het is gewoon het besef wat jij ook al aangaf.
<<

Anoniem298

Bericht 10 Apr 2018 19:21

Re: Sterilisatie

Donderdag is het zover! Ik heb nog een vraagje mbt pijn en bewegen enzo, ik ben namelijk sinds een paar weken fanatiek aan het sporten en moet twee weken rustiger aan doen. Hoe is de pijn na de ingreep? Kan ik bijv wel fietsen of een lesje yoga doen bijvoorbeeld? Ik zou het zo zonde vinden twee weken helemaal niks te doen namelijk.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 10 Apr 2018 19:52

Re: Sterilisatie

Ik heb eigenlijk geen pijn gehad geloof ik.
Dag na de ingreep ben ik dus nog thuis gebleven maar daarna weer gewoon gaan werken en dat ging prima.
Fietsen en yoga zullen ook wel gaan denk ik zo.
30-04-2017
<<

Anoniem298

Bericht 10 Apr 2018 21:27

Re: Sterilisatie

Bedankt voor je reactie, ik hoop dat het mij net als jou zal vergaan in dat geval :ja:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 11 Apr 2018 06:32

Re: Sterilisatie

Ik hoop het ook voor je! Succes alvast!
30-04-2017
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 12 Apr 2018 19:28

Re: Sterilisatie

Hoe is het gegaan vandaag Jet?

Een tijd terug schreef ik hier nog dat ik ook mee las. Inmiddels hoef ik geen keus meer te maken. Dinsdag wordt mijn baarmoeder verwijderd.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Apr 2018 19:46

Re: Sterilisatie

Marie schreef:Hoe is het gegaan vandaag Jet?

Een tijd terug schreef ik hier nog dat ik ook mee las. Inmiddels hoef ik geen keus meer te maken. Dinsdag wordt mijn baarmoeder verwijderd.


Sterkte lieve Marie!

Ik ben ook benieuwd, Jet!


Ik stel nu waarschijnlijk de meest domme vraag ever, maar wanneer je gesteriliseerd bent, word je toch nog wel gewoon ongesteld?
<<

Anoniem315

Bericht 12 Apr 2018 20:01

Re: Sterilisatie

Ja, want je eierstokken geven hormonen af, waardoor de cyclus in stand wordt gehouden. Het eitje kan alleen niet door de eileiders. Eierstokken weghalen kan niet, want dan kom je plotsklaps in de overgang en dat wil je niet.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Apr 2018 20:03

Re: Sterilisatie

Exogenesis schreef:Ja, want je eierstokken geven hormonen af, waardoor de cyclus in stand wordt gehouden. Het eitje kan alleen niet door de eileiders. Eierstokken weghalen kan niet, want dan kom je plotsklaps in de overgang en dat wil je niet.


Dat vind ik wel een dingetje, want ben (of nou was.. heb nu de prikpil) altijd best behoorlijk ongesteld.
<<

Anoniem298

Bericht 12 Apr 2018 20:29

Re: Sterilisatie

Wat heftig, Marie. Heel veel sterkte alvast, dat is niet niks!

Bij mij is het goed gegaan vanmorgen. Ik vind alleen de pijn behoorlijk tegenvallen en ik ben nog lang behoorlijk misselijk en duizelig (van de narcose?) geweest. Ik ben rond 10.00 uur geholpen en mocht pas tegen 17.30 uur naar huis. Hopen dat de pijn morgen al een stuk minder is.

Lejow, je wordt inderdaad nog gewoon ongesteld, je cyclus blijft ook hetzelfde. Dat hebben ze me vanmorgen nog specifiek verteld, voor het geval ik de hoop had niet meer ongesteld te worden :razz:
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers