Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verzekeringen

<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Jan 2018 17:22

Verzekeringen

Waar hebben jullie alle verzekeringen ondergebracht? Ik zit bij Interpolis, maar vond dat ze wel erg duur waren geworden. Daarnaast betaal ik elke maand bijna 15 euro aan de rabobank voor bemiddelingskosten. Vind dat ook veel. Dus nu ben ik een beetje aan het verder kijken waar het dan zou kunnen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem258

Bericht 07 Jan 2018 17:24

Re: Verzekeringen

Noordhollandsche. NH1816 heet het nu.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 07 Jan 2018 17:29

Re: Verzekeringen

Wij hebben alles ondergebracht bij Univé en zijn hier erg tevreden over.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 07 Jan 2018 17:29

Re: Verzekeringen

Ik weet niet of die bemiddelingskosten veel zijn, dat lijkt me de moeite waard om uit te zoeken. Maar voorheen zaten die kosten bij je polis in waardoor je het niet merkte als het ware. Nu moeten ze dat loskoppelen en voelt het heel stom dat je bemiddelingskosten moet betalen. Waarmee ik wil zeggen dat het in principe niet duurder hóeft te zijn.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Jan 2018 17:51

Re: Verzekeringen

Zolang als ik al daar zit zijn het bemiddelingskosten. Ik wil het inderdaad even gaan nakijken of het ergens anders goedkoper is en je een goede service hebt.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 07 Jan 2018 20:11

Re: Verzekeringen

Ook NH1816. Noordhollandse dus terwijl ik Brabant woon. Nee geintje. Interpolis zou ik bij weggaan. Familie van mij met een eigen bedrijf hadden daar hun verzekeringen lopen en zijn ook overgestapt en dat scheelde de helft. Voor een bedrijf is dat al snel duizenden euro's. Overigens heb ik verder niets tegen de Rabobank want ik heb daar wel een rekening bij, maar Interpolis ben ik niet kapot van.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 07 Jan 2018 20:53

Re: Verzekeringen

Wij hebben de verzekeringen via een lokaal accountantskantoor lopen. Die zoeken uit waar je welke polis het beste kan hebben voor jouw situatie. Zitten bij ons vlgs mij maar weinig bemiddelingskosten bij.
30-04-2017
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 07 Jan 2018 21:06

Re: Verzekeringen

@ Kees... Dat kan bij onafhankelijke verzekeringsagenten. Via een verzekeringsagent ben ik bij NH1816 uitgekomen. Is er iets. Dan bel ik naar de verzekeringsagent ipv NH1816.

Merkwaardig dat een accountantskantoor deze dienst aanbied. Ik heb zelf jaren in de accountancy gewerkt en ik ken eigenlijk geen enkel kantoor dat verzekeringen er naast doet, maar ik kan mij voorstellen dat ze meer inkomstenbronnen willen naast de normale dienstverlening van een accountantskantoor en dan is verzekeringen wel een optie.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 07 Jan 2018 21:19

Re: Verzekeringen

Weet eigenlijk niet eens zeker of het een echt accountantskantoor is. Zo noem ik het altijd haha.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Jan 2018 21:22

Re: Verzekeringen

Wij hebben ook via een bemiddelaar maar geen idee wat de kosten zijn. Die bellen wij idd ipv rechtstreeks.
Let's discover the world together.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Jan 2018 22:45

Re: Verzekeringen

Ik heb net even gekeken bij Univé en als ik daar precies hetzelfde zou afsluiten met dezelfde dekkingen ben ik 30 euro per maand goekoper uit. Best wel wat dus. Ga morgen nog eens verder kijken.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 08 Jan 2018 07:32

Re: Verzekeringen

Wij hebben elke vz ergens anders.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 08 Jan 2018 08:11

Re: Verzekeringen

Ik heb alles bij Univé. Fijne is dat zij ook een kantoor hebben, dus als er iets is kan je daar ook terecht.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Jan 2018 09:46

Re: Verzekeringen

Ik heb alles via Meeus geregeld. Zij hebben alles weer deels ondergebracht bij andere kleinere partijen geloof ik. Ik zit er nu al een paar jaar en op zich heb ik er geen klachten over. Ik heb afgelopen zomer dan een ongeluk gehad met de motor, daar is het eea mis gegaan maar uiteindelijk wel goed geregeld.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem236

Bericht 08 Jan 2018 10:28

Re: Verzekeringen

Alles bij ABN AMRO, mijn man checkt nog regelmatig maar wij zijn nergens goedkoper uit. Wel moet je daar een betaalrekening hebben.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 08 Jan 2018 11:25

Re: Verzekeringen

Wij hebben het ook via Univé. Nu kregen we pas bericht dat als we boodschappen doen bij Coop we 7% korting krijgen via de klantenpas!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem317

Bericht 08 Jan 2018 18:53

Re: Verzekeringen

Wij hebben onze verzekeringen bij Woongarant.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 15 Jan 2018 12:39

Re: Verzekeringen

Ik heb een afspraak staan met Unive volgende week. Ga daar mijn verzekeringen onder brengen. Scheelt veel met Interpolis. Van dat geld kunnen we weer leuke dingen doen :)
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Jan 2018 12:43

Re: Verzekeringen

Wij hebben alles via Interpolis en ik ben daar juist heel tevreden over. Ik weet niet of 't veel duurder is (heb niet heel veel research gedaan op dat gebied moet ik toegeven), maar de service is écht heel goed. Toen onze auto's laatst gestolen waren kon ik alles telefonisch declareren, ik moest de bonnetjes alleen bewaren voor het geval van een evt. steekproef. De andere auto was via een andere verzekeringsmaatschappij verzekerd en daar deden ze toch een partijtje moeilijk over alles. Wat een drama.

♥♥
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 15 Jan 2018 14:02

Re: Verzekeringen

Dat is zeker heel fijn ja. Ik heb 1 keer iets opgegeven bij Interpolis en had toen hetzelfde. Maar voor hetzelfde wat ik daar heb zou ik bij Unive 30 euro in de maand minder gaan betalen. Én dan heb ik nog pechhulp voor onderweg erbij. Dat vind ik best wat.
Volgende week komt er iemand om mijn polis nu naast die van Unive te leggen en vergelijken, dus ik hoop dat ik het goed heb gezien.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 15 Jan 2018 16:33

Re: Verzekeringen

wij zitten ook bij unive. met wat ik er tot nu toe van heb gemerkt zijn ook heel makkelijk. verschillende manieren om schade te melden waaronder langs gaan.
Dat is sowieso al een hele verbetering ten opzichte van onze vorige verzekering waar de communicatie nogal moeilijk verliep.

Interpolis heb ik ook een tijdje bij gezeten, dat was voor mij toen de goedkoopste optie. het verschilt per situatie of interpolis duur is.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 18 Sep 2018 19:26

Re: Verzekeringen

Ik up dit topic even. Hoe hebben jullie de verzekeringsmaatschappij gekozen?

Toen ik mijn rijbewijs haalde was m'n broer verzekerd bij een assurantiekantoor op de hoek. Hij belde erheen dat mijn eerste auto in de verzekering moest, met zijn kortingspercentage en voila, ik was verzekerd. Voor m'n vriend zo ongeveer hetzelfde via zijn ouders, dus toen wij gingen samenwonen is het 1 polis geworden op beide namen met inmiddels alle benodigde verzekeringen erop. De prijs was altijd wel oké, dus dat ging mooi zo.

Maar afgelopen zomer is het assurantie kantoor samen gegaan met een adviesbureau met meerdere vestigingen. Ineens kost iedere wijziging die je doet bijna €20 (leuk, wij wisselen nog al eens van auto) en er zijn nog wat dingetjes aardig prijzig geworden zonder dat ze ons daarvan op de hoogte gesteld hebben. Nu we onze nieuwe (oude roestbak) auto daar in de verzekering moesten hebben en dat €27 per maand gaat kosten ben ik eens rond gaan kijken op internet. Bij centraal beheer of FBTO zijn we €10 minder kwijt, alleen voor die ene auto al. En als ik zo alles vlug even op tel komen we voor alles bij elkaar makkelijk €25 per maand goedkoper uit bij een andere maatschappij.

Maar ik vind dit wel een dingetje. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat het daar goed was en heb nooit zelf iets moeten onderzoeken. Hoe beslis je zoiets nou?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 18 Sep 2018 19:36

Re: Verzekeringen

Je betaald natuurlijk ook omdat kantoor/bureau in leven te houden dus logisch dat je minder kwijt bent als je rechtstreeks bij de verzekeraar een polis afneemt. Je kan tegenwoordig alles via internet afsluiten en vergelijken, dat zou ik dus doen. Inlezen in de soort vz en beslissen wat voor jou belangrijk is en dan kijken waar je het goedkoopst uit bent of het meeste krijgt.
Ik verbaas mij er ook echt over dat in dit topic bijna iedereen gebruik maakt van een tussenpersoon.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Sep 2018 19:42

Re: Verzekeringen

Ja, we betaalden duidelijk niet genoeg om die andere naam in leven te houden :P haha.

Maargoed, qua woonhuis verzekeringen enzo lijkt eigenlijk alles op elkaar dus dan ben ik soms een beetje sceptisch en dan denk ik; wat zie ik over het hoofd als het zoveel goedkoper kan.

Maar wss zie ik niks over het hoofd, maar komt het idd door het in leven houden van het kantoor.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 18 Sep 2018 20:03

Re: Verzekeringen

Cotton schreef:Ja, we betaalden duidelijk niet genoeg om die andere naam in leven te houden :P haha.

Maargoed, qua woonhuis verzekeringen enzo lijkt eigenlijk alles op elkaar dus dan ben ik soms een beetje sceptisch en dan denk ik; wat zie ik over het hoofd als het zoveel goedkoper kan.

Maar wss zie ik niks over het hoofd, maar komt het idd door het in leven houden van het kantoor.


Ja grotendeels wel denk ik. Ik heb er ook geen verstand van, maar vergelijken kan iedereen. Let wel op een evt. eigen risico, volgens mij zitten daar best veel verschillen in.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers