Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een Huis Vol

<<

Anoniem278

Bericht 03 Jan 2018 09:40

Re: Een Huis Vol

O fijn, mysterie opgelost.
Ik vroeg me dat steeds af.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 03 Jan 2018 10:34

Re: Een Huis Vol

En ‘eindelijk weer een meisje’ is ook niet een heel rare uitspraak als dat middelste meisje al een jaar of 14 is. Is ze verstandelijk beperkt?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem239

Bericht 03 Jan 2018 10:49

Re: Een Huis Vol

De dochter van 14 heeft een beperking. Zuurstofgebrek bij de geboorte. In de aflevering waar ze zwemles kregen is dat verteld.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 03 Jan 2018 10:50

Re: Een Huis Vol

Oké, ik vond haar al niet heel helder overkomen. Ik ben nog niet bij met kijken, vandaar dat ik dat stuk nog niet gezien heb.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 03 Jan 2018 11:08

Re: Een Huis Vol

Ik vraag me wel af of het meisje van 14 alle aandacht krijgt die ze nodig heeft, sowieso bij alle kinderen maar bij haar nog extra. Je zou ernaast zitten in zo’n vakantiepark...oké ik ben duidelijk geen fan van dit gezin :palm:
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 03 Jan 2018 14:19

Re: Een Huis Vol

Atelier Madame schreef:
.namasté. schreef:Ik vond het ook apart dat die kleintjes bij de Buddenbrucks niet in een autostoel zaten, volgens mij zaten ze met zijn 4en op de achterbank. En dat roken... zonde voor die 2 niet-rokers die bij pa in de auto zaten.

Ik vraag me af wat hun drijfveren zijn om deel te nemen aan dit programma? Echt een situatie om trots op te zijn is het niet.


Volgens mij zijn zij wel trots op hun gezin hoor. Ik vind ze altijd heel liefdevol over hun kinderen praten. Dat het een zooitje ongeregeld is is natuurlijk een ander verhaal Haha.


Toch heb ik het idee dat ze af en toe dingen zeggen voor de camera die mij niet heel oprecht overkomen. Ze hebben totaal geen controle over hun kinderen, vader straalt vaak iets anders uit dan wat hij zegt. Hij doet er soms wat lacherig over, terwijl hij toch erg gefrustreerd lijkt.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 03 Jan 2018 14:21

Re: Een Huis Vol

Cotton schreef:
.namasté. schreef:Ik vond het ook apart dat die kleintjes bij de Buddenbrucks niet in een autostoel zaten, volgens mij zaten ze met zijn 4en op de achterbank. En dat roken... zonde voor die 2 niet-rokers die bij pa in de auto zaten.

Ik vraag me af wat hun drijfveren zijn om deel te nemen aan dit programma? Echt een situatie om trots op te zijn is het niet.

Geld?


Hmm, ja dat kan inderdaad de reden zijn. Maar of dat echt veel geld gaat zijn wat ze krijgen voor zo'n seizoen? Ik weet wel dat er vakanties en producten vaak wel gesponsord zijn, das ook al lekker meegenomen natuurlijk.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 03 Jan 2018 18:51

Re: Een Huis Vol

Echt respect voor alleenstaande vader Jay.
Ik vind het een leuk programma
2016
<<

Anoniem336

Bericht 03 Jan 2018 20:53

Re: Een Huis Vol

Die vader van Budenbruck oid, probeert m.i. het gedrag van de kids goed te praten. "Ja, ze zijn wat gespannen, daarom zijn ze wat drukker". Juist. :)

Ik vraag mij alleen af waar vader Jay het van doet. Merkkleding, gevulde spaarpotten van de kids. Etc.
Ik vermoed niet dat hij alimentatie ontvangt, gezien moeder helemaal uit beeld is (toch?)
Desalniettemin doet ie het leuk!
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 03 Jan 2018 21:46

Re: Een Huis Vol

Elja schreef:Die vader van Budenbruck oid, probeert m.i. het gedrag van de kids goed te praten. "Ja, ze zijn wat gespannen, daarom zijn ze wat drukker". Juist. :)

Ik vraag mij alleen af waar vader Jay het van doet. Merkkleding, gevulde spaarpotten van de kids. Etc.
Ik vermoed niet dat hij alimentatie ontvangt, gezien moeder helemaal uit beeld is (toch?)
Desalniettemin doet ie het leuk!

Ze zijn altijd zo druk...
07.12.2011
11.12.2014
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 04 Jan 2018 22:28

Re: Een Huis Vol

Ik vind Jay echt zo lief... hoe hij de haren van zijn dochter aan het stijlen was. Die van mij kan niet eens een normale paardenstaart maken.
04-2014
10-2015
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 06 Jan 2018 00:00

Re: Een Huis Vol

.namasté. schreef:
Cotton schreef:
.namasté. schreef:Ik vond het ook apart dat die kleintjes bij de Buddenbrucks niet in een autostoel zaten, volgens mij zaten ze met zijn 4en op de achterbank. En dat roken... zonde voor die 2 niet-rokers die bij pa in de auto zaten.

Ik vraag me af wat hun drijfveren zijn om deel te nemen aan dit programma? Echt een situatie om trots op te zijn is het niet.

Geld?


Hmm, ja dat kan inderdaad de reden zijn. Maar of dat echt veel geld gaat zijn wat ze krijgen voor zo'n seizoen? Ik weet wel dat er vakanties en producten vaak wel gesponsord zijn, das ook al lekker meegenomen natuurlijk.


Ze krijgen er geen geld voor, dat mag niet bij programma’s van de publieke omroep, maar dan krijgen ze bijvoorbeeld het vakantiehuisje of zwemles gesponsord.

Ik vind dit een leuk seizoen, juist doordat de gezinnen zo verschillend zijn. Dat maakt het interessant.
Die Rob is ook een mooie, aan z’n zoon vragen waarom hij rookt en zeggen dat dat ongezond is, maar ‘m tegelijk een vuurtje geven.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 06 Jan 2018 00:03

Re: Een Huis Vol

Als ik Rob was zou ik er een knoop in leggen.
04-2014
10-2015
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 06 Jan 2018 00:37

Re: Een Huis Vol

Ik ook, als je écht geen kinderen meer wil. Ik vind hem trouwens wel een type voor in een witgoedwinkel of elektronicazaak ofzo. Hij stond laatst met blouse en stropdas in de woonkamer en ik vind ‘m geen type om dat soort kleding in z’n vrije tijd te dragen. Of in een autoshowroom, gezien de Jaguar die ze hebben.
<<

Anoniem336

Bericht 06 Jan 2018 07:26

Re: Een Huis Vol

Hij heeft een eigen bedrijf gehad, maar failliet laten verklaren, doordat 1 vd kids seksueel misbruikt is.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 06 Jan 2018 08:07

Re: Een Huis Vol

Elja schreef:Hij heeft een eigen bedrijf gehad, maar failliet laten verklaren, doordat 1 vd kids seksueel misbruikt is.


Dat verhaal kwam ik ook tegen op fb.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Jan 2018 08:47

Re: Een Huis Vol

Dat is wel heftig:-(
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem245

Bericht 07 Jan 2018 08:51

Re: Een Huis Vol

Waar hebben jullie dat dan gelezen?
Ik vond deze reeks wel echt heel leuk, die van Adema vond ik niet zo heel bijzonder. Ik vond die vierling wel heel leuk en ook hoe die grotere zussen en ouders het steeds over "de vier" hadden. Leuk die peutertjes <3
Voor Jay heb ik echt mega veel respect, iedere aflevering een beetje meer. Ik voed 1 kind helemaal alleen op en hij gewoon 5 alsof het niks is. Echt heel veel respect, je ziet ook hoe moeilijk hij het ermee heeft, met die situatie vooral.
En de Buddenbrucks... Vooral een heel bijzonder gezin. Ik denk dat zij komend jaar met 11 kinderen zijn haha!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 07 Jan 2018 10:01

Re: Een Huis Vol

Kira schreef:Waar hebben jullie dat dan gelezen?

Via de fb van een huis vol kwam ik op de pagina van die oma. Daar staat het op.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 07 Jan 2018 12:51

Re: Een Huis Vol

Misschien dom van mij hoor, maar dat kan toch niet zomaar?
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 07 Jan 2018 14:25

Re: Een Huis Vol

Derpy schreef:
Ze krijgen er geen geld voor, dat mag niet bij programma’s van de publieke omroep, maar dan krijgen ze bijvoorbeeld het vakantiehuisje of zwemles gesponsord.



Niet helemaal waar. De regeling dat deelnemers aan televisie- en radioprogramma's van de publieke omroep geen vergoeding mogen ontvangen is pas 7 dagen geldig. Het huidige seizoen is een productie uit 2017. Dit maakt dat de families mogelijk wel een vergoeding is aangeboden, buiten de declaraties van onkosten. Dat laatste blijft bestaan onder de nieuwe regelgeving.

Ik denk dat de drijfveer om mee te doen heel persoonlijk is en per gezin zal verschillen. Al met al is het natuurlijk een mooi document voor later. In het dagelijks leven zullen er zelden zulke beelden worden gemaakt.
<<

Anoniem236

Bericht 07 Jan 2018 15:28

Re: Een Huis Vol

Afschuwelijk dat dit verhaal op Facebook wordt gezet, waar is de privacy van het kind gebleken? Daarnaast vind ik het afscuewelijk dat je een faissement verklaard om die reden. Ergens kan ik het best voorstellen hoor, dat je stopt met werken door alle stress en zorgen die zoiets heftigs oproept, maar dan doe je dat omdat je het betreffende kind tot steun moet zijn, niet vervolgens nog wat kinderen erna te fokken. Klinkt heel onaardig van mij, maar ik kan mij hier best boos om maken.
<<

Anoniem278

Bericht 07 Jan 2018 15:40

Re: Een Huis Vol

Maar hij heeft al eerder op hun fb gezet dat hij einde van de maand weer start met een nieuwe baan.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Jan 2018 08:36

Re: Een Huis Vol

Ik heb onlangs toevallig met de Limburgse moeder gesproken (op fb). Het is best in scène gezet, iets wat spontaan gebeurt moet nog 5 keer om het in beeld te krijgen waardoor die kinderen dus hartstikke druk worden. Ook mag er geen tv/radio/wii met geluid aan waardoor die kinderen niet weten wat ze moeten doen, normaal kijken ze om en om en is de helft dus stil.

Ik wil niet alles goedpraten verder hoor, maar het is dus niet zo extreem als je ziet.

Ps. Ik wil trouwen met Jay.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem336

Bericht 18 Dec 2018 20:50

Re: Een Huis Vol

Wie kijkt er deze 2wkn weer?

Ik vind het nieuwe gezin een leuke toevoeging. Maar hoeveel vullingen heeft dat kleine meisje wel niet...jeetje.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers