Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het algemene-het-is-hier-mis-topic

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 04 Jan 2018 21:32

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Sterkte Emma.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 05 Jan 2018 08:30

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Bedankt allemaal!

Vannacht is goed gegaan, ik heb goed geslapen. Wel een paar flinke stolsels verloren maar niet extreem gebloed dus ik vraag me wel af of die pillen goed hun werk doen. Heb ook geen extreme krampen gehad, lijkt me dat ik dan wel wakker geworden was.
Kreeg gisteren wel stress toen de verloskundige nog belde of ik wel genoeg voorzorgsmaatregelen had genomen, zoals matjes voor in bed dus die is mijn vriend nog snel gaan halen maar dit bleek niet nodig te zijn. Kijk het vandaag nog even aan en anders neem ik toch die andere pillen nog.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 05 Jan 2018 09:10

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Hm balen dat je niet goed weet of het nou is gelukt of niet. Lastig hoor! Nogmaals sterkte, hopelijk is het gauw echt achter de rug :hug: .
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jan 2018 09:13

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Emma schreef:Bedankt allemaal!

Vannacht is goed gegaan, ik heb goed geslapen. Wel een paar flinke stolsels verloren maar niet extreem gebloed dus ik vraag me wel af of die pillen goed hun werk doen. Heb ook geen extreme krampen gehad, lijkt me dat ik dan wel wakker geworden was.
Kreeg gisteren wel stress toen de verloskundige nog belde of ik wel genoeg voorzorgsmaatregelen had genomen, zoals matjes voor in bed dus die is mijn vriend nog snel gaan halen maar dit bleek niet nodig te zijn. Kijk het vandaag nog even aan en anders neem ik toch die andere pillen nog.

Ik heb vaker gelezen dat er pas iets los komt bij de tweede dosis, dus ik zou de 'kuur' ook zeker afmaken. Zeker als je wel stolsels verliest, dan gebeurt er wel wat.

Extreme kramp heb ik overigens ook niet gehad. Het was bij mij niet erger dan een 'gewone' menstruatie.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 05 Jan 2018 09:14

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Cotton heb jij wel veel bloed verloren?
Sorry voor de onsmakelijke details :palm:
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jan 2018 09:22

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ja toen het vruchtje los was gekomen wel. Het liep er echt uit als ik op de WC zat. Ik moest de het ziekenhuis bellen als ik meer dan 1 maandverband per half uur nodig had. Ik had er ongeveer 1 per uur nodig de eerste 3-4 uren nadat het vruchtje eruit was, dus dat was 'prima'.
Ik vond het wel heftig om te zien hoor, zoveel bloed.
<<

Anoniem318

Bericht 05 Jan 2018 09:30

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Emma, fijn dat je hebt kunnen slapen vannacht. Wel eens met Cotton, beter de tweede dosis sowieso nemen (hebben ze je dat niet gezegd?). Ik verloor ook wat bloed en wat stolsels na de eerste dosis en dacht ook dat dat het was. Maar alles kwam er pas echt uit na de tweede dosis met veel bloed inderdaad. Het was niet mogelijk om van de pot te gaan zeg maar gedurende 15 - 20 min, daarna werd het minder. Veel succes en sterkte vandaag, denk wel dat het binnen een paar uurtjes achter de rug zal zijn.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 05 Jan 2018 09:34

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Nee ze hebben niet gezegd dat sowieso te doen, ik moest na 24-48 uur de tweede dosis nemen als ik dacht dat de eerste dosis niet voldoende was. Het lijkt erop dat er nu niets meer gebeurt dus dan neem ik vanavond of morgenochtend de tweede dosis.
<<

Anoniem318

Bericht 05 Jan 2018 09:41

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Vervelend dat de instructies zo anders kunnen zijn. Mij werd het echt op het hart gedrukt de kuur af te maken. Als patient is het veel te moeilijk in te schatten of je het vruchtje al bent verloren en het kan geen kwaad om de kuur af te maken. Als je al schoon bent, zal er gewoon niet zo heel veel meer gebeuren na de tweede dosis. Ik hoop natuurlijk dat dit het al was voor je. Als je twijfelt over die tweede dosis, gewoon even bellen. En vandaag lekker thuisblijven en netflix kijken met chocolademelk.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 05 Jan 2018 09:54

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Dank je MB! Ja vandaag blijf ik sowieso thuis en voor het weekend hadden we al niets op de planning dus dat is fijn.
Mijn vriend heeft vrij genomen dus het is ook lekker dat ik niet alleen ben.

Vreemd hè dat die instructies zo anders zijn...
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jan 2018 09:58

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Fijn dat je in ieder geval niet alleen bent en als je hem kunt roepen als je naar de WC bent is ook fijn. Anders de mobiel mee. Ik werd behoorlijk naar van al het bloed. Ging niet out ofzo hoor, maar was wel heftig vond ik.

Heel veel sterkte en hopelijk komt het op gang na dosis 2. En eens met MB, nestel jezelf op de bank (daar had ik wel een handdoek op gelegd) met Netflix en chocolademelk en verder helemaal niks.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 05 Jan 2018 16:36

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Tot op heden niets, net besloten om de tweede dosis morgenochtend heel vroeg te nemen.
<<

Anoniem318

Bericht 06 Jan 2018 14:57

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Hoe gaat het Emma? Heb je nog iets gehad aan de tweede dosis?
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 06 Jan 2018 15:43

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Lief dat je het vraagt!
Ik heb vanmorgen de tweede dosis genomen maar ik merk er echt weinig van. Heb nog wel een beetje kramp gehad en wat bloedverlies maar niet noemenswaardig. Gisteren had ik nog even gebeld naar de verpleegkundige van de poli want dat moest als je de tweede dosis ging nemen. Zij gaf aan dat ik geduld moet hebben omdat het wel tot 5 dagen kan duren.
Weet alleen niet zo goed wat ik nou met m’n werk aan moet als er maandag nog niets gebeurd is. Op zich voel ik me goed maar ik moet er niet aan denken dat het daar op gang komt.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 06 Jan 2018 20:03

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Vervelend Emma, dat het niet echt op gang wil komen. Sterkte!
2012 & 2016
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:33

Bericht 06 Jan 2018 20:05

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Bij mij deden de pillen ook niks. Ik ben toen wel gewoon gaan werken. Bij mij op mijn werk wisten mijn leidinggevende en een directe collega er wel vanaf voor het geval we wat zou gebeuren. Ik had vrijdag de pillen genomen en moest dinsdag weer werken. Uiteindelijk is het na een week toch spontaan losgekomen. Een uurtje van te voren kreeg ik buikpijn en ben ik het in 1 keer verloren. Bijna geen bloedverlies gehad. Maar dit is bij iedereen anders. Bij de controle echo zat er nog wel wat bloed, dat zou de volgende menstruatie meekomen, maar dat heb ik ook nooit gezien. Alles was daarna weer normaal.
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
<<

Anoniem318

Bericht 06 Jan 2018 20:08

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat een rotsituatie (en dat was het al)! Als er niks meer gebeurt dit weekend, kun je je misschien beter ziek melden totdat het achter de rug is. Het kan redelijk snel gaan ineens en dan wil je gewoon thuis zijn. Het is niet te voorspellen hoe het gaat (lees nu berichtje van Janelie, bij wie het weer heel anders ging) en ik zou me echt niet op mijn gemak voelen op het werk. Veel sterkte Emma.
<<

Blumpke

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 23 Okt 2014 17:27

Bericht 06 Jan 2018 20:39

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Hoi Emma,

Ik wil je veel sterkte wensen. Ik heb in augustus ook cytotec gebruikt om de miskraam op te wekken. Ik heb twee keer 4 pillen ingebracht. Na de eerste dosis wel lichte weeen, bloedverlies en stolsels, tweede dag bijna geen reactie op de pillen. Bij mij begon het bloedverlies na een aantal dagen toe te nemen, anderhalve week na het gebruik van die pillen, heb ik pas hele grote bloedstolsels verloren. Ik was op Mn werk en ben net op tijd naar huis gegaan. Thuis ben ik twee keer flauwgevallen, overgeven en diarree. Gelukkig stopte het bloedverlies, ik heb daarna alsnog een curretage gehad. Kun je eventueel vanuit huis werken?
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 07 Jan 2018 14:16

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Janelie, bij jou viel het dus uiteindelijk alles mee? Ik denk dat ik ook gewoon ga werken, ik kan binnen 10 minuten thuis zijn en de 2 collega’s waar ik daar mee zit weten ervan. Mijn vriend werkt dichtbij en kan me in geval van nood ophalen maar ik bekijk gewoon even hoe het morgen is.
Madame Butterfly, bedankt voor je reacties steeds! Ik vind dat afwachten zo lastig en wil gewoon mijn normale ritme weer zo graag teug maar dat kan dus wel even duren :(
Blumpke, vervelend dat het bij jou zo lang heeft geduurd en dat het uiteindelijk alsnog een curretage moest worden. Duurde het lang voordat je daarvan was hersteld? Ik ben zo bang dat het daar bij mij ook op uit gaat draaien.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 07 Jan 2018 14:33

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Als jij je goed genoeg voelt om te gaan werken en je werk is geschikt zou ik gewoon gaan. Ik sta voor de klas dus dat zou niet gaan.

Ik hoop dat alles weg is voor je! Wanneer moet je.voor controle?
⁠♡♡♡
<<

Anoniem318

Bericht 07 Jan 2018 14:39

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik hoop zo ontzettend dat er vandaag nog wat gebeurt, zodat je er vanaf bent!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 07 Jan 2018 15:15

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Bedankt meiden!
Ik doe administratief werk dus dat is geen probleem. Donderdag heb in weer controle en ik hoop ook echt dat dan alles weg is.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 07 Jan 2018 15:24

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Knuffel voor jou Emma!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:33

Bericht 09 Jan 2018 18:45

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Emma, bij mij is het echt heel goed gegaan. Het was echt een positieve ervaring, voor zover het positief is natuurlijk. Doe waar jij je goed bij voelt. Ik vond de afleiding heel fijn.
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 09 Jan 2018 18:59

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Dank je Burn!

Janelie, ik ben nu ook aan het werk en dat doet me echt goed. Zeker omdat ik weet dat ik gewoon weg kan gaan. Vanmiddag kwam mijn werkgever om te zeggen dat ik naar huis moest, hij vond het mooi geweest dus dat is heel fijn.

Helaas schiet het niet op, heb een echo gehad vandaag en alles zit er nog. Nu weer 2x 4 pillen gekregen.
Laatst gewijzigd door Emma op 09 Jan 2018 19:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers