Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tweelingtopic

<<

Anoniem250

Bericht 05 Dec 2017 21:35

Re: Tweelingtopic

Caramba, wat rot dat je, je zorgen maakt. Waar ben je bang voor? Ik hoop dat je snel geholpen wordt.

Ikknutsel, ik had na 4 maanden een ritme. Ik was na de 4 maanden nog wel moe, maar niet meer compleet uitgeput. Hoe oud is je tweeling nu?
<<

Anoniem280

Bericht 06 Dec 2017 00:27

Re: Tweelingtopic

Ze is nu 2 maanden aan het kwakkelen met haar gezondheid.
Was een poos terug steeds aan het hoesten, met haar bij huisarts geweest.
Keel Was iets rood, oren zat iets vocht achter, ze moest neusspray gaan gebruiken.
Neusspray toen 4 dagen intensief gebruikt, geen verbetering, eigenlijk ging het slechter, ze kreeg ook koorts.
Terug bij huisarts, keel Was onrustig en haar oren toen ook, ze kreeg een antibiotica kuur.
De kuur sloeg aan, hoesten over, ze werd weer vrolijk.
Een aantal dagen nadat de kuur afgelopen Was, werd ze weer ziek, hoge koorts, poepen wilde niet.
Nu is ontlasting sowieso een ding bij haar.
Ze gebruikt al een poos medicatie om haar stoelgang op gang te houden.
Maar bij standaard gebruik wordt haar ontlasting breiig, ga ik het afbouwen, om de dag forlax junior, wordt het weer knoert hard, daarbij geeft ze altijd aan, buikje auw!
Nu is ze zowat 3 weken vrij van de antibiotica, maar sinds het weekend is ze weer half, vanmorgen weer koorts.
Ik weet het gewoon allemaal niet meer.
Ze hoest ook weer als een zeehond, is benauwd en knarst/zaagt weer van alle kanten.
Ook eet ze echt slecht.
Vanaf dat ze 10 maanden is, eet ze al slecht.
Brood eet ze wel, zonder korst, warm eten laat ze staan, geen enkel warm eten gaat er in, behalve een halve frikandel, eet ze eens in de 2 weken.
Wel eet ze koekjes en en wil ze graag chips, wat ze amper krijgt.
Heb het idee dat ze wat 'scherp' eten voor haar keel wil, zodat keelpijn aangenamer voelt?
Tomaat en komkommer Was ze dol op, kon er niet tegenaan snijden, ook dit wil ze niet meer.
Ze is bijna 3 weegt krapaan 12 kg, haar zus bijna 15kg.
Ook is ze altijd moe en kan erg weinig verdragen.
Heb echt het idee dat haar vroeggeboorte een rol speelt, huisarts denkt van niet.
Aantal keren voorgelegd, stuur haar door, laat haar bloed onderzoeken etc.
Huisarts wilde niet.
Vanmiddag weer gebeld, met tranen gezegd dat ik naar de kinderarts wil. Haar wil laten onderzoeken. In mijn ogen klopt het niet dat zij altijd moe is, altijd half.
Ik ben gewoon op, ik wil het beste voor mijn dochter. Maar het voelt alsof ik niet gehoord wordt door mijn huisarts.
Nog even over haar poepen, toen ze nog baby Was, Was haar poepen al een probleem, ze kon soms dagen niet poepen, en dat is nu nog altijd zo.
Ik spring altijd een gat in de lucht als ze gepoept heeft, maar als ik dan zie hoe het eruit ziet, kan ik wel janken,zo hard en zo dik! Lijken soms echt van die grote paarden drollen :omg:
En dan zeg ik ook, dat moet wel pijn doen :snik:
<<

Anoniem250

Bericht 06 Dec 2017 08:59

Re: Tweelingtopic

Ik kan me heel goed voorstellen dat je, je zorgen maakt. Heb je al een doorverwijzing naar de kinderarts gekregen? Heel naar om een dieper bezorgd gevoel te hebben als moeder. R en S zijn toen ze anderhalf waren beide doorverwezen naar de kinderarts, omdat ze steeds ziek waren. Ze zijn helemaal onderzocht. Ze hebben beide een flinke groeiachterstand. Ze waren al klein en fijn bij de geboorte, maar omdat ze de eerste anderhalf jaar van hun leven heel vaak ziek zijn geweest is de groei nog vaker vertraagd. S weegt 10 kilo en R 11. Ik kom elke 6 maanden bij de kinderarts. En ik word daar echt gehoord en serieus genomen. Het is in ieder geval fijn als sommige dingen worden uitgesloten en er verder onderzoek wordt gedaan. Ze zijn er wel weer bovenop gekomen. Ze zijn beide al zo'n 8 maanden niet meer ziek geweest. Ik hoop dat jouw kleine meisje ook snel opknapt van deze kwakkelperiode. Maar ik hoop vooral dat je wordt doorverwezen en dat je gevoel gehoord wordt en je dochter onderzocht wordt. Sterkte!
<<

Anoniem280

Bericht 06 Dec 2017 11:24

Re: Tweelingtopic

Ze zit aan de ventolin en antibiotica weer.
Volgende week moeten wij sowieso weer terug komen.
Hij wil dan weer controles uitvoeren.
Is ze nog kwakkelig, dan wil hij haar doorsturen naar de kinderarts/kno.
Schijnbaar Is, wat zij heeft, erfelijk.
Ik was ook altijd verkouden, op 4 jarige leeftijd mijn neus en keel amandelen verwijderd.
Nu een week de medicatie. Dan maar weer zien.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 06 Dec 2017 16:51

Re: Tweelingtopic

Mijn jongens worden vrijdag allebei geholpen aan de neusamandelen. Volgens de KNO arts zal het rondom verkouden-snurken dan beter met ze moeten gaan.
Misschien eens goed naar de amandelen laten kijken?
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 05 Jan 2018 09:56

Re: Tweelingtopic

Even een upje! Het idee dat wij een tweeling verwachten is eindelijk een beetje geland. We vinden het nu naast de zorgen die ik wel heb over de zwaarte en risico’s van de zwangerschap vooral heel bijzonder en leuk. Wel spelen er een heleboel vragen door mijn hoofd. Mag ik die aan jullie stellen?

- met welke termijn ben je bevallen? Is de bevalling ingeleid?
- welke kinderwagen hebben jullie (gehad) en hoe beviel deze?
- wij hebben straks drie kinderen die in een autostoel vervoerd moeten worden en moeten dus een nieuwe auto aanschaffen. Hebben jullie daar advies over?
- hoe heb je de kraamtijd ervaren?
- hoe snel hadden jullie een soort van slaapritme te pakken?
- zijn jullie lid van de NVOM en is dat een aanrader?

Ik kan nog wel even doorgaan maar ik laat het voor nu even hierbij :)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 05 Jan 2018 13:22

Re: Tweelingtopic

Als eerste gefeliciteerd! Ik wens je een fijne zwangerschap!

- met welke termijn ben je bevallen? Is de bevalling ingeleid?
Met bijna 30 weken werd ik wakker met buikpijn, later bleken dat weeen te zijn. Ik ben opgenomen in het ziekenhuis, weeenremmers gehad, en longrijpingspuit. Uiteindelijk in het ziekenhuis moeten blijven en met 32 weken en 1 dag bevallen, alles begon weer opnieuw en er is besloten het niet weer te remmen.
- welke kinderwagen hebben jullie (gehad) en hoe beviel deze?
Wij hadden de easywalker, ik vond het het een hele fijne wagen (en betaalbaar) maar hij is niet klein als je hem in klapt. Wel paste hij hier gewoon door de deuren en de deuren van winkels, In het bos en op niet verharde wegen was het ook een fijne wagen.
- wij hebben straks drie kinderen die in een autostoel vervoerd moeten worden en moeten dus een nieuwe auto aanschaffen. Hebben jullie daar advies over? Sorry hier heb ik geen ervaring mee.
- hoe snel hadden jullie een soort van slaapritme te pakken? Mijn dochters hebben 3, 5 week in het ziekenhuis gelegen. Ik ben op dinsdag bevallen op vrijdag moest ik naar huis en zij moesten blijven. Ik heb er zelf voor gekozen om op donderdagavond naar huis te gaan, ik heb zo slecht geslapen in het ziekenhuis, verlangde echt even naar een goede nacht. Ik ging 2 a 3 keer per dag naar het ziekenhuis, tussen de middag sliep ik thuis en savonds dus ook gewoon weer thuis. Het ziekenhuis heeft het ritme van mijn dochters geregeld, ze kregen eerst om de 2 uur eten en dat is uitgebreid naar steeds langer de tijd er tussen. Mijn dochters sliepen bijna 22 uur per dag toen ze thuis waren, ze waren alleen maar wakker voor hun flesje. Door dat het ziekenhuis zo'n ritme had,kwamen ze om de 4 uur en dus ook snachts, dat was prima te doen voor ons.
- zijn jullie lid van de NVOM en is dat een aanrader?
Nee ik ben dat niet, dus geen ervaringen mee.
Ik kan nog wel even doorgaan maar ik laat het voor nu even hierbij :)
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem250

Bericht 05 Jan 2018 14:18

Re: Tweelingtopic

Teun schreef:Even een upje! Het idee dat wij een tweeling verwachten is eindelijk een beetje geland. We vinden het nu naast de zorgen die ik wel heb over de zwaarte en risico’s van de zwangerschap vooral heel bijzonder en leuk. Wel spelen er een heleboel vragen door mijn hoofd. Mag ik die aan jullie stellen?

- met welke termijn ben je bevallen? Is de bevalling ingeleid? 35+5. Met 28 weken werd er een groeiachterstand vastgesteld. Vanaf 30 weken ben ik opgenomen. De hartjes dipten en de groei bleef steeds verder achter. Vanaf dat moment is elke dag opnieuw de afweging gemaakt om ze te halen. Met 35+4 heb ik een ballonkatheter gekregen. De baby's hadden het te zwaar in de buik. Het inleiden ging makkelijk. De bevalling heeft in totaal twee uur geduurd. Ik ben natuurlijk bevallen. Alleen op het laatst was het spannend. Het hartje van mijn zoon dipte weer en herstelde niet.
- welke kinderwagen hebben jullie (gehad) en hoe beviel deze? Bugaboo Donkey. Ik ben er erg tevreden over.
- wij hebben straks drie kinderen die in een autostoel vervoerd moeten worden en moeten dus een nieuwe auto aanschaffen. Hebben jullie daar advies over? Nee. Ik heb geen man, dus ik heb een kinderstoeltje op de passagiersstoel en twee achter. Fietsen met drie kinderen gaat niet, daarom heb ik een bakfiets (elektrisch) aangeschaft. Daar ben ik erg blij mee.
- hoe heb je de kraamtijd ervaren? Ik zat op een hele grote roze wolk. Achteraf zie ik wel dat het zwaar was. Ik mocht ze mee naar huis nemen toen ze net twee kilo waren. Ze waren te klein om aan de borst te drinken. Ik moest alles kolven, de baby's toch aanleggen en daarna een flesje gekolfde melk geven. Ik deed over dit hele ritueel twee uur. En ik moest het om de drie uur doen. Ik heb twee maanden nauwelijks geslapen en sowieso niet langer dan een uur aan een stuk. Nu denk ik hoe hield ik het vol. Maar ik deed het gewoon.
- hoe snel hadden jullie een soort van slaapritme te pakken? Na vier maanden.
- zijn jullie lid van de NVOM en is dat een aanrader? Nee.

Ik kan nog wel even doorgaan maar ik laat het voor nu even hierbij :)
<<

Anoniem250

Bericht 05 Jan 2018 14:35

Re: Tweelingtopic

Even twee andere vragen aan de tweelingmoeders:

- Zit jullie tweeling in dezelfde klas? Voor mij is het een vereiste. Ik wil ze per se in eerste instantie bij elkaar in de klas hebben, maar ben benieuwd naar jullie mening.
- Hebben jullie kinderen, indien prematuur of dysmatuur geboren, de groeiachterstand in gehaald? Zo, niet hoe ga je om met de groeiachterstand?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 05 Jan 2018 15:30

Re: Tweelingtopic

HG, ja mijn dochters zitten bij elkaar in de klas. Ik wilde dat ook perse maar stond er wel voor open dat als bleek dat scheiden beter was dat we dat gingen doen. Wij wonen in een dorp en ze gaan naar een kleine school toen wij er gingen kijken toen was er maar 1 groep 1. Toen ik gebeld werd voor de kennismakingsdagen waren er blijkbaar 2 groepen 1, de juf wilde ze uit elkaar halen (zonder overleg of gesprek) ik heb gezegd dat we dat niet gingen doen. Ze zijn bij elkaar geplaatst maar ik wilde ze niet in het zelfde groepje qua tafels hebben, dus ze hebben nooit structureel bij elkaar aan tafelgroepjes gezeten. Nu zitten ze in groep 3 en nog steeds bij elkaar, de juffen hebben ook nooit gezegd dat het niet goed voor hun ontwikkeling is. Ze maken ook eigen vriendinnen en spelen heel geregeld apart van elkaar op woensdag en of vrijdagmiddag.
:heart: :heart: 2011
<<

Ikknutsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 185

Geregistreerd: 17 Aug 2017 06:47

Bericht 05 Jan 2018 18:06

Re: Tweelingtopic

- met welke termijn ben je bevallen? Is de bevalling ingeleid?
Vliezen braken met 32+1, met 32+6 bevallen.

- welke kinderwagen hebben jullie (gehad) en hoe beviel deze? Easy wakker duo. Bevalt tot nu toe goed.

- wij hebben straks drie kinderen die in een autostoel vervoerd moeten worden en moeten dus een nieuwe auto aanschaffen. Hebben jullie daar advies over?
Het past in een VW Touran.

- hoe heb je de kraamtijd ervaren?  Zwaar, ze lagen op de neo
Toen ze thuis kwamen was het erg druk.

- hoe snel hadden jullie een soort van slaapritme te pakken?
Nee wisselt nu na 4,5 maand nog per dag of week.

- zijn jullie lid van de NVOM en is dat een aanrader?
Ja en na 3 maanden weer opgezegd, geen tijd om het blad te lezen.

Ik heb straks een mooi tweeling bedje in de verkoop :smile:
2010☆☆☆☆☆☆20162017 2017
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 05 Jan 2018 19:50

Re: Tweelingtopic

Is die Easywalker wel handig voor wat minder brede gangen in een winkel?
Lijkt me wel een fijne wagen.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 05 Jan 2018 22:23

Re: Tweelingtopic

- met welke termijn ben je bevallen? Is de bevalling ingeleid?
Met 35.3 braken mijn vliezen daar begon de bevalling mee en net 35.4 zijn ze geboren.
Ze hebben 13 dagen in het ziekenhuis gelegen.

- welke kinderwagen hebben jullie (gehad) en hoe beviel deze?
Bugaboo donkey.
Hij beviel heel goed, heb er Veel kilometers mee gemaakt. Soms was het even de juiste paden zoeken in de winkel ( kruidvat was de route naar de baby spullen te doen maar verder een ramp)

- wij hebben straks drie kinderen die in een autostoel vervoerd moeten worden en moeten dus een nieuwe auto aanschaffen. Hebben jullie daar advies over?
Geen ervaring mee.

- hoe heb je de kraamtijd ervaren? 
De verzorging in het ziekenhuis (ik mocht een week blijven) was goed maar dan moet je naar huis... alleen, zonder kinderen dat was wel even een domper. Buik leeg, babykamers leeg. Het was een bijzondere tijd laat ik het daar maar op houden.

- hoe snel hadden jullie een soort van slaapritme te pakken?
Ik weet het niet helemaal meer maar denk na 3,5 a 4 maanden.

- zijn jullie lid van de NVOM en is dat een aanrader?
Nee, ik ben wel naar meerling bijeenkomsten hier in de buurt geweest en op een facebook pagina voor tweeling moeders maar nooit bij de NVOM.
Wel geregistreerd bij het tweeling register.

En de volgende vragen:

- Zit jullie tweeling in dezelfde klas? Voor mij is het een vereiste. Ik wil ze per se in eerste instantie bij elkaar in de klas hebben, maar ben benieuwd naar jullie mening.

Ja mijn jongens zitten bij elkaar in de klas. Dat had ook wel mijn voorkeur. Mocht het niet gaan dan kunnen ze altijd nog uit elkaar. Vanaf het prille begin zijn ze al samen, naar school gaan is een hele grote stap, zonder mama. Zo fijn om elkaar nog te hebben.
Ik heb het de juf een beetje laten regelen wat betreft in de klas. Ze zijn gewoon samen naast elkaar begonnen maar nu worden ze steeds iets verder uit elkaar gezet. Ze gaan ook steeds meer eigen keuzes maken in de klas.
T. Vond het lastig en volgde N. Nog veel. Maar nu heeft hij zijn plekje ook gevonden.

- Hebben jullie kinderen, indien prematuur of dysmatuur geboren, de groeiachterstand in gehaald? Zo, niet hoe ga je om met de groeiachterstand?

T. Is heel gemiddeld. Loopt keurig op de goede lijn.
En uitgerekend hij was de kleinste met de meeste zorgen de eerste 8 maanden.

N. Was bij de laatste meting 5 cm kleiner en hangt ergens op de onderste lijn. Maar niet zorgelijk.
Wel is eens benoemd dat ik hem wel wat vollere producten mag geven. Maar hij eet nu eenmaal ook minder goed dan zijn broer.

 
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 05 Jan 2018 22:23

Re: Tweelingtopic

Oeps 2x
Laatst gewijzigd door Myloon op 05 Jan 2018 22:33, in totaal 2 keer gewijzigd.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 05 Jan 2018 22:26

Re: Tweelingtopic

Bedankt voor jullie antwoorden en tips! Allemaal vroeg tot erg vroeg bevallen zeg! Maar fijn om te lezen dat het ondanks dat eigenlijk wel goed is gekomen. Ik vind het best spannend merk ik.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 05 Jan 2018 22:36

Re: Tweelingtopic

Maar zo vroeg hoeft natuurlijk niet.
Laatst sprak ik een moeder die tot 39 weken heeft gelopen. Nu zal dit niet zo vaak voor komen maar 37 weken heb ik wel meer gehoord.
Ik had ook de volste vertrouwen dit te gaan halen, prima zwangerschap zonder problemen. Maar toen braken mijn vliezen en begonnen de weeën.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 06 Jan 2018 08:41

Re: Tweelingtopic

ShallY schreef:Is die Easywalker wel handig voor wat minder brede gangen in een winkel?
Lijkt me wel een fijne wagen.


Ik heb me in veel winkels wel gewoon gered, tja de kruidvat en trekpleister was soms wat moeilijk. Maar ik zie daar moeders met eenling wagen ook mee klieren. Soms parkeerde ik de wagen gewoon liep ik naar achteren pakte wat ik nodig had en dan ging ik met de wagen naar de kassa.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem294

Bericht 06 Jan 2018 16:24

Re: Tweelingtopic

HollyGolightly schreef:Even twee andere vragen aan de tweelingmoeders:

- Zit jullie tweeling in dezelfde klas? Voor mij is het een vereiste. Ik wil ze per se in eerste instantie bij elkaar in de klas hebben, maar ben benieuwd naar jullie mening.
- Hebben jullie kinderen, indien prematuur of dysmatuur geboren, de groeiachterstand in gehaald? Zo, niet hoe ga je om met de groeiachterstand?


Mijn tweeling heeft groep 1 en 2 samen in de klas gezeten. Dat wilde ik ook per se omdat ik fulltime thuis met ze was en school dus sowieso al een grote stap voor ze was. Uit elkaar vond ik dus geen fijn idee. Ze gingen naar een Montesorrischool waarbij ze de groepen door elkaar mengen als ze naar groep 3 (samen met groep 4 en 5) gaan en ook weer als ze naar groep 6 (samen met groep 7 en 8) gaan. Ze gingen in groepjes van 3 naar een andere klas en daarom hebben we ervoor gekozen dat ze bij groep 3 uit elkaar gingen omdat dan maar 1 van beiden iemand kon kiezen om mee samen in de klas te komen.

Nu zijn we de 18de verhuisd naar de andere kant van het land en gaan ze maandag naar een andere Montesorrischool. Omdat ze hier alleen groep 3 en 4 samen hebben en ze halverwege het jaar in de klas stromen zitten ze nu het laatste half jaar weer bij elkaar in de klas en daar hebben ze heel veel zin in. We wachten af hoe dit halve jaar samen in de klas verloopt of ze na de zomer in dezelfde groep 5/6 komen of dat ze dan weer apart gaan. Op deze leeftijd heb ik daar zelf geen voorkeur meer in en laten we het op zijn beloop gaan. De directrice heeft zelf ook een tweeling dus die begrijpt al die issues en dat is wel heel fijn want hierdoor is ze ook heel flexibel.

Laatste punt heb ik geen ervaring mee.
<<

Anoniem294

Bericht 06 Jan 2018 16:29

Re: Tweelingtopic

Teun schreef:Bedankt voor jullie antwoorden en tips! Allemaal vroeg tot erg vroeg bevallen zeg! Maar fijn om te lezen dat het ondanks dat eigenlijk wel goed is gekomen. Ik vind het best spannend merk ik.


Dan zal ik je geruststellen met mijn geplande keizersnede met 38+3 waarbij alles nog pot dicht zat! MamaRosa (weet niet of ze hier nog komt onder een andere naam?) is volgens mij pas na de 40 weken bevallen van haar tweeling.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jan 2018 16:57

Re: Tweelingtopic

Mijn nichtje is ook na 40 weken bevallen van haar tweeling!
<<

Anoniem280

Bericht 06 Jan 2018 17:19

Re: Tweelingtopic

- Met welke termijn ben je bevallen? Is de bevalling ingeleid?
Met 24.2 weken al weeën, uiteindelijk met 32.4 bevallen, nog te vroeg.

- Welke kinderwagen hebben jullie (gehad) en hoe beviel deze?
Wij hadden de Urban Jungle Duo. Ideaal ding, kwam iedere winkel ermee binnen, ookal zaten ze naast elkaar.

- Wij hebben straks drie kinderen die in een autostoel vervoerd moeten worden en moeten dus een nieuwe auto aanschaffen. Hebben jullie daar advies over?
N.v.t

- Hoe heb je de kraamtijd ervaren?
Ik was na 1,5 week thuis, zonder de meiden. Dat was erg raar en vermoeiend. Was veel in het ziekenhuis.
Toen de meiden na 4 weken naar huis mochten had ik nog kraamzorg.
Daarna begon mijn kraamtijd met bezoek etc.

- Hoe snel hadden jullie een soort van slaapritme te pakken?
Onze meiden sliepen met, ongecorrigeerde leeftijd, 8 weken door.

- Zijn jullie lid van de NVOM en is dat een aanrader?
Ik ben lid van de NVOM, leuk blad om te lezen en leuke kortingen op dagje uit (meerlingendag).

- Hebben jullie kinderen, indien prematuur of dysmatuur geboren, de groeiachterstand in gehaald? Zo, niet hoe ga je om met de groeiachterstand?
Onze meiden hebben hun eigen groei en ontwikkeling.
Op het CB kijken ze niet naar de lijnen.
<<

Anoniem258

Bericht 06 Jan 2018 18:17

Re: Tweelingtopic

- met welke termijn ben je bevallen? Is de bevalling ingeleid? precies 38 weken. Ingeleid
- welke kinderwagen hebben jullie (gehad) en hoe beviel deze? urban jungle duo, heet nu Mountain duet. Hele fijne wagen,
licht te besturen. De oudste 2 van 2 en 3 konden er mooi op meeliften.

- wij hebben straks drie kinderen die in een autostoel vervoerd moeten worden en moeten dus een nieuwe auto aanschaffen. Hebben jullie daar advies over? wij hadden er ineens 4 en zijn daarom voor een 7 persoons gegaan. Eerst een Toyota Corolla Verso, nu een Opel Zafira
- hoe heb je de kraamtijd ervaren? als heel fijn. Hadden een stagiaire erbij en dat gaf ook meteen rust voor de oudste 2, zo hadden ze ook tijd om hen te vermaken. Misschien het overwegen waard. Ons vroegen ze namelijk of wij dit wel of niet wilden
- hoe snel hadden jullie een soort van slaapritme te pakken? het waren hele makkelijke baby's maar ze hebben wel 14 maanden nog 's nachts borstvoeding gehad
- zijn jullie lid van de NVOM en is dat een aanrader? zijn er lid van, vind het wel leuk maar vooral voor het blad. Veel info en ervaringen haalde ik toen van fb bij de tweeling groepen


HG,. Hier zitten ze bij elkaar in de klas. Inmiddels in groep 3. Ze hebben altijd in aparte werkgroepjes gezeten, en lopen elkaar niet in de weg, maar vinden het wel fijn om soms even bevestiging bij elkaar te zoeken. Wij hebben een 1-eiige tweeling waarbij ze dat toch ook wel aanraden omdat die band extra sterk schijnt te zijn. Ik zie daarin ook wel verschil met de 2-eiige tweeling van mijn zus, broertje heeft zus veel meer nodig dan andersom.
Laatst gewijzigd door Anoniem258 op 06 Jan 2018 18:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem258

Bericht 06 Jan 2018 18:18

Re: Tweelingtopic

Coco schreef:
Teun schreef:Bedankt voor jullie antwoorden en tips! Allemaal vroeg tot erg vroeg bevallen zeg! Maar fijn om te lezen dat het ondanks dat eigenlijk wel goed is gekomen. Ik vind het best spannend merk ik.


Dan zal ik je geruststellen met mijn geplande keizersnede met 38+3 waarbij alles nog pot dicht zat! MamaRosa (weet niet of ze hier nog komt onder een andere naam?) is volgens mij pas na de 40 weken bevallen van haar tweeling.



Dat ben ik maar hier met 38 weken precies bevallen. Niet met 40 :wink:
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 06 Jan 2018 20:52

Re: Tweelingtopic

Mijn buurvrouw is 2 maanden geleden met 39+ bevallen van hun tweeling. Beide 7 pond. Een paar uur na de bevalling waren ze weer thuis
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Jan 2018 07:18

Re: Tweelingtopic

Kijk, zo kan het ook! Ik begreep dat ze in mijn ziekenhuis sowieso met 37 weken inleiden. Ik vind dat wel gek nu ik ook deze andere verhalen lees. Als het moet twijfel ik geen seconde maar als ze het nog goed hebben lijkt me het fijn als ze nog een weekje langer kunnen blijven zitten.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Indigo