Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 07 Nov 2017 19:42

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb ook weer eens een sollicitatiebrief verstuurd.
Voor het eerst sinds tijden weer een passende functie gezien: junior juridisch medewerker bij de rechtbank.
Wel weer een hoop mensen die voorrang hebben op externe kandidaten, maar niet geschoten...
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 08 Nov 2017 16:53

Re: Sollicitatietopic #2

Engeltje31 schreef:
Soleil schreef:?
Engeltje: al reactie gehad op je brief?

.


Ja ik ben op het laatste moment dus uitgenodigd voor het gesprek. Dus ik had niet echt voorbereidingstijd.
Helaas ben ik afgewezen omdat ik te weinig klantencontact-ervaring had. Nou ja dat is niet zo erg.

Nou ja, dan nu maar verder werken in mijn huidige functie als medewerkster uitkeringsadministratie B WMO. Ik doe de beeindigingscontroles nu, maar ik heb ook gevraagd of de Gehandicaptenparkeerkaarten mag doen. Dit hoort ook bij administratie B dan. Ik wil graag allround worden. Dus ook afspraken maken met klanten, mails beantwoorden etc.

Ik heb gesprek op 30 oktober gehad met IBN en ook mijn leidinggevende/manager en aangegeven dat ik graag wil blijven in deze functie voorlopig, maar dan wel in dienst van de gemeente zelf en dan met loonkostensubsidie werken. Mijn collega is nu 64 jaar en ze gaat over 2 jaar met pensioen, dus ik hoop dat ik dan haar kan opvolgen.
Ze willen mijn functie structureel maken, ze waren tevreden en positief over mij. Ik laat initiatief zien door mee te werken om de processen beter te laten verlopen en optimaliseren.
Binnenkort krijgen we ook nog een cursus Suite.

Over 4 weken hoor ik dus meer, dat is dan 27 november, dus wordt vervolgd.....
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 08 Nov 2017 18:32

Re: Sollicitatietopic #2

Ik kan me helaas ook weer melden in dit topic. Ik heb al verschillende sollicitaties uitstaan in de richting van copywriting/content creator. Ook een aantal freelance functies. Ben benieuwd of ik daar nog wat van hoor. :)
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 09 Nov 2017 14:44

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb aankomende maandag 2 sollicitaties, bij 1 daarvan moet ik in tien minuten presenteren waarom ik bij de functie pas. En ik heb echt een gruwelijke hekel aan presenteren om iets te bereiken (scriptie e.d. ook zo erg) ik kom dan gewoon niet uit mijn woorden.
Daarnaast ben ik er echt net achter dat ik zwanger ben, dat maakt het ook allemaal wel dubbel voor mij. Ik ga het nog niet meteen aankaarten, ik ben net 4 weken zwanger dus dat hoeven ze nog niet te weten. Maar goed het is wel iets om over na te denken.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem222

Bericht 10 Nov 2017 11:34

Re: Sollicitatietopic #2

Wat voor functie is dat NerdChic, want als het een functie is waarin je meer moet presenteren, past het dan wel bij je?
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 12 Nov 2017 12:32

Re: Sollicitatietopic #2

Nou, dat is dus het rare het is helemaal geen functie waar je bij moet presenteren. Ik zit nog steeds in dubio omdat zij expliciet hebben aangegeven dat het fulltime is en dat je anders beter af kan melden, en ik kan niks beloven met de zwangerschap. Zo lastig dit.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 30 Dec 2017 07:10

Re: Sollicitatietopic #2

Nu de functie voor administratief medewerkerster A en klantmanager C gezien bij de gemeente waar ik nu werk. ze hebben een boel vacatures, dus ik ga daar gewoon op soclliciteren.
Ik ben nu administratief medewerkster B en ik denk
Daarnaast nog een functie gezien als medewerkster backoffice zorg bij gemeente 30 minuten rijden hiervandaan, mijn nicht van mij werkt er ook/
het is dan wel maar voor 24 uur,maar daar verdien ik voor 24 uur hetzelfde als ik nu verdien voor 32 uur.

Ik heb gesprek gehad met het consulente en aangegeven dat ik graag in dienst wil bij de gemeente. Ze zijn er nog mee bezig. Ze geeft aan dat mijn contract vanaf 1 juni 2018 weer verlengd wordt onder de dezelfde voorwaarden.
Nou ja ik weet niet of ik daar zo blij mee moet zijn. Het is wel weinig wat ik verdien, namelijk 1500 euro bruto voor 32 uur werken.
Nou ja beter als niets, dat klopt ook wel, maar ja, ik doe nu hetzelfde werk als iemand in vaste dienst en de functie die ik doe is schaal 6 bij de gemeente en die begint bij 1818 euro.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 30 Dec 2017 08:55

Re: Sollicitatietopic #2

Daar zou ik dan sowieso even over gaan babbelen Engeltje want dat is natuurlijk wel raar.

Ik heb inmiddels een baan gevonden. Ik 40u pw ga als receptioniste werken bij een garage bedrijf. Het ging allemaal heel snel, donderdag aangenomen en ik moet dinsdag beginnen. Ik ben dus als een malle opvang voor E gaan regelen en dat is gelukkig gelukt bij een super tof 'groen' kdv en dan gaat ze nog 2 dagen naar de oma's.
40u vind ik eigenlijk wel veel maar ja, ik moet iets. Toevallig kreeg ik ook donderdag een brief van het uwv dat m'n ww deze maand stopt dus precies op tijd.
Nu moeten we nog een auto gaan zoeken want het is anders niet bereikbaar. Voor komende week kan ik met de auto van m'n moeder en schoonouders.
Helaas heeft de garage geen leuke auto staan die voldoet anders had ik hem daar kunnen kopen tegen inkoopprijs.
30-04-2017
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 30 Dec 2017 09:47

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Kees!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 30 Dec 2017 09:52

Re: Sollicitatietopic #2

Wat goed Kees! Gefeliciteerd.
Engeltje, ik zou idd een gesprek vragen.

Ik ga komende donderdag een dagje proefdraaien bij een vroegere werkgever. 15 jaar geleden heb ik tijdens mijn opleiding daar al twee jaar gewerkt. Het is maar voor 1 dagje per week, niet veel, maar na al die tijd wel even fijn om mee te beginnen. Het komt eigenlijk ook net te vroeg, want eind januari heb ik meer duidelijkheid wbt mijn been/operatie. Hij weet hier nog niets van. Ik moet eerst maar even zien hoe het donderdag gaat.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 03 Jan 2018 13:19

Re: Sollicitatietopic #2

Fijn dat je weer wat hebt gevonden Kees!

Heel veel succes morgen Thunder!

Ik mag me hier ook weer melden. Ik heb geen baan meer per 1 maart. Mijn contract wordt niet verlengd. Ik heb al wat vacatures gevonden, nu nog zin maken om die brieven weer te gaan schrijven. Ik ben het hele solliciteren ook gewoon beu.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 03 Jan 2018 18:01

Re: Sollicitatietopic #2

Wat fijn Kees, gefeliciteerd!

Thunder, succes morgen!

Girli, wat vervelend dat je contract niet verlengd is! Solliciteren is ook niet leuk! Wat dat betreft is zo'n uitzendbureau best fijn want het scheelt me onwijs veel motivaties schrijven. Heb je wel een bepaalde sector waar je in zoekt? Dat je je brief wel vaker kan gebruiken?

Ik ben ook begonnen met solliciteren. Heb maandag een gesprek bij een bedrijf via een uitzendbureau. Zij belden me gisteren voor een loonindicatie wat ik best lastig vond. Gelukkig noemde hij het bedrag wat ik ook in m'n hoofd had dus hopelijk is het bedrijf daar ook mee akkoord. Wel heel leuk, de recruiter zei dat er nog 2 kandidaten zijn die geschikter zijn qua ervaring maar mijn cv en foto sprongen er volgens hem met kop en schouders boven uit dus vandaar toch een uitnodiging. Het is m'n eerste gesprek sinds ik terug ben dus ik ga er eigenlijk zonder zenuwen in aangezien er vast nog wel meer banen zijn!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 04 Jan 2018 13:29

Re: Sollicitatietopic #2

Vandaag of morgen waarschijnlijk nog een ander gesprek bij een super leuk bedrijf dus dat vind ik wel spannend! Ben alleen m'n nette schoenen vergeten mee te nemen dus heb een nette outfit met gympies haha.. Maar goed, dat leg ik wel uit dan.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 05 Jan 2018 09:38

Re: Sollicitatietopic #2

Ik moet echt aan m'n sollicitatie/hospiteer skills gaan werken. Ik praat echt veel te veel en geef onnodig veel info. Gelukkig een herkansing maandag al leek me het bedrijf en de baan gister erg leuk.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Jan 2018 09:57

Re: Sollicitatietopic #2

Feline jammer maar ik kan je zeggen. De keuze of iemand aangenomen wordt of niet is vaak al in de eerste 5 minuten gemaakt. Het klinkt heel raar, maar het gaat toch vooral over de eerste indruk.

Wel fijn dat je snel weer een gesprek hebt.

Ik ben voor de kerstvakantie nog op gesprek geweest op een school in Zeist. Voordat ik al vertrokken was van het gesprek ( 10 min laten) kreeg ik te horen dat ze met mij verder willen gaan. Ik word begin volgende week nog benaderd voor een 2de gesprek, maar dat schijnt meer een formaliteit te zijn. Terwijl ik daar toch echt heen ben gegaan in de hoop dat ik het niet zou worden ( ik heb en vast contract bij een detacheringsbureau, dus ik heb wat verplichtingen). Waarom wilde ik het niet, de reisafstand, plus ik werk straks dan op 2 scholen tegelijk en zelfs nog op 1 dag. Niet ideaal dus.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Jan 2018 10:53

Re: Sollicitatietopic #2

Jeej, ik ben in principe aangenomen. Ik heb ze verteld van mijn been/operatie en de controles aan het eind van de maand. Dat wachten we af en daarna beslissen we definitief.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 05 Jan 2018 15:39

Re: Sollicitatietopic #2

@ Feline ik kan mijn brieven vaak wel hergebruiken inderdaad. Mijn beeld van uitzendbureau's is alleen dat zij vaak tijdelijke functies hebben en ik hoop nu toch voor langere tijd een baan te vinden en niet elk jaar/elke twee jaar op zoek te moeten naar een nieuwe baan.

Spannend, hopelijk vindt je snel vat!

@ Silly-One je kan altijd nog "nee" zeggen als je het niet wilt doen.

@ Thunder wat fijn!! Wat voor functie is het? Ik meen dat je iets met bloemen deed, maar misschien is dat ook wel iemand anders.

Ik heb net 3 brieven opgestuurd naar verschillende bedrijven. Ik ben benieuwd of het wat oplevert. Ik heb gelukkig nog 2 maanden dus ben nog wat kieskeuriger in de banen waar ik op solliciteer.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Jan 2018 18:51

Re: Sollicitatietopic #2

Girli: Ik kan helaas geen nee zeggen. Ik heb een vast contract voor 28 uur. Nu heb ik een project van 11 uur, dus ik moet die andere uren wel invullen. Ze betalen mij al bijna een jaar meer uren, dan dat ik werkelijk werk. Plus ik heb wel een contract waar ik mij aan moet houden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Jan 2018 19:12

Re: Sollicitatietopic #2

Girli: je hebt gelijk hoor. Ik werk(te) inderdaad met bloemen en zou dat hier dan ook weer doen. Hopelijk leveren je brieven wat op! Succes.
SO: Lastig. Dichterbij was er niks te vinden?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Jan 2018 19:15

Re: Sollicitatietopic #2

Geen idee, Thunder. Het detacheringsbureau zoekt voor mij en ze kregen nu dit project.
Aan de andere kant, het zou dan voor 6 weken op twee scholen zijn en daarna alleen in Zeist. Met weer minder uren als mijn contact met een dusdanig aantal uren over dat het lastig is dat te combineren met een tweede project.

Gefeliciteerd trouwens Thunder. Ga je daar nu wel tijdelijk werken totdat je weer geopereerd wordt?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Jan 2018 19:23

Re: Sollicitatietopic #2

Oh, zij zoeken voor jou. Dat wist ik niet. 6 weken zou nog wel te overzien zijn, toch? Maar dan zit je daarna dus weer?

Ja, dat is het wel plan. We moeten beide nog even info inwinnen, want ik sta nog ziek gemeld, maar omdat mijn (oude) werkgever zelf ook ziek is (en dus de zaak niet meer bestaat) maakt dat dit een nogal uitzonderlijke situatie is.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Jan 2018 19:28

Re: Sollicitatietopic #2

Het is te overzien. Niet ideaal, maar te overleven.

Leuk dat je waarschijnlijk straks tussendoor even kan werken. Zo komt je er in elk geval weer even lekker in.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Jan 2018 19:36

Re: Sollicitatietopic #2

Ja, zeker leuk. Ben er ook enorm aan toe om weer wat te doen. Maar mijn hele situatie, zowel lichamelijk als op werkgebied, is zo uitzonderlijk dat alles wel goed uitgezocht moet worden. Volgende week heb ik nog een gesprek met de arbo.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 05 Jan 2018 23:46

Re: Sollicitatietopic #2

Yes ik mag volgende week op gesprek! Afgelopen week een opdracht mogen doen, adh daarvan werd bepaald wie ze uitnodigden en ik zit erbij :smile:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 06 Jan 2018 09:50

Re: Sollicitatietopic #2

Wat goed Nijntje! Succes.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers