Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips gevraagd Altea Alicante

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 02 Jan 2018 19:40

Tips gevraagd Altea Alicante

In juli zit ik met mijn gezin en een aantal familieleden in een afgehuurde Spaanse villa met zwembad, heel erg fijn!
In Altéa, bij Alicante en Benidorm.
Nu ben ik op zoek naar leuke tips over de omgeving. Waar kun je goed uit eten gaan, waar / wanneer zijn er leuke markten? Ook dierentuinen en waterpretparken zijn leuk om te bezoeken.
Dus alle tips over de omgeving zijn welkom!
04-2014
10-2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jan 2018 20:06

Re: Tips gevraagd Altea Alicante

Leuk! Ik ken de omgeving redelijk goed.

Ik heb zeker tips, voor de boulevard in Altea aan het strand met leuke restaurantjes en voor Altea la Vella, het oude stadje in de bergen. Ook veel tips in de omgeving met mooie berg routes, restaurantjes, marktjes en meer. Ik kruip morgen even achter de laptop want daar wil ik even voor gaan zitten.
Let's discover the world together.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 02 Jan 2018 20:12

Re: Tips gevraagd Altea Alicante

Wat ontzettend fijn en lief Marin, ik dacht al te weten dat jij hier in het najaar geweest was.
Het enige wat ik weet is dat de villa op een berg ligt, 10 min rijden van het strand.
We zitten er 2 weken en wij zijn geen strand/zwembadliggers (ja voor max 2 uur) dus zullen wel vaak op pad gaan.
04-2014
10-2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jan 2018 20:35

Re: Tips gevraagd Altea Alicante

Ik ben ook geen strandganger inderdaad, dus wij trekken er ook graag op uit voor een uitje naar het één of ander. Zo hebben we al best veel van de omgeving gezien.
Ik vind het niet de allermooiste omgeving maar er is zeker meer dan genoeg te doen. Wij komen er tegenwoordig meerdere keren per jaar en valt nog genoeg te ontdekken.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Jan 2018 12:44

Re: Tips gevraagd Altea Alicante

Zo, hier ben ik :)

Leuk dus dat je naar die regio gaat! Het zal wel warm zijn in die periode. In augustus hebben de Spanjaarden vakantie en schijnt het echt megadruk te zijn, hopelijk is juli nog iets rustiger.

Altea bestaat uit meerdere dorpjes. Je hebt het gebied aan het strand, met de boulevard. Hier zijn wel wat winkeltjes maar met name restaurantjes op de boulevard. Bij Tomaca Blava kun je lekker eten en wij hebben lekkere paella gegeten bij Arroceria Sant Pere 24 (geen website). Zo lekker kneuterig, daar hou ik van. Er zit daar ook geloof ik een restaurant in een soort piratenschip, dat is vast ook leuk met kinderen.

Dan heb je nog het stadje Altea zelf net bovenop de berg. Daar ben ik zelf nog nooit geweest maar het schijnt echt heel erg leuk te zijn. Een van de mooiste plaatsjes daar aan de Costa Blanca. Allemaal witte huisjes en zo'n mooie kathedraal met blauwe koepel (zie je veel in de regio)
[img]http://d17oknutsq9rw.cloudfront.net/wp-content/uploads/2016/06/07042206/Old-Town1-800x531.jpg[img][/img][/img]

Mocht jij tips hebben naderhand over het oude dorpje, dan hoor ik dat juist weer graag.

En dan heb je even de bergen in ook nog Altea La Vella, nog een kleiner plaatsje, maar daar rijden we wel eens doorheen en daar zitten ook veel leuke restaurantjes. Misschien leuk om's avonds dus uiteten te gaan. Daarachter in de bergen is een mooie route om te rijden. Wij zijn daar zowel in de winter/lente (prachtig met de amandelbloesem) als in de herfst geweest, maar nooit in de zomer. Denk dat het wel droog is maar vast ook heel mooi. Mooie plaatsjes waar je je route omheen kan plannen zijn:

Guadelest, bergdorpje met kasteel, kleine musea en prachtig uitzicht over een meer:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wij zijn een keer helemaal om dat meer heen gereden, kleine bergweggetjes maar erg mooi. Hebben bij Xorta gegeten, echt zo'n schattig bergrestaurantje tussen de locals. Ziet er niet uit van buiten maar echt schattig kneuterig van binnen.

Polop is ook een mooi bergdorpje:
Afbeelding

Xalo (Jalon) is niet perse het leukste dorpje maar op zaterdagen is er wel een grote (antiek)markt. Wij vonden de markt wel redelijk toeristisch, maar het is wel de grootste in de omgeving. Er tegenover zit Bodega Xalo, een wijnhuis met niet al te lekkere wijn maar de dessertwijn (de Mistela RiuRau) is wel zalig en heeft prijzen gewonnen. Ook lekkere delicatessen, van die gedroogde moscatel druifjes bijvoorbeeld!

De Fonts d'Algarzijn watervallen. Dat viel heel eerlijk gezegd een beetje tegen, want we hadden het veel groter verwacht en zo groot was het helemaal niet, het is een soort park(je) waar je doorheen loopt met wat watervallen en basins. Desondanks zeiden wij wel dat het met kinderen wel heel erg leuk is. Je kunt op bepaalde plekken zwemmen en dat lijkt ons in de zomer heerlijk verkoelend.
Afbeelding
Naast de watervallen heb je een Dinopark.

Benidorm wil je verder niet komen denk ik, het ziet er zo vreselijk uit met al die gigantische wolkenkrabbers. Echt, ik ben in New York en Dubai geweest, maar dit had ik bij Benidorm niet verwacht. Maar het is wel handig om zo'n grote stad in de buurt te hebben met al z'n faciliteiten. Het grote ziekenhuis zit daar (altijd handig om te weten), grote supermarkten en ook veel toeristische dingen:

Terra Miticais een pretpark. Weet niet hoe leuk dat is voor met kleine kinderen maar wellicht de moeite om de website even te bekijken.
Aqua Natura is zo'n waterpark in Benidorm, echt wat voor met kinderen. Idem dito voor Aqualandia. Mundomar is zo'n (zee)dierenpark.
En in Elche (ten zuiden van Alicante) zit het Rio Safaripark.

Een dagje naar Valencia is ook echt aan te raden, wel meer dan een uur rijden maar wel echt een leuke stad. Voor kinderen heb je daar het Oceanografic, een mooi aquarium. Sowieso is dat moderne deel Ciudad de los Artes y Ciencias wel leuk, in de zomer schijn je daar ook op de vijver met van die grote ballen te kunnen lopen, ook leuk met kinderen.

Dat zijn wel een beetje de grote toeristische attracties.

Qua leuke plaatsjes weet ik verder nog Moraira met wel een leuke boulevard. Wij hebben bij dit restaurantje heerlijke paella gegeten: El Raco de l'arros, net van de boulevard af. (geen website)

Calpe vond ik niet zoveel aan, maar misschien is het in de zomer levendiger.

Javea zitten wij, dat is ook leuk, een oud centrum maar ook een wat levendigere boulevard met veel restaurantjes. Absoluut geschikt voor met kinderen (Geographic is dan wel een aanrader, prima niet duur eten).
Mocht je toch een keer naar een (stenen) strandje willen, dan is Granadella wel heel mooi, echt zo'n baaitje. Schijnt tot de top nog wat van Spanje te behoren. Ik vond het zelf wel erg klein maar wel mooi.
https://www.vakantiehuizenspanje.nl/Jav ... panje-wilt


Denia is een iets grotere plaats, maar wij komen daar alleen voor de grote boodschappen. Er zit wel een groot winkelcentrummocht het eens een te warme dag of slecht weer zijn.


Echt goede wijngaarden hebben we nog niet ontdekt. We hebben wel de Ruta del Vino de Alicanteapp, daar staat veel info op over wijngaarden, openingstijden etc. We zijn bij een aantal geweest (Enrique Mendoza, Francisco Gomez) en zijn op zich wel leuk voor een uitje, maar het is niet zo groots als andere Spaanse wijngebieden, maar altijd leuk om lokaal te kopen en bekijken.

Deze website gebruik ik voor de marktjes:
https://www.spanish-fiestas.com/costa-blanca/markets/

Hoewel ik wel altijd even verder google om te zien of de uren daadwerkelijk nog kloppen.

En dit is ook wel een leuk marktje, niet zo groot hoor, maar wel lekker eten. Weet alleen niet of ze in de zomer er ook zijn, maar denk het wel:
https://www.facebook.com/jesuspobrefarmersmarket/


Nou, dat was het denk ik wel. Als je vragen hebt, stel je ze maar :)
Let's discover the world together.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 05 Jan 2018 10:43

Re: Tips gevraagd Altea Alicante

Wauw wat een tips Marin! Ik heb alles opgeslagen en aan mijn man laten zien, die is nu een stuk enthousiaster. Heel erg bedankt voor je uitgebreide, nuttige reactie.
04-2014
10-2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jan 2018 17:50

Re: Tips gevraagd Altea Alicante

Graag gedaan! Misschien gaan wij voor die tijd nog wel een keer. Als ik dan nieuwe leuke dingen ontdek zal ik't nog wel laten weten.
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Jan 2018 18:56

Re: Tips gevraagd Altea Alicante

Misschien ook leuk in Denia ( Pedreguer) zit een taverne waar je heerlijk kan eten en het wordt gerund door Nederlanders. Super aardige mensen. Hij heeft in Nederland bij diverse topkoks het vak geleerd en weet dit ook echt terug te brengen op het bord. Ondertussen heeft hij ook van de locals geleerd hoe hij een goede paella moet maken.

http://www.tabernaantigua.com/cms/index.php?lang=es
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jan 2018 19:07

Re: Tips gevraagd Altea Alicante

Oh dat vind ik ook wel een leuke tip, iig voor m'n schoonouders. Die gaan ook altijd naar de Nederlandse supermarkt in dat plaatsje (mij juist niet gezien).
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Jan 2018 19:23

Re: Tips gevraagd Altea Alicante

Wij gingen daar wel eens een lang weekend tennissen en dan aten we daar iedere avond en ook twee keer een lunch gehad. Een beetje jammer, dat ze op een gegeven moment buiten de school vakanties gingen, waardoor ik niet meer mee kon.
Laura en Jeroen zijn echt super aardig en genieten er ook van als er Nederlanders komen daar.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers