Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

<<

Anoniem239

Bericht 05 Jan 2018 08:32

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Bazinga schreef:Als mijn man, uit coulance (!) mij een korting (!) biedt op een aankoop die hij (!) graag wil, had ik 'm al vierkant uitgelachen. Wat een vaag gedoe!


Precies dit.
<<

Anoniem313

Bericht 05 Jan 2018 12:26

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Bazinga schreef:Als mijn man, uit coulance (!) mij een korting (!) biedt op een aankoop die hij (!) graag wil, had ik 'm al vierkant uitgelachen. Wat een vaag gedoe!


Echt hee. Jouw man klinkt niet als een liefdevolle partner, maar als een schimmige tweedehands matrassenverkoper die uit is op een dealtje.
Ik vind het wel rot voor je hoor. Ik zou echt als de gemoederen weer wat bedaard zijn hier een goed gesprek over hebben met ook afspraken voor de toekomst. Want dit gaat vaker gebeuren. Je kunt prima je financieen gescheiden houden als stel, maar je zult in een gezamenlijk huishouden toch altijd ook gezamenlijke uitgaven hebben en daar moet je het over eens kunnen worden.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jan 2018 12:29

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Caulfield schreef:
Bazinga schreef:Als mijn man, uit coulance (!) mij een korting (!) biedt op een aankoop die hij (!) graag wil, had ik 'm al vierkant uitgelachen. Wat een vaag gedoe!


Echt hee. Jouw man klinkt niet als een liefdevolle partner, maar als een schimmige tweedehands matrassenverkoper die uit is op een dealtje.
Ik vind het wel rot voor je hoor. Ik zou echt als de gemoederen weer wat bedaard zijn hier een goed gesprek over hebben met ook afspraken voor de toekomst. Want dit gaat vaker gebeuren. Je kunt prima je financieen gescheiden houden als stel, maar je zult in een gezamenlijk huishouden toch altijd ook gezamenlijke uitgaven hebben en daar moet je het over eens kunnen worden.

:lol: :lol:
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 05 Jan 2018 12:57

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Hahaha ik vind het ook een beetje een gare oplossing. Voor jou is er niks opgelost want jij wilde geen nieuw matras en moet er nu alsnog voor betalen.

Wij delen onze inkomsten voor een groot deel maar houden ieder een gelijk bedrag over voor eigen uitgaven. Vinden we prettiger. En als één van ons dan iets wil kopen waar de ander geen behoefte aan heeft dan betaalt diegene dat zelf. Ongeacht of de ander er gebruik van maakt.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 07:49

Bericht 05 Jan 2018 15:22

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Bazinga schreef:Als mijn man, uit coulance (!) mij een korting (!) biedt op een aankoop die hij (!) graag wil, had ik 'm al vierkant uitgelachen. Wat een vaag gedoe!



Dit ja. Hahaha. Wtf, hoe komt hij erop...
<<

Anoniem316

Bericht 05 Jan 2018 16:13

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Ik had zelf een matras gekocht (of de oude gehouden) en lekker in een andere kamer gaan slapen. Dikke doei.
<<

Anoniem282

Bericht 05 Jan 2018 21:18

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Ik moet vooral een beetje lachen om een man die zogenaamd zo'n dure smaak heeft, maar nog geen 2000,- zelf kan ophoesten. Dan heb je geen dure smaak, dan lijkt hij eerder iemand die graag boven z'n stand leeft. Kom op zeg, waar hebben we het over? Dit is echt geen onoverkomelijk bedrag voor een persoon die per se zo'n matras moet hebben. Als dat het wel is, kom ik weer uit bij m'n tweede zin.

Wat hij aangeeft (al dan niet met een geïrriteerd toontje) zou ik doen: ervoor geven wat je ervoor wil geven.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 05 Jan 2018 21:56

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Precies wat Bazinga en Kira zeggen. Zo'n vent hoef je toch niet.
Wauw! Ik was echt uit mijn panty gesprongen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 05 Jan 2018 23:07

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

.

Alles verwijderd ivm herkenbaarheid.

Bedankt voor alle reacties, ze hebben me behoorlijk aan het denken gezet...
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 11 Jan 2018 10:12

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Ik zie dat je alles verwijderd hebt, ik had wel alles gelezen. Zijn jullie er wel nog uitgekomen samen?
2012 & 2016
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 11 Jan 2018 11:49

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Mwah niet echt. Flinke woorden om gehad en hij snapt gewoon mijn punt niet. Schiet meteen van het ene uiterste in het andere uiterste. Hij was er zo klaar mee aldus zijn eigen woorden dat ik zelf maar moest kijken hoeveel ik betaalde, desnoods betaalde ik niks. En voortaan moet ik alles maar regelen als er iets aangeschaft moet worden en hoort hij wel hoeveel hij eraan moet meebetalen.
Niet echt een productief gesprek geweest dus en daarna issie nog dagen chagrijnig geweest...

Ik heb uiteindelijk €500,- meebetaald.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 11 Jan 2018 11:57

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Wat vervelend dat jullie er niet echt uit zijn gekomen. Hij komt een beetje als een klein kind over, zeker omdat hij daarna nog dagen chagrijnig is geweest.
Zit hem misschien iets anders dwars? Krijgt hij nooit 'zijn zin' zeg maar in zulke situaties dat hij daarom zo extreem reageert? Als de ene keer de één wat meer toegeeft en de ander een andere keer zou je er toch samen uit moeten komen lijkt mij?
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem306

Bericht 11 Jan 2018 12:38

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Vervelend MB. Lastig dat hij gelijk in de verdediging schiet. Misschien laten zakken en proberen er een andere keer over praten? Vind de suggesties van IG ook goed. Vervelende situatie, sterkte ermee.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers