Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


04/01 nieuwe vraag! Woningbouw wil verbouwing weigeren

<<

Linvi

Bericht 02 Jan 2018 19:28

04/01 nieuwe vraag! Woningbouw wil verbouwing weigeren

Wij lopen voor de zoveelste keer vast. Is het 1 eindelijk geregeld komt er weer een nieuwe tegenslag.

We hebben een huis toegewezen gekregen, echter voldoet deze niet aan de eisen van het wmo. Nu wil het wmo niet de kosten dragen van de verbouwing omdat hun vinden dat we nog best kunnen wachten. (Nee, dat kan dus niet!) De oplossing die het wmo nu geeft is dat de woningbouw de verbouwingskosten draagt en die dmv huurverhoging aan ons door berekend.

Mag Dit? Het wmo is m.i. verplicht zorg te dragen voor een geschikte woning en moet voor de kosten opdragen ipv wijzelf.

Wie kan me meer hierover vertellen?
Laatst gewijzigd door Linvi op 04 Jan 2018 21:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Jan 2018 19:39

Re: Kosten voor aangepaste woning doorrekenen aan huurder

charlottes law misschien? Op facebook?

Wat een domme regels allemaal, het is niet alsof je het voor de lol doet :(
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 02 Jan 2018 22:15

Re: Kosten voor aangepaste woning doorrekenen aan huurder

Wat ontzettend naar die bureaucratie en rompslomp hè! Wat Lejow ook al zegt, je hebt niet zomaar een aangepaste woning nodig. Helaas ken ik het gedoe om te krijgen wat je nodig hebt.
Jouw situatie precies klinkt wel ingewikkeld wat betreft verantwoorlijkheid inderdaad. Naar elkaar wijzen zijn ze erg goed in bij de gemeente en woningbouw (en andere betrokken instanties).
Misschien kan je meer info vinden op https://iederin.nl ? Of via hen advies inwinnen?
<<

Linvi

Bericht 03 Jan 2018 10:29

Re: Kosten voor aangepaste woning doorrekenen aan huurder

Bedankt voor jullie reacties. Via pb had ik ook al wat informatie verkregen.
<<

Anoniem231

Bericht 04 Jan 2018 06:08

Re: Kosten voor aangepaste woning doorrekenen aan huurder

Misschien rechtsbijstand om advies vragen?
Sterkte! Wat moet dit een strijd zijn voor jullie.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 04 Jan 2018 06:19

Re: Kosten voor aangepaste woning doorrekenen aan huurder

Dit is wat ik erover vind, maar waarschijnlijk ben je dit zelf ook al tegen gekomen:

https://www.ikwoonleefzorg.nl/financien ... aanpassing
<<

Linvi

Bericht 04 Jan 2018 21:26

Re: Kosten voor aangepaste woning doorrekenen aan huurder

Een juriste in opleiding kijkt inmiddels met ons mee maar toch heb ik nog een vraag.

Het huis is ons toegewezen. We hoeven enkel nog te tekenen. Nu wilde we in overleg met de woningstichting uitbouwen, het wmo en de woningbouw waren in conclaaf wie het ging betalen. Inmiddels zegt de woningbouw het huis helemaal niet te willen verbouwen, nu niet maar ook over bijv 5jaar niet. Wat als wij er nu toch gaan wonen? In het huis in deze staat?

Mag een wonin.gbouwverening een huurder weigeren om ivm een zi.ekte een huis aangepast te maken dmv een verbo.uwing?
Laatst gewijzigd door Linvi op 04 Jan 2018 21:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem231

Bericht 04 Jan 2018 21:34

Re: 04/01 nieuwe vraag! Woningbouw wil verbouwing weigeren

Ja dat mogen ze volgens mij. Hoe het precies zit weet ik niet maar het mag wel. Jij weet van tevoren dat ze niet willen verbouwen en jij het mogelijk wel nodig vindt. Omdat het vooraf bekend is, mag dat volgens mij. Met mijn vorige werk hebben wij hier mee te maken gehad met een cliënt.
Ze wist dat ze uiteindelijk in een rolstoel kwam en de woningbouw niet wilde verbouwen, had ze geen poot om op te staan.
<<

Linvi

Bericht 04 Jan 2018 21:38

Re: 04/01 nieuwe vraag! Woningbouw wil verbouwing weigeren

Maar moet dat dan in de huurdersovereenkomst opgenomen zijn?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 04 Jan 2018 22:43

Re: 04/01 nieuwe vraag! Woningbouw wil verbouwing weigeren

Waarschijnlijk hebben ze een hele lijst met wat wel en niet mag. Is hier ook zo een aantal aanpassingen mag ik zo doen maar veel ook niet.
2015 💙
<<

Anoniem278

Bericht 04 Jan 2018 22:56

Re: 04/01 nieuwe vraag! Woningbouw wil verbouwing weigeren


Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers