Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 04 Jan 2018 13:05

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Maar je totaal prijs is niet 2400, dus 1200 per matras, want je hebt die korting, waardoor t dus 900 er matras is. Daar 50% van wat je zelf moet betalen is 450.
En je korting moet je er zeker ook vanaf halen! Dus 1800-500:2, en daarvan dan nog 50%
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 04 Jan 2018 13:06

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

.
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 07 Jan 2018 14:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 04 Jan 2018 13:08

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

.
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 07 Jan 2018 14:25, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 04 Jan 2018 13:22

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Hahahaha leuke oplossing van je man! :palm:

Ik kan je verder helaas geen advies geven, bij ons is alles op 1 grote hoop en grote uitgaven overleggen we met elkaar. Nu ik erover nadenk geven we nooit iets groots uit zonder dat de ander ermee akkoord is. Zolang de één niet akkoord is, blijft de ander betere redenen verzinnen om het wel te kopen of komt er een compromis. Maar het scheelt dat we beide wel op 1 lijn liggen meestal met wat we willen of nodig vinden. Dat lijkt me in jullie geval echt lastig!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 04 Jan 2018 13:22

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Ik zou bij hem aangeven welk bedrag je maximaal in gedachten had gehad om zelf bij te leggen, dat hij het daarmee moet doen en de rest betaalt hij zelf. End of discussion. Hij wist hoe je erin stond en als hij dan toch z’n zin door gaat drammen dan zijn die kosten gewoon maar voor hem zelf.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 04 Jan 2018 13:37

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Als hij zo graag die matrassen wil vind ik ook dat hij er gewoon voor kan betalen. Volgende keer wil jij wellicht een dure spelcomputer/vloerkleed/keukenmachine en daar maakt hij dan ook gebruik van. Jij hebt duidelijk aangegeven er niet voor te willen betalen, dan is het aan hem de keuze of hij het waard vindt alles alleen te betalen maar ik vind niet dat hij jou kan forceren maar mee te betalen.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 04 Jan 2018 13:46

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

.
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 07 Jan 2018 14:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Jan 2018 13:55

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Hier ook gescheiden rekeningen, mijn vriend wil een nieuwe tv, maar wel een heel grote en dus dure. Deze betaald hij dan zelf. Ik zou niks bestellen voordat er een goede afspraak ligt waar jullie het beide mee eens zijn. Verdienen jullie ook ongeveer hetzelfde? Anders verdelen wij het ook wel naar rato. En als ik iets heel graag wil dan betaal ik het gewoon. Ik denk dat het belangrijkste is dat jullie leren om hier samen goed over te communiceren.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 04 Jan 2018 13:57

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Ja je beperkt hem in dat opzicht wel. Maar andersom beperkt hij jou in het uitgeven van je geld op jouw manier als je wel mee betaalt.
<<

Anoniem278

Bericht 04 Jan 2018 14:04

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Maar wat is jullie visie op het hebben van gescheiden rekeningen als hij in zijn eentje bepaald dat er een gezamenlijke aankoop gedaan moet worden waar jij verplicht aan mee moet betalen?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 04 Jan 2018 14:12

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Even heel hard gezegd, hij moet bij zichzelf nagaan of dit acceptabel is of niet. Ik neem aan dat hij dit vanaf het begin af aan al wist? Als hij het geld kan missen dan moet ie lekker kopen wat ie wil maar ik vind het echt onredelijk om aan jou te vragen of je altijd maar meebetaald aan zijn behoefte aan luxe. Op een gegeven moment zou ik er ook wel klaar mee zijn hoor. Ik vind bijvoorbeeld roken een afknapper maar als ik verliefd word op iemand die rookt dan is aan mij de keuze of ik dat ga accepteren of niet, ik ga dan niet elk half jaar zeuren dat ie moet stoppen.

Ik vind het ook best wel lastig zijn gedachtegang te snappen. Als ik een dure blender koop omdat ik gezonde juices wil maken dan vind ik het nogal kinderachtig om te zeggen: jij mag geen juice, eerst meebetalen. Maar dit is wel heel zwart-wit gezien hoor. (en ik heb nog nooit samengewoond dus geen ervaring hiermee)
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2018 14:13

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

MissBitchy schreef:Hij heeft een veel duurdere smaak dan ik, dus het gebeurt wel vaker dat ik iets er niet voor over heb. Als je het dus van hem uit bekijkt, kan hij het óf nooit naar zijn smaak doen óf dus wel maar dan betaalt hij dus veel meer in verhouding...
Ik ‘beperk’ hem dus voor mij gevoel... Of moet ik dat zo niet zien?

Maar dat is toch niet gek? Hij is toch ook diegene die het graag wil?

Mijn vriend is groot Mercedes fan. Dat hoeft van mij ook niet. Als hij zo nodig een auto wil die 10K duurder is dan wat ik prima vind, dan moet hij daar zelf maar voor sparen.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 04 Jan 2018 14:40

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Mijn vriend wilt soms ook dingen die ik te duur vind of onnodig.
Hij wilde perse een alfa MiTo nou dan hoef voor mij niet dus heeft hij die auto helemaal zelf betaald. Ik heb tevens ook geen rijbewijs dus rij ik er nooit mee ;) maar is natuurlijk wel handig een auto alleen van mij hoef dat ding niet zo duur te zijn. Hij heeft bijv net de Nintendo switch gekocht vind ik zonde van mij geld dus hij heeft het betaald maar ik mag er wel op spelen. Alleen als ik een spel wil die ik leuk vind en hij niet betaald ik het spel zelf. Soms willen wij allebei het zelfde product dan zeg ik ik heb er zoveel voor over meer niet en wat jij er voor over hebt moet jij weten van dat bedrag samen zoeken we dan iets uit. Dus als hij perse iets wilt wat ik te duur of onnodig vind dan betaald hij dat maar lekker zelf of anders om. Alleen ik heb geen dure smaak en geef niks om materie ;) dus dat eigenlijk best handig ;).
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Jan 2018 15:00

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Hier is het juist vaak andersom. Ik wil gewoon kwaliteit en soms is dat duurder. Is hij het dan niet met de prijs eens.. dan betaal ik het vaak zelf. En Ja soms baal ik daarvan, Maar aan de andere kant betaal ik minder hypotheek dus zo hebben wij dat een beetje opgelost.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 04 Jan 2018 15:46

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

MissBitchy schreef:Nou...
Vorige week zei man opeens: ik ga nu kijken voor nieuwe matrassen. Oké, maar van mij hoeft het nog steeds niet.
Uiteindelijk 2 matrassen van bij elkaar €2400,- (bij 2 matrassen kreeg je 25% korting per stuk, dus totaalprijs €1800,-)

Ik later nogmaals aangegeven dat ik er niet zoveel gels aan uit wil geven, maar hij ging ze toch kopen.

Nu zijn ze geleverd en zegt ie heel coulant: dan doen we wel 50% korting op jouw matras, hoef je maar €600,- te betalen.
1. Dat vind ik nog steeds veel te veel!
2. We krijgen nog die bijna €500,- terug voor onze oude matrassen. Dat zou betekenen dat €1800,- min €500,- is €1300,-, gedeeld door twee is €650,- En nu hoef ik ‘maar’ €600,- te betalen. Betaal ik dus toch net zo goed als bijna helemaal de helft...

als het bedrag eerlijk wordt verdeeld en jij uit coulance de korting krijgt dan moet die €500,- ook worden meegenomen in de berekening. dan zou je van die 600euro nog 250euro af moeten aftrekken. op die manier is het eerlijk verdeeld en krijg jij uit coulance de korting zoals je man aanbood.
betaalt hij €950 en jij €350 = totaal €1300
Afbeelding
<<

Anoniem231

Bericht 04 Jan 2018 21:29

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Ik vind dat hij er heel makkelijk over doet en niet naar jou luistert. Ik zou hier eerst eens goed over praten en afspraken erover gaan maken.
En ik vind dat jij de helft moet krijgen van die 500.
Maar goed, wie ben ik? Wij hebben overigens 1 pot en de afspraak is dat wij alles overleggen boven een bepaald bedrag. Is 1 van ons het er niet mee eens, dan komt het er niet. Maar wij overleggen dus wel eerst voor er gekocht wordt.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 04 Jan 2018 21:50

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Elska schreef:
MissBitchy schreef:Nou...
Vorige week zei man opeens: ik ga nu kijken voor nieuwe matrassen. Oké, maar van mij hoeft het nog steeds niet.
Uiteindelijk 2 matrassen van bij elkaar €2400,- (bij 2 matrassen kreeg je 25% korting per stuk, dus totaalprijs €1800,-)

Ik later nogmaals aangegeven dat ik er niet zoveel gels aan uit wil geven, maar hij ging ze toch kopen.

Nu zijn ze geleverd en zegt ie heel coulant: dan doen we wel 50% korting op jouw matras, hoef je maar €600,- te betalen.
1. Dat vind ik nog steeds veel te veel!
2. We krijgen nog die bijna €500,- terug voor onze oude matrassen. Dat zou betekenen dat €1800,- min €500,- is €1300,-, gedeeld door twee is €650,- En nu hoef ik ‘maar’ €600,- te betalen. Betaal ik dus toch net zo goed als bijna helemaal de helft...

als het bedrag eerlijk wordt verdeeld en jij uit coulance de korting krijgt dan moet die €500,- ook worden meegenomen in de berekening. dan zou je van die 600euro nog 250euro af moeten aftrekken. op die manier is het eerlijk verdeeld en krijg jij uit coulance de korting zoals je man aanbood.
betaalt hij €950 en jij €350 = totaal €1300


Dit inderdaad.. Jou de korting geven en zelf de 500 "retourkorting" nemen is niet echt een aardige deal ofzo. Dan zou ik mijn poot stijf houden en zeggen dat hij die dingen wil een ze ook zelf mag betalen. 300/900 zou ook niet per se hoeven maar de deal die hij nu verkoopt is beetje lullig.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 04 Jan 2018 22:21

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Maar goed hij zegt dus dat jij 50% korting op jouw matras krijgt. In totaal hebben jullie nu €1300 betaald voor beide matrassen, dus €650 per matras. Daar 50% korting van is toch €375? En dan blijft er €925 over voor hem.

Ik zou hem dus even wijzen op zijn berekeningsfoutje. Hij heeft immers ook zonder overleg besloten dat er nieuwe matrassen moeten komen.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 04 Jan 2018 22:23

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

.
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 07 Jan 2018 14:26, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 04 Jan 2018 22:26

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

.
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 07 Jan 2018 14:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 04 Jan 2018 22:40

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Die 500euro krijgen jullie omdat jullie nu nieuwe matrassen aanschaffen. Niet omdat hij destijds matrassen heeft gekocht.
Afbeelding
<<

Anoniem231

Bericht 05 Jan 2018 06:08

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Elska schreef:Die 500euro krijgen jullie omdat jullie nu nieuwe matrassen aanschaffen. Niet omdat hij destijds matrassen heeft gekocht.


Dit dus. Als er geen nieuwe matrassen kwamen, kreeg je die 500 euro ook niet maar dan had jij ook niet een paar honderd euro moeten uitgeven.

Ik zou hier toch echt nog een keer over beginnen op een rustig moment. Dit geeft jou geen goed gevoel en dit blijft tussen jullie in staan.
<<

Anoniem245

Bericht 05 Jan 2018 07:06

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Ik vind het echt een bizarre situatie, jullie lijken wel huisgenoten in plaats van partners. Onderhandelen over geld ook nog, ik denk dat ik er helemaal klaar mee zou zijn.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 05 Jan 2018 07:39

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Kira schreef:Ik vind het echt een bizarre situatie, jullie lijken wel huisgenoten in plaats van partners. Onderhandelen over geld ook nog, ik denk dat ik er helemaal klaar mee zou zijn.


Hier ben ik het mee eens, ik zou dit een enorme afknapper vinden. Heb jij überhaupt wel eens op dat matras gelegen in de winkel of is hij alleen geweest?
<<

Anoniem281

Bericht 05 Jan 2018 08:20

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Als mijn man, uit coulance (!) mij een korting (!) biedt op een aankoop die hij (!) graag wil, had ik 'm al vierkant uitgelachen. Wat een vaag gedoe!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers