Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor een kindje in 2018

<<

Brooke

Bericht 29 Sep 2017 09:54

Voor een kindje in 2018

Ik open even een nieuw topic, aangezien 2017 niet meer haalbaar is en we de laatste maanden van het jaar ingaan. :angel:

Ik reageer even op de laatste posts uit het vorige topic.

Highway, met mijn dochter gaat het heel goed! Oke, ze zal nooit kunnen lopen en is vrij beperkt, maar er zit wel pit in mijn dame. Sinds enkele weken heeft ze d'r eigen Tobi, dat is een oog-/spraakcomputer en daarmee leert ze communiceren, de computer reageert op haar oogbewegingen en gaat ook elke dag mee naar school. En sinds de zomervakantie gaat ze naar school, uiteraard een speciale school. We hebben toestemming gekregen om haar eerder dan vier jaar te laten beginnen (in belang van haar ontwikkeling) en ze is daarmee de allerjongste van de school. Maar ze doet het fantastisch, weinig moeite met wennen, komt voor zichzelf op en ze zit echt zo goed in d'r vel! Ze krijgt veel therapie op school, maar ook snoezelen vind ze echt prachtig en kan daar enorm van genieten. Thuis is ze ook meestal heel vrolijk en ze is net als elk kind ondeugend haha. Ik geniet enorm van haar.

NerdChick. Dat snap ik wel dat je er toch wel veel mee bezig bent en dat je gedachten en gevoelens alle kanten op gaan. De enige tip die ik kan meegeven is veel afleiding zoeken. Bezig blijven en leuke dingen blijven doen.

Shally, ook voor jullie een spannende periode weer.

Foxes, ik begrijp je wel. Je wordt van een miskraam gewoon erg onzeker, dat is normaal. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Je hoeft je niet te schamen hoor.

Ik zelf ben net terug van de huisarts om mijn spiraal te laten verwijderen. Wat een gedoe, het wilde in eerste instantie maar niet lukken. Blijkbaar kantelde mijn baarmoeder telkens een beetje waardoor ze het net zag zitten en het niet te pakken kreeg. Toen wilde ze er een andere arts bijhalen, maar die was er niet, die was met spoed weg. Toen moest ik even van de tafel en rondje lopen door de kamer en toen ging ze het nog één keer proberen, voor ze me zou doorsturen naar de gyn, maar toen ineens lukte het toch. Gelukkig maar.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 29 Sep 2017 19:24

Re: Voor een kindje in 2018

Auw Daenerys, of niet? Zo klinkt het wel.
Heb jij trouwens een andere naam?

Wat fijn dat je dochtertje het zo goed doet!

Nu heeft mn man medicijnen gekregen om van zn schimmelnagels af te komen maar wat een troep is dat.
Hij is vergeten te vragen of het invloed heeft op zn zaad. Want aangezien het de bedoeling is dat we IUI gaan doen wil ik wel weten hoe of wat voordat er een ronde naar de knoppen gaat.
<<

Kleintje

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 30 Sep 2017 17:47

Bericht 30 Sep 2017 17:56

Re: Voor een kindje in 2018

Hoi allemaal,
Ik ben"nieuw" hier..heb een aantal jaar geleden mee geschreven op het forum...maar nu al heel lang niet meer. Dit is ook mijn eerste post hier.
Ik ben een single moeder van een zoon van bijna 7. En in 2018 wil ik voor een 2e gaan.dit gaat gebeuren hopelijk via een bekende donor daar ben ik nu mee in gesprek,als hij dit wilt doen dan wil ik in december de eerste inseminatie gaan doen. Als de donor toch besluit het niet te doen dan ga ik of naar een kliniek of via internet kijken voor donor..maar natuurlijk hoop ik dat de donor waar ik nu mee in gesprek ben het wilt gaan doen.

Ik hoop dat ik met jullie mee mag schrijven.

Liefs kleintje
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 30 Sep 2017 21:00

Re: Voor een kindje in 2018

Hé Brooke, je hebt je oude naam weer terug! Leuk :)
Alvast veel succes!

Ik hoop stiekem heel erg dat ik hier niet mee hoef te gaan schrijven..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Brooke

Bericht 01 Okt 2017 06:41

Re: Voor een kindje in 2018

*
Laatst gewijzigd door Brooke op 17 Okt 2017 12:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kleintje

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 30 Sep 2017 17:47

Bericht 01 Okt 2017 17:29

Re: Voor een kindje in 2018

@Brooks. Ik heb altijd gezegd van als er een tweede zou komen dat het dan wel met een goede relatie moet zijn. Maar ik heb nu het gevoel van als ik het echt nog wil dan moet het nu. Ik wordt volgend jaar 35,gezondheids risico's gaan mee spelen dan, En mijn zoon wordt over 2 weken al 7 dus zal 8 zijn als er een baby bij komt (als ik het geluk heb). Dus alles in mij zegt dat nu het moment is. Helaas is mijn zoontje minder enthousiast dus dat wordt nog een opgave om die enthousiast te maken.
<<

mysterious

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 07 Okt 2017 20:28

Re: Voor een kindje in 2018

Dan schijf ik ook hiermee
Ik ben niet echt actief op het forum. Alleen toen ik zwanger was van mijn eerste. Met die mama s heb ik nog steeds contact. Vind het daarom leuk om weer te schrijven.
Mijn dochter is nu 4 jaar en mijn spiraal is er net uit. Spannend allemaal!
Alle meiden hier: succes en hopelijk worden er in 2018 een hoop babies geboren!
<<

Countingdays

Noob

Berichten: 100

Geregistreerd: 24 Aug 2017 10:21

Bericht 03 Jan 2018 17:08

Re: Voor een kindje in 2018

Ik up het topic van 2018 maar eens, tenslotte is het nu 2018.

Wij zijn nog niet actief begonnen maar ik merk dat ik er gewoon heel erg mee bezig ben. Vandaag liep ik in de HEMA en ik moest zo mijn best doen om geen babykleertjes te gaan kopen. Het zou helemaal niet goed voelen om kleertjes te gaan kopen nog voor ik zwanger ben, laat staan nog voor we begonnen zijn met proberen. Maar toch, ik zie elke keer van die lieve dingen en dan denk ik: straks heb ik misschien wel een hummeltje die dat aan kan/kan gebruiken.
Ik word echt een beetje moe van mezelf want het is gewoon nog niet zo ver maar het doet bijna pijn dat we nog niet kunnen beginnen.
Zoals het er nu naar uit ziet gaan wij in februari of maart wel beginnen, dat is al best snel maar tegelijk duurt het nog zo lang.

Algemeen vraagje, ik zit er een beetje mee dat als ik dan snel zwanger raak ik in november/december zou bevallen, midden in de sinterklaas/kerst periode. Ik vind het nogal stom om daar mee te zitten maar toch speelt het steeds door mijn gedachten. Het zou alleen betekenen dat we nog later moeten beginnen en ik geloof niet dat dat is wat ik wil. Hebben/houden jullie daar rekening mee?
<<

Anoniem252

Bericht 03 Jan 2018 17:19

Re: Voor een kindje in 2018

@countingdays: ik ben 10 december bevallen, precies Tussen de feestdagen in. Was voor ons geen reden om een ronde over te slaan. Er is altijd wel iets anders.
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 03 Jan 2018 17:25

Re: Voor een kindje in 2018

Ik heb hier wel aan gedacht, maar uiteindelijk hebben wij hier geen rekening mee gehouden.
Het is zoals jij schrijft: dat zou betekenen dat je het uitstelt en als die kinderwens zo groot is, voelt een maand uitstellen als een gemiste kans. Zo was het voor ons tenminste.
<<

Anoniem244

Bericht 03 Jan 2018 18:06

Re: Voor een kindje in 2018

Countingdays ik herken dat gevoel wel hoor, want is hier ook door m’n hoofd geschoten.
Wij willen er vanaf maart voor gaan, stel dat het meteen raak zou zijn (waar ik niet van uit ga) zal het dec / jan worden.
Liefst wil ik dat niet ivm alle feestdagen en in januari veel jarigen (ikzelf, zusje, neefje en zoontje vriend).
Maar het is niet zo dat ik daarom maar langer wacht. Ik ga er vanuit dat het niet meteen raak zal zijn en mocht dat wel zo zijn dan zal dat ook wel los lopen :)
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 03 Jan 2018 18:17

Re: Voor een kindje in 2018

Mijn vriend zei dat ook al. Ik vind dat echt onzin. Ik ben zelf ook nabij Kerst jarig, dat is niet altijd leuk nee maar ja, het is zoals het is toch? En het is juist ook wel weer gezellig met de mensen die wel kunnen (mensen die belangrijk zijn komen toch wel altijd). En het valt niet te plannen dus ik zou het daar niet vanaf laten hangen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Jan 2018 19:32

Re: Voor een kindje in 2018

Wij hebben er ook nooit rekening mee gehouden, eigenlijk ook geen rekening mee hoeven houden. Nu kan dat misschien wel maar gaan we zeker niet doen. Vandaag dag 30 en nog niets te bekennen van een menstruatie.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem236

Bericht 03 Jan 2018 19:41

Re: Voor een kindje in 2018

Spannend Uffe, mijn duimen draaien voor je. Mocht je nu zwanger zijn, dan loop je bijna gelijk qua datum als met F. En zoals je weet, zijn september kinderen erg leuk

Persoonlijk zou ik, als we er pas net mee beginnen, wel rekening mee houden. Wanneer het iets langer duurt niet meer. Maar was hier niet van toepassing.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Jan 2018 19:54

Re: Voor een kindje in 2018

Ja klopt Lotus! Ik denk het niet hoor, merk nog helemaal niets en alle keren dat ik zwanger was moest ik al eerder overgeven.
⁠♡♡♡
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 03 Jan 2018 19:54

Re: Voor een kindje in 2018

Spannend Uffe!

Wij ook nooit rekening gehouden met feestdagen. Onze dochter is in juni geboren en dat is wel heel fijn. Maar uiteindelijk niet belangrijk genoeg om daar kostbare maanden/pogingen voor over te slaan straks.

Ik mag morgen weer naar het ziekenhuis voor een nieuwe poging. Ik heb er eig nu al niet zon super gevoel over, maar overslaan wil ik ook niet. Dus nou ja shall see.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Jan 2018 19:55

Re: Voor een kindje in 2018

Spannend ook Sophie! Ik duim voor je!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem244

Bericht 03 Jan 2018 20:25

Re: Voor een kindje in 2018

Uffe, spannend! Ik duim voor je.
Sophie, succes! Ook voor jou draaien m’n duimen
<<

Anoniem286

Bericht 03 Jan 2018 20:29

Re: Voor een kindje in 2018

Het lijkt mij juist wel leuk, in dec :) Maar wel weer lastig qua cadeautjes terzijndertijd, Achja. ik ga er geen ronde voor overslaan.

Succes Sophie!

Spannend Uffe!

Hier weer in de vruchtbare dagen :love: Wel laat, teste pas positief op de ovulatietest op dag 18. Als het deze ronde niet lukt ga ik het zkh bellen om te starten met IUI. 2 okt heb ik de HSG gehad dus we zijn dan 3 rondes verder. Dan kunnen we met de IUI misschien ook nog even gebruik maken van de verhoogde vruchtbaarheid.
<<

Countingdays

Noob

Berichten: 100

Geregistreerd: 24 Aug 2017 10:21

Bericht 03 Jan 2018 20:31

Re: Voor een kindje in 2018

Spannend Uffe!
Sophie, succes met deze poging. Wat lijkt me dat toch naar als je voor je kinderwens een traject in het ziekenhuis in moet.

Ik denk niet dat we er rekening mee gaan houden inderdaad. We zijn er allebei ontzettend klaar voor maar moeten het gewoon nog even uitstellen omdat dat echt verstandiger is. Zodra het dan wél verstandig is wil ik ook starten en dan niet nog een paar maanden wachten omdat we anders misschien een kindje krijgen tijdens de feestdagen. Terwijl je nog niet eens weet of het wel lukt zo snel, of of het überhaupt lukt.

In de tussentijd droom ik maar gewoon verder en geniet ik van onze banynichtjes.
<<

Countingdays

Noob

Berichten: 100

Geregistreerd: 24 Aug 2017 10:21

Bericht 03 Jan 2018 20:33

Re: Voor een kindje in 2018

Highway, wat is een hsg? Ben jij verminderd vruchtbaar? Geloof dat ik je verhaal even gemist heb.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Jan 2018 21:05

Re: Voor een kindje in 2018

Wel fijn dat je de vruchtbare dagen zo goed kan vinden! Ik duim dat de stap.naar het ziekenhuis niet nodig is!
⁠♡♡♡
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 03 Jan 2018 21:55

Re: Voor een kindje in 2018

Wat spannend Uffe! Duimen dat het nu gewoon anders begint en je hartstikke zwanger bent.

Wij hebben nooit rekening gehouden met een eventuele uitgerekende datum. Niet eens aan gedacht!

Ik kom hier ook weer meelezen en hopelijk wat meer meeschrijven. Vindt het alleen altijd zo lastig om op iedereen te reageren (zeker vanaf mijn telefoon), maar ga mijn best doen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem286

Bericht 04 Jan 2018 00:06

Re: Voor een kindje in 2018

@countingsdays een hsg is een baarmoederfoto waarbij ze de eileiders met olieachtig spul doorspuiten want de vruchtbaarheid doet bevorderen. Ik heb dit gehad omdat ze wilden kijken of er een obstructie zat en mogelijk een handje te helpen aangezien ik na 2 jaar proberen nog niet zwanger ben. Op zich ben ik niet perse verminderd vruchtbaar, ze weten het niet. Met mijn man is qua zaad niks mis. Wij hebben al wel een dochter van bijna 5jaar en daar was ik in de vierde ronde van zwanger, dus waarom Het nu niet lukt is niet duidelijk.

Uffe: dat is idd wel fijn, vorig jaar testte ik nog weleens een maand helemaal niet positief maar tegenwoordig gaat dat wel goed gelukkig

Leuk dat je komt meeschrijven mdu, ikvind het zelf soms ook lastig om echt een goede bijdrage te blijven leveren; veel te druk met andere dingen of dan staat mijn hoofd er niet naar of ik wil het doen maar dan loopt de website vast ofzo haha
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Jan 2018 08:50

Re: Voor een kindje in 2018

Mijn dochter is 3 januari jarig. Ideaal? Nee, maar we waren al een tijdje bezig en op een gegeven moment hou je daar geen rekening meer mee. Ik vind het wel sneu voor haar dat ze nooit op haar eigen verjaardag in de klas kan trakteren. Maar goed, dat is nu eenmaal zo. En veel drukte achter elkaar met familie.

Wij gaan er ergens dit jaar ook weer voor. Ik zou wel heel graag willen. Buiten dat we nog op reis gaan naar een -kans op- Zika gebied wil ik ook in september heel graag nog een hele Triathlon doen en weer topfit een zwangerschap in gaan. Het is nogal dubbel en tegenstrijdig in mijn hoofd momenteel.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers