Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Jan 2018 17:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik schaam me er een beetje voor dus dan maar onder het biechtaccount.

Ik weet dat ik gewoon moet afwachten maar wil gewoon even mijn verhaal kwijt:
Ik zou as vrijdag ongesteld moeten worden, nu heb ik vanaf gisteren (3 dagen van te voren dus) wat bruine afscheiding gehad en vandaag ook een klein beetje. Gisteren had ik er ook wat buikpijn bij en lichte rugpijn, vandaag niet meer. Ik heb dit nog niet eerder gehad voor mijn menstruatie, daar heb ik altijd heel veel last van, echt pijnlijke krampen, steen in mijn buik/zwaar gevoel en ook meteen rood bloedverlies en ook echt wat meer (zet meteen door zeg maar). Nu dacht ik gisterenavond ik doe een test als die dan negatief is (ik was ook zo benieuwd) weet ik dat het hierna gewoon doorzet en klaar. Ik heb een test gedaan en die was gewoon wit máár ik zag een heel klein streepje aan de rechterkant, net alsof dat het voorgedrukte streepje is(kan dat?). Ook echt precies op dezelfde plek als waar de controlestreep zit (zelfde afstanden tussen beide streepjes bedoel ik, dus lijkt me de plek waar hij hoort te zitten). Het is wel heel dun en echt een tuurstreep, ik kan hem ook niet fotograferen, ik dacht eigenlijk dat ik het me gewoon verbeeldde maar dat is niet zo. Dus ik wacht gewoon netjes tot vrijdag en kan het me eigenlijk ook niet voorstellen want heb verder nergens last van. Maar wel spannend zo.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 03 Jan 2018 19:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Haha biechtje dat is toch niks om je voor te schamen, zoveel vrouwen testen volgens mij “te vroeg”, en met jou verhaal nu snap ik het wel. Succes met die paar dagen afwachten!
<<

Brooke

Bericht 05 Jan 2018 16:56

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Niks om je voor te schamen hoor biechtje. Heb je inmiddels nog een keer getest?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 06 Jan 2018 08:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Het is inmiddels ook al vrijdag geweest dus ben ook benieuwd!
Het kan natuurlijk een positief streepje zijn grwrrst: je hebt in de avond getest waar de urine minder geconcentreerd was, en een paar dagen te vroeg. Mogelijk waren dat 2 redenen waardoor t streepje heeeeeeeeel licht te zien was
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Jan 2018 10:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik ben zwanger :heart:.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 06 Jan 2018 10:10

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Was jij het Biechtje, Lot? Gefeliciteerd!
❤ 7 juni 2018
<<

Brooke

Bericht 06 Jan 2018 10:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Gefeliciteerd Lot!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Jan 2018 10:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik biecht op dat ik zwanger zijn helemaal niet leuk vind, mochten mensen mij herkennen dan is het niet anders.
Maar wil het toch liever niet onder mijn eigen naam hebben staan.

Na een medisch traject ben ik zwanger geworden, heel dankbaar en blij voor dit prachtige wonder. Maar elke dag overgeven trek ik niet meer. En dan krijg je alle verhalen van "nou ik was de hele zwangerschap ziek" wat nou ook niet echt opbeurend is.

Het is heel erg om te zeggen, maar ik heb dagen dat ik huil dat ik dit niet meer wil.

HOE kan ik genieten??
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jan 2018 10:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Hoever ben je?

En helaas er valt weinig te genieten als je de hele dag moet spugen of erg misselijk bent.
Ik ben nu de 28 weken voorbij en spuug pas een week niet meer 's ochtends.
In het begin was ik ook nog 24/7 misselijk maar dat was wel met 12 weken voorbij.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 06 Jan 2018 10:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Je weet niet weten hoe vaak ik heb liggen huilen dat ik dit helemaal niet meer wilde.
Erg rot idd! Ik durf ook niet goed te zeggen hoe je nou moet genieten, het is gewoon stom en vervelend en echt heel rot! Ik hoop voor je dat het snel over is of iig minder en dat het genieten vanzelf gaat. Tot die tijd maar 'gewoon' proberen te genieten van de momenten dat je je wel goed voelt en jezelf lekker (laten) verwennen. :hug:
30-04-2017
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Jan 2018 11:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ja dat was ik. Dank je!

Biechtje, wie zegt dat je moet genieten? Misschien helpt het om dat los te laten, je kunt het niet afdwingen en als je je elke dag zo misselijk voelt dan kun je toch ook niet genieten? Dat mag je best van jezelf accepteren, misschien haalt dat er al wat druk af. Ik snap wel dat je misschien verdriet hebt van dat je het je anders had voorgesteld. Maar het gaat zoals het gaat. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen :hug:.
<<

Anoniem252

Bericht 06 Jan 2018 11:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Biechtje je hoeft niet te genieten. Helaas is een zwangerschap de enige manier om een kindje te krijgen. Dus je zult die 9 maanden moeten uitzitten. Ik vond het heel zwaar. Na de bevalling was ik zoveel meer mijzelf. En dan had ik het lichamelijk niet eens heel zwaar. De gedachte dat ik niet hoefde te genieten, dat het vaak na 16 weken echt beter wordt en dat dit gewoon echt de enige manier tot onze dochter was hield mij op de been.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 06 Jan 2018 14:10

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Gefeliciteerd, Lot!

Biechtje, wat rot dat je steeds zo misselijk bent. Natuurlijk hoef je niet te genieten, ik denk niet niet dat er iemand geniet als je dagelijks misselijk bent. Natuurlijk ben je blij dat je een nu eindelijk een kindje mag verwachten, maar ik kan me goed voorstellen dat je hier niet van geniet. Ik hoop heel erg voor je dat de misselijkheid heel snel minder wordt, zodat je toch nog wel een beetje van je zwangerschap kunt genieten, maar voel je alsjeblieft niet schuldig als het genieten niet lukt. Sterkte. biechtje!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jan 2018 14:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ach biechtje, wat naar dat je je zo voelt. Ik vind het ook zo stom dat veel mensen zeggen dat je móet genieten. Natuurlijk zullen er mooie momenten zijn, zoals de schopjes en bewegingen, het zien van je baby op een echo, het horen van het hartje... Maar daarnaast is het ook gewoon best een hele aanslag op je lijf én je mentale toestand. Het is echt normaal om het zwaar of niet leuk te vinden hoor! Er komen vast ook wel wat geluksmomentjes en het duurt niet je hele leven. Het is echt waar, dat je het meeste weer vergeet zodra de baby er is. Die clichés, daar zou ik me aan proberen vast te houden. Sterkte en ik wens je gauw een beter gevoel toe.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 06 Jan 2018 15:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik vond zwanger zijn ook echt helemaal niet leuk en wist zeker dat ik dit niet nog een keer wilde doen. Ik vind het nog steeds bizar dat ik na een week alweer vergeten was hoe vreselijk ik het vond. Overigens hier ook geen zware klachten, "gewoon" misselijk en zo mobiel als een baksteen, maar het was gewoon niet leuk. Achteraf gezien denk ik niet zo goed reageerde op die cocktail aan hormonen, waardoor ik het allemaal zwaarder en negatiever inzag. Angstklachten waren toen ook op hun hoogtepunt.
Ooit, (ik weet dat het nog niet te overzien lang duurt) is die zwangerschap voorbij en een baby is echt veel leuker! Zo leuk dat ik toch overweeg het nog een keer te doen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 06 Jan 2018 16:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Als je elke dag misselijk bent, is zwanger zijn doodgewoon ronduit k*t. Zo simpel als dat. Genieten is er dan mijns inziens echt niet bij.
Gelukkig wordt het in de meeste gevallen op den duur echt beter. De gevallen waarbij de vrouw echt de volle 9 maanden 24/7 misselijk is, zijn gelukkig uitzonderingen.
Hopelijk komt bij jou op een gegeven moment ook het punt dat het beter wordt en dat er iig ook goede momenten zijn op een dag! En wie weet dat dan zelfs het moment komt dan je helemaal niet meer misselijk bent.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem231

Bericht 06 Jan 2018 18:47

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik heb ook niet genoten van de 2de zwangerschap. Was echt mijn tijd uit aan het zitten. Ik genoot wel van de echo's en bewegingen.
Probeer het los te laten. Ik weet niet hoe ver je bent, vraag jouw man om afleiding te creëeren, spreek af met vriendinnen en plan dingen die kunnen. En praat over jouw gevoel, je zult merken dat er meer vrouwen zijn die hetzelfde voelen.
Succes!
<<

Anoniem260

Bericht 08 Jan 2018 14:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat rot... Uiteindelijk is het doel niet 'zwanger', maar 'een kindje' dus voel je niet schuldig als je zwanger vinden niks vindt. Heb je alle recht toe als je zo ziek bent (ook al ben je dat niet, dan nog trouwens)!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Jan 2018 14:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik vond mijn eerste zwangerschap om een andere reden niet fijn en kreeg toen ook steeds te horen dat ik ervan moest genieten, dat ik later spijt zou krijgen als ik niet genoot, zo'n eerste zwangerschap komt nooit meer terug. Gevolg was dat ik me niet alleen rot voelde tijdens de zwangerschap, maar ook daarna, dat ik het er echt moeilijk mee heb gehad dat ik het zo heb ervaren, schuldgevoelens en janken als ik bijvoorbeeld muziek hoorde die ik tijdens de zwangerschap veel had gehoord. Je schiet zo weinig op met die opmerkingen dat je MOET genieten. Maar goed, mensen weten ook gewoon vaak niet wat ze moeten zeggen. Het was heus wel goed bedoeld, het hielp gewoon niet, want er is geen knop die je om kan zetten.

Wat Jerry zegt, zwanger worden op zich is geen doel, maar het kindje. Als je er doorheen fietst dan is het leuk, maar dat geldt nou eenmaal niet voor iedereen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Jan 2018 15:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Alles in mij schreeuwt dat ik een tweede wil en alles schreeuwt in mij dat ik het nog niet wil. Ik word er down van.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 08 Jan 2018 16:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Biechtje schreef:Alles in mij schreeuwt dat ik een tweede wil en alles schreeuwt in mij dat ik het nog niet wil. Ik word er down van.


Dit had mijn biecht kunnen zijn. Van mijn topic van destijds zijn er alweer 4 meiden opnieuw zwanger en ik word op en neer geslingerd tussen 'ik moet er niet aan denken' en 'ik wil ook'. Ik ga het onderwerp nog even met rust laten tot we weten wat het resultaat is van de operatie van M en dan zien we wel. Maar ik snap je helemaal! :hug:
december 2016
juli 2019
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Jan 2018 20:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Fijn dat er herkenning is Niekske!
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 08 Jan 2018 22:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Bedankt voor alle lieve reacties, ik ben het biechtje van hierboven die niet kan genieten.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 08 Jan 2018 22:47

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Susan schreef:Als je er doorheen fietst dan is het leuk, maar dat geldt nou eenmaal niet voor iedereen.

ook als je door de zwangerschap heen fietst is het niet allemaal leuk, genieten, roze wolk en weet ik het wat nog meer.
Afbeelding
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 09 Jan 2018 09:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Dacht ik al, Anousch. Niks om je voor te schamen, ik snap het helemaal als ik lees hoe vaak je nog moet spugen. Lijkt zo uitzichtloos dan. Ik hoop echt zo hard voor je dat het met 16w beter gaat! En anders je hart blijven luchten hoor, 9 maanden duren zo gewoon vreselijk lang.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers