Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wax melts en Scentchips etc.

<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2018 20:52

Wax melts en Scentchips etc.

Oké, ik heb van het broertje van m'n vriend een oliebrander gekregen waar dus ook wax melts enzo op kunnen, maar ik heb 2x eerder wax melts gehad en daar ben ik nog dagen beroerd van geweest.
1x de tarts van Yankee Candle (daar werd ik bij het afhalen van de folie al zo beroerd van dat ik ze weer weggegeven heb) en 1x via internet bij een vrouwtje die ze zelf maakte. Ook geen succes, dagenlang hoofdpijn.
Alleen kan ik dus wel tegen geurkaarsen (hoe sterk ook) en geurwaxines enzo.
Heeft iemand enig idee wat er anders is aan die melts waardoor ik daar niet tegen kan? Of had ik gewoon pech en 2x een verkeerd merk ofzo?
In de winkel vind ik Scentchips wel lekker ruiken en ik zag dat Bolsius ook van die wax dingen heeft. Dacht misschien kan ik Bolsius wel proberen aangezien dat een kaarsenmerk is.
Wat is jullie favoriete wax melt?

#firstworldproblem
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 02 Jan 2018 21:38

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Ik krijg er ook snel hoofdpijn van, soms ook misselijk, maar ik kan goed tegen enigszins neutrale geuren zoals vanille. Die heb ik gewoon van scentchips en dat gaat altijd goed. Bolsius heb ik nog nooit geprobeerd, sorry :wink:

♥♥
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 02 Jan 2018 21:40

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Ik heb volgens mij Bolsius. Kan ik met meeting wel meenemen, kun je testen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2018 21:42

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Burn schreef:Ik heb volgens mij Bolsius. Kan ik met meeting wel meenemen, kun je testen.

Dat is lief, maar ze zijn NU 1+1 gratis bij Kruidvat, dus misschien moet ik het maar gewoon proberen.

:smile:
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Jan 2018 21:43

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Je kunt ook van die geurolie er in doen, ruikt veel minder sterk en kun je zelf aanlengen met water.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2018 21:43

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Elliot schreef:Ik krijg er ook snel hoofdpijn van, soms ook misselijk, maar ik kan goed tegen enigszins neutrale geuren zoals vanille. Die heb ik gewoon van scentchips en dat gaat altijd goed. Bolsius heb ik nog nooit geprobeerd, sorry :wink:

Ik had van waxmelts.nl (dat vrouwtje wat ze zelf maakt) iets in de trend van Fresh linnen en dat was verschrikkelijk haha.
Tis toch trial and error denk ik. :12:
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 02 Jan 2018 21:43

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Ik heb het bij sommige sterke geuren ook. Doe je per keer een hele wax in je brander? Ik snij ze nog wel eens door de helft of in 3. En na een uurtje blaas ik t kaarsje uit. Nu heb ik ook maar een klein huisje dus bij mij is de geur al snel teveel.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2018 21:44

Re: Wax melts en Scentchips etc.

MissEnergy schreef:Je kunt ook van die geurolie er in doen, ruikt veel minder sterk en kun je zelf aanlengen met water.

Er zaten 3 flesjes olie bij, maar een vieze oma geur haha. Verdampt dat niet snel?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Jan 2018 21:47

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Cotton schreef:
MissEnergy schreef:Je kunt ook van die geurolie er in doen, ruikt veel minder sterk en kun je zelf aanlengen met water.

Er zaten 3 flesjes olie bij, maar een vieze oma geur haha. Verdampt dat niet snel?


Ik steek het bijna nooit aan, dus geen idee :smile:
08/2018
05/2021
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2018 21:48

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Beachgirl schreef:Ik heb het bij sommige sterke geuren ook. Doe je per keer een hele wax in je brander? Ik snij ze nog wel eens door de helft of in 3. En na een uurtje blaas ik t kaarsje uit. Nu heb ik ook maar een klein huisje dus bij mij is de geur al snel teveel.

Hmmmm, weet ik niet meer. Volgens mij waren ze vrij dik en gingen ze niet zo makkelijk doormidden dus ik denk niet dat dat toen lukte.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2018 21:49

Re: Wax melts en Scentchips etc.

MissEnergy schreef:
Cotton schreef:
MissEnergy schreef:Je kunt ook van die geurolie er in doen, ruikt veel minder sterk en kun je zelf aanlengen met water.

Er zaten 3 flesjes olie bij, maar een vieze oma geur haha. Verdampt dat niet snel?


Ik steek het bijna nooit aan, dus geen idee :smile:

Hahahaha. Echte goede tip! :razz:
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Jan 2018 21:55

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Cotton schreef:
Beachgirl schreef:Ik heb het bij sommige sterke geuren ook. Doe je per keer een hele wax in je brander? Ik snij ze nog wel eens door de helft of in 3. En na een uurtje blaas ik t kaarsje uit. Nu heb ik ook maar een klein huisje dus bij mij is de geur al snel teveel.


Mijn vriend blaast het ook uit na een uurtje.
08/2018
05/2021
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Jan 2018 21:56

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Ohja die heb ik toen nog van je overgenomen! Bijna niet gebruikt vervolgens want ik vond het ook veel te heftig helaas.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2018 21:57

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Zora schreef:Ohja die heb ik toen nog van je overgenomen! Bijna niet gebruikt vervolgens want ik vond het ook veel te heftig helaas.

Hmm misschien lag het dan toch aan die dingen. Morgen maar een pakje Bolsius scoren om te proberen.
<<

Anoniem317

Bericht 02 Jan 2018 22:05

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Ik gebruik momenteel die van Bolsius. Ik heb het idee dat deze minder heftig ruiken dan die van Scentchips, maar dat kan ook aan de geur liggen. Ik heb geen idee.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Jan 2018 08:39

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Cotton schreef:
Elliot schreef:Ik krijg er ook snel hoofdpijn van, soms ook misselijk, maar ik kan goed tegen enigszins neutrale geuren zoals vanille. Die heb ik gewoon van scentchips en dat gaat altijd goed. Bolsius heb ik nog nooit geprobeerd, sorry :wink:

Ik had van waxmelts.nl (dat vrouwtje wat ze zelf maakt) iets in de trend van Fresh linnen en dat was verschrikkelijk haha.
Tis toch trial and error denk ik. :12:

Oeh ja Fresh linnen daar heb ik ook een slechte ervaring mee. Wat een penetrante nare geur was dat.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jan 2018 08:53

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Elliot schreef:
Cotton schreef:
Elliot schreef:Ik krijg er ook snel hoofdpijn van, soms ook misselijk, maar ik kan goed tegen enigszins neutrale geuren zoals vanille. Die heb ik gewoon van scentchips en dat gaat altijd goed. Bolsius heb ik nog nooit geprobeerd, sorry :wink:

Ik had van waxmelts.nl (dat vrouwtje wat ze zelf maakt) iets in de trend van Fresh linnen en dat was verschrikkelijk haha.
Tis toch trial and error denk ik. :12:

Oeh ja Fresh linnen daar heb ik ook een slechte ervaring mee. Wat een penetrante nare geur was dat.

Ja de definitie van frisse was is ook voor iedereen anders natuurlijk. :angel:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Jan 2018 08:57

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Haha ik kan sowieso heel slecht tegen schone was met een geurtje. Mijn schone was ruikt gewoon naar niks, of naar buiten als het buiten aan de lijn heeft gehangen. Maar van wasverzachter of wasmiddel met geurtjes word ik ook misselijk, dus daar zal het wel misgaan :smile:

♥♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Jan 2018 09:07

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Ik heb Scent Chips. De meeste kan ik prima tegen, maar soms zitten er geurtjes bij waar ik ook hoofdpijn van krijg. Helaas kan ik dat van te voren niet inschatten, dat merk ik pas als ik ze aan doe. Sowieso doe ik altijd maar een halfje, anders vind ik het veel te heftig.
<<

Anoniem278

Bericht 03 Jan 2018 09:20

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Ik heb Bolsius en Scent chips. Ik ben wel kritisch in de soort geuren, ik hoef geen te erge bloemen geuren enzo. (heb jij ook last van als je zo'n hyacint krijgt die je nu overal ziet, die nog moet uitkomen? Dat vind ik echt t allerergste qua geur)

Mijn favoriete geur is trouwens: Cotton. (of pure Cotton) :smile:
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jan 2018 09:23

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Quizzle schreef:Ik heb Bolsius en Scent chips. Ik ben wel kritisch in de soort geuren, ik hoef geen te erge bloemen geuren enzo. (heb jij ook last van als je zo'n hyacint krijgt die je nu overal ziet, die nog moet uitkomen? Dat vind ik echt t allerergste qua geur)

Mijn favoriete geur is trouwens: Cotton. (of pure Cotton) :smile:

Ja hycinthen zijn ook heel sterk. Ik krijg daar geen hoofdpijn van, maar vind het ook geen fijne geur.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 03 Jan 2018 09:33

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Zelf doe ik ze altijd door de midden en een sterke geur blaas ik ook na een uurtje uit.
Het Kruidvat heeft ook van een ander merk een doosje voor 0,99 daarvan vind ik de appel, kaneel, steranijs o.i.d. Erg lekker en fresh cotton.
Sommigen van Scent chips zelf vind ik lekker, maar van sommigen inderdaad ook mega hoofdpijn en word ik beroerd. Ik weet nog niet waar het hem in zit.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jan 2018 09:35

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Elliot schreef:Haha ik kan sowieso heel slecht tegen schone was met een geurtje. Mijn schone was ruikt gewoon naar niks, of naar buiten als het buiten aan de lijn heeft gehangen. Maar van wasverzachter of wasmiddel met geurtjes word ik ook misselijk, dus daar zal het wel misgaan :smile:

Ja ik word ook misselijk van heel veel wasverzachter. :thumbdown:
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Jan 2018 10:18

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Ik heb ook altijd Bolsius maar dan wel de fresh linen geur. Vanille/kaneel vind ik echt vreselijk!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2018 20:05

Re: Wax melts en Scentchips etc.

Nou bij Karwei creascents gehaald. Een blokje drijfhout geur in 3en gebroken en aangestoken. Ruikt lekker, maar volgens mij heb ik er toch weer lichtelijk hoofdpijn van gekregen. De brander is ook alweer uit, want begon het wel heel erg te ruiken. :face:
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers