Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Challenges!

<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 01 Jan 2018 08:46

Challenges!

Het nieuwe jaar is al begonnen, maar op de valreep nog een challenges topic!

Welke challenge wil jij dit jaar met jezelf aan gaan? Motiveer en stimuleer elkaar via het forum!

Afgelopen jaar hebben een aantal challenge topic het erg goed gedaan, tijd voor meer. Te denken valt aan:

Boeken challenge; x aantal boeken per maand/jaar lezen. Door informatie over je gelezen boek te plaatsen, inspireer je elkaar tot nieuwe boeken.

Nieuwe recepten challenge; x aantal nieuwe recepten per week/maand/jaar. Dit kan je nog specificeren met x aantal recepten uit kookboeken, van internet, hoofdgerechten, soepen, tussendoortjes, uit bepaalde keukens, met bepaalde groentes, koolhydraat arm, etc.

x dagen geen suiker/snoepgoed challenge.

x dagen geen alcohol challenge.

Sport challenge; x aantal keer/min/km/wedstrijden per week/maand/jaar. Motiveer elkaar tot meer bewegen, meer uitdagingen en boek vooruitgang met elkaar!

Bedenk nog meer challenges en plaats ze hier! Bij voldoende animo kan er voor iedere challenge een apart topic geopend worden!

Wat ik zelf wil doen:

- 40 boeken lezen
- 52 nieuwe recepten;
15 recepten uit Koken met Karin
5 nieuwe snijbonen recepten
5 nieuwe sperziebonen recepten
3 nieuwe courgette recepten
5 thaise recepten
29 andere recepten nog bedenken waaronder
- Sporten;
110x hardlopen
365km hardlopen
2 hardloopwedstrijden
Mijn PR op de 5km verbeteren

Verder laat ik mij nog inspireren door anderen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Jan 2018 08:51

Re: Challenges!

Wow wat veel! Knap hoor.

Ik heb juist besloten geen enkele challenge aan te gaan. Geen druk van buitenaf voor mezelf. Klinkt flauw om te zeggen in dit topic maar het bevestigt voor mij dat het juist goed is om eens niet mee te doen met zoiets.

Een Amerikaanse vriendin van me doet voor de zoveelste keer aan een jaarlijkse foto challenge. Elke dag een foto maken van een bepaald thema. Ik heb nog heel even getwijfeld want ik vind zoiets heel leuk maar ik weet dat ik dat niet moet gaan doen omdat ik me dan rot voel als 't niet lukt. Dus mijn challenge is geen challenge aannemen dit jaar ;-)
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 01 Jan 2018 08:53

Re: Challenges!

Ik doe ook niet aan challenges, ik wil juist een jaar met zo min mogelijk verplichtingen enzo, vooral dingen doen die ik leuk vind en niet teveel dingen doen omdat ze moeten.

♥♥
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Jan 2018 12:07

Re: Challenges!

Ik wil in januari een maand geen alcohol drinken.
<<

Dorien

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 169

Geregistreerd: 08 Aug 2017 10:58

Woonplaats: Aalst (BE)

Bericht 01 Jan 2018 12:15

Re: Challenges!

Wat ik wil doen:
- 12 boeken lezen/jaar;
- Op tijd beginnen met samenvattingen maken voor school, niet wachten tot het laatste moment :redface:;
- 12 recepten koken/jaar;
- Minstens 4 keer een andere wereldkeuken koken/eten.
<<

Anoniem315

Bericht 01 Jan 2018 12:39

Re: Challenges!

Minimaal 20 boeken lezen.

Verder niet. Ik zie wel wat er op mijn pad komt.
<<

Anoniem243

Bericht 01 Jan 2018 12:53

Re: Challenges!

Ik doe ook geen challenges meer maar ik heb wel besloten dat 2018 het jaar wordt waarin ik definitief van mijn nagels(riem)pulkverslaving af kom. Daarnaast wil ik na maanden alles gegeten te hebben wat los of vast zat het laatste stukje zwangerschap wat minder ongezond voedsel naar binnen stouwen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 01 Jan 2018 13:00

Re: Challenges!

Uit een ander topic en even de meetbare:

- met de verjaardag van de jongste weer in m’n oude kleding kunnen.
- tenminste 2 uit de 4 werkdagen in mijn pauze wandelen in het park achter kantoor.
- zodra de jongste op de fiets kan, bij droog weer alles is m’n woonplaats op de fiets doen
- een vast bedrag per maand sparen (tenminste 10 uit de 12 maanden).
- max 5 minuten douchen (met kind max 10), 6 uit 7 dagen
- instagram challenge doen die ik kado heb gekregen.
L2014 & H2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 01 Jan 2018 13:24

Re: Challenges!

Elliot schreef:Ik doe ook niet aan challenges, ik wil juist een jaar met zo min mogelijk verplichtingen enzo, vooral dingen doen die ik leuk vind en niet teveel dingen doen omdat ze moeten.


Dit inderdaad. Word al gestresst als ik de lijst in de OP zie.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 01 Jan 2018 23:13

Re: Challenges!

Haha ja van de OP krijg ik ook direct stress, mij teveel druk en verplichtingen.
Mijn challenges:
ALGEMEEN
- 1x per week sporten (liever 2x)
- 5-7 kg afvallen weer
- elke maand 1 boek lezen

Maandelijkse uitdagingen:
- januari: geen alcohol drinken
- februari: geen kleding kopen
- maart: geen brood/aardappels/pasta eten
- april: de plinten laten afmaken
- mei: de tuin mooi maken

Meer weet ik niet tot nu toe.
04-2014
10-2015
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Jan 2018 23:18

Re: Challenges!

Lady schreef:
Elliot schreef:Ik doe ook niet aan challenges, ik wil juist een jaar met zo min mogelijk verplichtingen enzo, vooral dingen doen die ik leuk vind en niet teveel dingen doen omdat ze moeten.


Dit inderdaad. Word al gestresst als ik de lijst in de OP zie.


Ik ook ja. Daar heb je een hele dagtaak aan.

Ik ben ook geen mens voor challenges. Ik ben wel van plan om - heel oldskool - zegeltjes te gaan sparen bij Albert Heijn (ouderwetse zegels dus), maar dat telt niet echt als een challenge. Ik ben het trouwens meteen op de eerste de beste dag al vergeten, dus heel goed gaat het vooralsnog ook niet met dat voornemen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 02 Jan 2018 08:43

Re: Challenges!

Ik ga wel meedoen met een geen alcohol challenge, haha :smile:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 02 Jan 2018 09:11

Re: Challenges!

Oh leuk Susan die zegeltjes :) Als ik in de AH bij m’n ouders ben wordt me dat ook altijd gevraagd. Denk dat ik dat ook wel leuk zou vinden, maar in m’n eigen AH zou ik er echt om moeten vragen en die caissières weten het ook niet (heb ze wel eens gevraagd voor m’n moeder, dat ging toen vrij lastig) dus dat is me de moeite niet.
#teammaple🍁
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 02 Jan 2018 10:06

Re: Challenges!

Ik word ook al beetje angstig als ik die lijst uit de OP zie. Ik wil helemaal niet nog meer druk dan ik normaal al ervaar. Ik wil juist wat chiller worden en dingen meer laten gebeuren.

Dus voor mij de challenge lekker geen challenge aan te gaan!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Jan 2018 10:18

Re: Challenges!

Ik heb dit jaar een challenge en dat is mijn studie afronden. Ik denk dat die al groot genoeg is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Jan 2018 11:34

Re: Challenges!

Op zich vallen de challenges uit de op wel mee toch?

Komt neer op 1x per week een nieuw recept en 2 a 3x per week 3,5 km hardlopen.

Voor mij is het vooral dat ik 5/7 dagen een uurtje wil leren. En 1 dag in de week knallen. Studie is gewoon belangrijk.
Verder afvallen maar daar wil ik geen druk op. Gewoon doorgaan met doelen halen net als vorig jaar
2015 💙
<<

Anoniem222

Bericht 02 Jan 2018 11:36

Re: Challenges!

Ik wil juist ook niet teveel moeten haha. Dus mijn challenge is een zo zen mogelijk jaar en bewust omgaan met mijn mentale gezondheid. En doen waar ik zin in heb.
<<

Anoniem282

Bericht 02 Jan 2018 12:52

Re: Challenges!

Ik vind het wel fijn om te lezen, maar zodra ik een lijstje moet afvinken haak ik doorgaans af.

Die zegeltjes spaar ik trouwens al een aantal jaren. Heel handig! Ben er al regelmatig een weekendje weg van geweest. Merk niets van het ervoor sparen en per kaart toch 52 euro waard.
<<

Anoniem301

Bericht 02 Jan 2018 12:53

Re: Challenges!

Elliot schreef:Ik doe ook niet aan challenges, ik wil juist een jaar met zo min mogelijk verplichtingen enzo, vooral dingen doen die ik leuk vind en niet teveel dingen doen omdat ze moeten.

Dit vind ik een hele mooie ja!
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2018 13:01

Re: Challenges!

Nou een challenge is het niet echt, maar ik ga er alles aan doen om m'n zwangerschapsdiabetes d.m.v. voeding in de hand te houden zodat ik geen insuline hoef te prikken en dus geen inleiding hoef met 38weken. Dat hele 'geen chocola en koekjes' is al een challenge op zich, gelukkig duurt het niet een heel jaar.

Verder wil ik wel weer iedere week een nieuw recept proberen. Of in ieder geval 50 nieuwe recepten dit jaar. Iedere week is rondom de baby een beetje lastig, maar we hebben ook wel eens 2 of 3 nieuwe dingen per week.

Verder wat Elliot zegt.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 02 Jan 2018 13:05

Re: Challenges!

Elliot schreef:Ik doe ook niet aan challenges, ik wil juist een jaar met zo min mogelijk verplichtingen enzo, vooral dingen doen die ik leuk vind en niet teveel dingen doen omdat ze moeten.

Mooi verwoord! Voor mij geldt het net zo.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Jan 2018 13:14

Re: Challenges!

Ik vond de receptenchallenge heel leuk afgelopen jaar, en dat werkte ook echt, want ik heb uiteindelijk 60 nieuwe recepten uitgeprobeerd (doel was 30). Dit jaar wil ik wel weer iets soortgelijks gaan doen.
Verder was de boekenchallenge weer geen succes bij mij. Maar dit jaar doe ik weer gewoon een poging haha.
Verder ben ik niet zo van de challenges/voornemens, dus hier laat ik het lekker bij.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 02 Jan 2018 13:27

Re: Challenges!

Niet verwacht dat veel het als heel veel zouden ervaren!
Ik heb juist gekozen voor dingen die mij ontspannen en energie geven, omdat ik dit meer wil doen/bewuster van wil worden.
Als ik enkel 52 recepten had opgeschreven, lijkt het al minder dan mijn hele specificatie. Dit is om de vriezer leeg te krijgen :).
Mijn PR tijd verbeteren is meer een wens dan dat ik er een echte challenge van wil maken. Het sporten komt neer om 2,3 keer sporten per week met in totaal 7km per week. Als je het zo ziet is het al een stuk minder veel/zwaar.

Ieder moet doen wat hij wil, begrijp ook goed dat sommigen bewust voor niets kiezen.

Eigenlijk dus wat Minx zegt.

Minx schreef:Op zich vallen de challenges uit de op wel mee toch?

Komt neer op 1x per week een nieuw recept en 2 a 3x per week 3,5 km hardlopen.

Voor mij is het vooral dat ik 5/7 dagen een uurtje wil leren. En 1 dag in de week knallen. Studie is gewoon belangrijk.
Verder afvallen maar daar wil ik geen druk op. Gewoon doorgaan met doelen halen net als vorig jaar


Wanneer ik elke week een nieuw recept zou willen maken, geeft het mij wel druk. Op een jaar niet, de ene week maak ik meerdere nieuwe recepten, dan weer een paar weken niets.
<<

Anoniem278

Bericht 02 Jan 2018 15:13

Re: Challenges!

Ik wil eigenlijk graag 'De Verbeelding' book challenge 2018 gaan doen.

Het is een creatieve manier van anders lezen want ik kan mezelf wel een aantal gaan stellen, maar ik lees meer dan genoeg. Dit is eens wat anders.
http://verbeelding.org/2018/01/01/verbe ... enge-2018/
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 02 Jan 2018 15:59

Re: Challenges!

Ik zie jouw challenges niet als veel of erg belastend hoor. Ze lijken mij realistisch en niet al te moeilijk haalbaar (behalve 40 boeken zou voor mij echt een uitdaging zijn).
Ik vind challenges fijn omdat je bewust met 'iets' bezig bent. Dat bewustzijn kan me juist helpen bij mezelf te blijven en voor mezelf goede keuzes te maken. Het gevaar is wel dat ik daar in doorschiet en dat het averechts werkt. Zo doe ik momenteel geen challenges die met eten te maken hebben, omdat ik me snel schuldig voel als ik me dan niet aan mijn eigen regels houd. Maar ik zie een challenge niet per definitie als negatief of vermoeiend of als dat je veel van jezelf eist.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers