Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is jullie koelkast altijd gevuld?

<<

Anoniem284

Bericht 29 Dec 2017 09:57

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Pippa schreef:Nee hoor, regelmatig (bijna) leeg.. maar hebben wel altijd koffie/thee/limonade in huis om te drinken


Dit inderdaad.

Ik heb vaak alleen het noodzakelijke in huis (eten voor de week en chips voor m'n vriend). Als er onverwacht iemand op de koffie komt, kan ik wel koffie aanbieden, maar geen koekje erbij ofzo. Klaagt mijn schoonvader altijd over, haha. Het probleem is alleen dat als ik het haal als voorraadje ik er niet vanaf kan blijven. Als ik weet dat ik bezoek krijg, haal ik uiteraard wel iets voor bij de koffie.
<<

Anoniem328

Bericht 29 Dec 2017 10:33

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Gympie schreef:
Pippa schreef:Nee hoor, regelmatig (bijna) leeg.. maar hebben wel altijd koffie/thee/limonade in huis om te drinken


Dit inderdaad.

Ik heb vaak alleen het noodzakelijke in huis (eten voor de week en chips voor m'n vriend). Als er onverwacht iemand op de koffie komt, kan ik wel koffie aanbieden, maar geen koekje erbij ofzo. Klaagt mijn schoonvader altijd over, haha. Het probleem is alleen dat als ik het haal als voorraadje ik er niet vanaf kan blijven. Als ik weet dat ik bezoek krijg, haal ik uiteraard wel iets voor bij de koffie.


Whaha precies mijn schoonvader. Altijd klagen dat we geen koekjes hebben als ze onverwachts komen. Voorraadprobleem hier hetzelfde. Pak koekjes is meestal zo op, vooral dankzij mijn man haha.

Verder hebben wij bijna altijd wel een goed gevulde koelkast. Voor alles op raakt doen wij alweer boodschappen. Dus er is nooit iets echt op. Behalve koekjes chips etc dus.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Dec 2017 10:44

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Wij doen normaal gesproken 1 keer per week boodschappen, dus aan het eind van de week is de koelkast wel wat leger. Basisdingen liggen er altijd nog wel in. Verder ligt er ook altijd wel wat in de vriezer en in de voorraadkast, dus als het er niet van komt om op vrijdag boodschappen te doen kunnen we meestal nog wel een dagje vooruit. We hebben ook altijd wel voldoende frisdrank/sapjes staan, en er ligt ook altijd wel wat lekkers zoals koekjes/chocolade/chips voor eventuele visite of voor onszelf (al gebeurt dat hier niet zo vaak dat we onverwacht visite krijgen). Gelukkig kunnen wij ons wel beheersen dus het is geen probleem dat het er ligt, sterker nog, het gebeurt eerder dat we soms iets op 'moeten' maken omdat het er al een tijdje ligt en bijna over de datum gaat. :wink:
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 29 Dec 2017 12:00

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Nee onze koelkast is behoorlijk leeg. Vaak ligt er dit in: standaarddingen als boter, mosterd, mayo, curry, sambal en een dicht potje pesto ofzo. Wat ingrediënten voor 1 a 2 dagen avondeten en kaas + 1 a 2 andere soorten beleg. Verder wat wijn/bier/radlers en een fles baileys. Fris hebben we bijna nooit. We wonen ook bijna naast de supermarkt dus dat is handig. We hebben überhaupt geen voorraad van iets, gewoon geen ruimte voor.

Vrienden van ons hebben echt een uitpuilende koelkast, als je onverwachts langskomt staat er zo een enorme borrelplank op tafel (en krijg je bubbels). Echt heel leuk vind ik altijd, maar ik vraag me dan echt af hoe ik dat in een standaard week met z'n tweeen wegwerkt krijg voor het niet goed meer is. Weggooien is zonde, ik heb echt niet elke week mensen over de vloer voor borrels en ik wil het zelf ook niet allemaal opeten. Heel jammer haha!
Smile, it's free!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 29 Dec 2017 16:30

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Totaal niet zelfs. Ook de voorraadkast is hier vrij leeg.
Vanavond moet ik onverwachts zelf voor eten zorgen (zouden buiten de deur eten) en moet ik maar even bedenken hoe ik dat ga doen.
10.04.17
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 31 Dec 2017 15:38

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Ja eigenlijk wel. Te vol soms, maar we gooien vrij weinig weg. Er blijven regelmatig mensen mee eten, lunchen of borrelen. En dan kan ik altijd wel wat op tafel zetten. Qua drank hebben we altijd wel een krat bier koud liggen, paar flessen wijn, sap, melk en cola zero. Scheelt dat vriend ook een makkelijke eter is, ik eet zelf vaak op m'n werk, en vriend eet dan de restjes, of in een salade, of bakt een omelet met restjes, etc.
<<

Anoniem335

Bericht 31 Dec 2017 17:13

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Die van ons is vaker leeg dan vol. Voorraadkast is nu wel gevuld na een vol kerstpakket en nog wat flessen wijn, maar dat gaan we wel zo snel mogelijk leeg maken... het wordt alleen maar oud als het te lang blijft liggen.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 14 Jan 2018 12:46

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Lejow schreef:Vrijdag is boodschappen dag, die dag puilt hij altijd uit.. gedurende de week wordt het dan weer steeds leger, totdat het bijna leeg tot leeg is op donderdagavond haha


Zo gaat het hier ook ongeveer, wel heb ik bijna altijd wel melk op voorraad. De koelkast in de garage is bijna altijd goed gevuld met fris, bier en wijn :P
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem281

Bericht 14 Jan 2018 13:38

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Sinds een paar maanden heb ik echt netjes voorraden in huis voor bijna een week. Eigenlijk sinds Tobias echt met de pot mee eet. Voorheen waren we er superslecht in; was er iets niet? Boeiend, dan gaan we wel uit eten of we bestellen iets. Maar dat doen we nu niet meer omdat k wil dat Tobias gewoon eet en omdat ik er bakken met geld door 'weggooide' :')

Nu haal ik op zondag vaak de weekboodschappen; aardappelen, wat diepvriesgroenten, verse groenten, vlees, melk en kaas en dan haal ik halverwege de week nog extra fruit en elke donderdag een broodaanbieding bij de bakker. Ik merk enorm verschil aan uitgaven, nu redden we het met 40 euro per week aan eten-boodschappen en voorheen zat ik rustig op 70 euro per week.
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 15 Jan 2018 11:16

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Wij hebben twee koelkasten en die liggen toch regelmatig beide echt vol.
Ook hebben wij een berg aan kazen liggen, dat is echt bizar.
Ik haal meestal voor twee a drie dagen aan eten in huis en er ligt ook altijd veel aan beleg. Ik ben wel gestopt met pakken drinken kopen voor de kinderen, want daar gingen gewoon twee pakken er dag doorheen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Jan 2018 11:37

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Niet heel erg. Ik doe per dag boodschappen, dus we hebben niet voor dagen eten. Ik heb meestal ook niet heel veel soorten broodbeleg. Dingen als eieren, melk, frisdrank, bakboter, yogonaise, dat is er altijd wel, en ook vaak wel kaas en een vleeswarensoort. En dus het eten van die avond, als ik al boodschappen heb gedaan.

Fruit, brood, pindakaas, chocopasta, plus nog wat blikken in de voorraadkast, dat heb ik ook allemaal wel, maar dat staat niet in de koelkast.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 15 Jan 2018 17:40

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

we doen weekboodschappen maar zelfs dan ligt de koelkast niet propvol.
Dat komt omdat ik veel dingen die ik hier lees niet in de koelkast heb staan. pakken drinken, frisdrank, eieren, bepaalde groenten en fruit staan in de trapkast of de bijkeuken. voorraad genoeg dus maar niet in de koelkast.
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 15 Jan 2018 18:28

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Ik ben momenteel van de 'er is geen betere raad dan voorraad' dus zal hier niet snel misgrijpen. Heel fijn, want ik heb echt in geen jaren dat zo fijn op de rit gehad.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 20 Jan 2018 17:26

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Nope, wij doen 1x in de week boodschappen. Tegen die tijd is hij dus zo goed als leeg :razz:
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers