Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Algemeen

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 29 Dec 2017 14:15

Re: Stomme vragen topic

caribbeanlover schreef:Ben ik nou zo stom of lijkt het alsof de lente en zomer korter zijn dan de koude seizoenen? :laughcry:
Voor mijn gevoel is de zomer zo voorbij en zitten we te lang in de kou met de herfst en winter.

Ik wil niet zeggen dat je stom bent want dat is erg onaardig, maar de zomer en lente zijn niet korter dan andere seizoenen. Elk seizoen duurt drie maanden. Alleen de echt mooie dagen in de zomer zijn natuurlijk 'zeldzamer' in Nederland dan de natte koude dagen in de herfst en winter, dus gevoelsmatig kan het wel zo lijken dat de herfst en winter langer duren dan de lente en zomer.

♥♥
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Dec 2017 14:21

Re: Stomme vragen topic

Had het beter niet kunnen posten, want tuurlijk weet ik dat ze alle 4 even lang zijn. Het is idd een gevoelsmatig iets.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 29 Dec 2017 14:26

Re: Stomme vragen topic

Oh ja nouja ik dacht, je vraagt het in het stomme vragen topic, dus je wil ook graag een antwoord. Sorry.

♥♥
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Dec 2017 14:29

Re: Stomme vragen topic

Geeft niet is me eigen schuld ben een beetje in een rare bui dus let vooral niet op me.
<<

Anoniem231

Bericht 29 Dec 2017 18:16

Re: Stomme vragen topic

Nou ja voor mijn gevoel duurt de winter ook langer omdat het vaak slecht weer is, je toch meer binnen zit en het langer donker is. Dus het duurt gewoon erg lang voordat de dag om is en je naar bed kan.
In de winter lig ik vaak om 8 uur in bed, vooral als man aan het werk is. In de zomer kan ik bv om 10 uur nog buiten zitten.
<<

Anoniem231

Bericht 29 Dec 2017 18:17

Re: Stomme vragen topic

Hoe is het trouwens met jouw hond? Beetje bijgekomen van de schrik rondom het vuurwerk?
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Dec 2017 15:25

Re: Stomme vragen topic

Mijn agenda van '16/'17 loopt tot juli. Die van '18 begint 1-4. Waarom staat het overige niet bij '17?
Snap sowieso niet waarom er 2 in 1 zitten.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 30 Dec 2017 15:29

Re: Stomme vragen topic

Dan lijkt het erop dat je een schoolagenda hebt CBL.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Dec 2017 16:36

Re: Stomme vragen topic

Kreeft schreef:Dan lijkt het erop dat je een schoolagenda hebt CBL.


Oh hahaha ja dat moet idd wel. Koop altijd zo'n simpel ding van de Action. Die ik nu heb voor '18 loopt tot 5-1-'19 dus da's een goede.
<<

caribbeanlover

Bericht 31 Dec 2017 13:30

Re: Stomme vragen topic

Volgens iemand die ik ooit sprak ben je niet verplicht om 112 te bellen (je zal je mobiel maar niet bij je hebben) als je iemand op straat zit liggen oid.

Is dat zo?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 31 Dec 2017 14:54

Re: Stomme vragen topic

Je bent wel verplicht iemand te helpen binnen je eigen kunnen. Dus als je EHBO hebt ga je iemand helpen. Heb je dat niet en voel je je niet comfortabel dan hoef je geen directe hulp te verlenen, maar hulp van andere inschakelen is ook hulp verlenen. En als je geen mobiel hebt en er is niemand in de buurt dan zou ik toch echt naar de eerste de beste telefoon rennen.

Snap het overigens niet als iemand dat kan: iemand op straat zien liggen en niet even kijken of je kan helpen of hulp in schakelen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 31 Dec 2017 17:04

Re: Stomme vragen topic

Jorja schreef:Je bent wel verplicht iemand te helpen binnen je eigen kunnen. Dus als je EHBO hebt ga je iemand helpen. Heb je dat niet en voel je je niet comfortabel dan hoef je geen directe hulp te verlenen, maar hulp van andere inschakelen is ook hulp verlenen. En als je geen mobiel hebt en er is niemand in de buurt dan zou ik toch echt naar de eerste de beste telefoon rennen.

Snap het overigens niet als iemand dat kan: iemand op straat zien liggen en niet even kijken of je kan helpen of hulp in schakelen.


Dat snap ik ook nooit zo goed maar helaas gebeurt het echt..
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jan 2018 11:56

Re: Stomme vragen topic

Ik zag laatst iets op tv waar 29 jarige jongen zegt dat hij eindelijk een echte man is omdat hij voor het eerst vader is geworden. Zijn moeder beviel op haar 18e van hem en is echt geen 36!
Hoe kan dat?
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jan 2018 11:58

Re: Stomme vragen topic

caribbeanlover schreef:Ik zag laatst iets op tv waar 29 jarige jongen zegt dat hij eindelijk een echte man is omdat hij voor het eerst vader is geworden. Zijn moeder beviel op haar 18e van hem en is echt geen 36!
Hoe kan dat?

Zijn moeder is dan 47. Wat is de vraag precies?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jan 2018 11:59

Re: Stomme vragen topic

caribbeanlover schreef:Volgens iemand die ik ooit sprak ben je niet verplicht om 112 te bellen (je zal je mobiel maar niet bij je hebben) als je iemand op straat zit liggen oid.

Is dat zo?


Je bent altijd verplicht om iemand, naar jouw mogelijkheden, te helpen. Ondertussen is er ook vastgesteld dat eventueel letsel wat ontstaat door hulp, niet kan worden aangerekend op de persoon die hulp heeft geboden.
Plus als er een AED in de buurt is, die kan iedereen aansluiten. Want daar wordt letterlijk verteld wat je moet doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jan 2018 12:00

Re: Stomme vragen topic

Cotton schreef:
caribbeanlover schreef:Ik zag laatst iets op tv waar 29 jarige jongen zegt dat hij eindelijk een echte man is omdat hij voor het eerst vader is geworden. Zijn moeder beviel op haar 18e van hem en is echt geen 36!
Hoe kan dat?

Zijn moeder is dan 47. Wat is de vraag precies?


Laat maar.................dom van me oeps!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Jan 2018 17:13

Re: Stomme vragen topic

Ik heb al 3-4 dagen last van mijn rug. Waar ik eerst dacht dat het spanning was voor mijn tentamens, sta ik nu sinds gisterenochtend scheef. Het lijkt net of ik een extreme scoliose heb in mijn onderrug. Ik probeer het al warm te houden en daar waar kan te lopen of te fietsen ( fietsen is het minst pijnlijke), maar ja ik moet ook gewoon nog leren voor mijn tentamens.

Nu wil ik morgenvroeg, voor mijn tentamens langs de fysio gaan om te laten zien dat het eigenlijk niet langer kan wachten dan morgen voordat ze er iets aan doen. Zal dat zin hebben? Doordat ze het zien, dat je dan eerder terecht kan? De fysio ligt op de route naar school, dus ik hoef er niet voor om te rijden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 21 Jan 2018 17:43

Re: Stomme vragen topic

Als het op je route ligt zou ik gewoon gaan, als het niet kan hoor je het wel en dan maak je alsnog een afspraak :)
Sterkte ermee in ieder geval!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 21 Jan 2018 18:56

Re: Stomme vragen topic

Emma schreef:Als het op je route ligt zou ik gewoon gaan, als het niet kan hoor je het wel en dan maak je alsnog een afspraak :)
Sterkte ermee in ieder geval!


Dat zou ik ook doen, nooit geschoten is altijd mis
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Jan 2018 10:07

Re: Stomme vragen topic

Het is toch respectloos en niet onrespectvol? Die laatste vind ik gewoon slecht nederlands, maar volgens mij kan beide. Dat is toch de verkeerde benaming voor respectloos?
<<

Dorien

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 169

Geregistreerd: 08 Aug 2017 10:58

Woonplaats: Aalst (BE)

Bericht 22 Jan 2018 11:49

Re: Stomme vragen topic

Volgens Onze Taal kan onrespectvol ook, al zou ik het zelf nooit gebruiken omdat het inderdaad raar klinkt.
https://mobile.twitter.com/onzetaal/sta ... 9449822209
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 24 Jan 2018 08:52

Re: Stomme vragen topic

Mijn telefoon zeurt steeds vaker dat het geheugen vol zit en volgens mij komt dit vooral door de geschiedenis/opslag van whatsapp. Ik heb al heel veel foto's en filmpjes id eik via whatsapp heb gekregen verwijderd, maar hoe kan ik het beste die geschiedenis verwijderen, zonder ook al mijn groepen enzo te verwijderen? Ik heb een android toestel.
december 2016
juli 2019
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Jan 2018 08:57

Re: Stomme vragen topic

Je kunt bij elk gesprek voor 'wis chat' kiezen. Dan worden alle berichten uit het gesprek verwijderd, maar het gesprek zelf blijft wel bestaan. Groepen verwijder je pas als je ze verlaat én verwijderd.

♥♥
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 24 Jan 2018 10:07

Re: Stomme vragen topic

Elliot schreef:Je kunt bij elk gesprek voor 'wis chat' kiezen. Dan worden alle berichten uit het gesprek verwijderd, maar het gesprek zelf blijft wel bestaan. Groepen verwijder je pas als je ze verlaat én verwijderd.


Dankjewel! Ik kan inderdaad de inhoud wissen, maar sommige chats (groep of niet) verdwijnen dan ook en anderen blijven staan... kan ik daar nog iets mee?
december 2016
juli 2019
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Mrt 2018 14:58

Re: Stomme vragen topic

Is hier iemand goed in Duits? Ik doe met de app memrise Duits, en ik snap iets niet goed. Via Google kom ik er ook niet uit. Wanneer gebruik je het werkwoord werden en wanneer haben. De memrise app zegt; ich hätte gern = ik wil graag (bij iets hebben) en ich würde gern= ik wil graag (bij iets doen). Tot zover, ok, redelijk duidelijk. Maar dan is het vervolgens; 'ik hätte gern eine Tasse Tee' maar 'was würden Sie gern essen'. En dan snap ik dus niet waarom je in dit geval verschillende werkwoorden gebruikt. Iemand?
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers