Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slaapverlamming + enge hallucinatie

<<

Anoniem266

Bericht 31 Dec 2017 11:01

Slaapverlamming + enge hallucinatie

Hoi hoi,

Wie heeft dit al weleens gehad?
Ik hoor het de laatste tijd in mijn omgeving zo ontzettend vaak !
Heb het zelfs ook weleens gehad en denk er nog regelmatig aan soms durf ik niet eens te slapen als ik eraan terug denk.
Het klinkt erg raar maar ik werd toen verkracht door een zwarte schim in mijn slaap :palm:

Hoe is jullie ervaring gegaan als je dit ook ooit gehad hebt ?

Ik ga ook echt nooit meer op mijn rug slapen en schrik als ik soms op mijn rug wakker wordt.

Een vriendin van mij heeft dit laatst ook gehad en die is normaal totaal niet bang maar nu nog steeds als ze gaat slapen.

Groetjes Reep
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Dec 2017 12:40

Re: Slaapverlamming + enge hallucinatie

Ja ik heb dit ooit gehad, met personen met stemmen in de muur en wakker worden met een slaapverlamming. Ik vond het doodeng. Ik heb heel lang daarna nog met m'n licht aan geslapen. Is zo'n 8 jaar geleden nu, daarna nooit meer gehad. Vooral dat verlammende was zo eng en die hallucinatie ook. Ik heb overigens door slaapgebrek ook wel eens hallucinaties gehad, na een nachtdienst bijvoorbeeld, dat ik een man met geweer zag lopen.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 31 Dec 2017 12:52

Re: Slaapverlamming + enge hallucinatie

Mijn man heeft dat regelmatig. Maar geen hallucinaties erbij. Hij wordt wakker en kan niks.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 31 Dec 2017 12:55

Re: Slaapverlamming + enge hallucinatie

Sam schreef:Mijn man heeft dat regelmatig. Maar geen hallucinaties erbij. Hij wordt wakker en kan niks.

Dit heb ik idd ook. Ongeveer 1 x per week. Zit dan vaak nog wel in een droom waar ik uit kom maar gelukkig geen hallucinaties. De verlamming duurt ongeveer 15 seconde tot een halve minuut denk ik. Voor mij inmiddels niet meer beangstigend.

Overigens heb ik los hiervan wel ooit een hallucinatie gehad. Dat weet ik nog als de dag van gister terwijl ik denk ik 16 ofzo was...
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem301

Bericht 31 Dec 2017 13:39

Re: Slaapverlamming + enge hallucinatie

Ja ook herkenbaar, zonder de hallucinaties. Eng he. Ik heb mezelf aangeleerd op dat moment te ontspannen. Hoe harder je vecht om te schreeuwen of te kunnen bewegen hoe moeilijker het gaat. Heb het al een poos niet meer gehad. Op m’n rug slapen kan het inderdaad triggeren. Jouw verhaal klinkt helemaal naar zeg.
<<

Anoniem315

Bericht 31 Dec 2017 14:00

Re: Slaapverlamming + enge hallucinatie

Ik heb het één keer gehad, toen ik alleen woonde in een appartement. Ik werd wakker, maar kon me niet bewegen. Ik lag op mijn rug een beetje hulpeloos te wezen. Gelukkig was het wel al ochtend, dus licht, en ik had pas daarvoor iets over slaapverlamming gelezen, dus ik ben gaan ontspannen en dat hielp. Maar neemt niet weg dat het erg eng en beklemmend was. Brrr!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 31 Dec 2017 14:01

Re: Slaapverlamming + enge hallucinatie

O ik heb dit 1x gehad en vond het toen ZO eng!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 31 Dec 2017 15:13

Re: Slaapverlamming + enge hallucinatie

Slaapverlamming regelmatig, vooral als ik op m’n buik slaap. Hallucinaties voor zover ik me kan herinneren maar één keer gehad, ik twijfel over een tweede keer maar wat dat precies was, weet ik niet meer. De eerste keer was in elk geval toen ik nog vrij jong was, ik me realiseerde dat ik in bed lag, maar dat er een man aan de muur aan m’n hoofdeinde vastgeketend was en die plaste over m’n kussen. Zo bizar, maar zo eng ook op dat moment. Die klaterende straal naast m’n hoofd voelde op dat moment ontzettend echt.
<<

Anoniem321

Bericht 08 Jan 2018 13:14

Re: Slaapverlamming + enge hallucinatie

Ik heb dat regelmatig, en ook wel met hallucinaties. Dat kunnen stemmen/geluiden zijn of schimmen, maar ook dieren (meestal slangen omdat ik daar bang voor ben).
En ik kan me nog heel goed de eerste keer herinneren dat ik een hallucinatie had. Toen vlogen er meeuwen door mijn slaapkamerraam naar binnen.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers