Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huis verkopen

<<

Anoniem221

Bericht 19 Okt 2017 21:33

Re: Huis verkopen

Wil je in TA blijven wonen, Kajaka? Gewoon anders en groter? Of een andere woonplaats?

Wij denken stiekem na over emigratie. Niet aan de kant van ta, maar aan de andere kant waar we ook even ver van wonen. Maar goed, we denken ook na over een huurhuis. Dus alles is nog mogelijk. Dromen/fantaseren mag natuurlijk altijd. :)
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 20 Okt 2017 11:59

Re: Huis verkopen

Het is wel de bedoeling om in TA te blijven. We willen graag wat meer tuin en wat meer privacy. Maar mocht er niks naar onze zin te koop staan op het moment dat wij verkopen, kan het ook maar zo zijn dat we de provincie grens oversteken en naar gemeente E. gaan. Dus het kan nog van alles worden :) .
<<

Anoniem221

Bericht 20 Okt 2017 13:40

Re: Huis verkopen

Volgens mij is het wel leuk wonen in de gemeente E. Ik hoop dat er iets leuks voor jullie bij zit in jullie eigen woonplaats en zo niet, dan is er vast wel iets in de andere gemeente te vinden. En het scheelt, die kant spreekt nog redelijk dialect van over de provinciegrens, volgens mij.

Wij willen graag in de streek blijven wonen. Dat kan wel inhouden dat we de provinciegrens oversteken. Maar wat wil je ook, we plakken eraan vast. We willen in ieder geval groter, ruimer, met tuin en rust wonen. We zullen zien wat de toekomst brengt. :)
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 24 Okt 2017 12:19

Re: Huis verkopen

Gemeente E. is prima inderdaad. Ik kom er zelf vandaan en werk in E. zelf. Dus als we 'moeten' uitwijken die kant op is dat geen probleem.

Kopers van vandaag waren weer positief. Maar hebben (wederom) zelf nog een woning die verkocht moet worden. Voor volgende week vrijdag staat een bezichtiging gepland van mensen die al ver heen zijn met de verkoop van hen woning. Dus wie weet wat dat brengt...
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 27 Okt 2017 13:26

Re: Huis verkopen

Fotograaf is gister geweest in het huis van mijn vriend, is ruim een uur bezig geweest dus ben heel benieuwd. Het huis staat leeg dus toch knap dat je je dan een uur kan vermaken met een camera :wink:

Vriend moest alleen nog een hele map met allemaal formulieren invullen zucht.... Best een gedoe!
Hopelijk komt snel het te koop bord op het raam!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 29 Okt 2017 19:21

Re: Huis verkopen

Even een vraag, misschien dat jullie het weten. Is er een groot verschil in makelaarskosten om een huis te koop te zetten. Bedoel is het de moeite om verschillende makelaars langs te gaan, of zitten ze vaak rond dezelfde prijs?
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem221

Bericht 29 Okt 2017 19:34

Re: Huis verkopen

Japie schreef:Even een vraag, misschien dat jullie het weten. Is er een groot verschil in makelaarskosten om een huis te koop te zetten. Bedoel is het de moeite om verschillende makelaars langs te gaan, of zitten ze vaak rond dezelfde prijs?

Ze zitten qua courtage over het algemeen op één lijn (in ieder geval hier in het noorden), maar wij hebben gekozen voor een makelaar die het beste bij ons paste qua gevoel. Ik zou dan ook zeker verschillende makelaars benaderen. Want het taxeren van een huis gebeurd ook met een natte vinger en de één ziet meer waarde in een huis dan een ander.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 29 Okt 2017 20:18

Re: Huis verkopen

Japie schreef:Even een vraag, misschien dat jullie het weten. Is er een groot verschil in makelaarskosten om een huis te koop te zetten. Bedoel is het de moeite om verschillende makelaars langs te gaan, of zitten ze vaak rond dezelfde prijs?


Ik zou het wel doen. Sommigen hebben kosten voor foto’s, startkosten, wel/geen kosten als je je huis terugtrekt, foto’s wel/niet door een fotograaf, wel/geen stylist. Al met al een hoop verschil! (Nog afgezien trouwens van verkoopstrategie, avies verkoopprijs etc etc etc)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 29 Okt 2017 20:25

Re: Huis verkopen

Bedankt voor het advies. 1 makelaar valt sws af, want die heb ik 3 keer gebeld voor een bezichtiging voor verschillende huizen en dat kon echt alleen op hun tijd, soms 2 weken later. Nou dat vind ik vreemd. Ik zal morgen even paar gaan bellen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 29 Okt 2017 20:29

Re: Huis verkopen

Heb je makelaarsland al overwogen?

Mede door dezelfde ervaring als jou met bezichtigingaaanvragen wilde ik deze niet door een makelaar laten afhangen. Ik heb de bezichtiging dus zelf gedaan. En zo ons huis in twee dagen verkocht. Incl foto's was ik rond de 1500 euro kwijt en het duurde precies een week van bellen om ons aan te melden en op funda staan. Fantastische ervaring en service, vind ik zelf.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 29 Okt 2017 20:58

Re: Huis verkopen

Mijn vriend had het vanmiddag ook over makelaarsland, maar hij heeft liever dat alles voor hem uit handen wordt genomen. Ik kan het alsnog voorstellen, desnoods doe ik de bezichtingen. Scheelt toch weer ong 1400 euro met een makelaar.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 30 Okt 2017 09:53

Re: Huis verkopen

Ik ben echt heel tevreden over ze, ze waren bij mij echt heel snel bij alles en belden ook regelmatig om te horen hoe het ging en binnen 5 min na een geplaatst bod. Ik heb wel een pakket bij gekocht voor professionele foto's en plattegronden want dat zag ik zelf ook niet zitten. Zonder is het rond de 1300,- geloof ik.
Dus ik heb alleen de tekst zelf geschreven en de bezichtiging gedaan.
Ik heb meer dan 100 aanvragen gehad (dorp naast Amsterdam, markt is hier bizar, dus echt veel en veel meer dan ik had verwacht) maar heb alleen de eerste 30 die konden uitgenodigd en dan in groepen van 10 per uur. Tussen 15-18u op een middag. Dat was even druk maar zeker het bedrag wat het scheelde en vooral ook de tijd, meer dan waard. En zelf kun je ook best veel over je huis vertellen of jij als vriendin van natuurlijk.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 30 Okt 2017 11:24

Re: Huis verkopen

Wij hebben het pakket wat 550 euro kost gratis gekregen (fotograaf, taxatie, funda, borchure etc) en wat betreft de courtage, daar hoeven we geen belasting over te betalen. Was een leuke actie van de makelaar, en toevallig is het dezelfde makelaar als waar mijn vriend zijn huis kocht 10 jaar geleden.
De pakketkosten waren bij verschillende makelaars redelijk vergelijkbaar, alleen die courtage zonder belasting das was een extra actie vanwege het 65 jarig bestaan van de makelaar. Dit hoorden we pas tijdens het eerste gesprek

Wij hebben deze makelaar gekozen omdat het een klein kantoor is, ze veel persoonlijk aandacht geven (je kan ze 24/7 appen als je vragen oid hebt) en we hebben een vrijblijvend gesprek met ze gehad en dat beviel eigenlijk meteen heel goed. Dus niet verder gezocht.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 27 Dec 2017 21:39

Re: Huis verkopen

Het huis van mijn vriend is verkocht!! (onder voorbehoud nu nog) We kregen een bod ineens vanuit het niets. Tegenbod gedaan en uiteindelijk gemiddeld uitgekomen. Zelfs nog iets boven de prijs die we in gedachten hadden. Heerlijke opluchting nog zo voor het nieuwe jaar. Hopelijk wordt snel alles getekend.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 30 Dec 2017 19:58

Re: Huis verkopen

Super Beachgirl! Hier is het spannend momenteel. Wij kregen vorige week ineens 2 kijkers. Beiden hebben een bod gedaan.. Bij de een hebben wij een tegenbod gedaan en die komen nog een keer kijken en maken volgende week een beslissing. Echt super spannend!!
<<

Anoniem221

Bericht 30 Dec 2017 21:34

Re: Huis verkopen

Dan ga je mogelijk goed het nieuwe jaar in. Alhoewel, eerste week van het nieuwe jaar dan als jullie eruit komen! Spannend!

Hier geen enkele kijker meer sinds het open huis. We wachten het nieuwe jaar maar af.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 30 Dec 2017 22:55

Re: Huis verkopen

Spannend Kajaka! Hopelijk komen jullie er uit met de kopers!

Fedora het is ook een lastige tijd nu met de feestdagen. Onze makelaar zei het ook... we waren zelfs van plan om in het nieuwe jaar de vraagprijs te gaan verlagen, en toen ineens kwam dat bod.

Onze koper heeft nu tot half feb. de tijd om de financiën te regelen en als alles meezit en doorgaat dan is de overdracht op 1 maart.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Patsy

Bericht 31 Dec 2017 08:07

Re: Huis verkopen

Gefeliciteerd Beachgirl!

Wat fijn Kajaka!

Hier is het nu ook rustig Fedora, idd door de feestdagen. Er wordt hier ook weinig nieuws aangeboden nu.
Ik hoop dat het, na de jaarwisseling weer drukker wordt met bezichtigingen, wil hier zo vreselijk graag weg.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 31 Dec 2017 08:23

Re: Huis verkopen

Ja.. ik had die 2 kijkers ook totaal niet verwacht zo voor de feestdagen. Had m’n hoop ook op het nieuwe jaar gevestigd. En ineens 2 bezichtigen. Het is wel echt super spannend. Het kan zijn dat ze nog voor een ander huis in de straat gaan. Wij duimen maar flink!
<<

Anoniem246

Bericht 10 Jan 2018 15:53

Re: Huis verkopen

19 januari een kijker!! :cheering:
<<

Anoniem284

Bericht 10 Jan 2018 16:11

Re: Huis verkopen

Iemand ervaring met het verkopen van je huis zonder makelaar? We zijn van plan ons huis in maart te koop te gaan zetten (via een makelaar), maar hebben al 3 geïnteresseerden nu terwijl ie nog niet in de verkoop staat. Waar moet je allemaal rekening mee houden?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 10 Jan 2018 16:18

Re: Huis verkopen

Ja, ik heb het huis van mijn man (toen nog vriend) verkocht. Als in, ik deed de contacten, de rondleiding etc. en ik ben ook degene die onderhandeld heeft. Dat werkte goed want ze boden eerst 50.000 euro lager maar na mijn argumenten waarom onze prijs een goede prijs was boden ze de prijs die we er voor wilden hebben.

Waar je rekening mee moet houden is dat je zelf als verkoper minder objectief bent, het is soms lastig om de minpunten van je woning niet te noemen. Aan de andere kant kun je ook goed vertellen waarom daar wonen zo leuk is. Daarnaast moet je ook alle zakelijkere dingen regelen als je zonder makelaar verkoopt. Je moet een goede vraagprijs bedenken, je moet onderhandelen als ze gaan bieden etc. En uiteindelijk moet je dus ook een voorlopig koopcontract maken, daarvoor kun je gewoon het standaardcontract van de NVM gebruiken trouwens, wij hebben dat wel wat aangepast, maar dat was ook omdat die mensen 3 weken voor de officiële overdracht al het huis in mochten om wat dingen voor te bereiden en te verhuizen.

Het is ons op zich goed bevallen, alleen kregen we uiteindelijk toch nog wat gelazer toen ze er in zaten en het nog niet officieel van hun was. We hadden in het contact gezet en afgesproken dat ze geen invasieve dingen mochten doen (we de muren schilderen en de vloer schuren en behandelen, geen nieuwe badkamer of keuken, niet slopen) omdat wij de risico’s nog droegen. Waren ze toch ineens allemaal dingen aan het doen. Daar werden ze vervolgens heel persoonlijk over, ze voelden zich genaaid want ik (niet eens de eigenaar, maar bovendien wist ik van niks) had gezegd dat het goed was.
Dus mijn tip is: als het enigszins kan moet je de dingen simpel houden en gewoon de sleutel overdagen op het moment dat het verkocht wordt.
<<

Anoniem284

Bericht 10 Jan 2018 16:25

Re: Huis verkopen

Thanks voor het delen van je ervaring!

Ons huis is wel al twee keer getaxeerd, omdat we een ander huis hebben gekocht en een taxatie nodig hadden voor de overbruggingshypotheek. We weten daardoor wel een richtlijn voor de vraagprijs.

We hadden alleen de makelaar die ook de aankoop van ons nieuwe huis heeft begeleid, beloofd dat hij ons huis mag gaan verkopen (hebben daar ook een voorstel voor liggen). Ik voel me dan wel een beetje schuldig als we het zonder die makelaar gaan verkopen (áls hoor, want geïnteresseerden zijn nog geen kopers), omdat hij ons zo goed geholpen heeft met de aankoop.
<<

Anoniem246

Bericht 10 Jan 2018 16:46

Re: Huis verkopen

Het bespaard een hoop honderden euro's, maar je moet ook echt alles zelf regelen. Bezichtigingen tot aan de notaris. Daar geef ik liever wat geld aan uit. Want ik denk dat het me boven de pet gaat groeien als ik het zelf wil doen.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 10 Jan 2018 20:56

Re: Huis verkopen

Ik moet er niet aan denken m’n huis zelf te moeten verkopen. Maar goed als je serieus geïnteresseerden hebt dan scheelt het je wel ook heel veel geld. Dus misschien toch het overwegen waard.

De kijkers van ons die vorige week een beslissing zouden maken hebben helemaal niets meer van zich laten horen. Best wel vaag. Het ging in principe om 2 huizen en ze zouden dan vorige week laten weten voor welke ze wilden gaan. Maar de makelaar heeft helemaal niks meer van ze gehoord(andere huis wordt ook door hem verkocht.

Wij werden maandag gebeld voor een nieuwe bezichtiging, die mensen komen morgen. Werden we even later gebeld met een bod van de andere mensen die voor kerst waren wezen kijken, maar toen een belachelijk laag bod neer hebben gelegd. Dit bod was wel acceptabel, maar ovb van financiering en ze moeten zelf nog een huis verkopen. Vonden wij te risicovol dus hebben het afgewezen. Straks lukt het allemaal niet binnen de 6 weken en zijn we weer bij 0 af. Verkopen ze wel hen woning volgende week en staat die van ons nog te koop kunnen ze wel weer bieden dachten wij..
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers