Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe lang draag jij kleding?

<<

Anoniem223

Bericht 29 Dec 2017 16:31

Hoe lang draag jij kleding?

Zelf doe ik vaak jaren met kledingstukken. Zo kwam ik er gisteren achter dat ik een (onder)hemdje aan had wat ik in Miami heb gekocht in 2000. Het was nu wel erg versleten dus die gaat de vuilnisbak in. De meeste kleding draag ik echt jaren, dure (basic) jeans kan ik zomaar 5 jaar dragen (heb er zelfs een van 10 jaar oud, krijg ik mezelf helaas niet meer in geperst). Meer modedingen (bepaalde prints, modellen die dan in de mode zijn enz) koop ik meestal van Zara of H&M en geef ik wel vaak na een jaar weg. Tijdloze dingen (mooie hemdjes en shirtjes, gestreepte shirts, jeans, blazers) koop ik vaak wat duurder, met de bedoeling het jaren te dragen.
<<

Anoniem315

Bericht 29 Dec 2017 16:56

Re: Hoe lang draag jij kleding?

Ik draag de meeste kleding ook jarenlang. Vooral de basics natuurlijk.
Sommige kledingstukken vind ik gewoon niet meer in het modebeeld passen en draag ik alleen bij huis. Andere doe ik weg, als ik er toch niet meer naar om kijk.
Ik kan moeilijk afstand doen van kleding. Dat is wel vervelend voor mijn uitpuilende kledingkast.
<<

Anoniem316

Bericht 29 Dec 2017 17:26

Re: Hoe lang draag jij kleding?

Vaak maar 2 tot 3 jaar, als het dat al red. Ik raak snel uit gekeken op dingen. Als ik iets de hele winter bijvoorbeeld niet heb aan gehad en de volgende winter pak ik het ook niet, dan gaat het weg. Er is nu ook maar weinig in mijn kast dat ouder is dan 3 jaar.
<<

Anoniem247

Bericht 29 Dec 2017 17:42

Re: Hoe lang draag jij kleding?

Lang. Broeken draag ik sowieso tot ze vaal worden of kapot gaan. Vesten en blazers draag ik ook lang. Alleen shirts koop ik ieder jaar/ om de twee jaar nieuwe. Met een winterjas doe ik ook zeker 5 jaar.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Dec 2017 19:06

Re: Hoe lang draag jij kleding?

Dee schreef:Vaak maar 2 tot 3 jaar, als het dat al red. Ik raak snel uit gekeken op dingen. Als ik iets de hele winter bijvoorbeeld niet heb aan gehad en de volgende winter pak ik het ook niet, dan gaat het weg. Er is nu ook maar weinig in mijn kast dat ouder is dan 3 jaar.

Zo doe ik het tegenwoordig ook. En als ik niet eens wist dat ik iets had, gaat het ook weg.
Bepaalde vesten en bijv. truien met een glittertje heb ik al wel jarenlang. Maar die draag ik alleen rond deze tijd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Dec 2017 19:13

Re: Hoe lang draag jij kleding?

Broeken deze kan ik vaak na 1.5 jaar weggooien omdat ze bij het kruis kapot zijn. Vooral spijkerbroeken die ik dan wekelijks draag.
Verder heb ik genoeg kleding in de kast liggen van 4-5 jaar geleden wat ik nog draag. Hemdjes die ik ooit voor in de zomer gekocht heb ( jaar o 7 geleden) draag ik nog onder mijn kleding als hemd. Daarin beginnnen nu gaten te vallen, dus het wordt tijd om ze te vervangen.

Nu koop ik op zich ook niet zo heel veel kleding en wat ik koop is vooral in het duurdere segment, waardoor ik het ook blijf dagen totdat het niet meer past, of kapot is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 29 Dec 2017 19:21

Re: Hoe lang draag jij kleding?

Ik heb sommige skinny jeans al wel 3a4 jaar.
Goede kwaliteit en gaan jaren mee.
Zo ook met bepaalde schoenen.
Shirtjes enzo ben ik wel snel op uitgekeken.
2016
<<

Fanta

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 05 Nov 2016 02:22

Bericht 30 Dec 2017 18:52

Re: Hoe lang draag jij kleding?

Ik doe jaren van de kleding die ik nu heb. Nu ik wat dikker ben geworden door medicatie en laatste zwangerschap gaat er nu weleens wat weg.
*2009*2011*2013*
<<

anoniem224

Bericht 30 Dec 2017 19:17

Re: Hoe lang draag jij kleding?

Tot het versleten is (meestal) of tot ik het echt niet meer draag omdat ik het niet mooi meer vind. Dat laatste gebeurt vooral met shirts.
<<

Anoniem317

Bericht 30 Dec 2017 19:18

Re: Hoe lang draag jij kleding?

Met sommige kledingstukken doe ik jaren, terwijl ik ook kledingstukken heb die ik na een paar maanden al weg gooi. Dat ligt echt aan het kledingstuk.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Jan 2018 22:20

Re: Hoe lang draag jij kleding?

Lang. Maar heb een paar weken terug veel nieuwe kleding gekocht. En mijn kast toen uit gemest en wat ik allang niet meer aan had heb ik weg gegooid.
2014 2016
<<

Anoniem221

Bericht 01 Jan 2018 22:51

Re: Hoe lang draag jij kleding?

De meeste kledingstukken gaan jaren mee. Voornamelijk omdat ik veel te klein koop en het vervolgens dus vooral in de kast hangt. Tot ik ze afgelopen kerst opeens wel paste. Ik heb een compleet nieuwe garderobe opeens. En die kunnen echt heel wat jaren meegaan. Weggooien is zonde. Doel is wel om het te kunnen blijven passen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Jan 2018 23:09

Re: Hoe lang draag jij kleding?

Zolang het past, er goed uitziet en ik me er goed in voel. Ik ben vorig jaar aardig wat afgevallen, de kleren die te groot waren heb ik wel weggedaan. Wat ik daarvoor droeg, wat dus in eerste instantie te klein geworden was, had ik nog wel en dat ligt nog steeds in de kast, al draag ik nu voornamelijk dingen die ik in het afgelopen jaar heb gekocht, want die zitten het beste.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem313

Bericht 02 Jan 2018 12:39

Re: Hoe lang draag jij kleding?

Kleren gaan bij mij bijna nooit weg omdat ze op of kapot zijn, maar omdat ik er op uitgekeken ben of omdat ik het niet draag. Ik ga geregeld door mijn kledingkast heen en dan gaan er altijd spullen weg. Ik geef vaak dingen aan vriendinnen of mijn moeder verdeelt het via de voedselbank.
Met goeie basics doe ik wel een aantal jaren, winterjassen bijvoorbeeld ook.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Jan 2018 19:58

Re: Hoe lang draag jij kleding?

meeste jaren. Momenteel een paar weken want dan is het alweer te groot. Ik wil straks wel een goede broek aanschaffen in de zomer en shirts die hopelijk lang passen
Afbeelding
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 03 Jan 2018 14:31

Re: Hoe lang draag jij kleding?

Broek en beha draag ik meerdere dagen. De rest gaat iedere dag in de was. Vesten doe ik ook langer mee. Onderbroek 2x per dag verschonen, bij het opstaan en bij het slapen gaan. In de winter ook sokken 2x per dag, omdat ik thuis of 's avonds dikke sokken aandoe :)

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers