Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips voor dessert?

<<

Anoniem282

Bericht 28 Dec 2017 22:44

Tips voor dessert?

Zondag zou ik het dessert verzorgen voor een etentje (gewoon simpel een ovengerecht), waarbij we met z'n zevenen zijn. Vier volwassenen en kleuter en twee peuters. Hebben jullie nog tips voor een lekker dessert wat niet te bewerkelijk en zoet is? Witte chocola valt af, dat lusten er een aantal niet. Lees het graag!

Oh ja, volgens mij is dit de goede tijd van het jaar om feestelijke desserts uit de vriezer van een supermarkt te kopen, dus mochten jullie daar een tip voor hebben, is dat ook helemaal prima. :)

Door weinig energie wil ik niet te lang met voorbereidingen bezig zijn en kwam ik niet verder dan brownie met ijs en slagroom. Daarvan weet ik zeker dat de kinderen het ook lekker vinden.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 28 Dec 2017 23:05

Re: Tips voor dessert?

Het ijs van de Lidl Delicieux is erg lekker als je geen zin hebt om iets te maken, of bijvoorbeeld Viennetta.
<<

Anoniem282

Bericht 28 Dec 2017 23:10

Re: Tips voor dessert?

Thanks! Ik kwam bij de Appie zo'n champagne-ijstaart tegen. Zag er ook leuk uit!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 28 Dec 2017 23:32

Re: Tips voor dessert?

Ik wilde ook een ijstaart van AH aanbevelen. Ik zie hem steeds op reclameborden voorbij komen, dat is alleen wel een kerstboom, een champagnefles is ook leuk!
<<

Anoniem316

Bericht 29 Dec 2017 00:22

Re: Tips voor dessert?

Ik maak dan altijd kleine monchou taartjes. Super makkelijk en ziet er feestelijk uit.
<<

Anoniem231

Bericht 29 Dec 2017 02:55

Re: Tips voor dessert?

Een lavacakeje is ook zo gemaakt, bij de jumbo heb je een ijsbombe die is ook lekker. De jan linders (maar die winkel zit in het zuiden, weet niet waar je woont) heeft ijstaart in de vriezer, makkelijk en lekker. Hebben ze trouwens ook bij de bakker hier, misschien bij jou ook?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 29 Dec 2017 06:26

Re: Tips voor dessert?

Crumble met ijs? Paar doosjes diepvriesfruit in een ovenschaal. Crumbledeeg maken (is fluitje van cent) en in oven. IJs erbij, tadaaa
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 29 Dec 2017 08:45

Re: Tips voor dessert?

Ik heb met kerst voor 8 personen een eton mess gemaakt.
Super makkelijk.

Aardbeien meringues verkruimelen, slagroom lobbig kloppen en diepvriesfruit (ontdooid) allemaal door elkaar roeren en in glaasjes doen.
Ik had het recept van Yvette van Boven uit de laatste Allerhande.

Het was veel minder zoet dan gedacht, ik had door ze slagroom nauwelijks suiker, dus alleen de meringue was zoet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Dec 2017 09:16

Re: Tips voor dessert?

Ik heb met kerst monchoutaart met bastognebodem gemaakt en dit geserveerd in waterglazen. Staat heel leuk, is heel lekker én heel simpel te maken :). Voorbeelden te over op Google!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 29 Dec 2017 09:22

Re: Tips voor dessert?

Ik heb afgelopen kerst twee keer een toetje verzorgd, waren allebei erg makkelijk.

Citroenroom:
300 gram lemon curd (dat is volgens mij gewoon één pot, te koop bij de albert heijn)
100 ml slagroom
200 ml Griekse yoghurt
donkere basterdsuiker

Lemoncurd en slagroom door elkaar mixen en in een klein glaasje doen (verdelen over 7 glaasjes dus). Schep Griekse yoghurt erover en een beetje donkere basterdsuiker erover laten smelten. That's all. Ik serveerde het met een kletskop.

Bastognetoetjes:
http://www.tajine.nl/recept/bastogne-toetje/
Ik had er overigens verse frambozen bij gedaan, zodat je er nog een frisje bij hebt. Diepvriesfruit erdoorheen lijkt me ook lekker.

Oh! En nog een succesrecept hier wat écht mega simpel is: mini pavlova's met fruit. Dit is een beetje een leugen want ik maak het zo:
Een schuimkransje met een schep kant en klaar opgeklopte slagroom erop en dan versieren met fruit, aardbeien/frambozen bijvoorbeeld, of blauwe bessen. Net wat je lekker vindt.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Dec 2017 09:48

Re: Tips voor dessert?

Ik heb net zoiets als Elliot gemaakt, met citroen. Limoncello syllabub, een Brits dessert. Het was zo lekker! Heel fris en ondanks de room niet zo zwaar. Ideaal voor een dessert.

Ik vraag even m'n moeder om foto van het recept.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 29 Dec 2017 10:59

Re: Tips voor dessert?

Oh wauw, wat een onwijs leuke ideeën zie ik voorbij komen! Ik vind die kleine monchoutaartjes er heel leuk uitzien. Ik word er helemaal enthousiast van, dus ga misschien wel meerdere nagerechtjes maken! Mini pavlova's zijn ook feestelijk en die ijstaart van een champagnefles vind ik zo passend voor de 31ste. Heel erg bedankt voor de inspiratie!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 29 Dec 2017 12:03

Re: Tips voor dessert?

Ik wilde ook pavlova zeggen. Heb ik voor kerst gemaakt in de vorm van een kerstkrans met vers rood fruit en takjes munt. Was echt te lekker! Al vind ik het idee van Whatever ook super lekker, kun je ook kleine crumbles maken met verschillende vullingen (appel/bosvruchten, etc)

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers