Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huurhuis via urgentie..

<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 25 Dec 2017 20:47

Re: Huurhuis via urgentie..

Hier in de gemeente is een scheiding geen reden voor urgentie. Alleen met acute medische problemen krijg je indien nodig een andere woning/urgentie.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 25 Dec 2017 23:15

Re: Huurhuis via urgentie..

Ook bij ons is de urgentie afgewezen. Wel een andere situatie. Wij waren als tieners ongepland zwanger. Beide nog thuiswonend, op school etc en geen inschrijftijd want dat was nog niet aan de orde plus nog te jong op dat moment. Dus een aanvraag voor urgentie gedaan om samen als gezin in een huisje te kunnen starten.
Maar afgewezen omdat ik door eigen toedoen ongepland zwanger was geraakt volgens hen.

Hier zijn de regels ook streng en kun je absoluut niet nog eens wensen doorgeven.
<<

ChiQ

Bericht 26 Dec 2017 09:06

Re: Huurhuis via urgentie..

Gisteren nog toevallig iemand gesproken die met twee kids bij haar moeder woont. Gescheiden, urgentie afgewezen. De commisie heeft haar verteld dat ze ipv 3 dagen 4 zou kunnen werken en dan worden particuliere woningen wél haalbaar.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 26 Dec 2017 09:24

Re: Huurhuis via urgentie..

Ik vind het heel erg voor je Printje, ik weet de regels niet. Maar ik weet niet of urgentie nou echt bedoeld is voor mensen die gaan scheiden. Dat is kut, absoluut. Maar urgentie lijkt me wel voor echt urgente zaken als huiselijk geweld of andere erge drama's. Ik snap dat het passen en meten wordt, maar je hebt heus wel opties, alleen wil je die liever niet (wat ik ook snap).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 26 Dec 2017 09:58

Re: Huurhuis via urgentie..

Misschien zeg ik iets heel stoms maar gaat je ex geen alimentatie betalen? Waardoor je net wat meer te besteden hebt?
Ik weet natuurlijk niet hoeveel jij werkt.

Sterkte in ieder geval, dit is een ontzettende rotsituatie :hug:
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 07:49

Bericht 26 Dec 2017 18:33

Re: Huurhuis via urgentie..

Kun je niet meer gaan werken Printje? Want dan zou particuliere huur of iets kopen wellicht wel haalbaar zijn.
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 07:49

Bericht 26 Dec 2017 18:35

Re: Huurhuis via urgentie..

Ik heb overigens ook jaren terug een appartement particulier gehuurd en dat was prima te betalen. Plaats eventueel eens een bericht via social media. Daar kun je vaak tips krijgen of via via mensen leren kennen die iets verhuren. Soms zijn er ook mensen die hun huis niet verkocht krijgen en het daarom gaan verhuren.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 04 Jan 2018 09:10

Re: Huurhuis via urgentie..

Misschien is antikraak een optie? Dan heb je voor heel weinig geld een huurwoning, wel maar voor een bepaalde tijd, maar dan kun je ondertussen zoeken naar iets anders. Vaak kun je wel minstens een jaar ergens wonen, sowieso langer dan ze van tevoren zeggen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Jan 2018 09:27

Re: Huurhuis via urgentie..

Ik denk dat je weinig hebt aan ervaringen van anderen als die niet in dezelfde gemeente wonen als jij. Een vriendin van mij is twee of drie jaar geleden gescheiden en zij kwam alleen vanwege de scheiding wel in aanmerking voor urgentie, dus in haar gemeente was dat voldoende. Bij mij in de gemeente (aangrenzend) is dat weer niet zo.
Probeer je in ieder geval niet blind te staren op één oplossing, ik zou proberen zo breed mogelijk te kijken en ook naar particuliere huur te kijken of andere woonoplossingen zoals antikraak of koop etc.
Sterkte met de situatie!

♥♥
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 04 Jan 2018 09:42

Re: Huurhuis via urgentie..

Derpy schreef:Misschien is antikraak een optie? Dan heb je voor heel weinig geld een huurwoning, wel maar voor een bepaalde tijd, maar dan kun je ondertussen zoeken naar iets anders. Vaak kun je wel minstens een jaar ergens wonen, sowieso langer dan ze van tevoren zeggen.


Indien je inwonende kinderen hebt onder de 18 kom je niet in aanmerking voor antikraak en bij zulke organisaties vaak ook niet voor tijdelijk huren (langere projecten waarbij de huur hoger is dan bij antikraak maar je wel huurrechten hebt.)
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 04 Jan 2018 21:16

Re: Huurhuis via urgentie..

Misschien verschilt dat dan per organisatie, want de buurvrouw van een vriendin woonde er met haar baby.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 04 Jan 2018 23:48

Re: Huurhuis via urgentie..

Derpy schreef:Misschien verschilt dat dan per organisatie, want de buurvrouw van een vriendin woonde er met haar baby.


Wie weet, heb bij meerdere organisaties ingeschreven gestaan en allemaal hadden ze die voorwaarde. Omdat je met antikraak 0 rechten hebt en ze je binnen 2 weken uit de woning kunnen zetten. Dat is gewoon een groot risico wanneer er ook een kind in het spel is.
Laatst gewijzigd door Sawadee op 05 Jan 2018 08:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 05 Jan 2018 07:40

Re: Huurhuis via urgentie..

Weet je al meer Printje?
<<

Anoniem247

Bericht 27 Jan 2018 00:11

Re: Huurhuis via urgentie..

Ik ben ook benieuwd hoe het nu met je gaat Printje
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 13 Feb 2018 21:29

Re: Huurhuis via urgentie..

Ik ook wel eigenlijk.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 15 Feb 2018 23:52

Re: Huurhuis via urgentie..

Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu gaat Printje.
2012 & 2016
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 16 Feb 2018 19:01

Re: Huurhuis via urgentie..

Ze is sinds de discussie vanaf 24-12 niet meer op het forum geweest.
D. 💙14-01-2019💙
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers