Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Goede site die cups omrekent.

<<

caribbeanlover

Bericht 24 Dec 2017 13:01

Goede site die cups omrekent.

Ik heb een recept wat ik nu wil ga maken en daar staan cups in. Ik kan nooit een goede site vinden zodat ik weet of ik wel de goede verhoudingen heb.

Wie kent er een goede?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 24 Dec 2017 13:03

Re: Goede site die cups omrekent.

Voor welke ingrediënten wil je het omrekenen?
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Dec 2017 13:08

Re: Goede site die cups omrekent.

Green_Pepper schreef:Voor welke ingrediënten wil je het omrekenen?



3/4 cup bloem
2 tsp knoflookpoeder
3/4 cup melk
1/2 cup saus
2 tbsp olie

Nou weet ik gelukkig wel dat tsp theelepel is en tbsp tafellepel.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Dec 2017 13:12

Re: Goede site die cups omrekent.

Zie nu wel op google van cups naar gram staan en van cups naar liter.
Welke moet ik hebben? Het ene ingredient is bloem en het ander kan in liter zoals de saus ook al is het heel weinig.

Zie het al bloem & meel is 1 cup 130 gr.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 24 Dec 2017 13:14

Re: Goede site die cups omrekent.

Ik vind dit wel een overzichtelijk lijstje:
https://uitpaulineskeuken.nl/2013/03/am ... -cups.html

Voor de 3/4 cup melk die je nodig hebt, neem je dan 3 keer de 1/4 cup die gegeven staat. Dus 3 keer 60ml = 180 ml.

Voor de droge ingrediënten neem je de cups naar gram.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Dec 2017 13:24

Re: Goede site die cups omrekent.

Green_Pepper schreef:Ik vind dit wel een overzichtelijk lijstje:
https://uitpaulineskeuken.nl/2013/03/am ... -cups.html

Voor de 3/4 cup melk die je nodig hebt, neem je dan 3 keer de 1/4 cup die gegeven staat. Dus 3 keer 60ml = 180 ml.

Voor de droge ingrediënten neem je de cups naar gram.


Heeft dat nut voor zo'n klein aantal van de droge ingredienten? Ik kan toch ook onze theelepels aanhouden?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 24 Dec 2017 13:28

Re: Goede site die cups omrekent.

caribbeanlover schreef:
Green_Pepper schreef:Ik vind dit wel een overzichtelijk lijstje:
https://uitpaulineskeuken.nl/2013/03/am ... -cups.html

Voor de 3/4 cup melk die je nodig hebt, neem je dan 3 keer de 1/4 cup die gegeven staat. Dus 3 keer 60ml = 180 ml.

Voor de droge ingrediënten neem je de cups naar gram.


Heeft dat nut voor zo'n klein aantal van de droge ingredienten? Ik kan toch ook onze theelepels aanhouden?


Ja dat klopt, maar met droge ingrediënten bedoelde ik ook de bloem. Terwijl ik dat typte had jij zelf ook al gevonden dat het 130gram moest zijn voor de bloem.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Dec 2017 07:39

Re: Goede site die cups omrekent.

Houd er ook rekening mee dat een Nederlandse theelepel veel kleiner is dan een Amerikaanse maat teaspoon. Wij hebben van die plastic teaspoons om te meten en daar staat op dat ze 5ml zijn, een tablespoon is 15ml.
Misschien nog handig om te weten.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Dec 2017 12:33

Re: Goede site die cups omrekent.

Marin schreef:Houd er ook rekening mee dat een Nederlandse theelepel veel kleiner is dan een Amerikaanse maat teaspoon. Wij hebben van die plastic teaspoons om te meten en daar staat op dat ze 5ml zijn, een tablespoon is 15ml.
Misschien nog handig om te weten.


Ik heb gewoon onze maat thee - en eetlepel gebruikt, want minder is altijd beter dan teveel wat je er niet meer uit krijgt. Heb het allemaal een beetje gegokt en de cauliflower wings zijn goed gelukt zo voor de aller eerste keer.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers