Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huurhuis via urgentie..

<<

Printje

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 14 Dec 2017 21:27

Bericht 24 Dec 2017 10:46

Re: Huurhuis via urgentie..

Als ik vd week thuis kom van vakantie zal ik die folder over urgentie hier wel eens proberen te delen.daarin staat het duidelijk beschreven. Ik weet van meerdere ouders dat zij allemaal obv scheiding en verkopen huis urgentie gekregen hebben. Allemaal nog geen jaar geleden.
<<

Anoniem245

Bericht 24 Dec 2017 10:48

Re: Huurhuis via urgentie..

Chiq dan heeft jouw vriendin ook nog geluk gehad.
Volgens mij heeft het ook te maken met wie je te maken hebt, dus wie er voor je zit. Ik had bij mijn eerste gesprek een vrouw die zei dat ik prima woonde bij mijn ouders met mijn zoon van 1,5. En paar dagen later kreeg ik telefoon van iemand anders die met onze oude woning in de weer was, zag dat ik daar weg was en die dus vond dat ik daar kon blijven.
Ik zou er in ieder geval niet van uit gaan Printje, dan zou iedereen die scheidt zo ongeveer urgentie moeten krijgen, en dan verliest de urgentie zijn waarde.
<<

ChiQ

Bericht 24 Dec 2017 10:50

Re: Huurhuis via urgentie..

Printje schreef:Als ik vd week thuis kom van vakantie zal ik die folder over urgentie hier wel eens proberen te delen.daarin staat het duidelijk beschreven. Ik weet van meerdere ouders dat zij allemaal obv scheiding en verkopen huis urgentie gekregen hebben. Allemaal nog geen jaar geleden.



Ik heb net die folder bekeken, er staat bij: in principe is een scheiding geen reden tot urgentie. Als uit het echtscheidings papieren blijkt dat je volledige zorg krijgt over minderjarige kinderen. Die krijg jij niet.
<<

Printje

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 14 Dec 2017 21:27

Bericht 24 Dec 2017 10:52

Re: Huurhuis via urgentie..

ChiQ schreef:
Printje schreef:Als ik vd week thuis kom van vakantie zal ik die folder over urgentie hier wel eens proberen te delen.daarin staat het duidelijk beschreven. Ik weet van meerdere ouders dat zij allemaal obv scheiding en verkopen huis urgentie gekregen hebben. Allemaal nog geen jaar geleden.



Ik heb net die folder bekeken, er staat bij: in principe is een scheiding geen reden tot urgentie. Als uit het echtscheidings papieren blijkt dat je volledige zorg krijgt over minderjarige kinderen. Die krijg jij niet.


Die heb ik wel. Wij hebben dadelijk geen co ouderschap.
<<

ChiQ

Bericht 24 Dec 2017 10:59

Re: Huurhuis via urgentie..

Printje schreef:
ChiQ schreef:
Printje schreef:Als ik vd week thuis kom van vakantie zal ik die folder over urgentie hier wel eens proberen te delen.daarin staat het duidelijk beschreven. Ik weet van meerdere ouders dat zij allemaal obv scheiding en verkopen huis urgentie gekregen hebben. Allemaal nog geen jaar geleden.



Ik heb net die folder bekeken, er staat bij: in principe is een scheiding geen reden tot urgentie. Als uit het echtscheidings papieren blijkt dat je volledige zorg krijgt over minderjarige kinderen. Die krijg jij niet.


Die heb ik wel. Wij hebben dadelijk geen co ouderschap.



Maar ze gaan toch wel naar hun vader? Ik wens je veel succes hoor, hoop van harte dat je urgentie krijgt maar je moet je niet blindstaren.
<<

Printje

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 14 Dec 2017 21:27

Bericht 24 Dec 2017 11:03

Re: Huurhuis via urgentie..

Ik wil me ook niet blindstaren maar ik vraag me af waarom ouders het in mijn omgeving wel allemaal gewoon krijgen en hier kennelijk niemand. Dat is toch raar.
<<

ChiQ

Bericht 24 Dec 2017 11:05

Re: Huurhuis via urgentie..

Printje schreef:Ik wil me ook niet blindstaren maar ik vraag me af waarom ouders het in mijn omgeving wel allemaal gewoon krijgen en hier kennelijk niemand. Dat is toch raar.


Je kent niet van iedereen de situatie.
<<

Linvi

Bericht 24 Dec 2017 11:13

Re: Huurhuis via urgentie..

Printje schreef:Ik wil me ook niet blindstaren maar ik vraag me af waarom ouders het in mijn omgeving wel allemaal gewoon krijgen en hier kennelijk niemand. Dat is toch raar.


Mijn eerste gedachte was, dan zal de woningnood ook niet hoog zijn. Hier zijn echt veel te weinig woningen en op een gemiddelde eengezinswoning komen 200 reacties. Maar, je geeft ook aan dat je pas na 14jaar inschrijving kans maakt via de reguliere weg, dat strookt dan ook niet met elkaar.

Als ik terug denk aan onze urgentie aanvraag was dat echt een ware hel, probeer voor jezelf alle opties open te houden en zoek dus ook via de particuliere weg.
Ik heb zelf ook makelaars, particulieren en project ontwikkelaars/ vastgoed bedrijven benaderd om onze kansen te vergroten.
<<

Printje

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 14 Dec 2017 21:27

Bericht 24 Dec 2017 11:13

Re: Huurhuis via urgentie..

ChiQ schreef:
Printje schreef:Ik wil me ook niet blindstaren maar ik vraag me af waarom ouders het in mijn omgeving wel allemaal gewoon krijgen en hier kennelijk niemand. Dat is toch raar.


Je kent niet van iedereen de situatie.


Jawel want ze hebben mij geholpen met het schrijven van een motivatiebrief ed. Ze hebben mij hun situatie uitgelegd.

Maar ik heb gezocht op de Urgentieverordeningen binnen deze gemeente en het is dus idd zo dat dit per gemeente kan verschillen.
Zoals het hierin beschreven staat heb ik wel recht op urgentie mede omdat ik dus kan bewijzen dat het een gedwongen verkoop is en ik het alleen niet kan betalen.
<<

Anoniem252

Bericht 24 Dec 2017 11:27

Re: Huurhuis via urgentie..

Voor mijn gevoel is het ook wel stukken strenger tegenwoordig dan 10-15 jaar geleden. Toen zag ik bij mijn ouders in de straat ontzettend veel huizen weggaan naar gescheiden vrouwen. Maar tegenwoordig hoor en lees ik alleen maar berichten dat dat niet meer zo is.
<<

Anoniem250

Bericht 24 Dec 2017 11:30

Re: Huurhuis via urgentie..

Ik heb urgentie gekregen. Mijn kinderen en ik waren niet in gevaar en ik stond niet op straat. Ik heb zelf de situatie beschreven en de aanvraag gedaan. Ik heb daar geen zorgprofessionals bij betrokken. Ik had een inkomen en kreeg een huis toegewezen met maximale prijs voor een sociale huurwoning. Een jaar later ging de prijs omhoog en ging de woning de vrije markt in. Dat kon ook, omdat ik toch geen huursubsidie kreeg. Toen ben ik gaan kopen. Het huis stond in een prima buurt. Had genoeg kamers. Ik heb dus een compleet andere ervaring. Ik heb de woning binnen 6 maanden gekregen en mocht mijn wensen doorgeven. Ik hoop dat het voor jou ook zo uitpakt.
<<

Anoniem250

Bericht 24 Dec 2017 11:32

Re: Huurhuis via urgentie..

Ik had/heb overigens wel volledige zorg.
<<

Printje

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 14 Dec 2017 21:27

Bericht 24 Dec 2017 11:33

Re: Huurhuis via urgentie..

Dank je wel Holly voor je reactie. Zoals jij het omschrijft hoor ik dus ook alleen maar in deze omgeving. Het duurt nog even voor ik urgentie kan aanvragen want we gaan pas in maart verkopen en na verkoop ga ik de urgentie pas starten.

Ik lees in die verordeningen wel terug dat ik moet aantonen het alleen niet te kunnen blijven betalen ons koophuis dus dat moet ik nog wel even op schrift hebben.
<<

Anoniem316

Bericht 24 Dec 2017 11:38

Re: Huurhuis via urgentie..

Maar als je nu al weet dat het huis in maart(en voordat de overdracht is ben je vaak ook al 8 weken verder) in de verkoop gaat, dan kan je nu toch al op zoek gaan naar wat anders al dan niet particulier? Ik begrijp de urgentie in dit geval niet zo goed.
Hier zou je zeker niet in aanmerking komen voor urgentie.
<<

Printje

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 14 Dec 2017 21:27

Bericht 24 Dec 2017 11:44

Re: Huurhuis via urgentie..

Dee schreef:Maar als je nu al weet dat het huis in maart(en voordat de overdracht is ben je vaak ook al 8 weken verder) in de verkoop gaat, dan kan je nu toch al op zoek gaan naar wat anders al dan niet particulier? Ik begrijp de urgentie in dit geval niet zo goed.
Hier zou je zeker niet in aanmerking komen voor urgentie.


Omdat particulier huren veel en veel ge duur is hier. Ik heb de vorderingen vd gemeente erbij gepakt en ik voldoe gewoon aan de eisen.
En uiteraard reageer ik op alle huurwoningen die ik zie, dat is namelijk ook een eis.

Zoals ik de vorderingen nu lees maak jk me niet teveel zorgen want ik voldoe er gewoon aan. Hierin staat dat zelfs echtscheiding een mogelijkheid is om in aanmerking te komen, mits je het grotendeels de zorg draagt voor de kinderen, dat doe ik en je kunt aantonen actief gezocht te hebben naar andere woonruimte, ook check en daarnaast kunt aantonen dat je niet in je koophuis kunt blijven, dat is ook waar.

Als je zoekt op Urgentieverordeningen zie je dat de eisen overal anders zijn. Binnen onze gemeente voldoe ik gewoon aan hun eisen.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 24 Dec 2017 11:48

Re: Huurhuis via urgentie..

Dit zijn de regels hier:
Wanneer komt u in aanmerking voor urgentie?

Als er sprake is van een zeer dringende en/of dreigende situatie.
Als de situatie door overmacht is ontstaan en niet is op te lossen in uw huidige woning.
Wanneer komt u niet in aanmerking voor urgentie?

Bij scheiding of het verbreken van een relatie.
Bij verkoop of het verlaten van een woning, voordat andere woonruimte is gevonden.
Bij burenruzie of als er sprake is van buurtoverlast.
Bij uitzetting als gevolg van het hebben van een hennepkwekerij, slechte huurbetaling of slecht huurderschap.

Dus volgens die regels zou je hier niet in aanmerking komen. Maar wellicht dan in jouw regio wel.

Maar ik zou nu al gewoon beginnen met zoeken in de particuliere sector of eventueel kijken of je een kleiner huis kunt kopen. Wie weet hoef je dan het oordeel over de urgentie niet eens af te wachten.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 24 Dec 2017 11:57

Re: Huurhuis via urgentie..

Jada schreef:Dit zijn de regels hier:
Wanneer komt u in aanmerking voor urgentie?

Als er sprake is van een zeer dringende en/of dreigende situatie.
Als de situatie door overmacht is ontstaan en niet is op te lossen in uw huidige woning.
Wanneer komt u niet in aanmerking voor urgentie?

Bij scheiding of het verbreken van een relatie.
Bij verkoop of het verlaten van een woning, voordat andere woonruimte is gevonden.
Bij burenruzie of als er sprake is van buurtoverlast.
Bij uitzetting als gevolg van het hebben van een hennepkwekerij, slechte huurbetaling of slecht huurderschap.

Dus volgens die regels zou je hier niet in aanmerking komen. Maar wellicht dan in jouw regio wel.

Maar ik zou nu al gewoon beginnen met zoeken in de particuliere sector of eventueel kijken of je een kleiner huis kunt kopen. Wie weet hoef je dan het oordeel over de urgentie niet eens af te wachten.

Hier hetzelfde, plus dat het een acute noodsituatie moet zijn. Zou je hier wonen en je huis wordt pas verkocht in maart, dan is dat natuurlijk niet acuut en kun je erop inspelen.ik vind het voor jou superfijn dat je 8n aanmerking komt voor urgentie, dat voorop, maar ik vind het wel bijzonder en ik hoop ook niet dat je straks, puntje bij paaltje, uiteindelijk toch ineens niet in aanmerking komt. Ik zou dat zelf wel op willen anticiperen, als ik jou was.

Overigens heb ik met een laag salaris prima in m’n eentje een ruim appartement kunnen kopen, ik kan me er dus nooit zo goed een voorstelling bij maken als mensen zeggen dat ze in hun eentje niet kunnen kopen. Je zult hooguit je eisen moeten bijstellen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Dec 2017 11:58

Re: Huurhuis via urgentie..

ChiQ schreef:Mijn vriendin heeft bij hoge uitzondering urgentie gekregen, ze woonde thuis met haar zoontje en haar moeder had kanker en lag op een sterfbed wat bij een 4 jarige enorm veel indruk maakt. Ze had niets te kiezen, kreeg een huis van een man die eenzaam was en zelfmoord in dat huis had gepleegd. Printje, ik ken niemand, en geen enkele regio waarbij je bij scheiding urgentie krijgt met kinderen.


Mijn achternicht heeft wel urgentie gehad bij ons in de stad. Heeft twee jonge kinderen en kon nergens anders heen, anders zou ze echt op straat komen te staan. Maar zij heeft wel de volledige zorg, denk dat dat in het geval van Printje wel een dingetje kan zijn. De kinderen zouden ook bij hun vader kunnen gaan wonen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Dec 2017 12:01

Re: Huurhuis via urgentie..

Meteen een wijze les uit dit topic trouwens.. dames schrijf je in bij de woningbouw! Je weet nooit wat er in je leven gaat gebeuren..
<<

Printje

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 14 Dec 2017 21:27

Bericht 24 Dec 2017 12:06

Re: Huurhuis via urgentie..

Zij kunnen niet bij hun vader wonen. En ik heb dus bij urgentie gekeken en hier is echtscheiding dus wel een reden.

Ik kan hier in de omgeving zelf niet kopen mede omdat je de kosten koper niet meer mee kan financieren.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 24 Dec 2017 12:11

Re: Huurhuis via urgentie..

Hier is het ook heel streng! Mijn schoonzus stond op straat met 3 kinderen (flink financieel belazerd door haar ex) Ze heeft een particuliere woning kunnen huren maar die werd verkocht na 1.5 jaar. Ze kon niet snel genoeg iets anders vinden en zit nu bij haar dochter. Met 7 man op een apartementje.

Ik hoop dat het voor jou anders uitpakt. Maar idd de kinderen zouden ook bij hun vader kunnen wonen. Heeft hij wel woonruimte? Hebben jullie straks overwaarde, want dat maakt jouw vermogen ook meer.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 24 Dec 2017 12:14

Re: Huurhuis via urgentie..

Printje schreef:Zij kunnen niet bij hun vader wonen. En ik heb dus bij urgentie gekeken en hier is echtscheiding dus wel een reden.

Ik kan hier in de omgeving zelf niet kopen mede omdat je de kosten koper niet meer mee kan financieren.


Over dat kosten koper zou je een goede adviseur moeten raadplegen. Wij konden dit in 2016 nog wel doen. Als je overwaarde hebt kan je dat daar van doen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Printje

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 14 Dec 2017 21:27

Bericht 24 Dec 2017 12:14

Re: Huurhuis via urgentie..

Nee hij heeft ook geen woning meer dadelijk. We hebben absoluut geen overwaarde maar verkopen met schuld maar hebben gelukkig een NHG garantie waardoor de restschuld hiervan betaald gaat worden.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 24 Dec 2017 12:18

Re: Huurhuis via urgentie..

Ik hoop voor je dat je gelijk hebt en in aanmerking komt voor urgentie. Maar ik zou zeker alle opties open houden en uitzoeken.

Ook hier in de omgeving kom je zoals vele anderen hier al zeggen, niet zomaar in aanmerking voor urgentie. Zelf heb ik er niet mee te maken gehad, maar heb eens iemand helpen met uitzoeken en de regels waren zo streng dat ik me zelfs afvroeg in welke situaties je dan in godsnaam nog wel in aanmerking kwam voor urgentie. En kom je hier in aanmerking, dan mag je wel wensen en dergelijke doorgeven voor het geval ze iets voor je hebben wat daar binnen valt, maar ze bieden je op een gegeven moment wat aan en als je die woning weigert dan vervalt meteen je urgentie.

Dus als het even kan zou ik persoonlijk (in deze omgeving dan, regels zijn bij jou blijkbaar niet hetzelfde) liever iets zoeken buiten de urgentieregeling om. Maar dat kan lastig zijn, particuliere huur is vaak erg duur en bij de woningbouw moet je vaak wel een tijd ingeschreven staan. Ik sta nu zelf al 10 jaar ingeschreven en zit nu in mijn derde huis via de woningbouw, maar zelfs met mijn opgebouwde punten ben ik niet direct nummer 1 (wel top 10 meestal en er kunnen mensen afvallen voor je).
<<

Printje

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 14 Dec 2017 21:27

Bericht 24 Dec 2017 12:24

Re: Huurhuis via urgentie..

Ik moet sowieso wel zorgen voor bewijs dat ik het huis alleen niet lan betalen maar dat moet via de hypotheekverstrekker. Daar ga ik volgende week achteraan zodat ik dat vast heb.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers