Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn moeder heeft borstkanker.

<<

caribbeanlover

Bericht 24 Dec 2017 00:34

Mijn moeder heeft borstkanker.

Dat was natuurlijk enorm schrikken om dit vreselijk nieuws te ontvangen een paar dagen voor mijn verjaardag. Ze zijn er gelukkig op tijd bij en begin 2018 wordt ze geopereerd.
Zij is zelf een heel positieve vrouw dus het tegen overgestelde van mij. Ik zie allemaal scenario's voorbij komen hoe haar begrafenis zou zijn, dat ze er volgend jaar kerst misschien niet meer is etc.
Hoe jonger de vrouw hoe groter de kans dat het terug keert. Mijn man zegt steeds dat ze sterk is, maar als de kanker denkt ik ben sterker, dan is dan ook zo. Dan kan iemand niet gelooft ineens dat wel gaan doen of denken is vecht ertegen het heeft allemaal geen zin. Ziek is ziek!

Ik slaap altijd al slecht, maar nu nog meer.
Mijn man heeft altijd gezegd dat iedereen het in zich geeft, maar de een krijgt het wel en de ander niet. Weet niet goed wat ik daarvan moet vinden denken.
Vanavond zei hij dat hij kanker heeft en ik zei dat hij daar niet mee moet spotten zeker nu niet. Hij had al wat op dus helaas kraamt hij dan wel vaker rare dingen uit.
Hij vind ook dat ik het zijn ouders 1e kerstdag moet vertellen, maar ik moet helemaal niks! Dat bepaal ik nog altijd zelf. Heb gezegd dat hij moet accepteren dat ik het dan niet wil omdat ik zelf weet hoe ik ga reageren en dat weet hij dondersgoed!
Het gaat om mijn moeder niet die van hem! Andersom zou ik dat nooit zeggen.
Dus ik heb gezegd dat hij ze maar moet bellen. Zelfs mijn moeder heeft het haar broers/zussen via de app verteld en dat is haar familie!
Zij is geen familie van mijn schoonouders. Dus mijn man heeft in die zin geen recht van spreken vind ik.
Ik wil het de 1e niet en daarmee klaar. Zou het heel erg vinden als hij het ineens zegt dus daar ga ik het nog even over hebben. Morgenavond vieren we het bij mijn ouders dus ik ga hem ook zeggen dat hij niet aan mijn moeder moet vragen of hij het de 1e tegen zijn ouders mag vertellen. Ik zei hem al dat het lijkt alsof hij erop kickt ofzo dat ik het perse moet vertellen iig hij wil dat ik het vertel. Nou ik kan hem 1 ding zeggen ik ga dat helemaal niet doen!
We gaan het doen zoals ik dat wil.
Ga hem ook vragen hoe hij dat zou vinden als ik zo push.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 24 Dec 2017 00:43

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Bij mijn moeder is in 2013 borstkanker geconstateerd. Ze heeft het zelf ontdekt. Zij is geopereerd. Ze hebben daarbij de tumor en de poortwachterklier en een paar lymfen daarna uit de oksel gehaald. Deze laatste waren schoon. Wat positief is dan heb je de minste kans op uitzaaiingen. Zij heeft nog wel 3 lichte en 3 zware chemo’s gehad en 21 bestralingen wat dan elke dag gebeurd. Sinds dat achter de rug is is ze telkens schoon geweest. Ze moet wel nog steeds op controle en slikt hormonen omdat ze een snelgroeiende hormoonafhankelijke tumor had.

Tip: doe en vraag wat je moeder wil. Het gaat om haar.
D. 💙14-01-2019💙
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Dec 2017 00:53

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

JustMeDaan schreef:Bij mijn moeder is in 2013 borstkanker geconstateerd. Ze heeft het zelf ontdekt. Zij is geopereerd. Ze hebben daarbij de tumor en de poortwachterklier en een paar lymfen daarna uit de oksel gehaald. Deze laatste waren schoon. Wat positief is dan heb je de minste kans op uitzaaiingen. Zij heeft nog wel 3 lichte en 3 zware chemo’s gehad en 21 bestralingen wat dan elke dag gebeurd. Sinds dat achter de rug is is ze telkens schoon geweest. Ze moet wel nog steeds op controle en slikt hormonen omdat ze een snelgroeiende hormoonafhankelijke tumor had.

Tip: doe en vraag wat je moeder wil. Het gaat om haar.


Zij heeft het ook zelf ontdekt. Ze gaan bij haar de borst waar het zit weg halen, maar ze kon die ook laten zitten. Het zal er dan nooit weer zoals vanouds uitzien. Ze wil geen risico nemen en kiest voor dit. Ze gaan ook wat uit de klier halen voor de zekerheid. De volgende stap zal pillen slikken zijn dacht ik.

Wat betreft mijn schoonfamilie ik ga het mijn moeder niet vragen, want het gaat niet om hun. Overigens is het iets tussen mijn man en mij mbt vertellen dat zal mijn moeder ook zeggen dat we het zelf moet weten.

Ik hoop dat ondanks alles dat je moeder niet teveel last heeft.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 24 Dec 2017 06:30

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Ik weet niet wat ik moet zeggen. Sterkte CBL.
L2014 & H2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Dec 2017 07:17

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Ach lieve CBL, je had het mij al via Facebook verteld maar ik vind het zo rot voor je.
Ik had je al gezegd dat ik meerdere vrouwen ken die het overleefd hebben he, vanavond ga ik zelfs naar een van hen toe voor kerstavond. Het kan dus echt goed gaan. Maar ik snap je schrik en je angst heel erg goed en dat is ook normaal denk ik. Het is toch je eigen lieve moeder!

Wat betreft je man en je schoonouders en het hen vertellen: Ik zou dat inderdaad op je eigen termijn doen. Het enige wat ik niet snap is waarom je het hen niet wilt vertellen. Denk je niet dat het oplucht? Dat ze misschien zullen begrijpen waarom je niet helemaal jezelf bent deze kerst? Ik zou het zelf juist willen vertellen zodat ze begrip daarvoor op kunnen brengen. Maar jouw keuze.

Sterkte!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem278

Bericht 24 Dec 2017 07:34

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Ach lieve CBL wat naar. :hug:

Er is geen goed of fout in dezen, zolang je moeder maar doet wat voor haar goed voelt. En dat geldt eigenlijk voor jou ook. O
<<

Patsy

Bericht 24 Dec 2017 07:38

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Wat erg Cbl!

Ik denk ook dat het erg oplucht om het je schoonouders wel te vertellen, maar alles op je eigen tempo. Doe waar jij je goed bij voelt.

Heel veel sterkte.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 24 Dec 2017 07:52

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Natuurlijk gaat het niet alleen om je moeder, maar ook om de mensen om haar heen. Jij krijgt nu ook zomaar even een klap te verwerken en daar mag jij dan weer op jouw manier mee omgaan. Ik zou het wel aan je schoonouders vertellen, inderdaad om de redenen die hierboven gegeven zijn. Het hoeft geen geheim te zijn, jouw moeder is ziek, heel ziek en jullie als omstanders kunnen daarbij ook echt steun gebruiken. Je vertelt het hier wel, logisch, maar waarom dan de ouders van je man niet? Die gedachtengang snap ik niet helemaal.

Ik zou alleen niet wachten tot morgen en het op eerste kerstdag van vertellen. Ik zou het in jouw schoenen denk ik prettig vinden als je man vandaag even z’n ouders opbelt zodat hij het ze kan vertellen. De band met mijn schoonfamilie voelt niet dusdanig vertrouwd dat ik me er goed bij voel om zoiets zélf zomaar even in de groep te gooien, en dat is eigenlijk ook een beetje wat ik uit jouw verhalen proef.

Heel veel sterkte!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 24 Dec 2017 07:53

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Wat schrikken CBL.. Heel veel sterkte voor jou en je familie!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 24 Dec 2017 07:58

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Veel sterkte, CBL.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 24 Dec 2017 08:17

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Wat verdrietig cbl. Sterkte!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem231

Bericht 24 Dec 2017 08:21

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Sterkte CBL.
Ik zou het denk ik ook nog niet willen vertellen. Iig niet met kerst, een keer over de telefoon ofzo waarbij je geen emoties laat zien. Neem je tijd om te vertellen, geef het zelf eerst een plaatsje. Vooral omdat (volgens mij wat ik eerder heb gelezen, sorry als ik het verkeerd heb) jouw schoonfamilie niet altijd de beste woorden klaar hebben.
<<

Anoniem243

Bericht 24 Dec 2017 08:37

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Sterkte CBL!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 24 Dec 2017 08:51

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Wat naar CBL, sterkte :hug:
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Dec 2017 08:57

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Wat een naar nieuws. Veel sterkte CBL!

Hier ook een positief verhaal voor als je er behoefte aan hebt. Mijn moeder is in 2009 geopereerd aan borstkanker. Het was heel erg beginstadium maar zat al wel door haar hele borst. Na de verwijdering van haar borst en de poortwaxhterklier was ze schoon. Ze heeft geen verdere behandeling was niet nodig en nu, bijna 10 jaar later is ze nog steeds schoon.
Laatst gewijzigd door Teun op 24 Dec 2017 10:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem301

Bericht 24 Dec 2017 09:18

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Wat naar CBL, sterkte. Ervaar je wel een beetje steun ook aan je man?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 24 Dec 2017 09:20

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Heel veel sterkte CBL
30-04-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 24 Dec 2017 09:52

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Wat ontzettend moeilijk en verdrietig CBL. Je angsten zijn volstrekt normaal, wamt uiteindelijk weet je ook gewoon niet hoe ze jet zal doorstaan en zal het sowieso een zwaar traject zijn. Ik kan uit ervaring wel zeggen dat het belangrijk is er positief en met hoop om te stappen. Hoop doet leven!

Probeer het je man niet te zwaar aan te rekenen. Ook al is het niet zijn moeder, het is wel zijn schoonmoeder en het raakt hem ongetwijfeld ook. Probeer er voor elkaar te zijn in plaats elkaar in de haren te vliegen.

Heel veel sterkte voor de komende tijd, het is echt een rollercoaster van emoties waarin je terecht komt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Dec 2017 09:56

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

-
Laatst gewijzigd door Teun op 24 Dec 2017 10:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 24 Dec 2017 09:56

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Wat een verdrietig nieuws. Sterkte en kracht toegewenst voor je moeder en jezelf.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Dec 2017 10:00

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

-

Edit: sorry voor de lege posts, ik drukte steeds blijkbaar op quote ipv Edit :palm:
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 24 Dec 2017 10:10

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Sterkte CBL!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem245

Bericht 24 Dec 2017 10:15

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Sterkte CBL, rot er nu voor kerst achter te komen.
<<

Anoniem242

Bericht 24 Dec 2017 10:21

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Heel veel sterkte Cbl. En als jij geen behoefte hebt om dit aan je schoonfamilie te vertellen dan doe je dat niet. Het is je goed recht.
Ze zijn er optijd bij schreef je dat is heel fijn. Tegenwoordig kunnen ze heel veel om hier weer bovenop te komen. Maar neemt niet weg dat het een zwaar traject wordt en jullie alle kracht kunnen gebruiken die nodig is.
<<

anoniem224

Bericht 24 Dec 2017 10:55

Re: Mijn moeder heeft borstkanker.

Jeetje wat heftig CBL, heel veel sterkte!
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers