Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is jullie koelkast altijd gevuld?

<<

Anoniem239

Bericht 22 Dec 2017 16:48

Is jullie koelkast altijd gevuld?

Hebben jullie altijd een gevulde koelkast of is deze ook wel eens leeg?

Hier doen we vrij onregelmatig boodschappen, waardoor we vaak misgrijpen naar drinken of dat er geen beleg meer ligt. Super stom natuurlijk. Wij drinken vaak water of thee uit uit noodzaak haha.


Hoe is dat bij jullie?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Dec 2017 16:51

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Ja haha puilt eerder uit.
Hoewel we wel goed zijn in restjes opmaken, weinig onnodig weggooien en eens in de zoveel tijd wel echt een schoonmaak houden in potjes en dingetjes die over datum zijn. Je hebt ook van die mensen bij wie dingen echt jarenlang staan (onze moeders) waarbij je tegenwoordig dan echt direct eerst naar de houdbaarheidsdatum moet kijken. Dat doen wij beter vind ik.

Natuurlijk is er wel eens wat op maar ik doe elke week boodschappen en plan over 't algemeen redelijk strak.
Maar we hebben bijvoorbeeld niet standaard fris in huis ofzo. Als dat op is, is het pech. Wel halen we vaak vrij veel voor borrels of etentjes, en daar teren we dan een tijd op. Zo liggen er nu 20 biertjes in de koelkast, komt vanzelf wel keer op maar als 't op is ga ik het niet per definitie aanvullen.

Oh ja en we hebben net de nieuwe regel ingesteld dat er altijd een fles bubbels koud moet liggen want vrijdag is bubbeldag!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 22 Dec 2017 16:56

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Nee haha. We doen over het algemeen weekboodschappen dus de laatste dagen ligt niet alles er in. We hebben een super vlakbij dus we hebben zo iets gehaald maar handig is het niet altijd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 22 Dec 2017 17:36

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Nee, eind van de week is ie zo goed als leeg. We doen wekelijks boodschappen en dan ligt er aan het eind van de week nog wat bier, kaas en boter ed of restjes die we de dag van de boodschappen meestal opeten. Nou ja en dan nog wat langer houdbare dingen zoals mayo, mosterd.
Fris oid hoeven we niet in huis te hebben. Drinken we niet en visite ook niet. Het is altijd koffie, thee, water of alcohol.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Dec 2017 17:37

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Hier is het net zoals bij Marin, met uitzondering van de bubbels, best een goed idee!
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 22 Dec 2017 17:40

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Bij ons is de koelkast ook altijd helemaal vol. Gelukkig hebben we er 2 op elkaar, anders had het nooit gepast.
Als we zien dat iets bijna op is halen we ruim van te voren nieuwe. We pakken zelden iets mis.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 22 Dec 2017 17:40

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Maar wij grijpen dus eigenlik ook nooit mis, omdat we voor een week wel halen wat we nodig hebben.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Dec 2017 17:41

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Hmmm. Gemiddeld.
We halen altijd weekboodschappen, maar heb wel altijd wat extra in huis.
Sowieso altijd wel fris voor bezoek. Bijna nooit drank.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 22 Dec 2017 17:42

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Ik doe een keer per week boodschappen. Dus dan is doe eind van de week soms wel zo goed als leeg.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 22 Dec 2017 17:49

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Mijn koelkast is wel eens leeg. Mijn voorraadkast daarentegen nooit. Dus ik kan altijd wel iets te eten pakken.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 22 Dec 2017 18:00

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Nee hoor, regelmatig (bijna) leeg.. maar hebben wel altijd koffie/thee/limonade in huis om te drinken
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Dec 2017 19:14

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Jezzie schreef:Ik doe een keer per week boodschappen. Dus dan is doe eind van de week soms wel zo goed als leeg.


Dit inderdaad.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 22 Dec 2017 19:20

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Eigenlijk wel ja. Soms is er wel iets op van kaas of vleeswaren of fris ofzo maar qua eten is er altijd wel genoeg in huis om iig iets te kunnen maken.
30-04-2017
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Dec 2017 20:17

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

ja altijd wel vol. Hebben altijd voorraad melk, vla, kwark , kaas. Elke week fruit, champignons.
Afbeelding
<<

Anoniem247

Bericht 22 Dec 2017 20:21

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Jezzie schreef:Ik doe een keer per week boodschappen. Dus dan is doe eind van de week soms wel zo goed als leeg.


Dit maar dan doe twee keer per week boodschappen.

Maar melk, ranja, boter enz heb ik altijd wel op voorraad.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 22 Dec 2017 20:31

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Ik ben hier mega slecht in.
We hebben wel altijd kaas en melk. Frisdrank meestal ook wel.
Heeeel af en toe is het feest en ontbijten we met hagelslag haha.
Ik haal op maandag en Woensdag boodschappen voor 2a3 dagen en daarna op zaterdag weer.
Dus nooit veel in huis. We zijn slecht in restjes opmaken en als ik teveel koop kan ik het wegdoen.
2016
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 22 Dec 2017 21:09

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Onze koelkast is niet altijd gevuld nee, het enige dat we eigenlijk altijd hebben is kaas, bier en wijn :laughcry:

Ik probeer een keer per week boodschappen te doen, maar vaak moet ik nog wel een tweede keer.
<<

Anoniem221

Bericht 22 Dec 2017 22:06

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Onze koelkast zit niet altijd vol. We doen één keer per week boodschappen en het komt dus voor dat de koelkast op het einde van een week nagenoeg leeg is. Op dit moment is hij tjokvol, want kerst staat voor de deur.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Dec 2017 10:03

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Onze koelkast is bijna altijd leeg, ik doe elke dag boodschappen en ben echt een loser op het gebied van plannen. Ik moet elke dag bedenken wat we eten en daar de boodschappen voor halen. We hebben wel altijd melk, limonade, boter, sausjes, brood en fruit in huis, maar verder is het dus altijd drama.

♥♥
<<

Anoniem317

Bericht 23 Dec 2017 19:21

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Over het algemeen is onze koelkast redelijk gevuld. We doen meerdere keren per week boodschappen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 23 Dec 2017 19:50

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Vrijdag is boodschappen dag, die dag puilt hij altijd uit.. gedurende de week wordt het dan weer steeds leger, totdat het bijna leeg tot leeg is op donderdagavond haha
<<

Anoniem282

Bericht 23 Dec 2017 19:53

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Nee, ik woon 3x vallen vanaf de supermarkt en haal dus hooguit voor 2 dagen. Verder zorg ik er uiteraard wel altijd voor dat er een fles wijn koud staat!

Heel soms haal ik voor 4-5 dagen, maar zo goed ben ik niet in weekmenu's bedenken, dus dat komt hooguit een aantal keren per jaar voor.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 24 Dec 2017 09:08

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Lejow schreef:Vrijdag is boodschappen dag, die dag puilt hij altijd uit.. gedurende de week wordt het dan weer steeds leger, totdat het bijna leeg tot leeg is op donderdagavond haha


Hier net zo :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Dec 2017 09:14

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Elliot schreef:Onze koelkast is bijna altijd leeg, ik doe elke dag boodschappen en ben echt een loser op het gebied van plannen. Ik moet elke dag bedenken wat we eten en daar de boodschappen voor halen. We hebben wel altijd melk, limonade, boter, sausjes, brood en fruit in huis, maar verder is het dus altijd drama.


Haha same here! Er moet ook niet onverwacht iemand langskomen, want daar heb ik dan niks voor in huis (op een glaasje limonade of koffie/thee na).
❤ 7 juni 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 28 Dec 2017 09:17

Re: Is jullie koelkast altijd gevuld?

Meestal wel. Ik doe weekboodschappen en aan het eind van de week is het meeste wel zo'n beetje op, maar frisdrank, houdbare melk, spa rood, koffie, thee ed is altijd wel in huis.
Ook heb ik altijd wel iets van vleeswaren liggen wat langer houdbaar is, van die Kips leverworstjes of kaas bijvoorbeeld, hetzelfde geldt voor fruit, ik zorg altijd dat er ook fruit is wat iets langer houdbaar is. En het brood is weleens op maar er zijn altijd alternatieven zoals crackers, volkoren beschuit enz.

Ook zit er in de vriezer altijd wel iets van een kipfilet of wat gehakt en diepvriesgroenten zoals spinazie of pompoen bijvoorbeeld zodat ik altijd wel een maaltijd kan maken. Ook zijn er altijd wel bakjes met ingevroren eten.

Wijn let ik eigenlijk niet zo op of het op voorraad is maar dat ligt er eigenlijk wel altijd, bier meestal ook, ik vul het niet direct aan als het op is, maar als het in de aanbieding is neem ik het wel mee als ik zie dat er nog maar een klein beetje is, dus uiteindelijk hebben we dat altijd wel in huis.
25-11-2014 & 09-06-2017
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers