Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dan Brown - Oorsprong, wie weet hoe het eindigt

<<

Anoniem301

Bericht 21 Dec 2017 08:28

Dan Brown - Oorsprong, wie weet hoe het eindigt

Ik kan niet meer. Normaliter vind ik z’n boeken erg tof en lees ik ze in een ruk uit. Maar deze valt me erg tegen, vind het ook niet erg spannend. Wil iemand me vertellen hoe het afloopt? Geeft het boek antwoord op dé vraag? Antwoord kan in een spoiler. Ben erg benieuwd maar ik wil niet meer lezen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Dec 2017 08:45

Re: Dan Brown - Oorsprong, wie weet hoe het eindigt

Spoiler: weergeven
Het komt er uiteindelijk op neer dat de spreker een zelfmoord in scène heeft gezet. De prins en zijn verloofde zijn verloofd, terwijl zij niet vruchtbaar is. Daardoor is de relatie ineens moeizaam.
De koning overlijd en de geestelijke pleegt ook zelfmoord. Tussen die twee is een verboden liefde aanwezig.

Dit is niet alles maar wel even zo 123 wat ik nog uit in hoofd weet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem301

Bericht 21 Dec 2017 08:51

Re: Dan Brown - Oorsprong, wie weet hoe het eindigt

Dank je!

Spoiler: weergeven
is de spreker dan niet echt dood? Die Ávila ofzo schoot hem toch neer? En waar komen we nou vandaan en waar gaan er naartoe, krijgen we daar nog antwoord op in het boek?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Dec 2017 08:54

Re: Dan Brown - Oorsprong, wie weet hoe het eindigt

Spoiler: weergeven
Wat ik er van begrepen heb is dat wetenschap en geloof meer hand in hand moesten gaan.


Ik zal het straks even opzoeken, aangezien ik toch geen spannende plannen heb staan op de laatste lesdagen voor de vakantie.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 22 Dec 2017 00:47

Re: Dan Brown - Oorsprong, wie weet hoe het eindigt

Spoiler: weergeven
Ik dacht dat het geen zelfmoord was, maar dat hij vermoord was door zijn computer. Die had de huurmoordenaar onder valse voorwendselen geregeld. De wetenschapper was ongeneeslijk ziek en had nog maar een paar dagen te leven. De computer wilde door de moord meer aandacht voor de ontdekking.
Die ontdekking had iets te maken dat de mensheid vervangen wordt/samengaat met de computer
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 22 Dec 2017 07:30

Re: Dan Brown - Oorsprong, wie weet hoe het eindigt

MrsMath schreef:
Spoiler: weergeven
Ik dacht dat het geen zelfmoord was, maar dat hij vermoord was door zijn computer. Die had de huurmoordenaar onder valse voorwendselen geregeld. De wetenschapper was ongeneeslijk ziek en had nog maar een paar dagen te leven. De computer wilde door de moord meer aandacht voor de ontdekking.
Die ontdekking had iets te maken dat de mensheid vervangen wordt/samengaat met de computer


Dit klopt inderdaad.
<<

Anoniem316

Bericht 22 Dec 2017 10:06

Re: Dan Brown - Oorsprong, wie weet hoe het eindigt

Dat ziet er al uit als een boek dat niet voor mij geschikt is. Thanks haha.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 22 Dec 2017 12:44

Re: Dan Brown - Oorsprong, wie weet hoe het eindigt

Ik vond het einde ook best wel afgeraffeld. Dit is niet zijn beste boek vind ik.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Dec 2017 16:30

Re: Dan Brown - Oorsprong, wie weet hoe het eindigt

Vandaar dat ik het einde ook niet super onthouden heb. Blijk maar weer. Ik was bezig met een aanvulling in mijn verhaal omdat ik weer herinnerde, maar ik ben al verbeterd en aangevuld.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem301

Bericht 22 Dec 2017 21:18

Re: Dan Brown - Oorsprong, wie weet hoe het eindigt

Bedankt voor jullie hulp en moeite!

Spoiler: weergeven
Maar echt een duidelijk schokkend antwoord op de vraag krijgen we in het boek dus nog steeds niet, dé grote onthulling waar alles om draait en zelfs waarmee reclame wordt gemaakt voor dit boek? Jammer, was wel benieuwd waar hij mee zou komen, waar komen we vandaan en waar gaan we naartoe.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 22 Dec 2017 21:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 22 Dec 2017 21:34

Re: Dan Brown - Oorsprong, wie weet hoe het eindigt

Oh ik ben normaal gek op zijn boeken maar dit lijkt mij dus echt niets.
2016
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 22 Dec 2017 22:01

Re: Dan Brown - Oorsprong, wie weet hoe het eindigt

Carrie schreef:Bedankt voor jullie hulp en moeite!

Spoiler: weergeven
Maar echt een duidelijk schokkend antwoord op de vraag krijgen we in het boek dus nog steeds niet, dé grote onthulling waar alles om draait en zelfs waarmee reclame wordt gemaakt voor dit boek? Jammer, was wel benieuwd waar hij mee zou komen, waar komen we vandaan en waar gaan we naartoe.


Jawel, er word wel verteld. En zou best realistisch zijn in het echt ook.
Spoiler: weergeven
de oorsprong is de aardsoep, daar zijn we vanuit ontwikkeld. Hij had een berekening en simulatie erop los gelaten en door berekend waar we naar toe gaan. Daaruit komt dat in de nabije toekomst computers en mensen zich samenvoegen. Dus computers onderdeel worden van het menselijke lijf en wezen. Niet als bedreiging maar als een kans. Daarna komt langdon erachter dat winston de pc de wetenschapper heeft laten vermoorden omdat hij (computer) inschatte dat de wetenschapper dat wilde om meer publiciteit te genereren. Winston ziet niet in wat daar fout aan is en heeft om het proces te regelen nog twee mensen laten vermoorden en dat is precies het risico en discussie waar het boek om gaat naar mijn idee. Wie maakt keuzes over leven en dood bij samensmelten van computer en mens



Ik vond het geen verkeerd boek zelf, einde ging wel heel vlot maar wel geloofwaardig.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem301

Bericht 26 Dec 2017 20:51

Re: Dan Brown - Oorsprong, wie weet hoe het eindigt

Siep, bedankt voor je antwoord! Verrassende wending van die computer. Nou toch fijn om te weten hoe het afloopt :smile:

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers