Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwanger en nieuwe baan

<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 21 Dec 2017 10:51

Zwanger en nieuwe baan

Misschien zijn er hier mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten?

Ik begin per 2 januari bij mijn nieuwe baan. Toen ik solliciteerde wist ik niet dat ik zwanger was, bij het tweede gesprek wel maar toen besloten nog niks te zeggen omdat het nog maar pril was.
Nu heb ik morgen een inwerk dagje van een paar uur, doe ik er wijs aan om het dan te vertellen? Of kan ik beter nog even wachten? Dat laatste voelt ook niet helemaal juist.
Nu zijn werkgever en ik ook beetje 'raar' begonnen omdat mijn salarisindicatie te laag was naar mijn idee en daar moet nu nog naar gekeken worden, dus het loopt allemaal al niet zo lekker.

Iemand tips voor mij hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 21 Dec 2017 10:52

Re: Zwanger en nieuwe baan

Oh burgemeester deze mag naar werk en studie verplaatst worden hoor! Zat in de verkeerde pijler.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem253

Bericht 21 Dec 2017 11:23

Re: Zwanger en nieuwe baan

Ik weet niet hoe ver je bent maar persoonlijk zou ik het wel vertellen. Succes met je nieuwe baan!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Dec 2017 11:34

Re: Zwanger en nieuwe baan

Ik denk dat ik het ook zou vertellen, het verzwijgen zou me niet lekker zitten!
❤ 7 juni 2018
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 21 Dec 2017 11:37

Re: Zwanger en nieuwe baan

Ik moet de termijn echo nog krijgen. Ben nu 10 weken. Mijn vriend zegt dat ik beter die echo nog even af kan wachten. Maar die echo valt net op een dag dat ik moet werken.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Dec 2017 12:45

Re: Zwanger en nieuwe baan

Ik heb vanmorgen een (intern) sollicitatiegesprek gehad en ook niets gezegd. Uiteindelijk moet het gaan om competenties en niet om je privé-leven.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem304

Bericht 21 Dec 2017 12:48

Re: Zwanger en nieuwe baan

NerdChic schreef:Ik moet de termijn echo nog krijgen. Ben nu 10 weken. Mijn vriend zegt dat ik beter die echo nog even af kan wachten. Maar die echo valt net op een dag dat ik moet werken.

Ik zou het afwachten hoor.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 21 Dec 2017 13:01

Re: Zwanger en nieuwe baan

Ik zou ook nog even wachten.
2012
2016
2020

Instagram
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 21 Dec 2017 13:18

Re: Zwanger en nieuwe baan

Oké dan nu het volgende dilemma (los van zwangerschap). Ze hebben mij ingeschat op periodiek 0 terwijl ik duidelijk ervaring heb (doorlopende ervaring) in zo een functie. Ik zou er dan netto het zelfde krijgen als bij mijn andere baan. Mijn vriend zegt als ze je niet hoger in willen schatten moet je het niet doen, nu snij je jezelf in de vingers.
Baal er zo van dat het loopt zoals het loopt. Daardoor kijk ik er al niet naar uit. Bah.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem282

Bericht 21 Dec 2017 13:34

Re: Zwanger en nieuwe baan

Is jouw inschaling niet besproken/afgesproken tijdens het arbeidsvoorwaardengesprek? Is er al wel getekend? Ik begrijp het niet helemaal.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Dec 2017 13:41

Re: Zwanger en nieuwe baan

Mijn vraag zou ook zijn: heb je getekend? Ik neem aan van wel, want je gaat neem ik aan niet inwerken zonder contract. Als je getekend hebt, ben je akkoord gegaan met hun bod. Dan valt er niet meer te onderhandelen; hoogstens kan het uitgangspunt zijn in je voortgangsgesprekken.
Mocht je nog niet hebben getekend, dan zul je moeten gaan onderhandelen voor een hogere periodiek. En dan moet je ff bedenken wart je wil en wat het je waard is. Heb je nu een andere baan, kun je hun bod laten schieten als ze je niet tegemoetkomen? Zijn er andere arbeidsvoorwaarden waarbij je erop vooruit kunt gaan of die onderhandelbaar zijn?
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 21 Dec 2017 13:42

Re: Zwanger en nieuwe baan

Guattari schreef:Is jouw inschaling niet besproken/afgesproken tijdens het arbeidsvoorwaardengesprek? Is er al wel getekend? Ik begrijp het niet helemaal.


Nee, het is raar gegaan. We hebben geen arbeidsvoorwaardengesprek gehad. Het hoofdkantoor zou mijn salaris berekenen want op het kantoor hier doen ze dat niet dus moest een salarisstrook meeleveren(stom natuurlijk achteraf) maar ze zeiden dat als het niet klopt dan moest ik het laten weten want ik moest er op vooruit gaan. dat heb ik dus gedaan want ik kreeg mijn contract waar dit dus in stond. Meteen aan de bel getrokken dat dat mijnsinziens niet lijkt te kloppen, maar zij zeggen dus van wel. Ik heb vanzelfsprekend nog niks getekend omdat ik het er niet mee eens was en ik dacht juist door het meesturen van mijn salarisstrook dat ik hoger ingeschaald zou worden daarnaast lijkt mij ook dat ervaring daar in meetelt.

De datum waarop ik dus eventueel zou beginnen zou dus 2 januari zijn.

Mijn andere baan heb ik opgezegd, daar trok ik het niet meer.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem282

Bericht 21 Dec 2017 13:49

Re: Zwanger en nieuwe baan

Oftewel: als je nu voor deze nieuwe baan niet tekent, ben je verwijtbaar werkloos en heb je geen recht op WW. Dan zou ik toch nog onderhandelen en als dit vruchteloos blijkt, zou ik alsnog tekenen en vanaf die dienstbetrekking weer op zoek naar een andere baan.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 21 Dec 2017 13:53

Re: Zwanger en nieuwe baan

Guattari schreef:Oftewel: als je nu voor deze nieuwe baan niet tekent, ben je verwijtbaar werkloos en heb je geen recht op WW. Dan zou ik toch nog onderhandelen en als dit vruchteloos blijkt, zou ik alsnog tekenen en vanaf die dienstbetrekking weer op zoek naar een andere baan.
ik heb nog een baantje waar ik wat uren werk en wat per januari wel weer wat meer zou kunnen worden, maar netto niet zo veel als daar. Maar goed ik zou daarin wel verder kunnen kijken en zelf wat cliënten er bij kunnen zoeken.
Dat is een optie natuurlijk. Het is niet dat ik volledig werkloos ben.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem313

Bericht 21 Dec 2017 16:28

Re: Zwanger en nieuwe baan

Heb je een toezegging op schrift (e-mail) dat je erop vooruit zou gaan?
<<

Anoniem282

Bericht 21 Dec 2017 19:37

Re: Zwanger en nieuwe baan

IIg fijn om te weten voor jezelf dat je niet geheel werkloos zal zijn, mocht je beslissen deze nieuwe baan af te ketsen. Ik zou nog eens in gesprek gaan en het laten afhangen van die uitkomst, maar ik begrijp ook dat dit allemaal wel heel kortdag is met het oog op de feestdagen.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 21 Dec 2017 20:21

Re: Zwanger en nieuwe baan

Ik had voor morgen sowieso een paar inwerk uur met ze staan maar ga er van uit dat we nu even bespreken hoe en wat aangezien ik ze nog gemaild heb met dat ik het jammer vind wat de indicatie is en dat ik op basis van ervaring en dergelijke hoger ingeschaald zou worden en dat waar ik nu op ingeschaald ben het periodiek is van een 4e jaars student (staat zo in de Cao).
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem244

Bericht 21 Dec 2017 21:14

Re: Zwanger en nieuwe baan

Zou je dan in schaal 40 trede 0 ingeschaald worden?
In principe zou ik niet akkoord gaan met een lagere trede dan je nu zit.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 21 Dec 2017 21:58

Re: Zwanger en nieuwe baan

Radler schreef:Zou je dan in schaal 40 trede 0 ingeschaald worden?
In principe zou ik niet akkoord gaan met een lagere trede dan je nu zit.

Het gaat om Cao jeugdzorg schaal 8 trede 0. Zou als Ambulant begeleider aan de slag gaan.... Jij bent wel bekend met die sector. Volgens de Cao is dat dus voor studenten 4e leerjaar.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem244

Bericht 21 Dec 2017 22:24

Re: Zwanger en nieuwe baan

Ja idd, vergelijkbaar idd met trede 0 bij de gehandicaptenzorg.
De aanloopschaal / studenten.

Welke schaal zat je bij je vorige werkgever?
Trede 0 is idd de aanloopschaal, als jij al werkervaring hebt “horen” ze je hoger in te schalen...

Toen ik bij m’n vorige werk begon wilde ze mij in aanloopschaal 39 of schaal 40 trede 0 inschalen. Ik had al meerdere jaren werkervaring, dus ging daar ook niet mee akkoord. Toen hebben ze mij in dezelfde trede ingeschaald als dat ik bij m’n oude werk ook zat.
Bij m’n huidige werk is het ook gewoon ingeschaald in de schaal waar ik al in zat.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 21 Dec 2017 22:54

Re: Zwanger en nieuwe baan

Vorige werkgever was Cao gehandicaptenzorg schaal 40 trede 3 of 4... Ga er technisch gezien op vooruit maar netto niet omdat de ort er nu af is. En vind trede 0 gewoon laag.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 22 Dec 2017 09:54

Re: Zwanger en nieuwe baan

Update! Ze hebben me gebeld en willen me toch 3 tredes hoger inschalen. Dus op trede 3. Helemaal top! Het is nog geen vetpot maar vele malen beter dan trede 0.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem313

Bericht 22 Dec 2017 10:20

Re: Zwanger en nieuwe baan

Fijn!!
<<

Anoniem282

Bericht 22 Dec 2017 10:49

Re: Zwanger en nieuwe baan

Wat goed! Heel veel plezier met je nieuwe baan!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers