Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

<<

DoubleFun

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 25 Okt 2017 13:50

Bericht 20 Dec 2017 12:58

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ik woon in mijn ouderlijk huis nu. Mijn opa en oma hebben er ook al gewoond, toen hebben mijn ouders het huis gekocht en nu mijn ouders wat ouder worden en kleiner wilden wonen, hebben wij het huis gekocht.
<<

Anoniem306

Bericht 20 Dec 2017 13:05

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn wonen ook nog steeds in mijn ouderlijk huis. Al dik 35 jaar.
<<

Anoniem281

Bericht 20 Dec 2017 13:29

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn moeder woont nog in het appartement, waar ik thuis kwam na mijn geboorte in het ziekenhuis. Mijn ouders zijn gescheiden en m'n vader is van hot naar her gegaan en heeft mij steeds meegesleept, maar m'n moeder is altijd in dezelfde woning gebleven waar ze, naar eigen zeggen, ook dood zal gaan :nerd:

Het is voor mij echt thuis, het is altijd m'n basis geweest. Ik werd steeds door ruzie over de voogdij heen en weer gegooid tussen m'n ouders en doordat m'n vader in totaal 5 keer is verhuisd, werd 't huis van m'n moeder steeds belangrijker; dat veranderde namelijk niet. Terwijl mijn vader 'zelfs' een nieuwe vrouw kreeg, met stiefdochter. En later nog een baby. Toen werd m'n moeders huis nóg belangrijker!

Mijn schoonouders wonen al 30 jaar in dezelfde woning en zijn de eerste bewoners. Mijn man zou het heel graag overkopen over een paar jaar, als m'n schoonouders naar een appartement gaan, maar ik weet niet of ik dat wil. Vind 't idee enerzijds heel mooi maar tegelijkertijd ook juist stom; eerst trok k bij mijn man in, in zíjn koopwoning en dan trek ik in, in zijn ouders huis! Neh. Hoewel 't wel een mooi, ruim huis is..
<<

Anoniem317

Bericht 20 Dec 2017 18:31

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja en nee. Mijn ouders wonen in het huis waarin ik ben opgegroeid. Toen ik 6 maanden oud was, zijn we in dit huis gaan wonen. Mijn ouders hebben vorige maand hun woning verkocht en zullen 1 maart verhuizen naar hun nieuwe woning. In het begin vond ik het wel een gek idee, maar ben er nu aan gewend.
<<

Anoniem331

Bericht 20 Dec 2017 19:06

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn ouders zijn nu bezig inpakken omdat ze over een week of 5 gaan verhuizen. Na dik 25 jaar gaan ze naar een kleiner huis verhuizen. Spannend vind ik het allemaal.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 20 Dec 2017 20:22

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Nee.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Anoniem222

Bericht 20 Dec 2017 20:25

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja. Het huis is gebouwd door mijn opa, mijn vader is er geboren en ik ook. Het is ook echt thuis en ik zou het heel jammer vinden als het uit de familie zou gaan. Misschien kopen mijn vriend en ik het ooit wel.

De ouders van mijn vriend zijn gescheiden toen hij 5 was en ze wonen beiden niet meer in het huis waar ze toen woonden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Dec 2017 20:43

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Wat bijzonder DoubleFun en Harrison!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 20 Dec 2017 20:48

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja die van mij wonen daar nog steeds. Inmiddels een jaar of 30?
Ik ben geboren in de voormalige koestal en dit werd later ook mijn slaapkamer.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 20 Dec 2017 21:01

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ouderlijk huis als in het huis waar ik als baby thuis kwam van het ziekenhuis, nee. Rond mijn 3e zijn mijn ouders verhuisd naar een nieuw huis in hetzelfde dorp, toen ze scheidden rond mijn 7e/8e is mijn moeder met ons in weer een ander huis in hetzelfde dorp gaan wonen en toen ze hertrouwde rond mijn 12e zijn we weer verhuisd naar een ander huis in datzelfde dorp. Ik heb er van mijn 12e tot 18e gewoond en moeder woont er nog. Het huis voelt wel als ouderlijk huis, bekend, ook na de nodige veranderingen in al die jaren. Het is niet zozeer het huis trouwens, als meer het dorp zelf wat als 'thuis' voelt. Mijn basisschool, de bekende plekjes waar ik speelde als kind, elke keer als we het dorp binnen rijden vind ik die herkenning en het jeugdsentiment wel fijn.
Rond mijn 12e verhuisde mijn vader ook naar het huis waar hij nog steeds woont. Ik ben daar veel minder opgegroeid, was er vaak alleen 1x in de twee weekenden. Maar het is wel ouderlijk huis van mijn zusjes en ik vond het toch fijn dat hij er is blijven wonen na zijn tweede scheiding én na zijn hertrouwen. Alles in dat huis is inmiddels anders, maar het heeft wel fijne herinneringen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Dec 2017 21:14

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Toen ik een jaar of 10 was zijn we verhuisd. Daar wonen mijn ouders nu nog.
<<

Anoniem298

Bericht 20 Dec 2017 21:22

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Helaas niet, we zijn op mijn zeventiende verhuisd naar een ander dorp. In hun huidige huis heb ik maar 2,5 jaar gewoond, dat zie ik echt als het huis van mijn ouders, niet als het huis waar ik als kind ben opgegroeid (want dat is het natuurlijk ook niet :nerd: ). Een vriendin van mij woont nog in mijn vroegere woonplaats, haar huis staat pal tegenover mijn ouderlijk huis (met een meertje ertussen). Als ik bij haar ben moet ik altijd even naar dat huis kijken, dat blijft toch speciaal voor me.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 20 Dec 2017 23:13

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja mijn vader (moeder is overleden) woont daar al ruim 43 jaar, maar binnen korte tijd gaat hij verhuizen. Heel raar vind ik het (hij ook!). Maar het huis is gewoon veel te groot voor hem alleen. Hij komt, zoals het er nu uitziet, in een heel mooi appartement te wonen, 5 minuutjes bij me vandaan.
<<

Anoniem221

Bericht 21 Dec 2017 09:02

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Nee. Het grote deel van mijn leven heb ik doorgebracht in een huurhuis in een soort van volksbuurt. Mijn ouders kochten op mijn 15e een woning in het eerste nieuwbouwplan van ons dorp. Het nieuwbouwplan waar mensen vrij hoog op de carrièreladder stonden. Van altijd babbelen met buren, binnenstappen via de achterdeur bij buren, spontaan mee eten met buren, was geen sprake meer. Ik vond het verschrikkelijk. Ik snapte ook niet wat we daar deden, want tussen die mensen hoorden wij toch niet? Mijn moeder en vader zijn drie jaar later verhuisd naar een nog groter huis, maar dan tegen de volksbuurt, waar ik opgroeide, aan. Mijn ouders zijn uit elkaar gegaan in die tijd. Mijn vader is in het huis blijven wonen en mijn moeder woont weer in het eerste nieuwbouwplan. En het verschil is goed te merken. Mijn vader praat met zijn buren, volgens mij weet mijn moeder niet eens wie haar buren zijn. Al is het al lang niet meer zo chique als het op mijn 15e was. Maar nee, mijn ouders wonen niet meer in het ouderlijk huis. :razz:
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 21 Dec 2017 09:52

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Nee, mijn ouders zitten nu volop in een verhuizing ze gaan kleiner wonen .
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 21 Dec 2017 10:28

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Nee, ze zijn gescheiden, dus dat appartement is toen verkocht. Zowel mijn vader als mijn moeder zijn na de scheiding twee keer verhuisd. Mijn oma ook en aan de andere kant is het huis van mijn opa en oma die zijn overleden ook verkocht, ik vind het weleens jammer dat ik geen enkel huis waar ik mijn vroege jeugd heb beleefd nog binnen kan. Als ik heel veel geld had, zou ik ze misschien alledrie terugkopen, als ik de kans heb loop ik er nog steeds langs en probeer naar binnen te kijken. :)
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 21 Dec 2017 13:56

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja mijn ouders wonen nog in het huis waar we we naar toe verhuisden toen ik 6 was. Ik zie ze daar ook niet snel weggaan.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 21 Dec 2017 20:48

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn vader is afgelopen jaar bij zijn vriendin gaan wonen. Het huis was al verkocht voordat het überhaupt in de verkoop kwam dus we hebben eigenlijk maar kort de tijd gehad om afscheid te nemen van het huis. We wisten natuurlijk wel dat het eraan zat te komen, maar toch gek dat het eenmaal zo vet was.
Heb vanaf mijn 9de tot mijn 21ste in dat huis gewoond en er mooie, maar ook erg heftige dingen meegemaakt. Lief en leed hebben we er gedeeld als gezin. De plek waar mijn moeders ziel is achtergebleven...dat maakt het wel moeilijk dat het nu niet meer van ons is. Maar het is ook goed zo. Mijn vader is weer gelukkig, wij hebben alle 3 ons eigen fijne plekje en een ander gezin is nu heel gelukkig in ons (want zo voelt het toch) huis.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 21 Dec 2017 22:59

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn ouders wonen nog steeds in mijn ouderlijk huis. Dat huis hebben ze zo’n 34 jaar geleden gekocht. Voor mijn geboorte. Mijn moeder wil er nooit van haar leven weg. Al denk ik niet dat ze dat voor elkaar gaat krijgen. Ze heeft een zenuwbeschadiging waardoor ze niks meer voelt in haar ene voét en onderbeen en bijna niks in haar andere voet, ze gaat steeds slechter lopen en dat huis heeft een beletage en een souterrain.

Ze hebben er weinig aan veranderd in die jaren dat ze er wonen. Ze stoken nog steeds op gaskachels, ze hebben nog steeds de vloeren die er in mijn jeugd of vroege jeugd in zijn gelegd, ze hebben nog steeds dezelfden gordijnen en nog steeds dezelfde keuken (die er al in zat toen ze het kochten). Ze hebben trouwens ook nog steeds de magnetron die ze kochten toen ik 7 was of zo, dat was de eerste magnetron die ze kochten :palm: . Ze ze hebben ook nog steeds dezelfde afwasteil en hetzelfde afwasrek, hetzelfde bestek, hetzelfde servies. Mijn ouders vervangen geen dingen die niet aan vervanging toe zijn zoals je kunt lezen. En als het wel nodig is wachten ze liever ook nog een tijdje.

Ik voel me er thuis, maar ik voel me er ook altijd een soort grote olifant. Het is allemaal veel kleiner dan ik me altijd herinner, voor mijn gevoel hoor ik dan tegen een kast op te kijken in plaats van er bovenop. Aan de andere kant is het wl3 echt mijn huis niet meer. Mijn kamer is er niet meer, hoewel daar wel het logeerbed staat, maar verder is het heel anders ingericht, alleen die blauwe verf die ik ooit op de muren heb geschilderd zit er nog op. En de sterren die ik over geplakt heb zijn er ook nog.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Dec 2017 00:05

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Toen ik twaalf was hebben mijn ouders een huis laten bouwen en daar woont mijn vader nog steeds. Ik zie en voel dat ook echt als mijn ouderlijk huis. Ik denk dat mijn vader op den duur wel gaat verhuizen want het is een groot huis met een grote tuin en hij woont dat nu natuurlijk alleen. Ik zou dat wel moeilijk vinden, vanwege het feit dat mijn moeder in dat huis overleden is en er daar zoveel herinneringen aan haar zijn.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 22 Dec 2017 11:55

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn ouders wonen nog in de woning waarin ik ben geboren en opgegroeid. En ik denk dat ze daar pas weg gaan als ze naar een bejaardenwoning of iets anders moeten.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 22 Dec 2017 12:07

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Nee, mijn ouders hebben in 2015 een huis laten bouwen, daar wonen zij nu.
Ik vind het nog steeds best gek als ik langs mijn ouderlijk huis rijd, dat ze daar niet meer wonen. Ik heb er vanaf mijn 8e tot mijn 21e gewoond, dus dat was echt mijn thuis. Het huis waar ze nu wonen, daar voel ik me nog een beetje gast zeg maar.
Over een paar maanden verhuizen wij zelf naar de wijk waar zij nu wonen, dan zal ik er nog vaker komen en voelt het misschien iets meer vertrouwd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 22 Dec 2017 13:13

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja, mijn ouders hebben het huis gekocht toen het werd gebouwd en ze gaan er denk ik pas weg als er iets verandert aan hun gezondheid. Dan komen ze in het dorp wonen waar wij wonen vermoed ik. Hier zijn allemaal winkels en daar waar zij wonen moet je met de auto of de bus. Ik zou het heel raar vinden als dat huis niet meer van ons was.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 22 Dec 2017 15:34

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn ouders wonen nog in het huis waar mijn broers en ik geboren zijn.
Heb het er vroeger wel eens over gehad dat ik het later zou willen kopen, maar we hebben nu al een ander huis gekocht, haha. Er zou ook eigenlijk nog best wat aan moeten gebeuren.. Niet dat het echt ouderwets is, maar iemand van (bijna) 70 heeft vaak toch een ander idee van inrichting en of iets wel eens vervangen mag worden dan iemand van 30 :wink:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 23 Dec 2017 13:50

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Nee, we zijn naar de andere kant van het land verhuisd toen ik 16 was.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers