Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


foodies topic

<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 13 Dec 2017 10:36

Re: foodies topic

Leuk Marin! Ziet er goed uit allemaal.

Ik had gister de opening van het nieuwe restaurant. Zo mooi geworden! En heerlijke gerechtjes mogen proeven. Ceviche van zeebaars met komkommer en avocado, coquilles met pompoen en ras El hanout, rendang met gin tonic smaken erbij en een heerlijke bisque met sereh. Helaas geen foto's gemaakt. Maar we hebben gereserveerd voor volgende week zaterdag. Nu al zo'n zin in!
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Dec 2017 22:37

Re: foodies topic

Mijn sterrenrestaurantlijstje;

Solo 1 ( bestaat niet meer)
De Librije 3*
Librije's zusje 2* (toen nog 1)
De Leest 3* (toen nog 2)
FG 2*
De Lindehof 2*
Da Vinci 2*(toen nog 1 dacht ik)
De Nederlanden 1*
Ron Blaauw 2* ( 2x gegeten zat toen nog een vestiging in Ouderkerk a/d Amstel)
Ron's Gastrobar 1*
Katseveer 1*
Het Koetshuis 1*
Oud Sluis 3*

Van mij hoeft het niet meer, maar wil eens ervaren of Japans eten met een ster echt zo speciaal is. Dus Ciel Bleu en Yamazato ben ik wel benieuwd naar.

Wie van ons beide een ster verdiend is Bij Teus in Houten................dank je Carrie :cheers:
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 20 Dec 2017 23:23

Re: foodies topic

caribbeanlover schreef:Mijn sterrenrestaurantlijstje;

Solo 1 ( bestaat niet meer)
De Librije 3*
Librije's zusje 2* (toen nog 1)
De Leest 3* (toen nog 2)
FG 2*
De Lindehof 2*
Da Vinci 2*(toen nog 1 dacht ik)
De Nederlanden 1*
Ron Blaauw 2* ( 2x gegeten zat toen nog een vestiging in Ouderkerk a/d Amstel)
Ron's Gastrobar 1*
Katseveer 1*
Het Koetshuis 1*
Oud Sluis 3*

Van mij hoeft het niet meer, maar wil eens ervaren of Japans eten met een ster echt zo speciaal is. Dus Ciel Bleu en Yamazato ben ik wel benieuwd naar.

Wie van ons beide een ster verdiend is Bij Teus in Houten................dank je Carrie :cheers:

Ik denk wat klinkt dat bekend.. Dat is het restaurant van een oud leermeester van mij. Wil er graag ook eens eten!
10.04.17
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Dec 2017 10:22

Re: foodies topic

Zeker eens heen gaan! Is Martin jouw oud leermeester? Ik ken dat woord niet dat is pleonasme, want van een meester leer je sowieso iets ;). Wat voor werk doe je dan?
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 21 Dec 2017 16:55, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 21 Dec 2017 11:25

Re: foodies topic

Hoe heet dat restaurant Marin? Ziet eruit alsof ik daar eens heen wil!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2017 11:34

Re: foodies topic

Caro:

https://www.restaurantdezeeuw.nl/

En ook net op Culy:
https://www.culy.nl/hotspot-2/culy-ontd ... -de-zeeuw/
Zo leuk ook om te lezen want het gaat ook over een aantal van de gerechtjes die wij hebben gegeten met mooie omschrijving. Dat koekje van Oude Beemster met piccalilly was dus zo goddelijk lekker. Ook leuk om de wijnen weer terug te kunnen lezen. En dat van die snijtechniek van de linguine vroeg ik me ook al af! Die Tafel 0 wil ik de volgende keer wel graag proberen.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 21 Dec 2017 11:38

Re: foodies topic

OHHH die tafel 0 wil ik ook! Dat klinkt tof!
<<

Anoniem313

Bericht 21 Dec 2017 11:39

Re: foodies topic

Ik ga zaterdag (als ik weer beter ben tenminste) naar Aan de Zweth! :cheering:
<<

Anoniem278

Bericht 21 Dec 2017 11:41

Re: foodies topic

Wauw Marin, en die foto's :love:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2017 11:42

Re: foodies topic

Gaaf Caulfield! Hee hoe was je Haarlems dineetje (ander soort restaurant natuurlijk) eigenlijk?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem278

Bericht 21 Dec 2017 11:44

Re: foodies topic

Wat tof Caulfield!!
Beterschap, heel veel beterschap.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2017 11:45

Re: foodies topic

Ik zou best een keer een foodie meeting willen doen trouwens als ik jullie enthousiaste reacties lees. Lijkt me echt heel leuk! Maar ja, dat doe je ook niet zomaar...
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 21 Dec 2017 11:49

Re: foodies topic

We kunnen wellicht wel een keer meeten en dan echt lekkere dingen allemaal maken/ aanschaffen etc. Is alvast een opstapje :-).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2017 11:51

Re: foodies topic

Dat is sowieso leuk!
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Dec 2017 16:47

Re: foodies topic

Ik wil met kerst cauliflower buffalo wings gaan maken. Iemand dat al eens gemaakt? Het schijnt erg lekker te zijn.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 21 Dec 2017 17:01

Re: foodies topic

caribbeanlover schreef:Zeker eens heen gaan! Is Martin jouw oud leermeester? Ik ken dat woord niet dat is pleonasme, want van een meester leer je sowieso iets ;). Wat voor werk doe je dan?

Martin inderdaad! Hij had toen een restaurant in Amersfoort en in De Bilt, daar werkte ik als leerlingkok. Leermeester klinkt inderdaad een beetje gek, maar dat is iemand die leerlingen mag begeleiden op de werkvloer.
Ik werk nu dus als kok :)
10.04.17
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Dec 2017 17:06

Re: foodies topic

Saga schreef:
caribbeanlover schreef:Zeker eens heen gaan! Is Martin jouw oud leermeester? Ik ken dat woord niet dat is pleonasme, want van een meester leer je sowieso iets ;). Wat voor werk doe je dan?

Martin inderdaad! Hij had toen een restaurant in Amersfoort en in De Bilt, daar werkte ik als leerlingkok. Leermeester klinkt inderdaad een beetje gek, maar dat is iemand die leerlingen mag begeleiden op de werkvloer.
Ik werk nu dus als kok :)


Welke in de Bilt, Zebs? Woon je nog in die omgeving? Waar werk je nu? Hij is de neef van Nicky Romero en van mijn oude klasgenoot.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2017 17:12

Re: foodies topic

caribbeanlover schreef:Ik wil met kerst cauliflower buffalo wings gaan maken. Iemand dat al eens gemaakt? Het schijnt erg lekker te zijn.


Ja ik!

Hoe ga je de saus maken? Ik ben sowieso gek op hot wings (dus kip) met Buffalo wing saus. Maar ik koop de saus gewoon hoor. Met bloemkool vond ik het ook lekker. Rooster je de bloemkool in de oven?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Dec 2017 17:16

Re: foodies topic

Quizzle schreef:Wat tof Caulfield!!
Beterschap, heel veel beterschap.


Thanks!! Ik doe mn best met grog en alles.

Marin: ik vond het heel OK eigenlijk, lekkerder van verwacht bij een restaurant met zo’n grote kaart.

Qua meeten met lekker eten en wijn ben ik voor, maar als het woord foodie er in voor komt, haak ik af. Sorry Q! :angel:
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Dec 2017 17:19

Re: foodies topic

Marin schreef:
caribbeanlover schreef:Ik wil met kerst cauliflower buffalo wings gaan maken. Iemand dat al eens gemaakt? Het schijnt erg lekker te zijn.


Ja ik!

Hoe ga je de saus maken? Ik ben sowieso gek op hot wings (dus kip) met Buffalo wing saus. Maar ik koop de saus gewoon hoor. Met bloemkool vond ik het ook lekker. Rooster je de bloemkool in de oven?


Hoe vond je het? Koud ook lekker? Waarom at jij er geen saus bij? Op youtube zie ik vooral ranchdressings/sauzen erbij. Anders zelf wat verzinnen met mayo en kruiden. Anders vraag ik dhr Calve wel. Ja in de oven idd zoals in de filmpjes.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2017 17:34

Re: foodies topic

Nee lieve schat, ik koop de saus, ik maak 'm niet zelf. Er moet geen ranch bij, maar buffalo wing saus, anders zijn het ook geen buffalo wings natuurlijk, of het nou om kip gaat of bloemkool (leuk bedacht trouwens, zo'n vega versie).

Dit is buffalo wing saus:

Afbeelding

Je kunt dit flesje bij de AH kopen weet ik uit ervaring. In Amerika heb je natuurlijk vele verschillende merken. Het is een hele pittige maar ook frisse beetje zurige saus. Het stinkt eigenlijk een beetje naar kots vind ik (ja lekker, sorry) maar het is wel echt heel lekker. Je kunt de saus prima zelf maken maar dit is dus typisch iets wat ik net zo lief koop.

Ik zou de bloemkool roosteren met wat kruiden, peper, zout, paprikapoeder, knoflookpoeder bijvoorbeeld en dan de saus in een schaaltje doen om te dippen. Of de saus er op het laatst er over heen gieten en nog even in de oven doen maar dan wordt het wel een wat slappe plakkerige boel.

Koud zal het om te dippen prima zijn. Warm lijkt me wel lekkerder.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem278

Bericht 21 Dec 2017 17:39

Re: foodies topic

Caulfield schreef:
Quizzle schreef:Wat tof Caulfield!!
Beterschap, heel veel beterschap.


Qua meeten met lekker eten en wijn ben ik voor, maar als het woord foodie er in voor komt, haak ik af. Sorry Q! :angel:

Haha, gelukkig schreef ik al dat dit woord bij gebrek aan beter en korter was. ‘ culinaire liefhebbers topic’ is ook zo hoogdravend. ‘ bezoekers van hoogwaardige restaurants en connaisseurs van de culinaire geneugten des levens’ was mogelijk wel n idee geweest?
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Dec 2017 17:41

Re: foodies topic

Schat ik weet hoe het gemaakt wordt , want heb diverse filmpjes gezien. Naast de rode marinade die overigens heel makkelijk te maken is hebben ze een dipsaus, ranch dus. Dat het blijkbaar niet zo hoort maakt me niks uit als het maar smaakt.
Kijk maar op youtube ook de vleesversies hebben een witte dipsaus erbij dus ik denk dat het wel hoort.


https://en.wikipedia.org/wiki/Buffalo_wing
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 21 Dec 2017 17:51, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Dec 2017 17:44

Re: foodies topic

Quizzle schreef:
Caulfield schreef:
Quizzle schreef:Wat tof Caulfield!!
Beterschap, heel veel beterschap.


Qua meeten met lekker eten en wijn ben ik voor, maar als het woord foodie er in voor komt, haak ik af. Sorry Q! :angel:

Haha, gelukkig schreef ik al dat dit woord bij gebrek aan beter en korter was. ‘ culinaire liefhebbers topic’ is ook zo hoogdravend. ‘ bezoekers van hoogwaardige restaurants en connaisseurs van de culinaire geneugten des levens’ was mogelijk wel n idee geweest?


Ik ben erbij!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2017 17:53

Re: foodies topic

caribbeanlover schreef:Schat ik weet hoe het gemaakt wordt , want heb diverse filmpjes gezien. Naast de rode marinade die overigens heel makkelijk te maken is hebben ze een dipsaus, ranch dus. Dat het blijkbaar niet zo hoort maakt me niks uit als het maar smaakt.
Kijk maar op youtube ook de vleesversies hebben een witte dipsaus erbij dus ik denk dat het wel hoort.


https://en.wikipedia.org/wiki/Buffalo_wing


Oooh nou ik denk eerlijk gezegd dat dat blue cheese dressing is. Dat hoort namelijk wel echt bij buffalo wings, samen met bleekselderij. Die rare Amerikanen.

Maar maak gerust je eigen versie, dat staat je natuurlijk vrij!
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers