Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstdiner

<<

Anoniem304

Bericht 15 Dec 2017 10:55

Re: Kerstdiner

Jezzie schreef:
Cotton schreef:Ooit wel eens geloof ik, maar nooit met kerst!


Wij doen het ook niet zo vaak met kerst hoor. Vroeger wel met mijn ouders alleen.
Meestal met Sinterklaas en het was altijd traditie in de herfstvakantie als we in een landal huisje zaten om daar een avond te gourmetten.

Met m'n ouders heb ik het in ieder geval nooit gedaan. Heb ook geen idee meer waar wel. Kan dus ook best zijn dat ik het echt nooit gedaan heb haha.
Wij hebben samen wel een bakplaat, dus dat is wel een klein beetje hetzelfde idee.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 15 Dec 2017 14:16

Re: Kerstdiner

Ik vier kerstavond lekker samen met mijn vriend, gaan we samen koken (weten nog niet wat) en daarna naar de kerstnachtdienst.

1e kerstdag vier ik bij mijn oom en tante met rest van mijn familie. Zij verzorgen ook het hele menu dus ik laat me verrassen!
Dan slapen we bij mijn ouders en de volgende dag vieren we het bij mijn schoonouders en die kant van de hele familie. Daar heeft iedereen een taak gekregen en ik moet zorgen voor de soep vooraf en wat borrelhapjes.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 15 Dec 2017 17:47

Re: Kerstdiner

Kerstavond komt de familie van mijn man hier.

Op de markt kopen we een grote zalm. Die gaat de oven in. Er komt tagliatelle bij met een roomsaus. Hoe we het sausje gaan maken zijn wij nog niet helemaal uit. Dus ideeën zijn welkom. Schoonmoeder zorgt voor het dessert. Voorafje moeten we nog bedenken.
De andere dagen hebben we nog geen plannen.
10-08-2017 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Dec 2017 17:40

Re: Kerstdiner

Nou wij zijn er (min of meer) wel uit!

Kerstavond bij m'n vader en stiefmoeder:
Uitgebreid borrelen
Hoofdgerecht: Vleesfondue (en m'n zusje eet kaasfondue en stiekem hoop ik daar ook een vorkje mee te prikken)
Wij maken het toetje: indivuele tiramisu cups.

Eerste Kerstdag bij schoonouders:
Uitgebreid borrelen
Wij maken het voorgerecht: Een trio van (zelfgemalen) tartaar: Kalfstartaar met vijgen en hazelnoot, rundertartaar met sjalotten en cornichons en worcestershiresaus en reetartaar met champignons en truffel. En voor de liefhebber willen we ook een beetje paardentartaar maken.
Tussengerecht: Mosterdsoep
Hoofdgerecht: Kalkoen met the whole shabang van m'n schoonmoeder
Dessert: Ijs

Tweede Kerstdag bij m'n moeder en stiefvader (hier maken wij ongeveer alles):

Voorgerecht: Romaine sla cups met rivierkreeftjes en hele fijngesneden avocado met zelfgemaakte whisky-cocktailsaus. Beetje klassiek maar wel heel lekker.
Hoofdgerecht: Whisky-maple ham met geroosterde aardappeltjes uit de oven, geroosterde worteltjes met maple syrup en een salade van spinazie, feta en bacon.
Dessert: Limoncello syllabub.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Dec 2017 18:36

Re: Kerstdiner

Zo dat is een hele lijst Marin! Leuk hoor.

Wij zijn er eindelijk ook zo ongeveer uit. Ik had gewoon echt weinig inspiratie, en we zijn ook heel druk met de aanstaande verhuizing, dus we hebben besloten het maar een beetje simpel te houden, en een aantal dingetjes kant en klaar te halen bij de versmarkt/slager en de supermarkt.

1e kerstdag komen mijn ouders en zus hier eten. We hebben het volgende bedacht:

Amuse: moeten we nog bedenken, als er geen inspiratie meer komt skippen we het wel.

Voorgerecht: mijn moeder maakt kipcocktail.

Hoofdgerecht: we maken een grote schaal met lekkere spiesjes van de slager (kip, varkenshaas en biefstuk) en we doen ook nog gambaspiesjes. Zo kan iedereen pakken wat en hoeveel ze lekker vinden. Erbij gratintaartjes en krulfrietjes, groente uit de oven en salade.

Nagerecht: lavacakejes met ijs en slagroom.

En dan nog koffie en thee met kerstbonbons.

Tweede kerstdag gaan we gourmetten bij de ouders van mijn man. We gaan gourmetten en wij maken een paar gerechtjes zonder vlees: courgettekoekjes, auberginerolletjes, gepaneerde brie en iets met groene asperges.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 22 Dec 2017 12:25

Re: Kerstdiner

Morgenavond hebben we kerstborrel met vrienden en zorgen zij voor de hapjes, dus nog even afwachten wat we krijgen.
Zondag hebben we kerst bij de vader en stiefmoeder van mijn man. Iedereen zorgt voor een gerecht, wij moeten voor het toetje zorgen en hebben chocolade lava cake met een bolletje ijs. Niks zelf gemaakt dit jaar, had ik eventjes geen zin in :palm:

1e kerstdag hebben we brunch bij mijn schoonmoeder en diens man. 's Avonds gaan we naar mijn ouders. Daar krijgen we vooraf carpaccio, als hoofdgerecht rollade met allerlei groenten en aardappeltjes uit de oven en als nagerecht weet ik het nog niet.

2e kerstdag hebben we samen een uitgebreide brunch en 's avonds eten we hertenbiefstuk met spruitjes, stoofperen, paddestoelenmix en aardappeltjes uit de oven. En vervolgens heb ik een doos magnum ijs staan die we samen leeg gaan lepelen tijdens een foute kerstfilm :)

En dan na al dit eten eventjes 1 dag niet eten om vervolgens donderdag jarig te zijn en het te vieren :laughcry:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 22 Dec 2017 12:42

Re: Kerstdiner

Wij gaan de 24ste overdag naar de Efteling en daarna kerstavond bij mijn schoonfamilie. Ze maken altijd veel, beetje klassiek Nederlandse pot. Ik vind daar niet heel vele aan, maar het is an sich prima. Voorheen maakte ik altijd het toetje, maar na het debacle van vorig jaar ga ik daar niet aan beginnen. Stond me iedere keer onwijs uit te sloven, en uiteindelijk werd het niet gewaardeerd dus als zij een Vienetta taart net zo prima vinden, ga ik daarin mee!

1e kerstdag zijn we met elkaar. Dan wil ik wat hapjes en nog even proefdraaien voor de dag erna.

2e kerstdag bij mijn familie. En normaal maakte mijn vader altijd alles. De jaren daarna was mijn moeder altijd weg dus it is eigenlijk beetje de eerste kerst zonder hem en echt in het huis. We hebben de gangen nu verdeeld en ik doe één voorgerecht en één nagerecht.

Als voor: lauwwarme garnaaltjes met kleine dotjes aardappelpuree, vanillemayonaise, reepjes chorizo, ingelegde rode ui en wat andere groenten en als decoratie kleine blaadjes sla. Ik zoek hier alleen nog een crunch bij.
Toetje 1: vanille ijs, met in cava gewelde frambozen, zelfgemaakte merengue en gekaramelliseerde witte chocolade.
<<

Anoniem247

Bericht 22 Dec 2017 19:20

Re: Kerstdiner

1e kerstdag gaan we lunchen bij mijn schoonzus. Geen idee wat ze klaar maakt. En later in de middag gaan we naar mijn ouders en gaan we gourmetten.

2e kerstdag blijven we lekker thuis met zijn viertjes en maak ik allemaal hapjes. Een soort tapas idee. Ik maak :

- gehaktballetjes in zoetzure saus
- kipspiesjes
- knackworstjes in bladerdeeg
- wraps met kipfilet, sla en honing/mosterd saus
- bitterballen
- pizzarondjes
- augurk met een plakje boterhamworst
- gevulde eitjes
- toastjes met kipkerrie salade, rundvlees salade, heksenkaas, brie en tomatentapenade

En als toetjes maak ik een Kinder Bueno mousse :
https://www.brendakookt.nl/2015/09/11/k ... no-mousse/

En wat over is eten we de volgende dag wel met evt een kom soep erbij.
Laatst gewijzigd door Anoniem247 op 23 Dec 2017 16:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 23 Dec 2017 12:20

Re: Kerstdiner

Op 1e kerstdag zijn we lekker met z'n vieren en maken we pizza's op de bakplaat. Dus lekker zelf bedenken wat we erop doen en niemand die uren in de keuken staat. Op 2e kerstdag zijn we bij mijn ouders en daar eten we patat. Ik vind t heerlijk allemaal, gewoon eten wat we normaal ook eten en niks aparts. Ik vind het wel zo'n onzinnig iets om dingen te gaan eten die je normaal niet eet of dat er iemand is die uren in de keuken moet staan. Ik heb sowieso een gruwelijke hekel aan de kerstdagen dus voor mij hoeft t allemaal niet zo.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Dec 2017 13:15

Re: Kerstdiner

Caro schreef:Wij gaan de 24ste overdag naar de Efteling en daarna kerstavond bij mijn schoonfamilie. Ze maken altijd veel, beetje klassiek Nederlandse pot. Ik vind daar niet heel vele aan, maar het is an sich prima. Voorheen maakte ik altijd het toetje, maar na het debacle van vorig jaar ga ik daar niet aan beginnen. Stond me iedere keer onwijs uit te sloven, en uiteindelijk werd het niet gewaardeerd dus als zij een Vienetta taart net zo prima vinden, ga ik daarin mee!

1e kerstdag zijn we met elkaar. Dan wil ik wat hapjes en nog even proefdraaien voor de dag erna.

2e kerstdag bij mijn familie. En normaal maakte mijn vader altijd alles. De jaren daarna was mijn moeder altijd weg dus it is eigenlijk beetje de eerste kerst zonder hem en echt in het huis. We hebben de gangen nu verdeeld en ik doe één voorgerecht en één nagerecht.

Als voor: lauwwarme garnaaltjes met kleine dotjes aardappelpuree, vanillemayonaise, reepjes chorizo, ingelegde rode ui en wat andere groenten en als decoratie kleine blaadjes sla. Ik zoek hier alleen nog een crunch bij.
Toetje 1: vanille ijs, met in cava gewelde frambozen, zelfgemaakte merengue en gekaramelliseerde witte chocolade.

Kun je de crunch niet creëren door de chorizo aan te bakken?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Dec 2017 13:22

Re: Kerstdiner

Hier geen culinaire hoogstandjes. Ik moet beide kerstdagen gewoon werken overdag dus ben allang blij dat ik gewoon aan kan schuiven zonder er veel moeite voor te hoeven doen.

Kerstavond: Mijn man heeft 24-uurs dienst en ben ik alleen met D. Ik maak dan denk ik mijn lekkere, gezonde tomaatpaprikasoepje.

Eerste kerstdag: Werken tot 18.00 en daarna schuif ik bij mijn schoonfamilie aan om te gourmetten. Ik maak het toetje: monchoutaart maar dan per persoon in een glas.

Tweede kerstdag: Weer gourmetten, dit keer met mijn familie.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 23 Dec 2017 13:24

Re: Kerstdiner

Kerstavond hoop ik met vriend ergens sushi te gaan eten
1e kerstdag nar mn ouders. Daar hebben we zelfgemaakte soep, garnalencocktail, rollade/aardappelkroketjes/groentenmix en salade, en als toetje ijstaart
2e kerstdag gaat vriend met zoon en zijn meiden naar zijn vader, daar hebben ze indonesisch buffet. Dochter gaat naar haar vader en ik op t werk (is vaak wel wat uitgebreider)

Dit jaar dus een x geen gourmet.. Mss dat we dat dan een x met de meiden in de vakantie doen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem231

Bericht 24 Dec 2017 08:39

Re: Kerstdiner

Nou ik zag heel erg op tegen kerst, heb mijn menu 10x gewijzigd omdat ik gewoon geen beslissing kon nemen. Mijn man moet gewoon werken maar ik heb mijn schoonfamilie nog uitgenodigd en heb nu een leuk menu.
Zie er nog steeds tegen op en heb dit topic een tijd niet geopend.

Maar goed, wij eten dus:
Zalmcocktail
Bouillonsoep
Pom duches (of zoiets) en rosti rondjes
Harricots verts en broccoli
Beenham en zalm
Trifle
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers