Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verbouwen of verhuizen

<<

Anoniem242

Bericht 20 Dec 2017 13:22

Verbouwen of verhuizen

Pfff mijn vriend en ik zitten een beetje in een dilemma. Vele van jullie weten welke enorme verbouwing wij achter de rug hebben. Enorm veel geïnvesteerd in het huis. Gemaakt zoals wij het wilde. Echter was het potje op en konden we niet verder bouwen. Zodoende missen we nu dus echt wel extra ruimte. Ik wil namelijk mijn eigen fotostudio aan huis en mijn vriend is drummer en wilt graag zijn drumstel in een hobbyruimte kwijt.
Ons huis is volledig bezet qua kamers dus we hebben niet meer ruimte daarvoor. Wel is er in de tuin een mogelijkheid om een mooie houten aanbouw te maken waar we mijn studio kunnen realiseren. En dan ook de stal opknappen en daar de hobbyruimte voor vriend realiseren.
Alleen dan zouden we dus wel moeten kijken naar de hypotheek want heel eerlijk dat geld hebben we gewoon niet. En we kunnen sparen maar met onze inkomens zijn we er over 10 jaar nog niet. Dus een optie zou zijn een hypotheek verhoging en daarvan dit realiseren wat ervoor zorgt dat het hele huis af is incl tuin af is en wij een mooi hypotheek bedrag hebben en daarmee niet onder water komen te staan. We zitten nog altijd onder de prijs van menig huis hier in de omgeving.

Maar anderzijds staat de hypotheek rente belachelijk laag nu en is verkopen ook een optie en dan op zoek naar een huis met meer ruimte. Nu hebben wij dus echt enkele woningen al gezien op internet wat voldoet aan onze ruimte eisen en ook qua prijs. Stel we zouden dat doen dan zouden we zelfs met de hypotheek (dus verkopen, aflossen en nieuwe hypotheek met deze rente) voordeliger uitkomen.
Maar dan moeten we dus gaan verhuizen.

Vertel wat zou jullie voorkeur hebben :D

*We moeten hier niet weg, we wonen hier heel fijn echter is die extra ruimte op korte periode wel een pre aan het worden. We gaan volgende week in gesprek met een vriend van ons die architect is en ons een kosten overzicht van verbouwen kan geven. Dus er zijn alleen nu gedachten die rondvliegen.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 20 Dec 2017 14:27

Re: Verbouwen of verhuizen

Oeh lastig! Als de hypotheekrente een reden zou zijn om te verhuizen, zou je ook kunnen kijken of jullie huidige hypotheek op dit huis aangepast kan worden zodat je in dit huis ook voordeliger zou zijn.

Ik zou denk ik in eerste instantie verhuizen, omdat mij dat minder rompslomp lijkt dan verbouwen. Maar dat is meer een persoonlijke keuze. Al zou je in een nieuw huis wellicht ook weer dingen aan willen passen aan je smaak.

Sorry, ik heb verder geen bruikbaar advies voor je :-).
11-4-2018
Instagram

Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers