Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijke omgang soms met moeder

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 09 Dec 2017 00:24

Moeilijke omgang soms met moeder

Ik zit beetje met knoop in mijn maag...
Mijn moeder heeft wel vaak van die nukkige/ depri buien. Ze praat amper, of van die dommige vragen.
Nu van de week reageerde ze amper op ons zoontje toen ze bij mij was. Terwijl ze normaal er gek op is.

Morgen zou ze oppassen maar ik voel me er niet echt fijn bij. Ze zal wel goed voor hem zijn, maar je laat hem toch liever bij iemand achter die goed in zijn vel zit ofzo...
Maar misschien doet het haar ook wel goed :-(

Sowieso niet echt bespreekbaar wat haar dwarszit.
Ze helpt me nog 1x in de week in huis, nav de bevalling eigenlijk wil ik het wel afbouwen. Van de week was ze ook als harde werkster bezig, dat wil ik niet meer. Maar aan andere kant voelt ze zich snel aan de kant gezet.

Straks gaat ze ook oppassen in januari 1 dag. Wat nu ws een ochtend wordt, gezien ik een andere functie heb. Ook dat zal ze niet leuk vinden.
Ze zei al dat ik wel meer kon werken, ging zij wel minder werken.
Maar ik wil dat niet, voelt niet goed heb liever dat ze zegt joh dit kan ik, meer lukt niet.

Goed bedoelt allemaal misschien moet ik gewoon dankbaar zijn...

Ik wil wel leuke dingen met haar doen, maar ook dat is weinig opbeurend.

Vind lastig om mee om te gaan? Jullie tips?
<<

Anoniem231

Bericht 09 Dec 2017 05:41

Re: Moeilijke omgang soms met moeder

Als zij niet goed in haar vel zit, zou ik haar niet laten oppassen en al helemaal niet structureel.
Ik weet niet hoe oud jouw zoontje is maar kinderen vragen veel aandacht en vooral energie. Heeft ze dat wel?
Het zou voor mij niet goed voelen. Mijn kind gaat voor het gevoel van mijn moeder. Dus pech als zij zich aan de kant gezet voelt, jouw kind gaat voor.
En vaak durven grootouders niet toe te geven dat het hun teveel wordt. Het besef van ouder worden, dat ze zich niet meer zo voelen als vroeger.
Kan jij garanderen dat jouw kind in veilige/goede handen is? Bij ook maar een beetje twijfel zou ik het gewoon niet doen.
<<

Anoniem313

Bericht 09 Dec 2017 13:40

Re: Moeilijke omgang soms met moeder

Waar ben je bang voor?
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 09 Dec 2017 13:55

Re: Moeilijke omgang soms met moeder

Kan je het er met je vader over hebben?
<<

Anoniem282

Bericht 09 Dec 2017 14:32

Re: Moeilijke omgang soms met moeder

Niet goed in haar vel zitten, klinkt voor mij te vaag. Bedoel je dat ze haar kleinkind niet de zorg geeft die het nodig heeft als ze oppast, omdat ze bijv. met haar gedachten ergens anders is? En hierdoor ook niet liefdevol naar haar kleinkind zou zijn? Of bedoel je dat haar overduidelijk iets dwarszit, maar waar ze liever niet over praat en dat jou in algemene zin ongerust maakt? In het laatste geval kan het best fijn zijn om je met een kind te omringen; daar hoeft ze ook niet te praten over wat je bezighoudt. Ik lees iig niet in dat het haar teveel wordt en dit niet toe durft te geven. Ze stelt juist voor dat jij meer gaat werken en zij minder, zodat ze vaker bij haar kleinkind kan zijn.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 09 Dec 2017 14:59

Re: Moeilijke omgang soms met moeder

Ben bang dat het haar in de weg zit om voor hem te zorgen.
Mn vader is er ook vanavond dus komt voor nu best goed denk ik.

Ik ben bang dat haar opmerking over meer werken komt uit het zichzelf wegcijferen.
Evenals het schoonmaken... ze zal niet zeggen joh het komt me niet uit van de week.

Hopelijk geeft het haar afleiding.
En is het wellicht ook anders als ik er niet bij ben.
<<

Anoniem313

Bericht 09 Dec 2017 15:15

Re: Moeilijke omgang soms met moeder

SummerBeach schreef:Ben bang dat het haar in de weg zit om voor hem te zorgen.
Mn vader is er ook vanavond dus komt voor nu best goed denk ik.

Ik ben bang dat haar opmerking over meer werken komt uit het zichzelf wegcijferen.
Evenals het schoonmaken... ze zal niet zeggen joh het komt me niet uit van de week.

Hopelijk geeft het haar afleiding.
En is het wellicht ook anders als ik er niet bij ben.


OK, dus als ik je goed begrip ben je niet bezorgd om het welzijn van je kind, maar om dat van je moeder. Je bent bang dat zij teveel hooi op haar vork neemt. Klopt dat?
Heb je dit weleens concreet met haar besproken?
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 19 Dec 2017 22:02

Re: Moeilijke omgang soms met moeder

Ja idd probeer het wel eens te bespreken maar ze is zo gesloten :-(

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers