Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 19 Dec 2017 19:22

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja. Het is niet het huis waar ik geboren ben (sowieso was dat in het ziekenhuis haha), maar toen ik 1 jaar was zijn we daar gaan wonen. Ik weet dus niet anders.

Mijn kamer is ook nog steeds dezelfde kleur, met het bureautje wat ik had en er staat een soort prikbord met allemaal foto's die ik toen in mijn kamer had. Heel grappig om daar af en toe te zijn.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 19 Dec 2017 22:01

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn ouders wonen nog in het huis waar ik van mijn 5e tot 22e gewoond heb.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 19 Dec 2017 22:10

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn ouders wonen nog in het huis waar ik van mijn 14e tot 19e gewoond heb. Ik voel me er dus wel thuis, maar een echt ouderlijk huis van kleins af aan heb ik niet. Ik heb nog nooit langer dan 5,5 jaar in hetzelfde huis gewoond, dat record hoop ik in ons nieuwe huis toch wel te gaan verbreken :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Geel

Bericht 19 Dec 2017 22:14

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn moeder wel.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 19 Dec 2017 23:09

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn ouders wonen nog altijd in mijn ouderlijk huis. Ze woonden er al voor mijn zus geboren werd en nu nog steeds. Ik verwacht ook dat ze daar nog heel wat jaren zullen blijven wonen.
2012 & 2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Dec 2017 02:31

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn vader heeft mijn moeder uitgekocht na de scheiding en woont nog in ons ouderlijk huis. De inrichting is absoluut verschrikkelijk - een samengeraapt zooitje van dingen die hij gekocht heeft haha. En schoon is hij ook niet erg. Ik klaag daar al jaren over maar ik woon er niet meer. Zijn vriendin sinds 14 jaar is er alleen woensdag- en zaterdagnacht en is haar taak ook niet. Ze gaan in het voorjaar echter eindelijk samenwonen in het huis van mijn vader en ik heb haar voorzichtig maar dwingend gevraagd eindelijk eens iets aan die inrichting te doen ;)
Ik heb nog wel mijn eigen kamer daar en mijn zusjes ook. Logeerkamers. En die zullen straks ook voor haar zoons zijn als die even weekendje thuis zijn ofzo, geen probleem.
Mijn moeder heeft een huurhuis en daar heb ik tijdens mijn momentjes in Nederland ook wel tijdelijk gewoond. Maar dat was meer omdat zij heel verdrietig werd als ik bij mijn vader was. Heb eigen kamer daar maar voelt niet echt als thuis. In tegenstelling tot mijn vader is het daar wel heel gezellig en schoon, maar ik ben er niet opgegroeid dus niet hetzelfde gevoel.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 20 Dec 2017 06:11

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn ouders zijn er afgelopen mei vandaan verhuisd. Ik vind het wel een beetje vreemd, want het nieuwe huis voelt nog niet als thuis.
Wij hadden het pas over trouwen en toen zei mijn vriend dan kan je bij je ouders vandaan trouwen. Ik heb die behoefte nu helemaal niet meer, omdat het voor mij heel anders is dan als het vanuit het ouderlijk huis zou zijn.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 20 Dec 2017 06:44

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja, daar waar ik geboren ben wonen ze nog steeds. Ons pap wil wel graag weg, en dan kleiner, t liefst een appartement (waarom geen idee haha). Nu mn broertje t huis uit is zijn ze wel naar 2 dingen wezen kijken, maar weet eigenlijk niet waarom dat nu stilligt. Waarschijnlijk door ons mam haha
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 20 Dec 2017 06:49

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn ouders zijn drie jaar geleden verhuisd, nadat iedereen het huis uit was. Ik rijd nog regelmatig langs ons ouderlijk huis. Eerst voelde dat nog als ‘ons’ plekje, inmiddels is het nieuwe huis ook heel vertrouwd. Wij hebben destijds overwogen om het te kopen, maar ik zou me niet helemaal vrij voelen om alles verbouwen naar onze zin. Ik hoorde mijn moeder al zeggen ‘waarom ga je de vloer eruit halen, zo’n mooie natuurstenen vloer!’, die badkamer is nog prima!’ en ‘oh mijn bloemen, wat doe je met mijn tuin?!’.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem245

Bericht 20 Dec 2017 06:52

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Haha Taeda, dat klinkt echt zoals het bij mij ook zou gaan.

Mijn ouders wonen er nog, we zijn er heel verhuisd toen ik 6 was dus heb er het grootste gedeelte van mijn jeugd gewoond. Ze hadden plannen om te verhuizen afgelopen zomer maar dat is gelukkig niet doorgegaan.
Ik zie mijzelf er in de toekomst nog wel wonen ooit.
<<

Anoniem231

Bericht 20 Dec 2017 06:54

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja en denk ook dat ze daar blijven tot ze naar een verzorgingshuis moeten of sterven. En als ze daar niet meer wonen, koopt mijn broer hun huis. Dus het blijft in de familie.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Dec 2017 06:54

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Nee jammer genoeg niet. Toen ik 22 was hebben mijn ouders het verkocht en een nieuw huis laten bouwen. Ondanks dat ik daar ook even gewoond heb, voelt dat niet als thuis.
Mijn schoonouders wel.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 20 Dec 2017 07:23

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn ouders wonen nog steeds in hey huis waar ik geboren ben. Ze zijn daar gaan wonen vlak na de geboorte van mijn middelste zus en ze wonen daar nu 35 jaar. De kinder slaapkamers zijn ondertussen logeerkamers geworden voor de kleinkinderen en verder is veel nog hetzelfde. Mijn ouders gaan daar ook pas weg als ze richting een verzorgingstehuis moeten o.i.d.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem236

Bericht 20 Dec 2017 07:50

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja en nee. We zijn verhuisd toen ik 16 was en heb daar nog 4 jaar gewoond. Zij wonen nu nog in dat huis maar het voelt voor mij wel als mijn ouderlijk huis, ondanks dat ik tot mijn 16e in een ander huis woonden. Dat huis staat in een dorp waar we daarna niets meer te zoeken hadden, dus ook nooit met weemoed langsgereden.

Onlangs zag ik op funda dat het huis waar mijn man en ik 8 jaar gewoond hebben en 2 jaar geleden hebben verkocht, weer te koop kwam. Dat voelde wel als ons huis en kijk onze mooie keuken die wij hebben uitgezocht. Fijn huis was dat

Mijn schoonmoeder woont nog in het huis waar mijn man geboren is.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 20 Dec 2017 08:19

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Nee wij zijn een aantal keer verhuisd in mijn jeugd, o.a. van Gelderland naar Zuid Holland. Het huis waar mijn ouders wonen daar heb ik zelf maar één jaar gewoond.

Mijn schoonouders wonen nog wel in het ouderlijk huis van mijn man. Dit is trouwens ook het ouderlijk huis van mijn schoonmoeder. Wij hopen dat we ooit in de toekomst dat huis kunnen kopen, maar of dat financieel gezien gaat lukken is nog maar de vraag.
Laatst gewijzigd door Knillis op 20 Dec 2017 09:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Dec 2017 08:47

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja, mijn ouders hebben dit huis gekocht na hun trouwen in 1983 en helemaal verbouwd. Nadat mijn vader overleed keerde zijn levensverzekering/overlijdensrisicoverzeking-ding uit waardoor m'n moeder in het huis kon blijven wonen ook al had ze toen geen baan. Toen mijn moeder een relatie kreeg met mijn stiefvader is hij bij ons ingetrokken, en mijn moeder en stiefvader wonen er nog steeds. Ik vind het een heel fijn huis, echt mijn thuis nog steeds. Al heeft m'n moeder inmiddels wel een nieuwe keuken en dat voelt dan niet meer als 'mijn keuken', gek hoe dat werkt.
Ik denk niet dat mijn ouders hier voor altijd blijven wonen, het is een dijkwoning met veel trappen dus als ze ouder wonen en wat slechter ter been worden kunnen ze hier niet blijven wonen. Stiekem zou ik het dan wel van ze over willen kopen want ik vind het écht een heel mooi huis, maar het is kleiner dan mijn huidige huis en het heeft ook minder grond/tuin dus dat zou niet echt een handige stap zijn.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Dec 2017 08:55

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Grappig dat je dat zegt Elliot over die keuken. Mijn moeder heeft dus ook verbouwd toen m'n stiefvader erbij in trok. Ik heb in m'n studententijd daar echter zo vaak gekookt dat ik die keuken wel als heel eigen vind voelen.
Oh en hun eigen slaapkamer is op de begane grond, dat scheelt wel voor het comfort op de oude dag.

Zou gaaf zijn als je het zou kunnen kopen, maar wat Taeda zegt snap ik ook wel, het zou toch gek voelen, ook voor de ouders om dat te zien hoe je het aanpast.

Achteraf hadden wij het huis van de oma van m'n man wel kunnen kopen (in ons dorp, m'n schoonvader is daar opgegroeid), dat was wel heel erg gaaf geweest, maar had wel hele hoge verbouwkosten gehad. Ik heb het destijds helpen opruimen dus ken het wel een beetje. Nu is het opgeknapt door mensen en na twee jaar staat het weer te koop en dat voelt toch een beetje gek, dat hadden wij dus ook kunnen doen.
Let's discover the world together.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 836

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:04

Bericht 20 Dec 2017 09:00

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Nee, want dat staat in Iran. Daar heb ik tot mijn 10e gewoond.

Het eerste “echte” huis dat we in Nederland kregen na het AZC was in Hardenberg, daar hebben we twee jaar gewoond, en daarna in Rotterdam waar ik voor mijn gevoel wel echt volwassen ben geworden, in dat huis wonen mijn ouders nog steeds.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 20 Dec 2017 09:52

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja, ze hebben het laten bouwen een aantal jaar voor mijn geboorte. Ik denk niet dat ze er ooit weggaan. Ja, misschien als ze de trap niet meer op kunnen, beneden een slaapkamer maken is niet echt te doen. Ze hebben er een enorme tuin, grote loods, moestuin daarachter. Mijn moeder is behoorlijk honkvast, die wil echt nooit weg. Mijn vader zou er wel voor openstaan, maar ze hebben daar behoorlijk veel opgebouwd.
<<

Anoniem315

Bericht 20 Dec 2017 09:57

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn ouders wonen schuintegenover hun voormalige woning. In onze boerderij woont nu mijn broer met zijn gezin.

Dus, nee.

Als ik in de boerderij kom, voel ik me nog wel heel erg thuis trouwens. Vooral boven, in mijn oude slaapkamer. Die is nog bijna gelijk als destijds en daar slaapt mijn neefje nu.
In het nieuwe huis van mijn ouders heb ik nog een paar jaar gewoond (van m'n 19e tot m'n 22e), en ook dat voelt als thuis.
<<

Anoniem243

Bericht 20 Dec 2017 09:59

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn ouders wonen nog steeds in het waar waar we gingen wonen toen ik 4 was en wat ik wel echt als mijn ouderlijk huis zie ja. Beetje jammer alleen dat ze sinds wij het huis uit gingen zoveel hebben verbouwd en veranderd dat het toch anders is gaan voelen, haha. Mijn oude kamer bestaat gewoon niet meer :nopompom:
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 20 Dec 2017 10:09

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Nee mijn ouders zijn gescheiden. Mijn moeder woont wel in dezelfde straat maar nu in een huurhuis. Mijn vader woont heel ergens anders. Mijn schoonouders wonen wel in het huis waarin mijn vriend is opgegroeid. Als we blijven slapen, slapen we op zijn oude kamer haha.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 20 Dec 2017 12:10

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Toen ik 4,5 was zijn we met z'n vieren (vader, moeder, zusje en ik) verhuisd.
Mijn ouders wonen nu nog steeds in dat huis (vanaf 1990).
Ik ben in 2011 vanuit dat huis gaan samenwonen.

Wel leuk om T. nu te zien spelen in de speeltuintjes waar ik ook speelde vroeger.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 20 Dec 2017 12:13

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja daar wonen ze nog. Ze hebben een bedrijf aan huis, daardoor zullen ze op den duur wel moeten verhuizen als ze het bedrijf verkopen.
Wat wel grappig is, is dat ze wel een ander adres hebben gekregen. Het terrein van mijn ouders is bij een ander dorp getrokken door de komst van een groot industrieterrein.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 20 Dec 2017 12:15

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Wat veel ouders nog die wonen in jullie ouderlijk huis!
Wij zijn op mijn 5e verhuisd uit het huis waar we zijn geboren. Een jaar later naar ons nieuwbouwhuis en 5 jaar later zijn m'n ouders gescheiden en verhuisde we allemaal.
Zowel mijn vader en moeder wonen ook niet meer in het huis waar ze na de scheiding zijn gaan wonen.

Ik weet iig wel dat ik m'n zwerversbestaan niet van vreemde heb :laughcry:
30-04-2017
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers