Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

Hoe lang ben je samen met je partner?

0 tot 2 jaar
5
3%
2 tot 4 jaar
24
17%
4 tot 6 jaar
12
8%
6 tot 8 jaar
13
9%
8 tot 10 jaar
20
14%
10 tot 12 jaar
24
17%
12 tot 15 jaar
30
21%
15 jaar of ouder
17
12%
 
Aantal stemmen : 145
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 19 Dec 2017 09:59

Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

Hoe lang zijn jullie samen met je partner? En wat zijn de mooiste en moeilijkste herinneringen?

Mijn vriend en ik zijn nu 5,5 jaar samen. We waren beide rond de 27 toen we elkaar leerden kennen. In die 5,5 jaar veel mooie reizen gemaakt en veel tripjes gemaakt. We houden beide van borrelen en uiteten gaan, dit doen we dan ook regelmatig. We zijn nog niet toe aan het kopen van een huis of het krijgen van kinderen. We richten ons op dit moment op onze beide carrieres voordat we de volgende stap gaan maken.

Natuurlijk hebben we ook moeilijke momenten gekend. Ik heb twee zware operaties gehad in 2014 en 2015 die hebben beide echt zijn weerslag gehad. Maar gelukkig *klopt af* geen ander groot leed hoeven doorstaan.

Natuurlijk is dit topic er al vaker geweest maar hij blijft leuk. En toch verandert er vaak veel in de relaties op het forum.
Laatst gewijzigd door Fantine op 19 Dec 2017 10:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Dec 2017 10:02

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

Wij zijn ruim 6,5 jaar samen. De moeilijkste herinneringen zijn de miskraam begin dit jaar en het overlijden van m'n vader in 2013. Tegelijk is de miskraam ook 1 van de mooiste herinneringen want ik leerde m'n vriend op een heel andere manier kennen. Heel beschermend en zorgzaam, super fijn.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Dec 2017 10:05

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

Een maand of 3 nu. Ken hem nu 7 maanden maar het heeft een hele tijd geduurd voor hij zich echt open durfde te stellen en zijn gevoel toe kon laten.
2015 💙
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 19 Dec 2017 10:14

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

We zijn ruim 10 jaar samen. Onze relatie begon onder moeilijke omstandigheden, ik was toen ook heel depressief, dus we hebben gelijk in het begin al heel wat overwonnen samen. Sindsdien veel mooie herinneringen, onze bruiloft, de geboorte van onze kinderen, gave vakanties. Geen enorme dieptepunten gekend sindsdien, we hebben het wel aardig voor onze kiezen gehad met langdurig slecht slapende kinderen. En onze oudste heeft een autisme spectrum stoornis, dus dat zorgt ook voor uitdagingen. Gelukkig zijn we een goed team, we praten veel, helpen elkaar daar waar het nodig is en proberen er ook heel bewust voor te zorgen dat we genoeg tijd voor onszelf en voor elkaar hebben. Dus ik heb er vertrouwen in dat we onze relatie goed kunnen houden.
<<

Anoniem298

Bericht 19 Dec 2017 10:18

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

Wij waren afgelopen zondag 12 jaar samen. We hebben heel veel mooie momenten gehad, waaronder ons huwelijk en natuurlijk de geboortes van onze kinderen. Helaas heb ik ook minder mooie herinneringen, ik heb een aantal jaar geleden op het punt gestaan bij hem weg te gaan. We hebben veel pech met ons huis, financiële problemen en ik heb psychische problemen, waardoor ons geduld aardig op de proef wordt gesteld. Ook blijven er zorgen rondom onze jongste dochter. Desondanks realiseren we ons dat ze nu gezond is en dat ze zich prima ontwikkelt. We zijn snel geneigd te kijken naar wat niet goed gaat en proberen ons nu te focussen op wat wel goed gaat. Samen komen we er wel, hij is echt mijn maatje, mijn grote liefde.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 19 Dec 2017 10:23

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

Wij zijn nu ruim 10 jaar samen. Het moeilijkste moment vond ik toen ik zwanger bleek op mijn 17e. Hier hebben we ons doorheen geslagen maar het blijft een zwarte periode uit mijn leven, zoveel weerstand, meningen en blikken van anderen plus je eigen gevoel en wat je mist door zo vroeg ouders te worden. Mooiste momenten denk de geboorte van onze tweede dochter en dat we nu een eigen koophuis hebben, al zo'n 5 jaar.
Natuurlijk gaat het met ups en downs, maar nog altijd blij met elkaar.

Edit, nog een mooie herinnering, onze vakantie vorig jaar. Dat was echt een hele fijne vakantie.
Laatst gewijzigd door Viva op 19 Dec 2017 10:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Dec 2017 10:29

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

Wij zijn nu ruim 7 jaar samen. We zijn tijdens onze tienerjaren ook al eens 1,5 jaar samen geweest (maar die heb ik niet meegerekend).
Onze mooiste herinneringen samen zijn de positieve zwangerschapstest na vrij lang 'proberen', het huwelijksaanzoek en onze trouwdag, de geboorte van onze zoon en onze mooie vakanties. Nare herinneringen zijn het onverwachte overlijden van mijn oom (wat tegelijkertijd ook wel mooi is omdat wij toen pas net een maand samen waren voor het eerst, ik was nog 15 en hij 18, en hij was toen zo ontzettend lief voor me) en de redelijk heftige relatiedip die we hebben gehad. Inmiddels zijn we gelukkig weer helemaal happy samen en echt een sterk team.

♥♥
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 19 Dec 2017 10:31

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

Wij zijn nu ruim 12 jaar bij elkaar.
Mooie dingen zijn natuurlijk onze kinderen, mooie vakanties samen, de aankoop van ons nieuwe huis begin dit jaar.
Minder mooi zijn sterfgevallen in de familie en de af en toe zeer heftige ruzies. Ook mijn depressie in het begin van onze relatie was rot. Maar daardoor weet ik wel wat ik aan hem heb.
Deze week zit hij voor werk aan de andere kant van het land en ik mis hem enorm (En hij mij ook :wink:). Dat lijkt me een teken dat het nog steeds goed zit tussen ons :heart:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 19 Dec 2017 10:34

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

Wij zijn ruim 5 jaar bij elkaar. De mooiste herinneringen zijn onze bruiloft en de geboorte van onze dochter, maar ook wel onze vakanties samen.
Moeilijkste momenten zijn er helaas veel de afgelopen jaren. Zonder al te veel in detail te treden; overlijden van een moeder, een vader en blijvende ziekte die bij man geconstateerd werd.
We hopen dan ook dat we zulke dingen de komende tijd niet meer mee hoeven te maken!

Edit: 5 jaar samen waarvan 1,5 jaar getrouwd.
Laatst gewijzigd door Amandine op 19 Dec 2017 11:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 836

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:04

Bericht 19 Dec 2017 10:52

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

Wij zijn nu bijna 4 jaar samen.

Mooiste herinnering: Ik weet het niet precies, alle reisjes die we samen hebben gemaakt vond ik allemaal zo leuk, ik ben gewoon zo blij met hem. En hij is altijd zo lief en vrolijk, de mooiste herinnering voor later vind ik misschien ook wel dat hij nog elke ochtend voordat hij gaat werken een lief berichtje op het krijtbord in de keuken achterlaat (ik begin later), dat lees ik dan als ik wakker word en dat is zo leuk nog steeds. En de beslissing dat we in het voorjaar voor een kindje gaan.

Slechtste herinnering: We hebben nog niet echt vervelende dingen meegemaakt, maar ik denk dat het voor hem weleens mijn (erge) stemmingswisselingen kunnen zijn tijdens PMS. Daardoor zijn sommige ruzies echt weleens geescaleerd, maar gelukkig valt het tegenwoordig mee.
Laatst gewijzigd door Sugarfall op 19 Dec 2017 10:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 19 Dec 2017 10:53

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

Mijn vriend en ik zijn nu 6,5 maand samen.
Mooiste herinnering: de reis waar we elkaar hebben leren kennen.
Minder mooie herinnering: hebben we gelukkig nog niet.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 19 Dec 2017 10:56

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

Wij zijn ruim 11 jaar samen, waarvan bijna 8 jaar getrouwd.
Het mooiste van onze relatie zijn zonder twijfel onze 2 dochters. Het heeft onze relatie een hele andere dimensie gegeven en ik ben alleen maar meer van hem gaan houden. Hoewel het natuurlijk ook soms ontzettend zwaar en moeilijk is.

Het zwaarste binnen onze relatie zijn de depressies van mijn man. Die hebben een flinke stempel gedrukt op een jaar dat eigenlijk super mooi had moeten zijn. Hoewel ik het daar lang moeilijk mee heb gehad hebben we het gelukkig wel echt samen overwonnen en zijn we er veel sterker uit gekomen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 19 Dec 2017 10:57

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

In januari 16 jaar.

Het mooiste toch wel onze kinderen. Maar ook wel dat we nog bij elkaar zijn gezien alle tegenslagen die we gehad hebben. Daar ben ik trots op, want het is echt niet makkelijk (geweest).

Het moeilijkste. De diagnose bij onze zoon, mijn ongeluk, mijn mislukte operatie en alle tegenslagen daarna.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Fanta

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 05 Nov 2016 02:22

Bericht 19 Dec 2017 11:08

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

Zijn nu iets langer dan 12 jaar samen. Waarvan 10 jaar getrouwd.
*2009*2011*2013*
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 19 Dec 2017 11:15

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

In april zijn we 12 jaar samen, waarvan ongeveer 4,5 jaar getrouwd.

Mooiste momenten: Onze trouwdag, de reizen die we samen gemaakt hebben en de komst van onze dochters.
Minder mooie momenten: Sinds de komst van onze dochters, vooral de jongste, is het erg druk. We slapen slecht, dochter is best onrustig en dat maakt het best pittig voor onze relatie af en toe.
Maar goed, dat wordt ook wel weer beter, daar zijn we ons bewust van. Hij is echt wel mijn grote liefde en we houden gelukkig ontzettend veel van elkaar. :)
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 19 Dec 2017 11:28

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

Wij zijn inmiddels ruim 13,5 jaar samen waarvan nu bijna 9 jaar getrouwd.

De mooiste herinnering zijn toch wel onze trouwdag, de reizen door Amerika en de geboorte van onze zoon.
Minder mooi aan het begin van onze relatie heb ik wat depressieklachten gehad met daarbij ook echt suïcidale gedachten. Mijn man heeft ook burn out klachten gehad rond die periode, dus dit was echt een zware periode waarin we er wel volledig voor elkaar geweest zijn. Na de geboorte van onze zoon zijn we elkaar een beetje kwijt geraakt en ging een tijd wat minder maar inmiddels hebben we elkaar weer volledig terug gevonden.
<<

Anoniem316

Bericht 19 Dec 2017 11:30

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

Wij zijn ruim 8,5 jaar samen waarvan 2,5 jaar getrouwd.

Het mooiste moment is onze trouwerij en de geboorte van onze dochter. Heel standaard maar kan me geen mooier moment bedenken. We hebben zoveel mooie momenten eigenlijk :)

Minder mooi is dat sinds de komst van onze dochter we veel op elkaar mekkeren. En dat maakt het natuurlijk niet zo gezellig thuis. Gelukkig is de basis goed. Dit bleek ook afgelopen weekend weer toen we samen 1 nachtje weg waren.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Dec 2017 11:54

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

We zijn nu 3,5 jaar samen. We hebben samen gelukkig veel goede herinneringen, waaronder de laatste vakantie naar Curaçao. Die daarvoor ook trouwens! Maar we zijn nu het gelukkigst iedere dag met elkaar in ons nieuwe huis dat we helemaal verbouwd hebben.

Echte tegenslagen hebben we nog niet gehad geloof ik. Of ik ben ze alweer vergeten, daar ben ik wel goed in :smile:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Dec 2017 12:16

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

Met mijn eerste man was ik 11 jaar samen toen hij overleed, ik weet niet maar heb het gevoel dat ik dat moet benoemen. Misschien ook omdat het niet helemaal eerlijk voelt dat de telling daar is gestopt.

Met mijn huidige man ben ik 3,5 jaar samen. De mooiste herinnering is onze nog heel verse trouwdag, wat was dat een prachtige en bijzondere dag zeg!
De slechtste herinnering is dat hij het na een maand of 4 ineens uitmaakte tijdens een weekendje weg. Het vloog hem allemaal naar zijn strot en hij vond het allemaal veel te veel en veel te snel. Het is niet lang uit geweest. Vlak daarna werd ik maar niet ongesteld en had ik hele gevoelige borsten. Ik dacht echt dat ik zwanger was. We hebben daar toen over gepraat en hij vond dat we dan maar weer bij elkaar moesten komen. Ik vond van niet maar we hadden het wel over in de buurt komen wonen en vriendschap en zo. Een aantal dagen later deed ik een negatieve test. Hij was zó teleurgesteld! Haha, ik was vooral opgelucht op dat moment. Maar het maakte wel dat hij zich realiseerde dat hij me gewoon enorm miste, ons miste en dat hij het eigenlijk vreselijk vond dat we niet meer samen waren.
Dat was echt een vreselijke week, mijn emoties werden alle kanten op geslingerd. Maar ik ben wel blij dat hij zo’n spijt had van die beslissing.

Wat ik trouwens ook echt heel fijn vind om te merken is hoe sterk we samen zijn. We hebben genoeg hobbels overwonnen, ik zit regelmatig slecht in mijn vel, depressie, overspannen, heb veel lichamelijke en psychische klachten maar hij staat altijd voor me klaar. Soms vind hij het even moeilijk, maar hij is altijd bereid te luisteren en nieuwe inzichten te krijgen. Hij zorgt zo lief voor me, hij is er voor me ook in mindere periodes en ik kan echt op hem rekenen. En andersom ook, alleen heb ik daar niet altijd ruimte voor. Echt als ik nu weer denk aan hoe lief hij voor me is kan ik bijna huilen. Ik voel me echt niet goed, doodmoe, prikkelbaar en somber en hij laat me langer slapen in de ochtend en brengt dan de kinderen naar school (en smeert hun brood en zo), hij komt eerder naar huis om te koken als hij kan als ik aangeef dat ik het niet meer trek, hij doet de was, hij betaald de rekeningen, hij stelt me gerust en bedenkt samen met mij manieren waarop dingen wél kunnen. Hij pusht me niet maar accepteert het tegelijk niet als ik helemaal niets meer doe. Hij steunde me toen ik ging werken en ook toen ik wilde stoppen. Hij vindt dat ik vooral gelukkig moet zijn en ik hoef van hem niet te werken, ook niet als ik mijn uitekering kwijt raak. Maar als ik toch wil werken dan steunt hij me daarin ook. Hij helpt me door me illustratieopdrachten te geven vanuit zijn bedrijf, ik doe ze onbetaald en vrijwillig, ze zijn bedacht om mij te helpen er een beetje in te blijven, ene portfolio op te bouwen en zo, omdat ik aangaf dat ik dat graag wilde. Hij is zo lief!
Laatst gewijzigd door Pompoen op 19 Dec 2017 12:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem242

Bericht 19 Dec 2017 12:31

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

@Jet ik vind het fijn om te lezen dat jullie elkaar zo terug hebben gevonden. Ik kan mij toen nog herinneren idd. Knap van jullie beide dat jullie er samen voor zijn gegaan.

Wij zijn nu 3,5 jaar samen wat niet zonder slag op stoot is gegaan. Er zijn genoeg problematieken binnen ons gezin wat ons aardig op de proef hebben gesteld en soms nog. Maar de liefde overwint. Ons gevoel is te sterk om elkaar in de steek te laten.
Mooie momenten? Ons huis wat we samen hebben verbouwd en nu een jaar wonen. Maar ook echt zijn steun nu tijdens deze herstel periode. Niks is te veel ondanks dat hij zichzelf helemaal aan de kant moet schuiven ervoor. Kanjer ben mega dol op hem!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 19 Dec 2017 12:40

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

Wij zijn 9,5 jaar samen en 1,5 jaar getrouwd.
Mooie dingen, zijn de kinderen, vakanties en dingen die we samen doen of hebben gedaan.
Financieel en ook in onze relatie hebben we wel behoorlijk wat tegenslagen gehad.
Maar dat gaat nu allemaal wel weer een stuk beter!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Dec 2017 13:00

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

Wij zijn 14 jaar samen en 1 jaar getrouwd.

Mooiste herinneringen zijn onze reizen samen, het kopen van een huis, het trouwen, de geboorte van onze dochter.
We hebben ook mindere periodes gehad, maar samen zijn we sterk!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem247

Bericht 19 Dec 2017 13:03

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

Juni 2018 10 jaar.
<<

Anoniem222

Bericht 19 Dec 2017 13:56

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

We zijn ruim 7 jaar samen, niet getrouwd, wonen wel samen.

Als ik aan mooie herinneringen denk dan zijn dat niet eens echt gebeurtenissen maar meer een gevoel. Maar bijv. ook hele avonden praten, wijn drinken, muziek luisteren en dansen. Of het 's ochtends wakker worden en dat hij me altijd naar zich toetrekt en zegt 'nog even knuffelen, Jannie'. Of dat ik weet dat hij er altijd is, ook als we elkaar soms niet even goed begrijpen. Maar goed als ik echt dingen moet noemen dan zijn dat al onze reizen en tripjes geweest. Helemaal vrij van dagelijkse zorgen en gewoon samen mooie dingen zien en doen.

Mindere momenten hebben we nog niet heel veel gehad, tuurlijk wel eens een discussie maar ook dat niet zoveel. Er zijn wel periodes geweest dat één van ons niet goed in zijn of haar vel zat en dat dat weerslag had op onze relatie, maar ook daar kwamen we dan weer goed uit. En het overlijden van de opa van mijn vriend (zijn ouders waren heel jong dat ze hem kregen, dus opa voelt als een tweede vader) was heftig voor hem, dat is nog steeds wel een gemis.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 19 Dec 2017 14:00

Re: Hoe lang zijn jullie samen? Nav gescheiden ouders

15 jaar deze week.

Onze kinderen is het mooiste (lekker cliché) en het moeilijkste... geen idee eigenlijk. Natuurlijk hebben we wel wat meegemaakt wat moeilijk was, maar dat is niet gerelateerd aan onze relatie.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers