Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

<<

caribbeanlover

Bericht 16 Dec 2017 23:13

Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Vroeger kwamen alle tantes, ooms en hun kids op de verjaardag van mijn broertje en mij (we zijn vlak na elkaar jarig dus vierde we het altijd samen). Op een gegeven moment gingen familieleden verhuizen en wij werden ook ouder. Ik denk dat ze tot mijn 10 of 11e geweest zijn en daarna niet meer. Ik heb daar nooit zo over nagedacht het ging gewoon vanzelf en ik vond het niet erg ook omdat ik een partijtje mocht houden met klasgenoten. Nu begrijp ik het nog meer ook omdat niet iedereen in de buurt woonde. Alle tantes en ooms hebben kinderen dus dan is er zowat elke maand een nichtje of neefje jarig. Naar verjaardagen van tante en ooms zelf ging ik zelden en mijn ouders gingen s'avonds zonder ons.

Op een gegeven moment gaat ieder zijn/haar eigen leven leiden en ook hebben veel nichtjes en neefjes van me nu zelf kinderen.
Je kan nou eenmaal niet naar elke verjaardag, da's geen doen. Ik heb mijn man ooit verteld dat ik tot bepaalde leeftijd mee ga naar de kinderen van zijn zus, maar dat ik op den duur daarmee stop (wat hij doet moet hij zelf weten). Hij vind dat maar raar dus ik gaf als voorbeeld hoe dat bij mij vroeger was. Ik ben dat zo gewend en vind het niet nodig om een gegeven moment naar een verjaardag te gaan van een pubernichtje. Bovendien hebben ze alles al dus een cadeau kiezen zal steeds lastiger worden. Er wordt nu al nooit voor bedankt dus dan vind ik het ook niet zo nodig om te blijven gaan. Bij mij kwam alleen mijn oma op den duur en laten vrienden toen ik ouder was.

Hoe doen jullie dat?
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 17 Dec 2017 00:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Dec 2017 23:23

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Geen idee hoe ik dat later ga doen. Ik vond het ook altijd wel leuk om naar verjaardagen te gaan omdat ik dan ook mijn eigen neefjes en nichtjes zag.
Nu ga ik nog, ik ben verzot op mijn neefjes en nichtje, plus ik heb een goede band met mijn zusssen ( broer heeft nog geen kinderen). Ik zie het dan ook meer als gezellig samen zijn, ipv een verjaardag van.
Van de zussen van mijn oma kregen wij tot onze 18de standaard een verjaardagskaart. Ze hebben dat gedaan bij alle kleinkinderen van de broers en zussen ( waren twee ongetrouwde zussen van oma). Ik vond het toen altijd leuk om een kaartje te krijgen, dus ik vond het wel jammer dat het stopte, maar ook heel begrijpelijk dat ze ergens een grens trokken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem306

Bericht 16 Dec 2017 23:37

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Ooms, tantes, neven en nichten gaan we allebei niet heen. Komen omgekeerd hier ook niet. We vieren verjaardagen alleen met ouders broers. Nu krijgt mijn zwager een kleine en daar willen we gewoon heen gaan, zo lang we daar voor uitgenodigd worden. Omdat de directe familie niet groot is, is dat prima te doen. Ik kijk niet naar hoe het vroeger bij mijn familie ging of bij mijn mans familie. Die waren een stuk groter dan wat het nu is. En zo lang mijn aanstaande neefje/ nichtje het leuk vindt, kom ik graag. En dat geldt voor mijn kinderen ook. Als ze beide ooms willen uitnodigen, moeten ze dat zeker doen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Dec 2017 23:49

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Ooms, tantes, neefjes en nichtjes daar ga ik niet heen sinds ik op mezelf woon.
Naar m’n kleine neefjes (de zoontjes van m’n zus) ga ik wel. Geen idee hoe lang, daar hang ik geen getal aan, ik denk gewoon zolang ik me verbonden voel of zolang zij het leuk vinden ofzo. Ze zijn 2 en 5 dus dat zal nog wel even zijn :) Is altijd gezellig.
#teammaple🍁
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 17 Dec 2017 00:07

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Bij mij stopte een deel ook rond 12 jaar. Een ander deel kwam langer maar dat is uiteindelijk ook gestopt.
Bij mijn man komen ze nog steeds bij elkaar op de verjaardagen. We gaan zelfs naar de kinderen van zijn neef/nicht. Dat is een kleinere familie die bij elkaar in de buurt woont, dan kan dat.
Laatst gewijzigd door Elska op 17 Dec 2017 00:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Dec 2017 00:17

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Julia schreef:Ooms, tantes, neven en nichten gaan we allebei niet heen. Komen omgekeerd hier ook niet. We vieren verjaardagen alleen met ouders broers. Nu krijgt mijn zwager een kleine en daar willen we gewoon heen gaan, zo lang we daar voor uitgenodigd worden. Omdat de directe familie niet groot is, is dat prima te doen. Ik kijk niet naar hoe het vroeger bij mijn familie ging of bij mijn mans familie. Die waren een stuk groter dan wat het nu is. En zo lang mijn aanstaande neefje/ nichtje het leuk vindt, kom ik graag. En dat geldt voor mijn kinderen ook. Als ze beide ooms willen uitnodigen, moeten ze dat zeker doen.


Deze familie is ook kleiner dan vroeger, maar dat vind ik niks uit moeten maken. Wat heeft zo'n meid van 14,15,16 en ouder eraan als ik kom. Ze zijn op den duur met andere dingen bezig.

Misschien heb ik het verkeerd uitgelegd, want ik bedoelde eigenlijk aan de kinderen van je broer/zus/schoonzus/zwager.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 17 Dec 2017 00:33

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Hoe oud zijn ze nu? Ik heb het idee dat zoiets zelf een beetje groeit. Tot welke leeftijd ze bij mij kwamen weet ik niet, zelf ga ik wel naar mijn peetoom en peettante en hun partners en zo ook bij mijn man. Die komen ook bij ons. Oudste neefje wordt 7, en omdat de familie klein is verwacht ik dat we daar zo lang als we uitgenodigd worden blijven komen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem231

Bericht 17 Dec 2017 06:05

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Cbl ik geef je groot gelijk. Ik ben ook niet van plan zolang door te gaan.
Wij kwamen nooit bij neefjes en nichtjes op de verjaardag. Dat waren meer dan 50 in totaal van beide families en dan de ooms en tantes nog. Heb je nooit meer een vrij weekend.

Hier komen alleen mijn peetoom en peettante op bezoek. Voldoende toch?
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 17 Dec 2017 08:16

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Ik zou dat tegen die tijd bekijken, en niet nu al een besluit in nemen.
<<

Anoniem306

Bericht 17 Dec 2017 09:33

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

caribbeanlover schreef:[quote="Julia]

Deze familie is ook kleiner dan vroeger, maar dat vind ik niks uit moeten maken. Wat heeft zo'n meid van 14,15,16 en ouder eraan als ik kom. Ze zijn op den duur met andere dingen bezig.

Misschien heb ik het verkeerd uitgelegd, want ik bedoelde eigenlijk aan de kinderen van je broer/zus/schoonzus/zwager.[/quote]


Zo lang mijn zwager en schoonzus ons uitnodigingen en zo lang neef/ nicht het leuk vind, waarom niet. Ik kan niet in de toekomst kijken en zeggen tot die leeftijd en daarna komen we niet. Ik vind het gezellig om bij zwager en schoonzus langs te gaan en andersom ook. We hebben een goed contact.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Dec 2017 09:41

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Bij mij thuis stopte het na 12 jaar, maar ik vind dat eigenlijk maar stom. Dan zie je die ooms en tantes ook nooit meer eigenlijk. Ik heb nu een hele goede band met een tante, maar die zag ik voorheen enkel als m'n vader of moeder jarig was. Zonde eigenlijk.

Zolang m'n neefjes het leuk vinden kom ik op hun verjaardag. Ik vind het zelf ook gezellig.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Dec 2017 09:48

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Hier zit er heel veel verschil in. Bepaalde nichtjes ben ik al jaren niet geweest en andere ga ik nog steeds heen maar die spreek ik ook dagelijks. Her ligt er maar net aan hoe de band is. Ik hang daar geen getal aan zolang het geen verplichting is prima toch. Afgelopen jaar heb ik ook de taart voor mijn achternichtjes gemaakt. Die hebben ook een super goede band met j dat is echt een neefje voor hun. Mijn achternichtje geeft hem zelfs kusjes en knuffels en dat doet ze zelden bij iemand. Het zou dan ook raar zijn als ik die verjaardagen over zou slaan.
2015 💙
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 17 Dec 2017 10:10

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

De zus van mijn moeder gaf t/m onze twaalfde verjaardag nog een cadeautje. Op onze twaalfde verjaardag mochten we een horloge uitzoeken. Daarna kwam ze nog tot onze 18de verjaardag maar nam dan niks meer mee.
De broer en zus van mijn vader kwamen nooit op onze verjaardagen.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem306

Bericht 17 Dec 2017 10:15

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Als ik het voorbeeld van mijn pa's kant van de familie had moeten volgen, dan ging ik niet eens naar de verjaardag van mijn neefje/nichtje en kwamen mijn zwager, schoonzus en broer ook niet op de verjaardag van mijn kinderen.

Bij mijn moeder's kant heeft mijn moeder in overleg met mijn tante de kinderverjaardagen afgeschaft.

Bij mijn man gingen ze tot 16 jaar.

Ik bepaal liever zelf hoe ik het invul en tot wanneer ik wil gaan en nog belangrijker wat de jarige wil.

Leuk om te lezen Minx, ik heb aan alle kanten geen band met ooms, tantes, neven en nichten. Ik zie ze alleen maar nog bij uitvaarten. Zo zonde.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Dec 2017 10:35

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Twee ooms van me kwamen naar mijn verjaardag tot m'n 18e en daarna niet meer. Mijn vaders kant van de familie kwam sowieso nooit op onze verjaardagen, geen idee waarom eigenlijk niet. Toen we heel jong waren denk ik nog wel, maar dat herinner ik me niet meer.

Zelf ga ik nooit meer naar verjaardagen van ooms, tantes, neven en nichten, omdat ze allemaal aan de andere kant van het land wonen (of ik moet daar toevallig een weekend zijn). Veel familie zie ik maar één keer per jaar, met kerst (moeders kant) of de familiedag (vaders kant).
❤ 7 juni 2018
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 17 Dec 2017 10:53

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Bij mij komen sommige ooms en tantes ook niet meer. Ik vind het prima, ga andersom ook niet naar hun verjaardagen. Ze hebben destijds aangegeven dat als de neefjes/nichtjes 18 zijn, ze gewoon niet meer langsgaan. Begrijpelijk want alleen aan onze kant van de familie zijn dat er al 12 en dan hebben ze hun andere kant van de familie nog, dus no hard feelings. Totdat ik dus een tijdje terug van m’n oma moest horen dat één van die tantes had gezegd ‘ja, maar Poutine komt ook nooit bij ons, dus waarom zou ik dan naar haar gaan’. Dat was toen we haar wel bij ons hadden uitgenodigd omdat m’n vader (naar wie ze meestal wel probeert te gaan) en ik onze verjaardagen samen vierden bij mij thuis. Ja eh, was dat ooit een probleem dan? En ze is dus gewoon ook echt niet geweest. Niks laten horen ook.
<<

Anoniem247

Bericht 17 Dec 2017 11:24

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Ik ben zelf langzaam gestopt met mijn eigen verjaardag toen mijn oudste geboren werd. Toen kwam de jongste 6 dagen voor mijn verjaardag en nu doen we het een soort van samen maar wel gaat alle aandacht naar hem. Als we niet zo kort op elkaar hadden gezeten dat had ik mijn eigen verjaardag gewoon niet gevierd. Voor mezelf hoeft het gewoon niet meer zo en ik vind het belangrijker dat de mensen naar de verjaardagen van mijn kinderen komen dan die van mij. De verjaardagen worden hier ook gewoon minder. Ik ga zelf ook niet meer bij iedereen op verjaardag.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 17 Dec 2017 11:25

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Ik vind het eerlijk gezegd onzin om van te voren te bedenken vanaf wanneer je niet meer naar een verjaardag gaat. Meestal gaat en groeit zoiets vanzelf. Ik ga zelf naar alle verjaardagen waar ik zin in heb, waar ik voor word uitgenodigd en van mensen waar ik me betrokken bij voel.
Mijn broer en zussen hebben (nog) geen kinderen, maar ik kan me voorstellen dat over 20 jaar de band anders is en je dan niet perse naar de verjaardagen van elkaars kinderen gaat. Ik heb 5 broers/zussen, dus als iedereen meerdere kinderen krijgt worden dat potentieel heel veel verjaardagen. Maar goed, dat zien we dan wel weer. Het gaat zoals het gaat. Om dat nou van te voren al te bedenken vind ik wat gek.
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Dec 2017 12:46

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

MrsMath schreef:Hoe oud zijn ze nu? Ik heb het idee dat zoiets zelf een beetje groeit. Tot welke leeftijd ze bij mij kwamen weet ik niet, zelf ga ik wel naar mijn peetoom en peettante en hun partners en zo ook bij mijn man. Die komen ook bij ons. Oudste neefje wordt 7, en omdat de familie klein is verwacht ik dat we daar zo lang als we uitgenodigd worden blijven komen.


De een is 7 en de ander 9. We zullen nog heel lang worden uitgenodigd. Sommigen hier zeggen dat ze het dan we zien of het raar vinden om daar nu over na te denken. Ik vind van niet en vind het niet nodig om in hun jaren 20 nog te gaan.
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Dec 2017 12:54

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Julia schreef:
caribbeanlover schreef:[quote="Julia]

Deze familie is ook kleiner dan vroeger, maar dat vind ik niks uit moeten maken. Wat heeft zo'n meid van 14,15,16 en ouder eraan als ik kom. Ze zijn op den duur met andere dingen bezig.

Misschien heb ik het verkeerd uitgelegd, want ik bedoelde eigenlijk aan de kinderen van je broer/zus/schoonzus/zwager.[/quote][/quote]

Zo lang mijn zwager en schoonzus ons uitnodigingen en zo lang neef/ nicht het leuk vind, waarom niet. Ik kan niet in de toekomst kijken en zeggen tot die leeftijd en daarna komen we niet. Ik vind het gezellig om bij zwager en schoonzus langs te gaan en andersom ook. We hebben een goed contact.[/quote]


Ik heb niet het idee of ze het leuk vinden of niet. Er wordt geen eens bedankt voor het cadeau, gewoon aangenomen en het papier wordt eraf gerukt. Het wordt niet bepaald gewaardeerd.Ik zie dan niet in waarom het niet heeft om bijv. na hun 12e nog te komen. Waarom zou ik moeite doen?
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 17 Dec 2017 13:33

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

eigenlijk is het probleem niet dat zij het op een bepaalde leeftijd niet leuk meer vinden maar dat jij het niets aan vindt?
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Dec 2017 13:51

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Elska schreef:eigenlijk is het probleem niet dat zij het op een bepaalde leeftijd niet leuk meer vinden maar dat jij het niets aan vindt?


Ook ja, maar heb ook het idee dat het hun niet zo boeit. Dus waarom zou ik nog moeite doen toch?!
<<

Anoniem221

Bericht 17 Dec 2017 14:11

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Toen ik bijna 18 jaar was kondigde mijn tante aan dat ze t/m ieders 18e verjaardag langskwamen en dat het daarna afgelopen was met het vieren van kinderverjaardagen. Ze kwamen dus niet meer op kinderverjaardagen, maar wel die van mijn ouders. Op het moment dat ze het aankondigde vond ik het wel K, maar op een gegeven moment is dat ook weer een gewenning.
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Dec 2017 14:25

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Fedora schreef:Toen ik bijna 18 jaar was kondigde mijn tante aan dat ze t/m ieders 18e verjaardag langskwamen en dat het daarna afgelopen was met het vieren van kinderverjaardagen. Ze kwamen dus niet meer op kinderverjaardagen, maar wel die van mijn ouders. Op het moment dat ze het aankondigde vond ik het wel K, maar op een gegeven moment is dat ook weer een gewenning.


Idd en dat bedoel ik dus.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 17 Dec 2017 15:43

Re: Tot bepaalde leeftijden naar verjaardagen gaan.

Wij gaan alleen naar de verjaardagen van onze gezinnen incl de 4 neefjes en nichtjes. We zien wel hoe lang we dat doen, kan me voorstellen dat ergens wel een keer ophoudt bij de neefjes en nichtjes.
30-04-2017
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers