Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomermama's 2018; juli & augustus

<<

Foxtrot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 19 Nov 2017 21:25

Bericht 14 Dec 2017 14:11

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Bisq, wat een verdrietig nieuws. Veel sterkte!

NerdChick, ik begrijp wel dat je baalt. Ik heb een beetje hetzelde. Ik mag dus pas aanstaande dinsdag (met negen weken) een echo. Inmiddels houd ik het niet meer van spanning. Ik wil zó graag weten of alles goed zit. Ik heb zelfs getwijfeld of we niet eerder naar een pretechobureau zouden gaan, maar mijn man vond dat geen goed idee. Als ik rationeel denk, heeft ie wel gelijk ;-). Kun je je niet op een wachtlijst laten zetten?

Ik ben vandaag een dagje thuis gebleven van mijn werk, met een verlofdagje. Ik voel me uitgeput. Dus ik hang lekker op de bank en doe af en toe een tukje. Ik ben dus vooral heel druk in mijn hoofd: heb ik nog wel kwaaltjes? Moet ik niet meer voelen etc? Dus ik tel de dagen af tot dinsdag. Het weekend gaan we met vrienden weg (kerstmarkt in Duitsland) dus de tijd gaat zo wel lekker snel.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 14 Dec 2017 15:15

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Foxtrot en NerdChiq is snap jullie helemaal! Ik heb op 3 januari de termijnecho maar heb gebeld of ik nog een keertje eerder langs mocht komen. Ik mag straks dus ik ben echt heel benieuwd, hoop zo dat alles goed is. Ik zit ook te hele dag te bedenken hoe ik me voel :12: als ik misselijk ben ben ik niet blij maar als ik niet misselijk ben ook niet haha.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Dec 2017 15:36

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Herkenbare gevoelens hoor! Foxtrot, is dit dan meteen de termijnecho? Je kunt idd altijd een pretecho inplannen, dat doen wij nu in elk geval wel voor de geslachtsbepaling, ik vind het veel te lang duren tot de twintigwekenecho!
❤ 7 juni 2018
<<

Brooke

Bericht 14 Dec 2017 16:11

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

O dat kan ik me wel voorstellen foxtrot en nerdchic dat jullie het lang vinden duren. Dat wachten is ook gewoon lang. Bij de zwangerschap van J. had ik dat ook. Dit keer ben ik in het ziekenhuis onder controle en ik mag over 1 week al voor het eerst en dan ben ik pas rond de zes weken ofzo en ik ben nu al aan het aftellen, dus ik snap jullie helemaal.

Zijn jullie ook zo verschrikkelijk moe? In de avond val ik als een blok in slaap als ik naar bed ga en dan ga ik al eerder, omdat ik het niet meer uithoud. Dan ben ik binnen een minuut al knock out. Overdag probeer ik ook even te rusten een poosje en daarna heb ik weer een uur nodig om wakker te worden, omdat ik dan ook meteen knock out ben geweest.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 14 Dec 2017 17:33

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Fijn dat jullie het herkennen. Ga nog eens nadenken over zo een pretecho.

Die moeheid herken ik wel Brooke. Heb net ook liggen slapen op de bank en val savonds al snel in slaap op de bank, en ga daardoor ook eerder naar bed. Heb het echt nodig.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 14 Dec 2017 22:12

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Die vermoeidheid herken ik ook! Als ik de bank of mijn bed zie kan ik slapen.

Wij hebben een kloppend hartje gezien, ik ben wel maar 7 weken i.p.v. 8 :love:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Dec 2017 22:18

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Wat fijn Emma!
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 14 Dec 2017 22:22

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Fijn Emma!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 14 Dec 2017 22:27

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Wat fijn Emma!
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Brooke

Bericht 15 Dec 2017 06:34

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Dat is goed nieuws Emma!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Dec 2017 16:14

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Zojuist aangemeld bij verloskundige; wij gaan op 4 januari voor het eerst langs.
Buiten gevoelige borsten eigenlijk geen last van kwaaltjes.

Gister stond er bij de AH een proeverij, maar ik was snel uitgeproefd... allemaal filet americain, carpaccio of alcohol erin :(
08/2018
05/2021
<<

Foxtrot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 19 Nov 2017 21:25

Bericht 15 Dec 2017 16:45

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Wat fijn, Emma! Jij kunt lekker het weekend in.

En Brooke, hier ook vermoeidheid. Ik heb vandaag nog een verlofdag opgenomen. Mijn werk is heel dynamisch, en dat trek ik nu even heel slecht. Ik ben ook regelmatig best duizelig. Dus vandaag nog een hangdagje gehad.

Morgen gaan we met vrienden naar een Kerstmarkt in Duitsland en blijven ook een nachtje weg. Ik zie er een klein beetje tegenop. Een loopje naar de AH (op 300 meter) vond ik vandaag al uitputtend ;-). Maar het komt vast goed!

Hebben jullie leuke weekendplannen?
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 15 Dec 2017 17:28

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Bedankt meiden! Morgen willen we het onze ouders gaan vertellen, zo benieuwd hoe ze reageren!
Miss Energy, jammer is dat hè! Ik had gisteren een etentje met een vriendin maar alles wat ik normaal lekker vind mocht ik niet dus ik heb het maar meteen verteld. Zij is ook een collega van me dus ze kan me een beetje dekking geven volgende week met het kerstdiner.

Foxtrot, veel plezier op de kerstmarkt. Ik snap dat je ertegen op ziet! Gewoon maar een keer extra gaan zitten om wat te drinken :thumbup:
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Dec 2017 17:52

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

@Emma, ja zo jammer. Voor de kerst mijn moeder maar een inlichten. Komende week heeft de Lidl baby-kleding en wil ik een rompertje aan haar cadeau doen! Ik heb echt geen idee hoe ze gaan reageren.
De tante van mijn vriend begon vorige week aan de telefoon of ze bij ons kon oppassen (en nee we hebben nog niets verteld...). Tante, oom en vriends moeder komen bij ons Oud & Nieuw vieren, dan willen we ze ook al vast informeren.

Dit weekend weinig plannen, lekker rustig aan. Straks wel even bingo spelen bij de buurtvereniging!
08/2018
05/2021
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 15 Dec 2017 18:15

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Fijn weekend dames!
Ik ga misschien uiteten maar is nog even afwachten of ik komende dagen nog wat binnenhoud.. het gaat weer zo slecht.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Dec 2017 18:19

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Vervelend Anousch! Hopelijk kan je wel genieten van een etentje!
08/2018
05/2021
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 15 Dec 2017 21:50

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Anousch, ik heb zo met je te doen! Ik denk dat we hier allemaal best van je over willen nemen. Bah, zo rot!

Hoeveel weken ben jij nu MissEnergy?
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Dec 2017 00:24

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Volgens mijn berekening nu 5+3. Uitgerekende datum zou dan 15/8 zijn.
Laatst gewijzigd door MissEnergy op 16 Dec 2017 11:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
08/2018
05/2021
<<

Lilly

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 29 Okt 2017 08:07

Bericht 16 Dec 2017 09:56

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Super Emma! Het hartje zien kloppen vind ik echt magisch.

Anousch, wat vervelend zeg, dat gevoel is zo naar!

Nerdchic, bij mij valt de termijnecho ook “laat”, krijg hem met 12w3 en dat valt net na Kerst. Vond het eerst ook jammer, want dacht echt dat we het met Kerst aan de familie zouden vertellen. Nu wordt dat met Oud en Nieuw en dat vind ik eigenlijk ook wel leuk!

Lukt het jullie nog goed om jullie buik te verhullen? Heb het idee dat sommige collega’s het wel vermoeden, maar ik kan ook gewoon zijn aangekomen natuurlijk.
<<

Lou

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 21

Geregistreerd: 23 Nov 2017 08:33

Bericht 16 Dec 2017 10:51

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Oh Bisq :hug: . Heeeeel veel sterkte, wat vreselijk oneerlijk.

Ennn dit voelt een beetje gek in één bericht, maar gefeliciteerd Emma met de goede echo. Fijn!

MissEnergy, bedoel je niet 5w3d? Ik ben nu namelijk 7 weken zwanger en volgens mij uitgerekend op 4 augustus. Leuk dat jullie het binnenkort gaan vertellen aan wat mensen!

Noooo Anousch, ik hoopte zo voor je dat de nieuwe medicijnen genoeg zouden helpen. Ik heb echt met je te doen. Hoe ver ben je nu? Hopelijk is het einde van het eerste trimester in zicht en neemt het daarna af.

Veel plezier dit weekend Foxtrot! Ik kan me voorstellen dat je er ook wat tegenop ziet hoor. Ik zou proberen ook wat rust te pakken, anders ben je maandag waarschijnlijk helemaal gesloopt.

Ik heb een wat minder weekje achter de rug. Ook veel misselijk geweest (gelukkig nog zonder spugen) en ik heb sinds donderdagavond knallende hoofdpijn. Paracetamol helpt weinig, dus dat is even uitzitten. Verder leef ik zo toe naar de echo dinsdag. Ik vind het zo spannend! Ik merk dat ik mezelf in bescherming neem en er vanuit ga dat er ook een behoorlijke kans is op slecht nieuws. Moeilijk hoor om vertrouwen te hebben terwijl je nog niks hebt gezien.

Vanavond heb ik een kerstdiner, maar ik zie er ook een beetje tegenop door de misselijkheid, vermoeidheid en hoofdpijn. Naast dat ik het nog niet kwijt wil en het natuurlijk opvalt dat ik geen wijn drink. Ook is er een beperkt keuzemenu, dus ik knijp ‘m een beetje omdat ik misschien een groot aantal dingen niet mag. Meh waren we maar vast een paar weken verder!
<<

Lou

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 21

Geregistreerd: 23 Nov 2017 08:33

Bericht 16 Dec 2017 10:56

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Lilly schreef:Lukt het jullie nog goed om jullie buik te verhullen? Heb het idee dat sommige collega’s het wel vermoeden, maar ik kan ook gewoon zijn aangekomen natuurlijk.


Nou ik ben nog heel wat minder ver dan jij maar ‘s avonds heb ik echt een dikke, opgezette buik al! Ik zou bijna mijn positiejeans uit de kast trekken. Dat wordt nog wat :palm:. Bij de eerste had ik dat volgens mij echt veel later pas.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 16 Dec 2017 11:20

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ah wat naar he Lou, het is ook zo lastig nog voor je te houden zeker als je je zo rot voelt.

Ik ben nu 10 weken en 2 dagen.. dinsdag termijnecho en als het goed is ga ik het delen.
Hoop ook dat het daarna afneemt en ik kan gaan genieten.. ik baal gewoon van mijn lijf op het moment, is het eindelijk gelukt en voel ik me zo.. had het me zo anders voorgesteld.. :-(
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Dec 2017 11:23

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

@Lou, ja dat bedacht ik me vanmorgen ook na goed rekenen! Wat vermoeidheid met je doet..

Wat verschillend hoe iedereen zich voelt qua misselijk/vermoeid etc. Van de week had ik wel wat hoofdpijn, maar dat is denk ik voornamelijk vanwege verkoudheid. Ik ben boven een bak met heet water gaan hangen (stomen) en dat bood best wel uitkomst!
08/2018
05/2021
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 16 Dec 2017 13:20

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

De kwaaltjes beginnen meestal rond week 6 a 7 missenergy dus ik zal het even voor je afkloppen. Hoop dat je je net zo mag voelen als ik. 1 week veel moe en weeïg en sinds kort prima! Alleen savonds snel moe, maar dat is best.

Verder merk ik het ook savonds aan m'n buik, als ik m'n buik dan goed ontspan denk ik vooral: oei wat ben ik dik haha. Maar het zijn vooral je darmen nu nog.
Zijn jullie al wat aangekomen? Hier nog niet echt.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 16 Dec 2017 15:50

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ik zweefde tot gisteren echt op een roze wolk.
En nu krampen en (licht) bloedverlies :(
Hoeft natuurlijk nog niks te zeggen maar pff ik begin te vrezen. :( :(
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers