Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #7

<<

Anoniem315

Bericht 14 Dec 2017 14:50

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Fijn dat je nu een nieuwe start kunt maken Charles. Ik vind het heel goed en knap dat je voor het welzijn van je kinderen kiest om in hetzelfde huis te blijven.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Dec 2017 21:29

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Wat ziet het er heerlijk cosy uit Charles. Die kachel!

Hmm Caulfield, het verschilt vast per persoon/kind/gebit maar ik zie het echt wel heel duidelijk aan z’n tandjes en vooralsnog vervangt hij gelukkig de speen okk nog niet door z’n vingers of duim...

Teun, moeilijk he. Het gaat hier nog steeds goed! Nu nacht 6 in zonder. En geen huilen. Hij is wel belachelijk vroeg wakker (5u) en waar ie normaal dan nog even lekker ging snoozen met z’n speen is ie nu meteen wakker. Maar goed, we hebben dat er wel even voor over!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem301

Bericht 15 Dec 2017 10:21

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Zora schreef:
Carrie schreef:
Zora schreef:Haha ik snap het helemaal hoor MdU :)

Lady en Geel; pff ja wij vinden het nog steeds moeilijk en hebben er ZO tegenop gezien. Ik denk dat wij zelf ook gewoon verslaafd zijn aan het idee van dat ding ofzo, echt slecht. En Lady, T was dus eerst ook zo verdrietig maar dat ging dus best snel over. Niet gezegd dat dat bij D ook zo goed gaat hoor, maar het zou dus wel zomaar kunnen :) Maar goed, het kan hier nog alle kanten op, en ik snap precies wat je tegenhoudt! Wat zielig van jullie prullenbak...:S

Maarreh, D snapt jullie toch al wel heel goed?? In dit hele verhaal is alles wat T tegen ons zegt ook alleen maar 'speen! mamaaaa speen! speen! speen!' :smile: smile: Maar nee grapje hoor, ik snap het echt heel goed!!


Echt knap hoor, ik twijfel nu ook tussen nu beginnen met stoppen, of stoppen op de tijd dat ik echt écht met haar erover kan praten. Ze heeft hem overigens echt alleen in bed, jij geeft aan dat je het bij zijn tandjes begint te zien, heeft hij zijn speen overdag ook wel eens in of alleen in bed? Ik moet eens goed naar haar tandjes gaan kijken.


Nee hij had/heeft echt alleen in bed z’n speen! Sinds een jaar denk ik al wel. Sinds een paar weken/ maanden valt me de stand van z’n kaak/tandjes wat meer op. De hele rij boventandjes volgt echt een beetje zo’n mooie ronding, waar de onderkaak wat naar achter wijkt. Echt een overbeetje. Kan me trouwens heel goed voorstellen dat het ene gebit gevoeliger is voor dit soort afwijkingen dan het andere!

Stand van zaken in de speen-diaries: nacht 4, en nu al de 2e nacht dat hij zelfs zonder huilen ging liggen! Hij vroeg er wel om maar heb gewoon geen antwoord gegeven :laughcry:


Bedankt voor je reactie! Wat knap van hem zeg, dat het zo goed gaat!

Gisteravond spontaan besloten het ook te proberen. Ze vroeg om haar speen bij het naar bed gaan, ik zei dat die op was. Tijdens het omkleden vroeg ze het weer, toen zei ik dat de baby van een vriendin hem nu had, daar waren we die middag toevallig op kraambezoek geweest. Ik maakte er verder geen big deal van, deed er luchtig over en zij ook. Nou zij naar bed dus, verhaaltje voorlezen, liedje zingen enz. Op het laatst krijgt ze altijd een kusje, vaak wil ze er 3 of 4, ik doe de deur dicht, dan roept ze meteen dat ze nog een kusje wil, dat doe ik dan en ga naar beneden. Nou gisteren wilde ze in haar kamer al 20 kusjes ofzo, ze wilde me niet laten gaan. Dus ik zei, nu zijn de kusjes op. Zij: ok doei mama! Ik naar beneden en zij huilen, huilen zo hard, net als vroeger. Krijsen. Ze vroeg niet om de speen, maar wel keihard huilen. Oh ik kan dat geluid niet aan joh, heeft ze 8 maanden gedaan. Gaat door merg en been bij me. Dus ik naar boven, speen gegeven en toen ging ze meteen slapen.

Tot zover mijn doorzettingsvermogen :laughcry:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Dec 2017 12:32

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Haha ja dat gelooft ze dus nooit meer nu. Nou ik kan het me voorstellen hoor Carrie, je bent toch getraumatiseerd door dat gehuil.

Ik wil kwijt dat er op m’n babyzwemmenclubje een knakker zit die het kennelijk heel erg nodig heeft om steeds te benadrukken dat zijn zoontje nog een broer en zus heeft. Steeds opmerkingen tussendoor, heel luid, als ‘NOU FIJN HE EVEN ZONDER JE BROER EN ZUS’ en als zn zoontje een ander kindje wegduwt ‘HAHA je kunt wel zien dat het de derde in het gezin is’.
Maakt mij allemaal niet uit maar hij doet het iedere week en ik probeer te snappen waar die drang vandaan komt bij hem :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 15 Dec 2017 13:02

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Whaha nee daar trapt ze niet meer in, vond het wel slim bedacht van mezelf.

Oh UN ja ik zou ook willen weten waarom zo'n persoon dat zo belangrijk vindt om dat elke keer weer opnieuw te melden, vet irritant.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 15 Dec 2017 15:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 15 Dec 2017 14:11

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Ik schrijf al 5 jaar met een man die op death row zit in Amerika, en vandaag kreeg ik een kerst kaart van hem met een mooie tekst, met daarbij herinneringen uit al de brieven die er verstuurd zijn de afgelopen vijf jaar, maar helaas ook met het nieuws dat er een datum voor zijn execution is (hoe schrijf je dit in het Nederlands?). Ik heb toch wel even moeten huilen, en ik kan dat niet echt met iemand delen, en ergens voel ik mezelf dan ook weer een beetje schuldig, want hij zit daar niet voor niets natuurlijk. Maar ik vind het toch heel moeilijk :pale:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Dec 2017 14:15

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Wow wat bijzonder dat je dat doet en ook heftig lijkt me. Snap dat dit je aangrijpt. Weet je ook waarvoor hij daar zit? Hoe kom je hier zo bij? Lijkt me ook moeilijk, je bouwt toch een band op in al die jaren!

Oh het Nederlandse woord is trouwens gewoon executie. :)
❤ 7 juni 2018
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 15 Dec 2017 14:20

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Begrijp heel goed dat het je aangrijpt. Heel bijzonder (en mooi) dat je dit doet.

Ik heb een boek besteld voor mijn vriend. Het wordt niet meer gedrukt, dus het was lastig om een exemplaar te vinden.
Het moet nu helemaal uit België komen. Nu hopen dat de staat van het boek inderdaad nog goed is, zoals op de site vermeld. Ik weet gewoon dat hij het een geweldig boek gaat vinden en ben zo benieuwd naar zijn reactie!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 15 Dec 2017 14:24

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Oh ja natuurlijk, ik kwam er gewoon echt niet op. Ik kwam er vijf jaar geleden bij door een folder die ik ergens zag liggen, van volgens mij Amnesty International. Daarin vroegen ze om een kerstkaartje naar een gevangene te sturen, heb het toen eigenlijk in een impuls gedaan, want ook toen vond ik het toch wel een beetje raar. Ik had ook nooit een antwoord terug verwacht eigenlijk maar dat kwam toch. Wilde eerst niet terugschrijven, maar het echt een hele lange brief, waaruit wel duidelijk was dat hij echt heel erg eenzaam was. Dus toch beantwoord en zo is het een beetje ontstaan eigenlijk.

Ik weet waarvoor hij zit, ik heb dat toen opgezocht en hij heeft het een keer verteld. Maar we hebben het daar verder niet meer echt over gehad, het zijn echt de dagelijkse dingen en hij beschrijft veel van zijn leven van voor de gevangenis. En hij maakt heel mooie kunst, daar bewaar ik wel iets van.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 15 Dec 2017 14:27

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Oh dat soort cadeautjes zijn zo leuk Chava, ik heb dan altijd moeite om te wachten met geven :smile:
<<

Anoniem301

Bericht 15 Dec 2017 15:19

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Sugarfall schreef:Oh ja natuurlijk, ik kwam er gewoon echt niet op. Ik kwam er vijf jaar geleden bij door een folder die ik ergens zag liggen, van volgens mij Amnesty International. Daarin vroegen ze om een kerstkaartje naar een gevangene te sturen, heb het toen eigenlijk in een impuls gedaan, want ook toen vond ik het toch wel een beetje raar. Ik had ook nooit een antwoord terug verwacht eigenlijk maar dat kwam toch. Wilde eerst niet terugschrijven, maar het echt een hele lange brief, waaruit wel duidelijk was dat hij echt heel erg eenzaam was. Dus toch beantwoord en zo is het een beetje ontstaan eigenlijk.

Ik weet waarvoor hij zit, ik heb dat toen opgezocht en hij heeft het een keer verteld. Maar we hebben het daar verder niet meer echt over gehad, het zijn echt de dagelijkse dingen en hij beschrijft veel van zijn leven van voor de gevangenis. En hij maakt heel mooie kunst, daar bewaar ik wel iets van.

Jeetje, wat bijzonder zeg. Ik kan me voorstellen dat je er verdrietig van bent hoor, het is toch een mensenleven en je hebt een bepaalde band opgebouwd met deze man. Ik vind het al verdrietig om te lezen, laat staan jij. Sterkte hoor!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 15 Dec 2017 15:22

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Haha, nice try, Carrie :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 15 Dec 2017 15:26

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Sugarfall, wat heftig. Bijzonder ook, dat je dit doet. Ik heb een tijdje geleden een documentaire gezien over een Nederlandse onderzoekster die schrijft met iemand die mogelijk onschuldig vastzit in death row. Er is helemaal geen overtuigend bewijs dat hij schuldig is aan de moord waarvoor hij veroordeeld is. Zijn executiedatum was onlangs maar dankzij haar en nog wat anderen is de executie uitgesteld en wordt de zaak nu opnieuw onderzocht. Erg indrukkend om te zien.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 15 Dec 2017 15:26

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Wat bijzonder Sugarfall. Dat je op die manier iets meer hebt leren kennen van de mens áchter zijn daden en het je daardoor ook aangrijpt dat die datum er nu is snap ik wel.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 15 Dec 2017 15:59

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Bedankt voor de lieve woorden meiden :heart: dat doet me wel goed, vind het altijd lastig om te zeggen tegen mensen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 15 Dec 2017 16:32

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Ja Lady, Jessica Vallerius! Ik vind haar zó ontzettend goed en ze komt onwijs sympathiek over. Echt iemand op wie ik wat meer zou willen lijken!
<<

anoniem224

Bericht 15 Dec 2017 16:38

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Dat is inderdaad heel bijzonder Sugarfall. Ik vind het ergens mooi dat je dat doet, waarschijnlijk zijn die brieven misschien wel het enige lichtpuntje nog in zijn leven.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Dec 2017 10:28

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Oh dat heb ik ook een tijd gedaan vroeger Sugarfall; heel dubbel om te doen, maar ook erg mooi ofzo. Wat verdrietig, maar wat fijn dat je hem toch zo lang afleiding en een luisterend oor hebt kunnen bieden.

Carrie; haha ik snap het helemaal hoor! Zo zielig he!! Jouw B is nog een stukje jonger, dus stel het idd gewoon nog ff lekker uit joh :) Wel goed dat je het gewoon een keertje geprobeerd hebt.



Ik wil even kwijt dat ik de afgelopen 2 weken enorm heftige weken heb gehad op mijn werk waarbij ik beide weken 70u heb gewerkt en superveel heb gelopen en actief moest zijn. Ik ben zo blij dat ik het gewoon heb weten vol te houden!! Ja het was zwaar, ja ik ben vet moe, maar ik heb het gewoon maar even volgehouden, zo fijn! Was een belangrijke periode die nog net even 'moest' voor m'n verlof. Vanaf nu kan ik wat langzamer aan gaan doen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 16 Dec 2017 10:50

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Oh wat moeilijk Sugarfall! En wat goed dat je al die tijd contact hebt gehad. Ik heb ook wel eens een kaart gestuurd, maar nooit wat terug gehoord. Ik ben gewoon tegen doodstraf en ik vind dat een mensenleven meer waard is dan dat. Hoewel ik echt wel geloof dat er mensen zijn die eigenlijk nooit meer terug moeten keren naar de maatschappij.

Poeh Zora, dat zijn echt megaveel uren, lijkt me al zwaar zonder zwanger te zijn, laat staan met. Maar stoer dat je het volgehouden hebt!

Ik wil even kwijt dat mijn man zó lief is! Ik zit echt heel slecht in mijn vel, echt depressieve klachten. Ik ben moe, lusteloos, somber en ontzettend prikkelbaar. Niet echt gezellig om mee samen te leven denk ik. We hadden de laatste weken heel vaak ruzie, altijd omdat ik onredelijk en prikkelbaar deed en hij daar nogal fel op reageerde. Vorige week heb ik hem na weer zo’n ruzie een link gestuurd met tips voor partners van depressieve mensen.
Hij heeft het gelezen en volgens heeft hem dat erg goed geholpen het beter te begrijpen. Hij was al heel behulpzaam en zorgzaam maar hij liep toch ook wel vaak te mopperen omdat ik dingen niet had gedaan of omdat ik wel iets ‘leuks’ had gedaan maar niet wat ik moest doen. En we hadden dus steeds ruzie. Overigens deed hij wel al superveel in huis, dus ‘t voelde wel ondankbaar om die link te sturen.
Woensdag vroeg mijn buurvrouw/vriendin of ik zin had om naar de stad te lopen (is 20 min lopen en het was spekglad) en daar een kop thee te drinken. Dat soort dingen doen me altijd wel goed (zin heb ik niet) dus dat heb ik gedaan. Daarna was ik op en heb ik de rest van de dag niets meer gedaan. Ik was zo moe, ik zag het ook niet meer zitten om te koken. Dus is mijn man eerder thuis gekomen om te koken. En toen ik vertelde waarom ik zo moe was zei hij: “in ieder geval ben je er uit geweest en heb je iets leuks gedaan, heel goed”. Dat was zo fijn! Dat hij niet mopperde omdat ik wel iets leuks had gedaan maar vervolgens niet meer kon.
Ik merk ook echt dat het de laatste dagen wat beter gaat, dat ik me er beter onder voel eigenlijk liever gezegd. Dat ik gewoon ok ben met een beetje breien op de bank bij een knapperend houtvuurtje en rustig aan doen.
Ik ben echt zo blij met mijn man!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Dec 2017 17:46

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Wat een lieve man pompoen


Wij waren net bij de oma's van mijn man en bij 1 oma was zo leuk zij was net uit het ziekenhuis. En ze vertelde dat ze zo trots op mij was en mij dapper vond en toen we weggingen gaf ze me €20,- want ze wou me steeds een bos bloemen sturen maar kwam er niet van dus nu moest ik er zelf maar wat leuks voor kopen. Zo lief ze is 89 jaar en nog zo goed bij haar verstand
Afbeelding
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 16 Dec 2017 19:11

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Fijn dat je man zo begripvol is Pompoen. Lief Sarah, het is ook heel knap van je!

Ik voel me extreem kut. Lig in een hostel met 6 anderen op een kamer en heb net iedereen wakker gemaakt omdat ik denk ik voedselvergiftiging heb en heel veel moest overgeven en de wc is in de kamer. En nu lig ik te trillen in bed omdat ik niet goed tegen ziek zijn kan. Was al zo bang om ziek te worden. En m'n kamergenoten denken denk ik dat ik dronken ben ofzo want niemand vraagt of het gaat.
<<

Anoniem316

Bericht 16 Dec 2017 19:30

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Aahh Feline, wat verdrietig. :( Beterschap!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Dec 2017 19:46

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Ah feline wat naar voor jou . Dikke knuffel voor jou
Afbeelding
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 16 Dec 2017 19:58

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Dankjulliewel. Inmiddels is het goed toegeslagen en heb ik ongelooflijk veel pijn in m'n rug en lig ik onwijs te rillen. Had gehoopt dat het na 1 keer klaar zou zijn. Bali vindt mij geloof ik echt niet leuk.
<<

Anoniem278

Bericht 16 Dec 2017 20:06

Re: Wat wil je even kwijt? #7

Wat naar, Feline. Sowieso ergens anders ziek zijn is zo rot.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers