Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic #2

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 12 Dec 2017 15:25

Re: Draagdoekentopic #2

Morgen is er bij het babycafe in den Bosch een consulente waar je wat doeken kunt proberen.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4564

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 13 Dec 2017 00:26

Re: Draagdoekentopic #2

Bedankt voor jullie tips en opmerkingen. Ik heb morgen, eh vandaag eigenlijk al :wink: een consult. Ben benieuwd wat het gaat worden.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4564

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 14 Dec 2017 11:57

Re: Draagdoekentopic #2

Ik ga het proberen met een Marsupi draagzak!
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 14 Dec 2017 17:39

Re: Draagdoekentopic #2

Oeh laat even weten hoe die bevalt!
Die staat ook op mijn wishlist :D
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5348

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 14 Dec 2017 20:08

Re: Draagdoekentopic #2

Dat vond ik een erg fijne draagzak!
10.04.17
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 15 Dec 2017 09:26

Re: Draagdoekentopic #2

Leuk dat je eruit bent!

Ik vind dat ik mezelf wel eens mag belonen met wat leuks, maar ik blijf gewoon steeds switchen van welke doeken ik het leukst vind. Misschien is dat ook wel het leuke en moet ik gewoon niks kopen, zodat ik lekker kan blijven dromen.

Ik vind deze mooi;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik neig momenteel het meest naar de tweede, hoewel ik net de eerste tegenkwam en dat ook wel een beetje liefde op het eerste gezicht was.

Afgelopen week heb ik trouwens nog een ringsling uitgeprobeerd. Dat was echt niet ons ding. J. strekte zich steeds, waardoor ik alleen maar bezig was haar terug te proppen. Nu snap ik ook ineens waarom ik bij de doek zo goed op moet letten voor die M-houding, ze wurmt gewoon net zo lang tot ze gestrekt is.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4564

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 15 Dec 2017 09:44

Re: Draagdoekentopic #2

Die eerste is erg mooi. Als het dragen me bevalt en deMarsupi te klein is geworden, koop ik misschien ook wel een doek. Het knopen viel me erg mee.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Dec 2017 09:49

Re: Draagdoekentopic #2

Van die drie vind ik de tweede juist het minst me aanspreken. De eerste en derde vind ik heel mooi!
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 15 Dec 2017 15:10

Re: Draagdoekentopic #2

Als ik ze zo bij elkaar zie vind ik die tweede toch het mooist. Ik heb ook al zo'n kleurtjesoverloopdoek zoals de eerste, deze;

Afbeelding

Ik wil wel een beetje afwisseling, maar eigenlijk wil ik gewoon 20 doeken. Maar dat is onnodig. En niet dat iemand ze nu ziet onder mijn jas.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4564

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 15 Dec 2017 16:57

Re: Draagdoekentopic #2

Heb je dan ook een speciale draagjas?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem260

Bericht 15 Dec 2017 19:31

Re: Draagdoekentopic #2

Nan ik vind de eerste erg mooi!! Maar is heel persoonlijk natuurlijk!
Is het allemaal katoen? Dat kun je nog mee laten wegen in t maken van n keuze.

Ik mag van mezelf ook een nieuwe doek, maar dan eerst m’n La Vita verkopen :angel: Ik vind ‘m nog steeds prachtig maar net iets te lang...
Afbeelding

Zag deze te koop staan en vind m heel mooi maar twijfel of het niet een te winterse kleur is (is dit ook leuk in juli) en of het niet te meisjesachtig is

Afbeelding
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 16 Dec 2017 07:52

Re: Draagdoekentopic #2

Die rode is zeker mooi Jerry! Ik zou hem dan gewoon voor de winter houden. Dat is het toch de helft van het jaar.

Die drie doeken zijn allemaal van wol, de middelste tencel en wol. Daardoor neig ik nog meer naar de middelste. Heb nu alleen katoen. Als ik nu een doek ga kopen is die denk ik ook vooral nog voor deze winter en den dat ik daarna overga op rugdragen. Ik ben nu al zo vreselijk afwisselend qua knopen (alleen fwcc), dus denk dat ik dan vooral op de ruck uitkom en dan moeten er kortere komen.

Amadine, ik heb inderdaad een draagjas. Echt al heel veel plezier van gehad.
<<

Anoniem260

Bericht 16 Dec 2017 07:59

Re: Draagdoekentopic #2

Hij is te duur om maar de helft van het jaar te gebruiken :laughcry:

Ga vandaag eenzelfde Oscha uitproberen bij een vriendin en binnenkort een wolblend proberen! Wol zou warm in de winter/ koel in de zomer moeten zijn, maar vriendinnetje ervaart t vooral als “warm”
<<

Lilly

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 29 Okt 2017 08:07

Bericht 16 Dec 2017 09:47

Re: Draagdoekentopic #2

Ik vind de eerste de mooiste Nan. Lees af en toe mee, maar had nog niet stilgestaan bij het materiaal. Bij een juli kindje, zou je dan voor een koel zomerdoek gaan of juist een winterdoek? Want de doeken die ik tot nu toe mooi vind, zijn vrij duur, dus zou het zonde vinden om na een paar maanden alweer een ander doek te moeten kopen. Bij een juli baby begin je misschien pas in augustus pas te dragen (of doe je dat echt vanaf de geboorte?) en dan is het alweer september, en misschien al frisser. Zit je dan met een zomerdoek van +€200... of zijn er ook doeken die 4 seasons zijn?
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 16 Dec 2017 09:55

Re: Draagdoekentopic #2

Die van mij is van begin juni, maar ik ben pas vanaf eind augustus gaan dragen. Durfde in het begin niet zo goed en pas na een consult ben ik echt begonnen en toen meteen ook elke dag. Als ik het over mocht doen had ik wel vanaf het begin gedragen, dat had denk ik best wat huilen gescheeld.
Weet dat ik wel het dragen even skipte toen er een klein hittegolfje kwam nog. Deels ook uit onzekerheid, wat trek je een baby aan dan?

Ik zou gewoon voor katoen gaan, of misschien een blend die redelijk luchtig is. Ik was echt wel een paar maanden verder voor ik lange wandelingen kon maken, dus in het begin waren het ook kwartiertjes.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Dec 2017 10:02

Re: Draagdoekentopic #2

J zat 4 uur na zijn geboorte voor het eerst in de doek. Heerlijk, juist ook met die hele kleintjes. Wol heb ik zelf nooit gebruikt maar mocht er ooit een tweede komen komt er zeker een wolblend. Als je bang bent dat een doek te warm is voor de zomer koop dan een blend die je in de zomer fijn lijkt. Romper + doek is het minimum wat fijn is maar in de winter kun je er natuurlijk meer onder aan trekken. Het is natuurlijk niet zo dat de warmte van de doek moet komen. Wat voor doek je fijn vind is heel persoonlijk. Zelf hou ik meer van de sterke doeken waar je echt voor moet werken om ze goed te krijgen maar als ze eenmaal zitten zitten ze ook als een huis.
2015 💙
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 16 Dec 2017 10:08

Re: Draagdoekentopic #2

Welke blends/doeken zijn dan jouw favoriet Minx?
<<

Lilly

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 29 Okt 2017 08:07

Bericht 16 Dec 2017 10:09

Re: Draagdoekentopic #2

Ja Nan, ik kan me goed voorstellen dat het bij mij ook zo zou gaan. Knopen/dragen lijkt me de eerste paar keer echt spannend, zeker met een newborn. Ik heb nu al nachtmerries dat ik de kleine zou laten vallen tijdens het knopen.

Minx, wat knap zo snel! Was je tijdens je zwangerschap bij een consulente geweest? Of gewoon veel youtube filmpjes bekeken?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Dec 2017 10:46

Re: Draagdoekentopic #2

Ik heb nooit een consult gehad met een geweven doek. Ooit 1x rekbaar geknoopt maar dat was in 2012 dus ver voor ik ook maar met kinderen bezig was.

Uhm lastig. Ik heb een blend van linnen/wilde zijde/gekamd katoen en gewoon katoen van oscha die is heel fijn maar mijn natibaby 100% katoen is ook heel fijn. Verder heb ik nog een met hennep wat ik ook fantastisch vind ook een natibaby trouwens. Er zit gewoon zo veel verschil in en dat moet je echt ervaren. De doek waar j als mini in zat vond ik na een kg of 6/7 echt niet fijn meer dat is een 100% katoenen doek. En die natibaby van 100% katoen slinger ik hem nu nog steeds met gemak in. Het valt gewoon niet te zeggen van dat is een fijne blend. Dat is van zoveel dingen afhankelijk. Een doek van minder dan 250gr/m zou ik bv nooit meer kopen omdat ik dat zelf te dun vind maar er zijn ook genoeg mensen die dat juist heel fijn vinden.

Oh en nachtmerries over baby laten vallen dat gebeurt zeker met de fwcc echt niet makkelijk. J is er bij mij 1x uit gevallen en dat was met de tula dus niet eens met een doek en hij heeft met rugknopen ook regelmatig echt wel belabberd in de doek gezeten.
2015 💙
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 18 Dec 2017 21:38

Re: Draagdoekentopic #2

Die la vista is ook mooi! Ik heb de navy/salmon kleur.
Met de kerst wordt ik eigenaar van dit mooie doekje, 2e hands via marktplaats :love:

https://www.google.nl/search?q=little+f ... k2jstSCT4M:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4564

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 19 Dec 2017 11:46

Re: Draagdoekentopic #2

Ik heb sinds gisteren de Marsupi in huis en dochter slaapt sinds vanmorgen bij mij in de zak. Was nog even frommelen om een beentje goed te krijgen, want ze vond het in het begin maar niks :P maar al snel daarna was ze vertokken.
Hij zit lekker stevig en de zak is makkelijk om te doen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem260

Bericht 19 Dec 2017 13:36

Re: Draagdoekentopic #2

Klinkt goed Amandine! Zit het voor jou ook comfy?

Linnie, ik vind 't patroon van de doek erg mooi! Is ie ook speciaal geweven?
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4564

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 19 Dec 2017 18:49

Re: Draagdoekentopic #2

Jawel, hij zit fijn. Alleen had dochter het wel erg warm op een gegeven moment, dus ben ik aan het zoeken wat te doen om dat te verminderen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem260

Bericht 19 Dec 2017 20:04

Re: Draagdoekentopic #2

Minder aan (jij of zij of allebei). Huid op huid (bijv haar wang op je borst) geeft vaak wat gezweet, mocht dat het zijn geweest dan hoeft t niet te betekenen dat ze te warm was. Als ze overal wat te warm was is ‘minder aan’ de oplossing (jullie zijn twee kacheltjes die elkaar warm houden..!)
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 19 Dec 2017 20:11

Re: Draagdoekentopic #2

Jerry schreef:Klinkt goed Amandine! Zit het voor jou ook comfy?

Linnie, ik vind 't patroon van de doek erg mooi! Is ie ook speciaal geweven?


Als dit op dragen enzo:
Merk Little Frog
Weving Jacquard
Product Geweven draagdoek
Materiaal Katoen
Kleur Multi Colour
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers