Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lentemama's 2018

<<

Anoniem304

Bericht 14 Dec 2017 09:16

Re: Lentemama's 2018

Gisteren weer goedgekeurd bij de VK. Maandag mag ik de suikertest proberen. Lukt het niet, dan kan ik gewoon volgende week een dagcurve prikken bij de VK op de praktijk. Hele opluchting, zo is de druk eraf.
Ik spuug nog iedere ochtend en moet daarna eigenlijk meteen eten. Nuchter blijven zal een hele opgave zijn, vandaar 'suikertest proberen'.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 14 Dec 2017 10:02

Re: Lentemama's 2018

Wat een mooie foto Elska.

Hopelijk lukt het Cotton. Als je na het drankje overgeeft is de test mislukt dus dan zou ik dat aangeven en dan lekker naar huis gaan.
Blijkbaar meten ze met dat drankje anders dan met een dagcurve. Zo heb ik het tenminste begrepen.
Ik moet namelijk ook nog een dagcurve prikken volgende week.

Wij hebben een GP met voorwaarden en een gelijkstemmig testament laten opstellen. Ik wilde niet meer trouwen en een GP sowieso met voorwaarden door de ellende die ik met mijn ex heb meegemaakt.
Natuurlijk wilde ik het voor onze kinderen wel goed geregeld hebben en ook voor ons mocht er een overlijden. Daarom het testament erbij laten opstellen. Dus als er een overlijd is het net alsof je gewoon in gemeenschap van goederen een GP bent aangegaan.
Maar bij een scheiding is het allemaal omschreven hoe en wat.

Wat leuk dat jou vriend ook kleertjes heeft gekocht Islandgirl. Zo leuk is dat als die mannen helemaal verliefd zijn op de baby.

Spannend de sleuteloverdracht Taeda.

Wat rot dat je je zo voelt Puck. Hopelijk trekt het weg en anders even aangeven bij de vk ze houden je dan goed in de gaten en bellen misschien een keer om te vragen hoe het gaat.

Ik zag de foto van jou in het buikjes topic Ell. Je ziet er echt prachtig uit.

Succes bij de 20 weken echo Lady!

Ik heb nu een schema meegekregen wat ik allemaal mag eten. Ik kan ook op het voedingscentrum.nl kijken de schijf van 5 aanklikken dan kun je aangeven hoe oud je bent en of je vrouw bent en zwanger dan krijg je een soort van hoeveelheden wat je mag eten.
Ik moet elke twee uur iets eten.
Ipv brood mag ik een salade, ondat brood niet lukt.
Volgende week woensdag een dagcurve prikken en een groeiecho. De vrijdag krijg ik dan de uitslag bij de gynaecoloog. Als het goed is moet ik zo doorgaan is het slecht wordt ik doorgestuurd naar een internist voor verdere behandeling. En moet ik in het ziekenhuis onder controle blijven.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 14 Dec 2017 15:40

Re: Lentemama's 2018

Vanochtend bij de bekkenfysio geweest. Ik heb (waar ik al bang voor was) onstabiele bekken waardoor ik pijn heb in mijn liezen. Het is geen bekkeninstabiliteit, dat is veel heftiger! Maar ik heb wel leefregels meegekregen, hoe ik in en uit bed moet, moet gaan zitten en staan, broek aan- en uittrekken, in en uit de auto etc.
Ook heb ik oefeningen gekregen voor thuis, dus daar kan ik mee aan de slag. Ik heb een belastbaarheid van 3 tot 3,5 uur, dus eigenlijk moet ik om de 3 uur naar bed voor een half uurtje. Maar ja, dat gaat niet als ik werk, dus voor nu moet ik na mijn werk gelijk naar bed, minstens een half uur, bank mag niet. Als de pijn niet erger wordt, kan ik gewoon blijven werken zoals ik nu doe, maarrrrr ze zei wel: denk aan jezelf, laat de kinderen voor je lopen, belast je niet teveel, neem niet teveel werk op je hals, doe wat je moet doen en that's it.
Nou, duidelijk verhaal dacht ik zo! Fijne, nuchtere fysio! Daar heb ik nog eens wat aan. Nu maandag weer terug komen.

Raven, nu maar hopen dat het dieet je goed gaat doen, ik vind het vervelend voor je als je in het zkh onder behandeling moet!

Oeh Cotton ik hoop dat het je lukt. Ik moet de suikertest ook doen, ik zie er zo tegenop! Ik moet nu echt direct wat eten als ik uit bed kom. Dat wordt nog wat. Jij succes!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 14 Dec 2017 16:17

Re: Lentemama's 2018

Wat rot Flore. Pijn is ook echt niet leuk hopelijk zakt de pijn door het advies op te volgen.
Jij ook succes met de suikertest. Ik drink dat drankje in een keer weg. Het is ontzettend smerig, maar dan is het wel klaar.

Ik moet vanaf 36 weken sowieso naar het ziekenhuis voor controle ivm mijn keizersnede etc. Maar als alles goed is mag ik net als bij E. gewoon bevallen en ook naar huis kort na de bevalling.
Het ziekenhuis is alleen erg onpersoonlijk. Al vind ik ons ziekenhuis erg fijn het personeel is ook heel aardig.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15870

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Dec 2017 17:21

Re: Lentemama's 2018

Wij hebben een goede echo gehad en als alles goed blijft gaan, krijgen wij er nog een ZOON bij!! :love:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 14 Dec 2017 17:30

Re: Lentemama's 2018

Lady wat fijn, een gezonde zoon erbij!
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 14 Dec 2017 20:04

Re: Lentemama's 2018

Oh wauw Lady, wat leuk een zoon! Fijn dat alles goed is:-)
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem304

Bericht 14 Dec 2017 20:08

Re: Lentemama's 2018

Wat leuk Lady en super fijn dat alles goed is!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Dec 2017 20:19

Re: Lentemama's 2018

Jaa Lady leuk!!! Ondanks dat je altijd zo graag een meisje wilde past dit geloof ik inmiddels helemaal in je hoofd he??? Yes!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 14 Dec 2017 20:38

Re: Lentemama's 2018

Lady wat fijn dat alles goed is! en een zoon, dan had je het laatst op de echo toch goed gezien.

Islandgirl schreef:Ooohhh dat zijn voetjes! Ik zit steeds te staren naar die echo en ik zag maar niet wat het nou moest voorstellen :palm: . Maar nu zie ik het :-D. Bij mijn eigen echo's zie ik ook de helft van de tijd niet wat het voor moet stellen haha. Het is dat de verloskundige het uitlegt en dan knik ik maar braaf haha.

Maar heel fijn dat alles goed was Elska!

daarom had ik het er ook onder gezet. ik zie het bij anderen ook niet altijd terwijl ik al meer echo ervaring heb dan gemiddeld. bij bewegend beeld zijn dingen veel makkelijker te herkennen dan op een afbeelding.

wat betreft het trouwdilemma. hoe het zit met ongetrouwd en kinderen weet ik niet maar het lijkt me heel raar als jij het gezamenlijke huis uit moet wanneer je partner komt te overlijden.
wij hebben bij de koop van de woning al gekozen voor een geregistreerd partnerschap omdat we ooit nog eens willen trouwen. ookal stelt het omzetten niets voor is het wel een mooie gelegenheid voor een feest.
Afbeelding
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 14 Dec 2017 22:18

Re: Lentemama's 2018

Hier weer even een kort ego berichtje van mij...

Met de kleine meid in mijn buik gaat gelukkig alles goed en voel haar nu ook iedere dag regelmatig trappelen! :love: Heerlijk gevoel om die bewegingen weer in mijn buik te voelen. Al gaat het al steeds harder en word het pijnlijker, maar ook dat hoort er nou eenmaal bij.

De komende periode weet ik niet of ik hier veel aanwezig zal zijn. Ik zal vast wel wat meelezen, maar heb nu even te veel aan mijn hoofd om op de rest te reageren. Sorry meiden, ik hou jullie wel in de gaten hoor.

Met mijn schoonvader gaat het heel slecht! Mijn schoonzus en ik hebben vanmiddag een gesprek met zijn arts gehad en daarin zijn wel wat dingen pijnlijk duidelijk geworden.
De tumor is groot, grillig van structuur dus waarschijnlijk groeit hij ook behoorlijk snel. De drains lopen wel goed door, maar hij blijft erg geel. Zijn vochtinfuus is opgehoogd en hij heeft sinds vanmiddag een sonde en een catheter. Hij kan niet meer eten of drinken en valt extreem snel af.
Inmiddels is ons wel duidelijk geworden dat hij niet meer beter zal worden (of er moet een wonder gebeuren)! En aangezien hij nu al zo snel achteruit gaan, ben ik bang dat dit geen maanden meer gaan zijn.

We hopen de Kerst nog als gezin door te kunnen brengen al dan niet in het ziekenhuis. Verder hopen we dat hij niet een enorme lijdensweg hoeft te ondergaan. Je merkt ook aan hem dat hij niet meer kan, al zou hij het graag willen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 15 Dec 2017 09:47

Re: Lentemama's 2018

Sterkte lieve Pinkel! Echt naar, vooral nu je zwanger bent lijkt het me extra pittig voor jou/jullie.

Wel ff iets om over na te denken voor de ongetrouwde meiden hier, je wil het toch goed regelen voor jezelf en je kindje.
Wij zijn getrouwd, dus dat maakt het een stukje makkelijker. Ben daar eerlijk gezegd wel opgelucht over. Ik vind het best veel wat er op me af gaat komen, baby, verhuizen, parttime gaan werken. Dus ben blij dat dit geen nadenkertje is.

Over een week heb ik 2 weken vakantie en daar kijk ik zo enorm naar uit! Ben echt wel moe merk ik, ben ook weer snotverkouden, werkt ook niet echt mee natuurlijk. Wel voel ik de baby steeds vaker, ook als ik aan het werk ben, en het gaat ook steeds harder, zo leuk, ik word er soms een beetje emotioneel van, dat vindt mijn man dan weer heel erg grappig.

Fijn weekend alvast!! :cheering:
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 15 Dec 2017 13:34

Re: Lentemama's 2018

Cotton schreef:
Islandgirl schreef:Bij ons kan de ander ook in huis blijven wonen, alleen ik dacht dat het huis dan ook erfenis voor het kind is en dat het kindsdeel dan naar het kind moet? En dat daarom de andere ouder het huis uit moet zodat het kindsdeel naar het kind kan. Zo had ik het tenminste begrepen. Ik dacht ook eerst, joh dat kind heeft de andere ouder dan nog als voogd en mag nog helemaal geen rechtshandelingen doen, dus dat kindsdeel speelt pas bij 18 jaar, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Hopelijk vraagt' ie je in Londen, een aanzoek maakt het toch wat specialer haha!

Maar hoe werkt het dan wel? Hoe zet een peuter z'n ouder het huis uit?


Ik denk dat via de notaris gaat. Ik weet het niet zeker, maar ik volgens mij heb je bij overlijden altijd met de notaris te maken voor de afhandeling en die zal dan de wet moeten volgen.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 15 Dec 2017 13:51

Re: Lentemama's 2018

Ja wat leuk Lady! Weer een zoon! En wat ontzettend fijn dat alles goed was.

Jeetje Pinkel wat heftig zeg. Hopelijk kan hij de geboorte van jullie baby nog wel meemaken.

@Elska: Ik had helemaal je bijschrift over het hoofd gezien :palm: . Had me een paar minuten bespaard haha.

@ Flore: Wat naar zeg van de pijn. Ik hoop dat de adviezen je gaan helpen, lijkt me echt een gedoe om steeds op te letten op je houding.

@Cotton: Fijn dat je de suikertest eventueel op een andere manier mag doen!

@ Raven: Lukt het een beetje met het vinden van een "dagmenu"? Begin je er al een beetje aan te wennen?

@All:
Ok dit is echt te vies en too much information maar schijnt regelmatig voor te komen na dat ik in alle stress ging googlen.
Sinds gisteren ben ik officieel niet meer sexy. Laten we het er maar op houden dat ik denk ik wel melk heb als het kind geboren is :wtf:
Ik dacht dat je daarvan pas iets merkte na de bevalling, maar niet dus.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4564

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 15 Dec 2017 17:00

Re: Lentemama's 2018

Nee hoor, je kunt al colostrum ‘verliezen’ tijdens je zwangerschap.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25010

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 15 Dec 2017 17:29

Re: Lentemama's 2018

Ik zag van de week ook wittig opgedroogd spul op m'n tepels en vroeg me ook al af of dat iets van melk was :wtf:
❤ 7 juni 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8599

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 15 Dec 2017 19:12

Re: Lentemama's 2018

Het is bij mij niet opgehouden sinds mijn vorige zwangerschap :palm:
Gelukkig maar heel weinig, dus ik heb ee geen last van, vind het alleen wel bizar!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 15 Dec 2017 20:51

Re: Lentemama's 2018

2 weken voor de bevalling lekte ik al als een gek, als ik even geen pads aan had stond mijn shirt gewoon stijf van de opgedroogde melk en plakte alles vast :palm:
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 15 Dec 2017 21:14

Re: Lentemama's 2018

Oh noooo....ik leer toch een heleboel op dit forum, haha!!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 15 Dec 2017 21:52

Re: Lentemama's 2018

Ik kijk er nu al naar uit :clown:
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 15 Dec 2017 23:38

Re: Lentemama's 2018

Hoeft helemaal niet hoor, ik heb nooit een druppel gelekt voor de bevalling en dat terwijl ik 2 keer 16 maanden borstvoeding gegeven heb.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15870

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Dec 2017 00:13

Re: Lentemama's 2018

Ooh ja, had ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook. Goed teken, denk ik dan maar :).

Pinkel, wat gaat het hard met je schoonvader. Ik hoop dat jullie nog mooie, waardevolle momenten met elkaar mogen hebben en dat het geen lange lijdensweg voor hem wordt. Sterkte!

Ik werd vanochtend wat unheimisch wakker. Moest nog steeds een beetje landen dat we nog een zoon krijgen. Gelukkig Is dat gevoel inmiddels verdwenen en voel ik me trots en blij!

Vanavond op mijn werk nog even een echo gemaakt om het te bevestigen, vet leuk. Foto staat in het mei/juni topic. Mijn zwangere collega en ik weten nu zelf ook hoe het moet, dus dat gaan we de komende tijd vaker doen!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 16 Dec 2017 21:50

Re: Lentemama's 2018

Lieve meiden bedankt voor alle sterkte wensen! Dat doet me zeker goed. Word momenteel heen en weer geslingerd met mijn gevoel. De kleine meid laat zich regelmatig voelen, en ze kan al flink hard schoppen. Vanavond heeft mijn beste vriendin het ook gevoeld! :love: Zo leuk om ff samen te genieten ervan. Toen zij zwanger was van haar dochtertje heb ik het ook bij haar kunnen voelen, vond ik toen ook zo tof!

Wat betreft mijn schoonvader... Die gaat in een heel rap tempo achteruit! Hij is sinds vanmiddag overgeplaatst naar een 1 persoons kamer. Hij krijgt inmiddels continu morfine toegediend zodat hij geen pijn heeft. Morgen gaan mijn man en ik er naartoe om afscheid van hem te nemen... Zelfs de kerst zal hij niet meer halen! Echt bizar hoe snel dit allemaal is gegaan!

Volgende week zondag is onze dochter jarig, dus dat voelt nog eens extra dubbel. Ze weet sinds vanavond dat Opa niet meer beter word en naar de hemel gaat net als haar kattenvriendje Toetie. :snik: Ze heeft samen met papa gehuild en wilde toch naar Opa toe, echt zo zielig. Ik was een paar uurtjes naar mijn vriendin om even bij te tanken, ik moest zelfs van mijn man! :ja: Morgenochtend gaat onze dochter ook naar die vriendin toe, dus die heeft genoeg afleiding gelukkig!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 16 Dec 2017 21:59

Re: Lentemama's 2018

Veel sterkte Pinkel! :hug:
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8599

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 16 Dec 2017 22:00

Re: Lentemama's 2018

Sterkte Pinkel! Het is altijd een verkeerd en heel verdrietig moment, maar nu met je zwangerschap, verjaardag van je dochter en de feestdagen extra dubbel.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers