Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hulp in huishouden

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 12 Dec 2017 11:17

Hulp in huishouden

Hoe zijn jullie aan zo iemand gekomen?
Op basis waarvan heb je degene gekozen?
Wat wordt er besproken/gevraagd in een gesprek?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Dec 2017 11:29

Re: Hulp in huishouden

Ze werkte al in dit huis bij de vorige eigenaar. Daarom kende ze het huis al en hadden wij een goede referentie. We hebben een keer kennis met haar gemaakt en besproken wat we willen dat ze schoonmaakt, hoe vaak ze komt, welke schoonmaakmiddelen we in huis moeten halen, wat voor koffie ze lekker vindt en hoeveel ze per uur vraagt.
Let's discover the world together.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 12 Dec 2017 21:24

Re: Hulp in huishouden

Ik ben gevraagd om bij iemand in huis te komen helpen, zwart. Wat kan ik aanhouden als uurloon? Ik werk al in de thuiszorg/schoonmaak, maar zwart kun je vaak toch wat meer vragen?
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Dec 2017 21:29

Re: Hulp in huishouden

YEX schreef:Ik ben gevraagd om bij iemand in huis te komen helpen, zwart. Wat kan ik aanhouden als uurloon? Ik werk al in de thuiszorg/schoonmaak, maar zwart kun je vaak toch wat meer vragen?

Mensen die ik ken dit dit doen krijgen 12,5 per uur vaak. Sommige ook 10 maar die maken dan meer uren geloof ik.
2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Dec 2017 23:38

Re: Hulp in huishouden

Via Helpling.
#teammaple🍁
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 13 Dec 2017 00:15

Re: Hulp in huishouden

Via sopje.nl
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Dec 2017 01:28

Re: Hulp in huishouden

Via de hulp van mijn zus.

Zie is hier geweest voor kennismaking. Ik heb aangegeven wat ik graag wil.
2014 2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 13 Dec 2017 08:20

Re: Hulp in huishouden

We hadden op een fbgroep een oproepje geplaatst, daar krijg je toch best veel reacties op.
Gisteren iemand langsgekomen. Klik is er zeker, het is dat we nog 1 of 2 andere gesprekken hebben haha. Alleen zou zij in de middag kunnen, van 3 tot 6. Kan ze beneden beginnen, en als ik moet koken kan ze boven doen dus eigenlijk geen probleem, maar moet zelf wel ff schakelen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 13 Dec 2017 08:21

Re: Hulp in huishouden

Yex de meeste die ik nu tegenkom zijn idd 12.50
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem222

Bericht 13 Dec 2017 10:45

Re: Hulp in huishouden

Wij hebben een meneer die 1x per week bij ons schoon komt maken. Hij maakte al bij een aantal collega's schoon en die gaven goede referenties. We betalen hem 10,- per uur en hij zegt dat hij 2,5 uur bezig is maar in de praktijk is hij er altijd korter dus eigenlijk betalen we hem 12,50 per uur haha! Maar dat vinden we prima.

De eerste keer kwam hij langs voor een rondleiding, waar staan alle spullen, moet er eventueel nog iets gekocht worden en gaf hij aan hoe lang hij dacht bezig te zijn en wat dat kostte. Hij heeft onze sleutel, dat zou ik met een onbekende niet zo snel doen maar omdat hij bij zoveel collega's schoonmaakt durfde ik het wel aan.
<<

Anoniem273

Bericht 13 Dec 2017 14:20

Re: Hulp in huishouden

Een familielid van mijn man maakt elke week bij ons schoon. We betalen €50 voor 3 uur omdat ze ook dik 20 minuten moet rijden ervoor. Dus een soort reiskostenvergoeding erbij. Wij wilden heel graag haar als hulp omdat we haar goed kennen en vertrouwen. En ze doet haar werk heel goed :)
Ze heeft een eigen sleutel.

Eerste keer hebben we ook een rondje door ons huis gedaan, aangegeven wat we graag gedaan wilden hebben en een lijst gemaakt met schoonmaakmiddelen die ze nog wilde hebben. Als we iets extra’s of anders willen laten schoonmaken dan appen we haar van tevoren.
Ze maakt schoon als wij naar ons werk zijn en we zorgen dan dat onze hond op de hondenopvang is, want ze vindt hem een beetje eng en hij loopt gigantisch in de weg :smile:

Als ik vakantie heb of de dag valt op een feestdag dan slaat ze een week over.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 13 Dec 2017 18:30

Re: Hulp in huishouden

Wij hebben iemand via Tophulp. We hadden eerst iemand die zwart kwam, maar daar waren we niet meer tevreden over en we stonden in het weekend zelf de badkamer nog te schrobben omdat ze het niet goed deed. Zo verplaatste ze bijvoorbeeld de wasmand nooit, dus je had daar echt zo'n stofkring.

We hebben toen een aantal maanden zonder gedaan, tot ik echt te zwanger was om nog iets anders dan het aanrecht te poetsen. Degene die we nu hebben kwam bij haar kennismakingsgesprek heel nerveus over. Haar man zat in de auto te wachten, die heeft ze erbij gehaald omdat ze er niet uitkwam. Hij heeft toen eigenlijk het gesprek met ons gevoerd. Ze is heel erg gehecht aan routine en kan behoorlijk van slag raken als er iets anders loopt.
Daar staat wel tegenover dat ze kan poetsen, zij is echt onze persoonlijke superheld. Ze doet in anderhalf uur wat de vorige in 3,5 deed en daarna doet ze nog anderhalf uur andere, niet wekelijks terugkomende klussen. Ze kijkt zelf wat ze nodig vindt. Voorbeelden zijn de plinten of kozijnen nat afnemen, oven of koelkast poetsen of de badkamer tot het plafond.
We snappen trouwens niet hoe ze het doet. Ze heeft 10 adressen per week, het is echt bizar waar ze die energie vandaan haalt!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 14 Dec 2017 12:00

Re: Hulp in huishouden

June schreef:Via sopje.nl

Wat een schattige naam voor een website.

Wij gaan misschien ook voor deze site. Eindelijk is mijn vriend overtuigd dat een schoonmaakster een manier is om extra tijd te kopen.
Sowieso willen wij niet iemand die zwart werkt. Ik vind rond de €12,50 een goed bedrag.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers